nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, mám dotaz na problém, do kterého jsem již investoval , ale bez úspěšně.Mám Š-Fábii , 2001 44 kw. 1. čidlo chl. kapaliny neustále po nastartování i následně pípá.2.byla provedena výměna těsnění pod hlavou +výměna nádoby3/ stále se do nádobky dostává nějaká špína, která zanáší čidlo4/ po výměně nádobky a těsnění pod hlavou najeto asi 800 km bez pípání, následně viz. bod 3.6/ nyní najeto poctivých 119.000 km7/ pravidelná výměna oleje. údržba apod.Otázka: Zjistili by v servisu nyní při výměně těsnění pod hlavou, že by mohla být prasklá hlava ? Prosím, mohl byste mi odpovědět, proč se mi dostává stále nějaký bordel do nádobky?? Mám již čtrvrtou /4/ nádobku a i po výměně těsnění se problém nezlepšil. 8/ Může být problém v nedbalém pročištění chladící soustavy po výměně těsnění a následném zanesení čidla v chl. kapalině ?9/ Může mít hustota chl. kapaliny vliv na uvolňování nečistot ze stěn potrubí a zanesení čidla ? Prosím o každou radu, již ani servismeni ani já nevím co si o tom mám myslet, neusálé pípání mi leze krkem. 10/Únik chl. kapaliny jsem nezaznamenal, ani její navýšení11/ po ujetí cca. 800 km po servisu opět problémy s pípáním.12/ Víčko oleje je čisté, bez krupice.Děkuji předem za každou odpověď, již nevím co mám dělat, Jiří
Otázka: Zjistili by v servisu nyní při výměně těsnění pod hlavou, že by mohla být prasklá hlava ?
To záleží na tom, zda byla v servisu ta hlava tzv. otlakována. Pokud ano, tak by prasklou hlavu samozřejmě odhalili. Pokud ne, tak ne. Zeptejte se jich. Otlakování, tedy test kdy se na sundané hlavě měří únik tlaku (únik = prasklina) stojí nějaké peníze (může to být např. 1000 korun, ale i více) a tak ne každý do toho chce investovat. Někdy se prostě jen vymění těsnění s tím, že to bylo na 90 procent tím.
Stejně tak jako se mohlo ale nemuselo dělat otlakování hlavy, tak se také mohlo ale nemuselo dělat srovnání hlavy na fréze. To by se mělo dělat při každém sejmutí hlavy z motoru. Jenže opět. Ono to něco stojí.
A takto můžeme vesele pokračovat, při každém sejmutí hlavy by se měly nechat i vyměnit šrouby hlavy (původní mohou být vytažené). To již ale nedělá skoro nikdo.
-----
Popište nám prosím jak vypadá ta nečistota na čidle a v nádobce.