0
zpět
 

diskuze k tématu: Předělání brzd u Škoda Octavia I.

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla
Lukas605
počet příspěvků10
datum registrace07.05.2014
Neděle 01.06.2014 17:33, Předělání brzd u Škoda Octavia I.
Jdou předělat zadní bubnové brzdy na kotoučové? Pokud ano, jaký je průměr brzd? A koli by to stálo +-? Díky za rady a tipy
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Neděle 01.06.2014 18:35, Jde to
Jde to, ale nemá to smysl. Není to nic snadného a zaměnitelného. Cenu najdete na škoda fórech.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 01.06.2014 20:09, bubny
nenapadá mě jediný rozumný důvod pro tuto záměnu.

Tento dotaz mi ale připomíná co jsem viděl včera v Plzni. rezavá oct sedan s OBROVSKÝM křídlem na kufru, kde se pod nápisem Octavia skvěl červenozelený znáček RS - a zadní kola měla brutálně zrezlé bubnové brzdy.
Kdybych měl foťák, vyfotil bych to..
reagovat
Alkantpan
počet příspěvků19
datum registrace08.12.2008
Neděle 01.06.2014 20:46, změna je možná
Záměna je možná. Základní kotoučová náprava měla vzadu kotouče o průměru 232mm. Kotoučová zadní náprava je účinnější než bubnová a pro vyšší výkonové verze octavií I (od 81 kW) byla automaticky. Montovala se pro přední kotoučové nápravy s průmerem bud 280 mm (nafta 66kW, 81kW a benzin 75kW) nebos průměrem 288mm (nafta 96kW nebo benzin 110kW). Nejlevnější verzí je sehnat celou starší nápravu a přehodit ji komplet. V nových dílech je to přes 10 tisíc korun. Ostatně není problém otevřít například autokelly a naházet do košíku vše potřebné. Kotouče, destičky, třmen, držáky třmenu, krycí plech, lanovody no a pravděpodobně i ložiska zadní nápravy. Na tuto možnost jsem se ptal osobně při stk, zda při záměně bubnové brzdy za kotoučovou pak projdu na příští STK a odpověď zněla, ano, protože technik nemá jak poznat, která náprava byla na vozidle od výroby a v technickém průkazu typ brzd uveden není.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pondělí 02.06.2014 13:44, RE: bubny
Zvirak napsal:
nenapadá mě jediný rozumný důvod pro tuto záměnu.Tento dotaz mi ale připomíná co jsem viděl včera v Plzni. rezavá oct sedan s OBROVSKÝM křídlem na kufru, kde se pod nápisem Octavia skvěl červenozelený znáček RS - a zadní kola měla brutálně zrezlé bubnové brzdy.Kdybych měl foťák, vyfotil bych to..


Furt lepší bubny rezavý, než natřený na (nejlépe) červeno . To je teprve sportovní žihadlo
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 02.06.2014 16:09, RE: změna je možná
Alkantpan napsal:
Záměna je možná. Základní kotoučová náprava měla vzadu kotouče o průměru 232mm. Kotoučová zadní náprava je účinnější než bubnová a pro vyšší výkonové verze octavií I (od 81 kW) byla automaticky. Montovala se pro přední kotoučové nápravy s průmerem bud 280 mm (nafta 66kW, 81kW a benzin 75kW) nebos průměrem 288mm (nafta 96kW nebo benzin 110kW). Nejlevnější verzí je sehnat celou starší nápravu a přehodit ji komplet. V nových dílech je to přes 10 tisíc korun. Ostatně není problém otevřít například autokelly a naházet do košíku vše potřebné. Kotouče, destičky, třmen, držáky třmenu, krycí plech, lanovody no a pravděpodobně i ložiska zadní nápravy. Na tuto možnost jsem se ptal osobně při stk, zda při záměně bubnové brzdy za kotoučovou pak projdu na příští STK a odpověď zněla, ano, protože technik nemá jak poznat, která náprava byla na vozidle od výroby a v technickém průkazu typ brzd uveden není.


Asi tak, rozhodně je nejlepší sehnat celý zadek. Rozhodně můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, že Oktávka se 4mi kotouči brzdí líp než s bubny (hlavně netřeba tolik šlapat) a trpí míň přední kotouče. U zatíženého auta je to ještě znatelnější. A ještě poznámka, i verze pod 81 kW mohly mít vzadu kotouče pokud měly ve výbavě ESP.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.