zpět
 

diskuze k tématu: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
Skywalker99
počet příspěvků5
datum registrace09.08.2016
Úterý 09.08.2016 15:01, Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
Dobrý den,

chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.
reagovat
capslock
počet příspěvků224
datum registrace28.07.2007
Úterý 09.08.2016 15:45, 406
Záleží kus od kusu a také, jaký hledáš poměr užitnosti a "machr-indexu". Čistě pro jízdy do práce Peugeot 406 - pohodlný, tichý (common-rail), zdaleka nejlevnější na koupi, na údržbu srovnatelný, HDI 2.0 66 kW spolehlivý a jezdí kolem 5 litrů. Ušetřené peníze do té stovky vložit do prasátka.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.08.2016 18:42, RE: 406
capslock napsal:
Záleží kus od kusu a také, jaký hledáš poměr užitnosti a "machr-indexu". Čistě pro jízdy do práce Peugeot 406 - pohodlný, tichý (common-rail), zdaleka nejlevnější na koupi, na údržbu srovnatelný, HDI 2.0 66 kW spolehlivý a jezdí kolem 5 litrů. Ušetřené peníze do té stovky vložit do prasátka.


406 je (pokud se venku sežene něco zachovalého - dá se) asi nejlepší volba. Ale s HDI 80kW, s tou 66 to nemůže jet. Mám ji s 2,2 98kW, a to je výkonově tak akorát.
Auto nerezne (pokud nebylo bourané), díly za levno, všechno dobře přístupné, žádné pasti. Jedině může pozlobit řazení (a nevyhovuje jeho gumovost u 66 a 80, u 98 je převodovka jiná a lepší). Dá se sehnat v dobrém stavu za 60, zbytek nechat na rozvody s vodní pumpou (cca 6tkč), brzdy, brzdové trubičky a pod (komplet do 10) a jiné blbosti. Plastové ovladače budou zkřehlé a vyviklané, takže panel stahování oken, com na blinkry a pod časem podlehnou zubu času.
To, že auto je pohodlné a přitom čitelné (vzadu víceprvek), při delších cestách ocení každý.
reagovat
Excalibur
počet příspěvků23
datum registrace16.07.2013
Úterý 09.08.2016 18:50, RE: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.

Myslím, že Vás místní odpůrci nafty budou tlačit do benzínu, ale já bych se nafty až tak nebál. Cca před třemi lety jsem kupoval 406, 2,0 HDI, 80 kW (bez FAPu). Je třeba zmínit, že byla v perfektním stavu, najeto necelých 100 000 km (podle mého mechanika nestočeno) a dal jsem za ni hodně nadprůměrnou částku (85 000 Kč). Ale nemůžu si stěžovat. Za 3 roky jsem najel 50 000 km, měnil jsem - řemenici, brzdy, jeden díl výfuku, jedno uložení tlumičů, termostat. Možná ještě nějaká drobnost, ale nic závažného. Velká výhoda Peugeotů je pozinkovaná karoserie - podvozek i po těch letech vypadá opravdu zachovale. Motor je tichý, výkon tak akorát (TDI mají výrazně razantnější nástup turba), spotřeba dlouhodobě 6 litrů. 406 bývají s velmi dobrou výbavou - já mám digitální klimu, ABS, okénka i zrcátka v elektrice. Je mi jasné, že může odejít turbo, čerpadlo nebo vstřiky, ale za dobu provozu jsem již dost ušetřil (s 2,0 benzín bych jezdil za 8 litrů). O 406 není moc velký zájem, takže se dají koupit zachovalé kousky cca kolem 60 000 Kč. Alternativa může být Citroen C5. Samozřejmě Škoda/VW s osvědčeným 1,9 TDI je taky dobrá volba, ale 406 bude mít pravděpodobně výrazně méně najeto (za stejnou pořizovací cenu).
reagovat
David V
počet příspěvků1850
datum registrace16.05.2007
Úterý 09.08.2016 19:05, RE: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
Excalibur napsal:
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.
Myslím, že Vás místní odpůrci nafty budou tlačit do benzínu, ale já bych se nafty až tak nebál. Cca před třemi lety jsem kupoval 406, 2,0 HDI, 80 kW (bez FAPu). Je třeba zmínit, že byla v perfektním stavu, najeto necelých 100 000 km (podle mého mechanika nestočeno) a dal jsem za ni hodně nadprůměrnou částku (85 000 Kč). Ale nemůžu si stěžovat. Za 3 roky jsem najel 50 000 km, měnil jsem - řemenici, brzdy, jeden díl výfuku, jedno uložení tlumičů, termostat. Možná ještě nějaká drobnost, ale nic závažného. Velká výhoda Peugeotů je pozinkovaná karoserie - podvozek i po těch letech vypadá opravdu zachovale. Motor je tichý, výkon tak akorát (TDI mají výrazně razantnější nástup turba), spotřeba dlouhodobě 6 litrů. 406 bývají s velmi dobrou výbavou - já mám digitální klimu, ABS, okénka i zrcátka v elektrice. Je mi jasné, že může odejít turbo, čerpadlo nebo vstřiky, ale za dobu provozu jsem již dost ušetřil (s 2,0 benzín bych jezdil za 8 litrů). O 406 není moc velký zájem, takže se dají koupit zachovalé kousky cca kolem 60 000 Kč. Alternativa může být Citroen C5. Samozřejmě Škoda/VW s osvědčeným 1,9 TDI je taky dobrá volba, ale 406 bude mít pravděpodobně výrazně méně najeto (za stejnou pořizovací cenu).


Na tomto příspěvku bych komentoval, že výměna dílu výfuku, uložení výfuku, termostatu, řemenice jasně ukazuje, že Peugeot měl naběháno i násobně více, jen o něj bylo postaráno, a proto bylo možné jej stočit a mělo to i smysl. Přijde mi dost nereálné měnit všechny tyto díly na motoru, který ještě nemá 150 tkm -tím spíše u nafty, která je na nájezdy spíše konstruována a ještě je to obecně doporučovaný motor HDi.
A jestli si někdo koupil novou naftu, aby ji po 100 tkm prodal, tak je to skutečně fanda nafty.
Vozily mě Superby 4 roky staré, které měly najeto 1/2 mega a na autě to prostě nebylo poznat, což bych viděl i v případě uváděného příkladu.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků880
datum registrace19.08.2015
Úterý 09.08.2016 22:06, RE: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.

Ahoj, když si tak pročítám, co potřebuješ, tak za mě bych zkusil pohledat Renautl Megane II od roku 2008 s motorem 1.5 Dci v dobrém stavu a jasnou historií - např. bazar přímo od dealera Renaultu. Tento motor je úsporný a když si dáš pozor na pár věcí (šály, výměna oleje max co 15000tis.km/rok atd), tak je to celkem spolehlivý motor.
reagovat
Skywalker99
počet příspěvků5
datum registrace09.08.2016
Středa 10.08.2016 08:45, RE: 406
Pepe napsal:
406 je (pokud se venku sežene něco zachovalého - dá se) asi nejlepší volba. Ale s HDI 80kW, s tou 66 to nemůže jet. Mám ji s 2,2 98kW, a to je výkonově tak akorát.Auto nerezne (pokud nebylo bourané), díly za levno, všechno dobře přístupné, žádné pasti. Jedině může pozlobit řazení (a nevyhovuje jeho gumovost u 66 a 80, u 98 je převodovka jiná a lepší). Dá se sehnat v dobrém stavu za 60, zbytek nechat na rozvody s vodní pumpou (cca 6tkč), brzdy, brzdové trubičky a pod (komplet do 10) a jiné blbosti. Plastové ovladače budou zkřehlé a vyviklané, takže panel stahování oken, com na blinkry a pod časem podlehnou zubu času.To, že auto je pohodlné a přitom čitelné (vzadu víceprvek), při delších cestách ocení každý.


Pokud bych auto sháněl, na co si mám hlavně dát pozor? V zachovalém stavu se za 60 sehnat určitě dá, ale počítám, že asi bude lepší vzít někoho kdo tomu rozumí aby na auto koukl.

S výměnou rozvodů, brzd, filtrů a podobných věcí počítám. Počáteční investice je u ojetých aut téměř vždy. Akorát když jste psal, že plastové ovladače a páčky na blinkry apod. časem podlehnou zubu času, je možné i tyto součásti vyměnit za novější a lépe funkční?

A ještě mám dotaz na 2,2 HDi. Jakou máte s tímto motorem průměrnou spotřebu, pokud se jezdí úsporně? Koukal jsem a 406 s tímto motorem se taky nabízí docela dost.
reagovat
capslock
počet příspěvků224
datum registrace28.07.2007
Středa 10.08.2016 11:31, RE: 406
Pepe napsal:
... Ale s HDI 80kW, s tou 66 to nemůže jet. ... Plastové ovladače budou zkřehlé ...


Mezi 66 a 80 kW není při prázdném autě prakticky rozdíl (slabší jede pocitově hodně dobře). 66 kW má oproti 80 a 98 kW verzím výhodu v naprosté jednoduchosti a tedy předpokládané spolehlivosti - nemá natáčecí klapky v turbu, nemá IC a především nemá FAP a ani dvouhmotý setrvačník.

Odchází páčka blinkrů, lze sehnat nová za pár korun a vyměnit svépomocí.

reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Středa 10.08.2016 12:00, RE: 406
Skywalker99 napsal:
Pepe napsal:
406 je (pokud se venku sežene něco zachovalého - dá se) asi nejlepší volba. Ale s HDI 80kW, s tou 66 to nemůže jet. Mám ji s 2,2 98kW, a to je výkonově tak akorát.Auto nerezne (pokud nebylo bourané), díly za levno, všechno dobře přístupné, žádné pasti. Jedině může pozlobit řazení (a nevyhovuje jeho gumovost u 66 a 80, u 98 je převodovka jiná a lepší). Dá se sehnat v dobrém stavu za 60, zbytek nechat na rozvody s vodní pumpou (cca 6tkč), brzdy, brzdové trubičky a pod (komplet do 10) a jiné blbosti. Plastové ovladače budou zkřehlé a vyviklané, takže panel stahování oken, com na blinkry a pod časem podlehnou zubu času.To, že auto je pohodlné a přitom čitelné (vzadu víceprvek), při delších cestách ocení každý.
Pokud bych auto sháněl, na co si mám hlavně dát pozor? V zachovalém stavu se za 60 sehnat určitě dá, ale počítám, že asi bude lepší vzít někoho kdo tomu rozumí aby na auto koukl.S výměnou rozvodů, brzd, filtrů a podobných věcí počítám. Počáteční investice je u ojetých aut téměř vždy. Akorát když jste psal, že plastové ovladače a páčky na blinkry apod. časem podlehnou zubu času, je možné i tyto součásti vyměnit za novější a lépe funkční?A ještě mám dotaz na 2,2 HDi. Jakou máte s tímto motorem průměrnou spotřebu, pokud se jezdí úsporně? Koukal jsem a 406 s tímto motorem se taky nabízí docela dost.


Všechny tyhle díly se dají sehnat nové bez jakéhokoliv problému. Z jiného auta (bouračky) může člověk stát za pár měsíců před stejným problémem
Dálky jezdím za cca 6,2, smíšený provoz přes 7, čisté (krajské) město za 8.
2,2 bude mít vždy FAP, vždy po ujetí cca 120tkm doplnění aditiva (3tis Kč), ev proplach FAPu (1,5 tKč). Nový stojí cca 7.500,- Kč, originál mi vydržel 360tkm
reagovat
PatM
počet příspěvků198
datum registrace07.08.2016
Čtvrtek 11.08.2016 15:38, RE: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.


P406 se vyráběl do roku 2005 chtěl bych vidět nějaké z vyjmenovaných aut s novějším rokem do 100 tisíc Pokud chceš něco novějšího tak koukni na C5 a Lagunu
reagovat
Skywalker99
počet příspěvků5
datum registrace09.08.2016
Čtvrtek 11.08.2016 21:16, RE: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
PatM napsal:
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.
P406 se vyráběl do roku 2005 chtěl bych vidět nějaké z vyjmenovaných aut s novějším rokem do 100 tisíc Pokud chceš něco novějšího tak koukni na C5 a Lagunu



Píšu, že chci něco do 100 000, takže počítám že něco staršího. Novější auto jsem psal, že mám v plánu za 3-5 let a tam už plánuji investici 200-300 000 :)
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pátek 12.08.2016 09:59, RE: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
PatM napsal:
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.
P406 se vyráběl do roku 2005 chtěl bych vidět nějaké z vyjmenovaných aut s novějším rokem do 100 tisíc Pokud chceš něco novějšího tak koukni na C5 a Lagunu


P 406 se vyráběl do 2003
reagovat
PatM
počet příspěvků198
datum registrace07.08.2016
Pátek 12.08.2016 13:19, RE: Prosba o radu: Auto s nízkou spotřebou
Pepe napsal:
PatM napsal:
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.
P406 se vyráběl do roku 2005 chtěl bych vidět nějaké z vyjmenovaných aut s novějším rokem do 100 tisíc Pokud chceš něco novějšího tak koukni na C5 a Lagunu
P 406 se vyráběl do 2003

Tak to tady mají asi dost velký překlep
"Vyráběn byl do roku 2004 (Coupé do roku 2005), kdy jej nahradil Peugeot 407." https://cs.wikipedia.org/wiki/Peugeot_406
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.