Ryšár napsal:
Údržba LPG nebo dokonce jeho dodatečná montáž je v případě Octávie krok vedle. Za prvé: ztratíte velký kufr (i v případě toroidu musíte vozit s sebou rezervu), kterým Octávie disponuje. Za druhé: zase tak bezproblémové ježdění to není a zvláště pak pro ženu (Já jsem to měl na DAEWOO a za dva roky má žena startování a ježdění s LPG jakžtakž zvládla). Za třetí: výkon půjde dolů a pokud naložíte rodinu a auto "po střechu", opravdu to moc nepojede. Za čtvrté: pokud pojedete za hranice, nenarazíte na...
LPG má řadu výhod i nevýhod. Pokud je nádrž toroidní, dá se rezerva vyřešit često nouzovkou (měl jsem to ve Felicii - tam to bylo dokonce dle TP origo povoleno, nyní v Berlingu je nádrž pod vozem a rezerva-nouzovka zabírá v kufru na bobu ca 15cm.
Hodně lidí se při montáži nechá uchlácholit " vždyť Vám stačí obyčejné zařízení, dáme tam zpětnou klapku do potrubí a nic se nemůže stát". Je to blbost, seriozní firmy Vám to ani nenamontují. Já mám v Berlingu vstřikování plynu (předchůdce sekvence), startování a přepínání probíhá absolutně automaticky a jsem velmi spokojen. Je ovšem nutno dlouho počítat, zda se Vám opravdu nevyplatí diesel - ale někdo ho třeba ani nechce.
Velmi důležitá je vždy kondice motoru a hlavně jeho zapalovací soustavy, pak předejdete hodně problémům. S Rakouskem nemám zkušenosti, bezproblému se dá ale tankovat skoro ve všech ostatních okolních zemích i v Německu, kde se tyto čerpací stanice začínají rozvíjet.