0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.9 TDI - co dělat, když už nejede jako dřív?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní, česká vozidla
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 07.11.2012 07:28, Hezký dotaz
Tak 1,9 nejspíš dvojhmotu mít nebude. Ale nevylučuju to. Nejpravděpodobnější je DPF. Je hezký, že se rozsvítí kontrolka diagnostiky, ale u tak sofistikovaného vozu, jakým se O2 tváří být, bych čekal na DOTu hlášení konkrétní chyby.
Každopádně hurá do servisu.
reagovat
jaykay
počet příspěvků18
datum registrace13.11.2009
Středa 07.11.2012 08:06, OMG
a to majitele nenapadlo zajet na diagnostiku, kdyz se mu rozsvitila kontrolka???????????????
OMG OMG OMG
reagovat
jaykay
počet příspěvků18
datum registrace13.11.2009
Středa 07.11.2012 08:16, anebo EGR
anebo EGR
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 07.11.2012 08:37, RE: Hezký dotaz
Pepe napsal:
Tak 1,9 nejspíš dvojhmotu mít nebude. Ale nevylučuju to. Nejpravděpodobnější je DPF. Je hezký, že se rozsvítí kontrolka diagnostiky, ale u tak sofistikovaného vozu, jakým se O2 tváří být, bych čekal na DOTu hlášení konkrétní chyby. Každopádně hurá do servisu.


O2 1,9 má dvojhmotu určitě. Měla ji už i O1 81 kW od určitého roku, ale tam s ní nebývají problémy, pokud ji někdo nezk***. Dost se divím, že 1,9 TDI z roku 2006 má DPF. Pokud vím, tak byl v té době jen za tučný příplatek a dobrovolně si ji tehdy koupil jen němčour, co se chtěl cítit, jak moc je eko a fríí. Podle mně jen majitel studoval rady na netu a vyskočil na něj 1,9TDI + DPF = problém, ale takových aut ani z konce výroby 1,9 moc nejezdí (Sup 2 ale má DPF standardně). Osobně to vidím na problém s turbem, kdy motor po překročení určitých otáček spadne do nouzáku. Škoda že se majitel víc nerozepsal, kdy přesně mu to dělá a jak přesně se to projevuje. Každopádně kvalitní diagnostika je základ!
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Středa 07.11.2012 10:49, Zatuhlé lopatky turba
Diagnostika by byla dobrá, ale spíš bych tipoval na zatuhlé lopatky turba což je běžná závada. Turbo se chvá normálně, ale při potřebě většího výkonu např. v dálničním stoupáním se lopatky turba "zaseknou" a RJ přejde do nouzového režimu. Při dalším nastartování je ale vše v pořádku a diagnostika na nic nepřijde. Turbo jde za pár tisíc nechat vyčistit.

reagovat
pargi
počet příspěvků6
datum registrace17.10.2008
Středa 07.11.2012 14:14, RE: Hezký dotaz
Pepe napsal:
Tak 1,9 nejspíš dvojhmotu mít nebude. Ale nevylučuju to. Nejpravděpodobnější je DPF. Je hezký, že se rozsvítí kontrolka diagnostiky, ale u tak sofistikovaného vozu, jakým se O2 tváří být, bych čekal na DOTu hlášení konkrétní chyby. Každopádně hurá do servisu.


Dvouhmotu samozřejmě má. Poslední (jediný?) bez ní byl starý 1,9 TDi 66 kW a to taky ne všechny, kódové označení neznám, ale natrefit na 1,9 bez dvouhmoty lze dnes už opravdu ne snadno.
reagovat
jaykay
počet příspěvků18
datum registrace13.11.2009
Středa 07.11.2012 16:55, RE: Zatuhlé lopatky turba
ctverak napsal:
Diagnostika by byla dobrá, ale spíš bych tipoval na zatuhlé lopatky turba což je běžná závada. Turbo se chvá normálně, ale při potřebě většího výkonu např. v dálničním stoupáním se lopatky turba "zaseknou" a RJ přejde do nouzového režimu. Při dalším nastartování je ale vše v pořádku a diagnostika na nic nepřijde. Turbo jde za pár tisíc nechat vyčistit.


v tomto pripade diag. vypise zavadu "plnici tlak - mez prekrocena" nebo neco v tom smyslu, proste to chce na diag., jinak to je vesteni z koule, btw. zatuhnute ovladani lopatek turba je spise domena starych rotacnich TDI
reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Středa 07.11.2012 19:17, RE: Zatuhlé lopatky turba
citace:
jaykay napsal:
ctverak napsal:
Diagnostika by byla dobrá, ale spíš bych tipoval na zatuhlé lopatky turba což je běžná závada. Turbo se chvá normálně, ale při potřebě většího výkonu např. v dálničním stoupáním se lopatky turba "zaseknou" a RJ přejde do nouzového režimu. Při dalším nastartování je ale vše v pořádku a diagnostika na nic nepřijde. Turbo jde za pár tisíc nechat vyčistit.
v tomto pripade diag. vypise zavadu "plnici tlak - mez prekrocena" nebo neco v tom smyslu, proste to chce na diag., jinak to je vesteni z koule, btw. zatuhnute ovladani lopatek turba je spise domena starych rotacnich TDI


1,9tdi 77kw dvouhmotu má a poslední a jedinný bez ní je 2,0 SDI 51kw vycházející z 2,0Tdi, mám ho a trnul jsem při výměně spojky ale nemá:o)
reagovat
Frogy008
počet příspěvků7
datum registrace12.11.2012
Pondělí 12.11.2012 20:22, RE: Zatuhlé lopatky turba
Čau taky mám Octavii 2 1,9 Tdi 77kw Rv.2005 najeto 158tkm. Je tam samozřejmě Dvouhmota,ale chci se zeptat mám s ní 2 problémy.Ten první je lehké vibrace od čtvrtého rychlostního stupně v tahu v otáčkách cca od 2000 do 2500 prostě při záběru turba a u pětky jsou vibrace silnější 1,2,3 rychlostní stupeň nevibruje myslím že kdyby to byla dvouhmota vibrovalo by to u všech rychlostních stupnu i na volnoběh.Druhý problém v nízkých jede asi do 3000tisic otaček pak už né auto jede zhruba do 180km-h.Pak už nemá sílu od mechanika vím že tenhle motor musí jet líp tudíž 200volně nevíme kde je chyba vahu vzduchu včetně všech filtru jsem měnil.Tak kdyby jste někdo věděli co s tím dejte vědět díky
reagovat
luki4321
počet příspěvků1
datum registrace21.12.2012
Pátek 21.12.2012 23:02, EGR ventil
Vyčisti EGR ventil.Práce na chvilku a zadarmo.To samý sem řešil na pasatovi r.v.2007 TDI.Po vyčištení kontrolka zhasla.
reagovat
Frogy008
počet příspěvků7
datum registrace12.11.2012
Středa 19.06.2013 08:21, Octavia 2 slabý výkon škubání motoru
Egr nesvítil v palubovce přesto jsem ho zaslepil jízda byla stejná kontrolka se rozsvítila na druhý den.Podle manuálu dala řídící jednotka nouzový režim aby auto s opatrností dojelo do servisu přesto jede stejně tak tomu nějak nerozumím když je v udajném noúzáku.Jsou zkontrolovány rozvody vyměněna váhay vzduchu dopojený kat vyměněny všechny filtry turbo je podle diagnostiky a testu za jízdy Ok.A auto stále nejede jak má.Tak že fantazie došla Ještě snad zbývá zkontrolovat hadice kolem turba že by tam byla nějaká prasklinka co nejde slyšet a proto to nejede.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 19.06.2013 09:44, RE: Octavia 2 slabý výkon škubání motoru
Frogy008 napsal:
Egr nesvítil v palubovce přesto jsem ho zaslepil jízda byla stejná kontrolka se rozsvítila na druhý den.Podle manuálu dala řídící jednotka nouzový režim aby auto s opatrností dojelo do servisu přesto jede skoro stejně možná i kapku líp tak tomu nějak nerozumím když je v udajném noúzáku.Jsou zkontrolovány rozvody vyměněna váhay vzduchu dopojený kat vyměněny všechny filtry turbo je podle diagnostiky a testu za jízdy Ok.A auto stále nejede jak má.Tak že fantazie došla Ještě snad zbývá zkontrolovat hadice kolem turba že by tam byla nějaká prasklinka co nejde slyšet a proto to nejede.


Já nevím, pokud svítí kontrolka, tak má přece uloženou nějakou informaci o excesivní hodnotě některého snímače. Takže, co říká diagnostika na téma svítící kontrolka. Jaký kód závady je zapsán v registru? Pak se můžeme od něčeho odpíchnout.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 19.06.2013 13:03, diagnostika
universální diagnostika lze koupit na aukru již za cca 350,- Kč. Kdo by s tím neuměl dělat, měl by naspořit pětikilo a zajet si to nechat zdiagnostikovat do servisu. Kdo není schopen investovat pětikilo s tím že je to moc, měl by zvážit, zda provozování tak drahého a složitého stroje, jakým škoda Octavia je, není nad jeho síly.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 19.06.2013 13:03, diagnostika
universální diagnostika lze koupit na aukru již za cca 350,- Kč. Kdo by s tím neuměl dělat, měl by naspořit pětikilo a zajet si to nechat zdiagnostikovat do servisu. Kdo není schopen investovat pětikilo s tím že je to moc, měl by zvážit, zda provozování tak drahého a složitého stroje, jakým škoda Octavia je, není nad jeho síly.
reagovat
Frogy008
počet příspěvků7
datum registrace12.11.2012
Čtvrtek 20.06.2013 08:39, diagnostika
Dobrá rada nad zlato myslím že je jasné o kterou kontrolku jde když je zaslepený egr zpětné výfukové plyny.Říkám že auto nejelo před tím a ani po zaslepení egru ten zase odslepím když už vím že to jede stejně špatně jako před tím.Vše co bylo vyzkoušeno už jsem tu napsal.Tak že nebudu kupovat diagnostiku když je na ní auto napíchlé každý týden a špekuluje se co by to ještě mohlo být.Chtěl jsem radu od někoho kdo má ještě nějaký rozumný nápad a nepatří k nim nějaké blbé řeči o složitém a drahem autě a že je nad moje síly siy to si laskavě nech Free 78!!! To sem nepatří od toho tady to forum je.Díky za odpověd Davide V
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 20.06.2013 13:11, RE: diagnostika
Frogy008 napsal:
Dobrá rada nad zlato myslím že je jasné o kterou kontrolku jde když je zaslepený egr zpětné výfukové plyny.Říkám že auto nejelo před tím a ani po zaslepení egru ten zase odslepím když už vím že to jede stejně špatně jako před tím.Vše co bylo vyzkoušeno už jsem tu napsal.Tak že nebudu kupovat diagnostiku když je na ní auto napíchlé každý týden a špekuluje se co by to ještě mohlo být.Chtěl jsem radu od někoho kdo má ještě nějaký rozumný nápad a nepatří k nim nějaké blbé řeči o složitém a drahem autě a že je nad moje síly siy to si laskavě nech Free 78!!! To sem nepatří od toho tady to forum je.Díky za odpověd Davide V


Jenže na složení výfukových plynů má vliv tisíc věcí a kontrolka se může rozsvěcovat i při poruše některého prvku, který složení plynů ani neovlivňuje. Třeba já měl přehryzané vyhřívání lambda sondy, takže na studeném motoru to vliv mělo, ale jak se motor zahřál, tak byly spaliny v pořádku. Navíc u TDi se složení spalin těžko hodnotí, protože naftové motory pracují výrnamnou část s velkým přebytkem vzduchu (lambda>>1), takže by se daly usuzovat NOxy a prach, ale žádná taková detekce se do aut nemontuje, takže se to řeší tak, že pokud zařízení na snížení těchto škodlivun nepracuje dle ECU správně, uloží se chyba do registru (EGR pro NOx a FAP pro prach/saze). Proto bych se pídil, jaký chybový kód je uložen, protože registr chyb může obsahovat poměrně dlouhý rozpis kódů (i stovky).
reagovat
Frogy008
počet příspěvků7
datum registrace12.11.2012
Čtvrtek 20.06.2013 17:12, egr
Davide asi si porad nerozumime ten egr jsem odpojil v domeni ze s nim neco je a se zaslepenim auto pojede lip ale nejede.dam ho zase z5 a zadna chyba uz nebude.Tak ze patrejme dal proc auto nejede.V nizkych se mi zda docela zive ale mechanikovi ne ma to byt zivejsi je to pry tupe akorad nevime proc kdyz uz jsme udelali vse co se da vymyslet a jsme s rozumem v koncich.Zitra s tim jedu k nam do F/M do Autodruzstva uvidim jestli me vezmou ted maji docela fofr kdyz tak dam vedet pokud by nahodou na neco prisli.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 20.06.2013 21:21, RE: egr
Frogy008 napsal:
Davide asi si porad nerozumime ten egr jsem odpojil v domeni ze s nim neco je a se zaslepenim auto pojede lip ale nejede.dam ho zase z5 a zadna chyba uz nebude.Tak ze patrejme dal proc auto nejede.V nizkych se mi zda docela zive ale mechanikovi ne ma to byt zivejsi je to pry tupe akorad nevime proc kdyz uz jsme udelali vse co se da vymyslet a jsme s rozumem v koncich.Zitra s tim jedu k nam do F/M do Autodruzstva uvidim jestli me vezmou ted maji docela fofr kdyz tak dam vedet pokud by nahodou na neco prisli.


No jo, to pak zbývá jen trojlístek, tlaky - turbo - dodávka paliva.
reagovat
Frogy008
počet příspěvků7
datum registrace12.11.2012
Pátek 21.06.2013 10:24, Octava nejede
Ted jsem se vrátil z autodružstva řekl jem mu že je to diagnosticky čisté včetně turba tlačí jak má on to potvrdil.Nelíbilo se mu to cukání motoru na 4ku a 5tku od 1900otáček do 2500otáček tak že změřit 2 čerpadla jedno u sacího koše v nádrži a druhé v motoru tandemové.Dnes večer proměříme Vagem vstřiky a pokud nebudou sedět muže to mít vuli na hydrech a mrknem na sací koš v nádrži pro jistotu tak že uvidíme.
reagovat
Frogy008
počet příspěvků7
datum registrace12.11.2012
Neděle 23.06.2013 10:38, nejede jak má
Tak zase změna příčiny slabého výkonu a cukání jsou přímo v motoru. Za studena necuká protože je ještě studený olej tak že bud to vadné hydrozdvihy nebo váčka nebo pumpa.neřešil už to někdo z vás na PDčku??
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.