Alkantpan napsal:
Záměna je možná. Základní kotoučová náprava měla vzadu kotouče o průměru 232mm. Kotoučová zadní náprava je účinnější než bubnová a pro vyšší výkonové verze octavií I (od 81 kW) byla automaticky. Montovala se pro přední kotoučové nápravy s průmerem bud 280 mm (nafta 66kW, 81kW a benzin 75kW) nebos průměrem 288mm (nafta 96kW nebo benzin 110kW). Nejlevnější verzí je sehnat celou starší nápravu a přehodit ji komplet. V nových dílech je to přes 10 tisíc korun. Ostatně není problém otevřít například autokelly a naházet do košíku vše potřebné. Kotouče, destičky, třmen, držáky třmenu, krycí plech, lanovody no a pravděpodobně i ložiska zadní nápravy. Na tuto možnost jsem se ptal osobně při stk, zda při záměně bubnové brzdy za kotoučovou pak projdu na příští STK a odpověď zněla, ano, protože technik nemá jak poznat, která náprava byla na vozidle od výroby a v technickém průkazu typ brzd uveden není.
Asi tak, rozhodně je nejlepší sehnat celý zadek. Rozhodně můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, že Oktávka se 4mi kotouči brzdí líp než s bubny (hlavně netřeba tolik šlapat) a trpí míň přední kotouče. U zatíženého auta je to ještě znatelnější. A ještě poznámka, i verze pod 81 kW mohly mít vzadu kotouče pokud měly ve výbavě ESP.