0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia II.gen 2,0tdi 16v vs 8v

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 21.08.2014 13:55, Octavia II.gen 2,0tdi 16v vs 8v
Dobrý den, sháním pro přítelkyni Octavii a setkávám se s naprosto rozdílnými názory na tyto 2,0tdi motory.

Mohl bych se zeptat na rozdíly, kdy přesně se která verze vyráběla, jak motory opravdu spolehlivě rozeznám od sebe, který je lepší volba, jak jsou na tom se spotřebou, zda-li se liší i celková stavba motoru atp..
Děkuji
reagovat
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 21.08.2014 15:44, 2.0 TDI PD
Pokud si dobře pamatuji, když jsem vybíral auto pro známého, tak nejlepší z kontrukce PD motorů o obsahu 2.0 byl motor s 8V a bez DPF, který se podle mne ale do Octavie II nedával ( byl např. v Passtu 3C nebo A4 8H). Spolehlivější jsou 1.9 TDI nejlépe bez PDF, pokud netrváte na 6 kvaltu a vyšším výkonu. Ale je mnoho lidí, kteří mají 2.0 TDI PD a jsou spokojeni, takže to je hlavně o údržbě a zacházení. Každopádně je tento motor spojen s vyšším rizikem možné fatální závady.
reagovat
Michal 22
počet příspěvků51
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 21.08.2014 23:04, TDI PD
Kupte si aktuální OJETINY Světa motorů. Tam je Octavia rozebrána do poledního šroubku.
V minulém Auto DIESEL byly též roztříděny 2.0 TDI v jednotlivých modelech celého koncernu.
Pro zájemce o ojetiny by tohle měla být povinná literatura!
reagovat
marek.sakarFB
počet příspěvků22
datum registrace21.10.2013
Pátek 22.08.2014 08:09, 2.0 TDi
Zdravím. Protože Váš dotaz je na motor 2.0 TDi nebudu Vám nijak cpát 1.9 TDi. Jsou dvě verze jak jste psal, je to 8V a 16V. 8V poznáte podle kodu motoru je pouze jeden a to BMP (PD- pumpe diese) jak u VW tak u Škodovky. 16V jsou motory BKP, BMM, BKD (CR- Common rail). Rozdíl je v tom, že 16V je verze dvou vačková varianta a především má vstřikovace od společnosti Siemens a ty jsou bohužel vadné (verze 103 i 125kW). Praskají hlavy válců. Oba motory trpí na problém s vyvažovací hřídelí na olejovém čerpadle (šestihran)- když se protočí může se motor zadřít. Tuto závadu je možné vyřešit opravou za 6000 Kč u opravce v Litoměřicích. Ostatní opravci díl pouze vymění, ale problém jako takový nevyřeší. Mé zkušenosti jsou s Octavii II 2.0 TDi BMP rv 2005, najeto 168.000 km- s tímto vozidlem jezdí otec již 5 let a jediné do čeho investoval jsou rozvody, olej, brzdy, chladič klimatizace, pojistka bezpečnostního pásu. Já mám teď cca pul roku VW Passat také 2.0 TDi BMP rv 2007, najeto 214.000 km- motoricky zatím úplně v pořádku. U obou vozidel očekávám nájezd daleko vyšší.

Výsledek: pakliže chcete silnější agregát je 2.0 TDi dobrou volnou. Pakliže se poohlížíte po starším vozidle <2009 tak doporučuji BMP. Jestli vozidlo bude mladší tz >2009 pak si můžete klidně dovolit Common rail.

Mluvím z vlastní zkušenosti a nejsem automechanik. Moji odpověď tedy berte pouze jako běžné info. Myslím si, ale že i mechanik mi dá za pravdu.
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Pátek 22.08.2014 08:56, RE: 2.0 TDi
V OII nikdy a to ani u RS nebyly vyvažovací hřídele a piezoelektrické vstřikovače měla pouze verze 125kW v RS a to do roku 2008 kdy byl motor nahrazen verzi se vstikovači CR. Rozdíl mezi 8V a 16V se pozná hned po otevření kapoty kde u 16V verze je na motoru zepředu sací potrubí kdežto u 8V tam není nic a sání je vzadu před kabinou. 8V verze je pravděpodobně spolehlivější, ale zase byla zvlášť v německu hodně často s DPF. Nebál bych se ani jedné verze, důležitý je jak u každé ojetiny stav konkrétního kusu, vstřikovače PD toho snesou hodně a jsou i levně opravitelné na rozdíl od mnohých CR vstřikovačů.
reagovat
marek.sakarFB
počet příspěvků22
datum registrace21.10.2013
Pátek 22.08.2014 09:25, RE: 2.0 TDi
ctverak napsal:
V OII nikdy a to ani u RS nebyly vyvažovací hřídele a piezoelektrické vstřikovače měla pouze verze 125kW v RS a to do roku 2008 kdy byl motor nahrazen verzi se vstikovači CR. Rozdíl mezi 8V a 16V se pozná hned po otevření kapoty kde u 16V verze je na motoru zepředu sací potrubí kdežto u 8V tam není nic a sání je vzadu před kabinou. 8V verze je pravděpodobně spolehlivější, ale zase byla zvlášť v německu hodně často s DPF. Nebál bych se ani jedné verze, důležitý je jak u každé ojetiny stav konkrétního kusu, vstřikovače PD toho snesou hodně a jsou i levně opravitelné na rozdíl od mnohých CR vstřikovačů.


Tak s těma vyvažovačkama jsem to nevěděl to se omlouvám. Znám to z VW a tam jsem se doslechl, že má vyvažovačky i OII a taky Audi...
reagovat
anril
počet příspěvků19
datum registrace27.10.2008
Pátek 22.08.2014 09:37, moje BKD není jen CR ale PD !
Ahoj, no úplně to tak nesedí s tím CR, já mám OII r.v.: 2007 2.0TDi kod BKD 16V ale je to PD. Mám najeto 380 000km a měnil jsem jen jeden vstřik, bohužel je o dost dražší než na 1,9 ale na druhou stranu co mají kamaradi 1,9TDi, tak na rozdíl ode mne již měnili turbo, vstřiky také a dokonce u dvou 1,9TDi PRASKLA KLIKOVKA !!!!!!!! pry se to občas stává, to řekli kamaradovy v PORSCHE BRNO. Pak tedy opravdu nechápu ty bajky a pohádky o nezničitelném 1,9TDi, což je samozřejmě tvrzení lidí co odmítají vše nové, i když je to lepší.

Takže já rozhodně doporučuji 2.0TDi PD BKD 16V

Jinak mám doma ještě O1 1.9TDi 81kW r.v.2000 rotační čerpadlo a najeto 560 000km (oprava turba 1x a 1x výměna těsnění pod hlavou + 2x výměna čidla ABS na pravém předním kole)
Dále Golf V r.v.2005 s 1,4 16V a ten si myslím že je pro ženu vhodnější auto než velká OII, je to ale jen můj osobní názor. jinak najeto 240 000km bez jedinné závady !!!
Dlouhodobá spotřeba pro zajimavost:
auto hodnota PC dle tankování
OII 2.0TDi 103kW 5,3l/100km 5,3l/100km
OI 1.9TDi 81 kW 4,8l/100km :) 5,2l/100km :/ (bohužel PC je optimista)
GV 1.4 16V 55kW 6,7l/100km 6,6l/100km
reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Pátek 22.08.2014 13:58, RE: 2.0 TDi
marek.sakarFB napsal:
Zdravím. Protože Váš dotaz je na motor 2.0 TDi nebudu Vám nijak cpát 1.9 TDi. Jsou dvě verze jak jste psal, je to 8V a 16V. 8V poznáte podle kodu motoru je pouze jeden a to BMP (PD- pumpe diese) jak u VW tak u Škodovky. 16V jsou motory BKP, BMM, BKD (CR- Common rail). Rozdíl je v tom, že 16V je verze dvou vačková varianta a především má vstřikovace od společnosti Siemens a ty jsou bohužel vadné (verze 103 i 125kW). Praskají hlavy válců. Oba motory trpí na problém s vyvažovací hřídelí na olejovém čerpadle (šestihran)- když se protočí může se motor zadřít. Tuto závadu je možné vyřešit opravou za 6000 Kč u opravce v Litoměřicích. Ostatní opravci díl pouze vymění, ale problém jako takový nevyřeší. Mé zkušenosti jsou s Octavii II 2.0 TDi BMP rv 2005, najeto 168.000 km- s tímto vozidlem jezdí otec již 5 let a jediné do čeho investoval jsou rozvody, olej, brzdy, chladič klimatizace, pojistka bezpečnostního pásu. Já mám teď cca pul roku VW Passat také 2.0 TDi BMP rv 2007, najeto 214.000 km- motoricky zatím úplně v pořádku. U obou vozidel očekávám nájezd daleko vyšší. Výsledek: pakliže chcete silnější agregát je 2.0 TDi dobrou volnou. Pakliže se poohlížíte po starším vozidle <2009 tak doporučuji BMP. Jestli vozidlo bude mladší tz >2009 pak si můžete klidně dovolit Common rail. Mluvím z vlastní zkušenosti a nejsem automechanik. Moji odpověď tedy berte pouze jako běžné info. Myslím si, ale že i mechanik mi dá za pravdu.


Co jsem se tak koukal tak BMM patří též mezi 8V varianty stejně jako BMP. BKD je 16V PD. Sám mám VW Caddy 2004 s motorem 2,0SDI kód BDJ (PD), a podle mne to není nic jiného než právě 8V BMP, BMM, akorát jen bez turba ponížené na 51kW. Aktuálně najeto 360.000km a ten motor šlape jak hodinky, to spíš čekám repas převodovky někdy v budoucnu. Dodnes měněn na motoru pouze 1 vstřik a hadice chlazení, protože ji ten vstřik stihnul utřepat. Naprostý nezmar:)
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 29.08.2014 20:46, RE:
Dobrý den. Osmiventilové TDI poznáte podle kódu BMP, šestnáctiventilovou verzi podle označení BKP, BMM nebo BKD. 16V verze se liší použitím dvou vačkových hřídelí a vstřikovačů Siemens. Ty se ukázaly jako poruchové, praskají také hlavy válců. Problematický je také společný pohon vyvažovací hřídele a olejového čerpadla. Z těchto důvodů doporučuji osmiventilovou verzi.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.