0
zpět
 

diskuze k tématu: zanášení nádobky chladící kapaliny

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.11.2014 20:37, zanášení nádobky chladící kapaliny
Dobrý den, mám dotaz na problém, do kterého jsem již investoval , ale bez úspěšně.

Mám Š-Fábii , 2001 44 kw.

1. čidlo chl. kapaliny neustále po nastartování i následně pípá.
2.byla provedena výměna těsnění pod hlavou +výměna nádoby
3/ stále se do nádobky dostává nějaká špína, která zanáší čidlo
4/ po výměně nádobky a těsnění pod hlavou najeto asi 800 km bez pípání, následně viz. bod 3.
6/ nyní najeto poctivých 119.000 km
7/ pravidelná výměna oleje. údržba apod.

Otázka: Zjistili by v servisu nyní při výměně těsnění pod hlavou, že by mohla být prasklá hlava ?

Prosím, mohl byste mi odpovědět, proč se mi dostává stále nějaký bordel do nádobky??
Mám již čtrvrtou /4/ nádobku a i po výměně těsnění se problém nezlepšil.
8/ Může být problém v nedbalém pročištění chladící soustavy po výměně těsnění a následném zanesení čidla v chl. kapalině ?
9/ Může mít hustota chl. kapaliny vliv na uvolňování nečistot ze stěn potrubí a zanesení čidla ?
Prosím o každou radu, již ani servismeni ani já nevím co si o tom mám myslet, neusálé pípání mi leze krkem.
10/Únik chl. kapaliny jsem nezaznamenal, ani její navýšení
11/ po ujetí cca. 800 km po servisu opět problémy s pípáním.
12/ Víčko oleje je čisté, bez krupice.

Děkuji předem za každou odpověď, již nevím co mám dělat, Jiří
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 06.11.2014 13:54, RE: zanášení nádobky chladící kapaliny
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, mám dotaz na problém, do kterého jsem již investoval , ale bez úspěšně.Mám Š-Fábii , 2001 44 kw. 1. čidlo chl. kapaliny neustále po nastartování i následně pípá.2.byla provedena výměna těsnění pod hlavou +výměna nádoby3/ stále se do nádobky dostává nějaká špína, která zanáší čidlo4/ po výměně nádobky a těsnění pod hlavou najeto asi 800 km bez pípání, následně viz. bod 3.6/ nyní najeto poctivých 119.000 km7/ pravidelná výměna oleje. údržba apod.Otázka: Zjistili by v servisu nyní při výměně těsnění pod hlavou, že by mohla být prasklá hlava ? Prosím, mohl byste mi odpovědět, proč se mi dostává stále nějaký bordel do nádobky?? Mám již čtrvrtou /4/ nádobku a i po výměně těsnění se problém nezlepšil. 8/ Může být problém v nedbalém pročištění chladící soustavy po výměně těsnění a následném zanesení čidla v chl. kapalině ?9/ Může mít hustota chl. kapaliny vliv na uvolňování nečistot ze stěn potrubí a zanesení čidla ? Prosím o každou radu, již ani servismeni ani já nevím co si o tom mám myslet, neusálé pípání mi leze krkem. 10/Únik chl. kapaliny jsem nezaznamenal, ani její navýšení11/ po ujetí cca. 800 km po servisu opět problémy s pípáním.12/ Víčko oleje je čisté, bez krupice.Děkuji předem za každou odpověď, již nevím co mám dělat, Jiří


Možná blbý dotaz - bylo vyměněno teplotní čidlo? Jinak by mohlo jít i o špatně vyčištěný chladící systém, nebo není zcela odvzdušněný a nachází se v něm vzduchová bublina, ale popravdě jsem se s podobným případem nesetkal. Mě se třeba stalo u Audiny, že po výměně kapaliny vyletěla teplota motoru do červeného a auto začalo pípat, ale motor přehřátý nebyl, jen tam někde byla vzduchová bublina, dolila se kapalina a vše OK. Zajímavé ale na tom je, že chladící systém byl důkladně odvzdušňován a až po ujetí pár prudších zatáček vyšší rychlostí a vytočení motoru k tomu došlo. Zkusil bych po zahřátí dát autu čočku, možná se něco uvolní a bude to OK, každopádně se tím nic nezkazí a občasná čočka autu jen prospěje.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 06.11.2014 14:56, RE: zanášení nádobky chladící kapaliny
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, mám dotaz na problém, do kterého jsem již investoval , ale bez úspěšně.Mám Š-Fábii , 2001 44 kw. 1. čidlo chl. kapaliny neustále po nastartování i následně pípá.2.byla provedena výměna těsnění pod hlavou +výměna nádoby3/ stále se do nádobky dostává nějaká špína, která zanáší čidlo4/ po výměně nádobky a těsnění pod hlavou najeto asi 800 km bez pípání, následně viz. bod 3.6/ nyní najeto poctivých 119.000 km7/ pravidelná výměna oleje. údržba apod.Otázka: Zjistili by v servisu nyní při výměně těsnění pod hlavou, že by mohla být prasklá hlava ? Prosím, mohl byste mi odpovědět, proč se mi dostává stále nějaký bordel do nádobky?? Mám již čtrvrtou /4/ nádobku a i po výměně těsnění se problém nezlepšil. 8/ Může být problém v nedbalém pročištění chladící soustavy po výměně těsnění a následném zanesení čidla v chl. kapalině ?9/ Může mít hustota chl. kapaliny vliv na uvolňování nečistot ze stěn potrubí a zanesení čidla ? Prosím o každou radu, již ani servismeni ani já nevím co si o tom mám myslet, neusálé pípání mi leze krkem. 10/Únik chl. kapaliny jsem nezaznamenal, ani její navýšení11/ po ujetí cca. 800 km po servisu opět problémy s pípáním.12/ Víčko oleje je čisté, bez krupice.Děkuji předem za každou odpověď, již nevím co mám dělat, Jiří


Otázka: Zjistili by v servisu nyní při výměně těsnění pod hlavou, že by mohla být prasklá hlava ?

To záleží na tom, zda byla v servisu ta hlava tzv. otlakována. Pokud ano, tak by prasklou hlavu samozřejmě odhalili. Pokud ne, tak ne. Zeptejte se jich. Otlakování, tedy test kdy se na sundané hlavě měří únik tlaku (únik = prasklina) stojí nějaké peníze (může to být např. 1000 korun, ale i více) a tak ne každý do toho chce investovat. Někdy se prostě jen vymění těsnění s tím, že to bylo na 90 procent tím.
Stejně tak jako se mohlo ale nemuselo dělat otlakování hlavy, tak se také mohlo ale nemuselo dělat srovnání hlavy na fréze. To by se mělo dělat při každém sejmutí hlavy z motoru. Jenže opět. Ono to něco stojí.
A takto můžeme vesele pokračovat, při každém sejmutí hlavy by se měly nechat i vyměnit šrouby hlavy (původní mohou být vytažené). To již ale nedělá skoro nikdo.

-----

Popište nám prosím jak vypadá ta nečistota na čidle a v nádobce.
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Čtvrtek 06.11.2014 15:41, RE: zanášení nádobky chladící kapaliny
free78 - absolutní souhlas.
1. Dělat hlavu by mělo rozhodně znamenat jí srovnat na fréze (a logicky při jedný práci i zabroušení ventilů a nové simerinky na ventilech, resp úplně všechny na hlavě)
2. Kontroloval někdo rovnost bloku?
3. Jak kvalitně byl blok očištěn předtím než dali nové těsnění?
4. Jak kvalitně byl ten bordel vypláchnutý?
5. Šrouby hlavy někdo přeměřil? resp natáhlé dal nové?





reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 07.11.2014 13:17, divné
Jen je divné že chl. kapalina neubývá a na víčku od oleje není šlem, nebo opačně olej v chl. kap...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 10.11.2014 19:32, RE:
Dobrý den. Chladící nádobka se může zanášet, pokud je prasklé těsněné pod hlavou, hlava válců, nebo korodují součásti chladícího systému, například výměník tepla pro topení. Kvalitní servis by měl prasklou hlavu válců odhalit. Systém je po opravě těsnění pod hlavou válců potřeba řádně propláchnout, dokud nevytéká pouze čistá voda, a následně jej naplnit nemrznoucí směsí ve správném poměru s vodou. Nemrznoucí směs totiž mimo jiné chrání systém proti korozi. Není dobré lít do systému destilovanou vodu, ta totiž vyčerpává inhibitory koroze.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.