zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia - jaký typ motoru vybrat?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla
Romi
počet příspěvků2
datum registrace04.06.2017
Neděle 04.06.2017 23:11, Škoda Octavia - jaký typ motoru vybrat?
Zdravím vás, poradí nějaký zkušený muž nezkušené ženě? Mám 10.rok Škodu Fabii 1,9 SDi, r.v. 2001. Bohužel z důvodu velké koroze musím pořídit auto jiné, novější. Chci zůstat u značky Škoda. Cena do 200 000 Kč. Uvažuji o Octavii, která je doporučována více než Fabie, ikdyž přesný důvod vlastně nevím. Řekne mi ho někdo tady? Jaký typ motoru vybrat? Nabízí se většinou dieslové Octavie. Uvažuji o 1,9 TDi.Nechci žádné žihadlo, jde mi o to sehnat spolehlivý, rodinný vůz. Trochu mě straší články o problematice turba a dvouhmotového setrvačníku u dieslových ojetin. Jaká je vlastně životnost turbodieslových motorů? Kolik se s nimi dá najet km? Moje Fabie má nyní najeto 330 tis.km a je v pohodě nebýt té koroze Předem moc děkuji za vaše rady a zkušenosti
reagovat
Humusus
počet příspěvků529
datum registrace16.10.2016
Pondělí 05.06.2017 08:40, skoda octavia motorizace
pokud dieselovou skodu octavii 2, tak jedine 1.9tdi 77kw.
Nevim proc vam fabii 2 nedoporucili, klidne o ni uvazujte, pokud vam velikostne vyhovuje, tak v pripade dieselu doporucim stejny motor, ale bohate tam staci i benzinova 1.4 16V.
U dieselu pozor na stocene tacho, urcite berte jen vuz s dolozenou historii
reagovat
Romi
počet příspěvků2
datum registrace04.06.2017
Pondělí 05.06.2017 08:51, Doplňující dotaz k fabii
Moc díky! A jaký názor máte na 1,2 TSi? Jaký je rozdíl mezi ní a tou,kterou doporučujete Vy 1,4? Kolik km se dá najezdit s těmito benzíňáky a kolik s turbodiesly? Díky. Hezký den
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků964
datum registrace19.08.2015
Pondělí 05.06.2017 09:47, TSI první generace nebrat
Romi napsal:
Zdravím vás, poradí nějaký zkušený muž nezkušené ženě? Mám 10.rok Škodu Fabii 1,9 SDi, r.v. 2001. Bohužel z důvodu velké koroze musím pořídit auto jiné, novější. Chci zůstat u značky Škoda. Cena do 200 000 Kč. Uvažuji o Octavii, která je doporučována více než Fabie, ikdyž přesný důvod vlastně nevím. Řekne mi ho někdo tady? Jaký typ motoru vybrat? Nabízí se většinou dieslové Octavie. Uvažuji o 1,9 TDi.Nechci žádné žihadlo, jde mi o to sehnat spolehlivý, rodinný vůz. Trochu mě straší články o problematice turba a dvouhmotového setrvačníku u dieslových ojetin. Jaká je vlastně životnost turbodieslových motorů? Kolik se s nimi dá najet km? Moje Fabie má nyní najeto 330 tis.km a je v pohodě nebýt té koroze Předem moc děkuji za vaše rady a zkušenosti


Zdravím, nevím jestli je pro Vás diesel takovou nutností, pokud se ptáte i na motory TSI. Tyhle motory v první generaci odcházejí a zlobí, opravy jsou velmi drahé, takže nebrat ani s dotací
V dieslu ve vaší cenové relaci určitě 1.9 TDI, ale i tam jsou různé varianty a pokud nemáte nájezd více jak 20tis.km ročně, skoro diesel ani nepotřebujete
Pokud chcete příjemný spolehlivý rodinný vůz, zkuste raději Ford Focus III 1.6 v benzínu, je to mnohem lepší volba než Octávie s 1.2 TSI nebo 1.6 TDI.
Dále je tady VW Golf s příjemným motorem 1.4 bez turba, který na běžné ježdění stačí a je spolehlivý. Opět interiér a odhlučnění deklasuje Oct II i III
Nenechte se napálit, Škoda v koncernu hraje druhou ligu, stejně jako Dacie v Renaultu a kvalitou je vždy za Volkswagenem.
Ojetý Rapid Vás možná také napadne, navíc už nemá problémovou verzi 1.2 TSI motoru, jenže celkově se muselo vychytávat a vychytává tolik much, že Vám nemůžu doporučit ani verzi 2016!!!, kterou bohužel vlastním a která už byla 3x na reklamaci...
Fábie II jako ojetina bude něco stát, bude s malou výbavou a hlavně počítejte s nepříjmenostmi jako odcházení dílů předná nápravy, přelomení kablu do předních dveří, méně odolné výfuky, nekvalitní spínače ovládání oken atd. Prostě více starostí než radosti, to už je lépe sáhnout po osvědčeném R. Cliu nebo Fordu Fiestě
reagovat
Humusus
počet příspěvků529
datum registrace16.10.2016
Pondělí 05.06.2017 11:25, skoda fabia motory
presne tak 1.2 tsi si urcite nekupujte, byly tam problemy s rozvody, proto byl v te dobe znovu nasazen bezproblemovy 1.4 16V.
rozdilu je tam mnoho, tsi ma turbo, 1.4 ne. Tsi se odstranovaly problemy v prubehu vyroby, urcite si ho nekupujte, stejne tak 1.2htp. Ojetiny s 1.4 16V jsou drazsi, ale ma to duvod.
jinak souhlas s bobanem ze jsou lepsi volby nez skodovka, ale vysvetlovat to zarytym skodovkarum jsem jiz vzdal
reagovat
Petris
počet příspěvků10
datum registrace27.04.2017
Úterý 06.06.2017 14:18, 50 kw a 55 kw
V rodině jsme měli Fabii 1.4 mpi 50kw a to celých 12 let. Nenajezdila toho moc, jen 170 000 km a s motorem za celou dobu nebyl žádný jiný problém, než prasklé těsnění pod hlavou přibližně ve 150 000 km.
Teď mám opět Fabii I generace s motorem 1.4 16V 55 kw. Na tachometru má již 288 000 km a musím říct, že má o cca 1,2 litru menší spotřebu (do určité míry díky tempomatu) a já osobně jsem za posledních 56 000 řešil vadnou svíčku a také těsnění pod hlavou. Jinak motor jede pěkně a dle slov technika má tlaky jako čerstvě zajetý (opravdu se dost divil).
Tímto chci říct, že já můžu jen a jen potvrdit kvalitu těchto malých atmosférických motorů.
Momentálně vybírám auto do 100 000 a kdybych našel Fabii v dobrém stavu, nebudu se jí vůbec bát. S tímto nenáročným motorem je pro mě, jakožto nenáročného uživatele myslím poměrně vhodná. V opačném případě to bude Focus 1,6 či Mitsubishi Colt 1,3
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Úterý 06.06.2017 23:08, Tohle těžko budou trávit zavilí neškodovkáří,
ale měl jsem Octavií několik, tři kusy s 1,9 TDi (ale různé motory, jak šel čas) a nakonec 2,0TDi. U žádného nebyl problém s dvouhmotovým setrvačníkem, toliko evergreenem českých antiškodovkářů. Záleží totiž na tom, jak s tím jezdíte.
Perličkou byla poslední Octavie s na webu obávaným motorem 2,0TDi. Ta měla najeto, když jsem ji prodával, 360tis. a dnes má 400tis. - má ji známý. Nebyl problém se spojkou, s turbem ani se samotným motorem. Prostě Nic.
Takže možný nájezd vidíte, ničeho se nebojte, pokud máte známého, který se trochu vyzná, případnou vadnou dvouhmotu či turbo pozná při vyzkoušení, ale to je jen v případě, že s tím autem předtím jezdilo nějaké prase.
A jestliže jste dosud měla 1,9 SDi, tak budete TDíčkem překvapena, jak dobře jede. Benzíny TSi rozhodně neberte. Těch problémů měly tolik, že nemá smysl vyčerpávat energii na hledání verze nějakého konkrétního motoru, kde snad byl po faceliftu problém rozvodů odstraněn.

reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.