zpět
 

diskuze k tématu: octavia I 1.6 spotřeba pří jízdě na neutrál

kategorie zařazení tématu: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy
Bobo
počet příspěvků2
datum registrace09.11.2017
Čtvrtek 09.11.2017 17:41, octavia I 1.6 spotřeba pří jízdě na neutrál
Dobrý den,

vím, že tohle téma se už hodně řešílo, ale já mám jiný problém...
Při jízdě na neutrál při nižších rychlostech (dobržďování před zastavením) mi PP ukazuje okamžitou spotřebu 5-20L i víc. Čím pomaleji jedu, tím je spotřeba vyšší - zdůrazňuju mám vyřazeno... Po zastavení spotřeba 1,1L/h. Při rozjezdu bez plynu s vyřaazenou rychlostí z kopce to samé obráceně. Když vyřadím ve vyšší rychlosti spotřeba je očekávaných 1,1l. Zjistil jsem to, když jsem zkoumal celkově zvýšenou spotřebu - ve městě (7 km do práce), s hodně popojížděním v kolonách a na semaforech klidně 13 L. V prázdném městě spotřeba na té samé trase do 10L. Poraďte prosím.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků516
datum registrace23.04.2014
Pátek 10.11.2017 09:04, Re:
Tohle ale není problém, jenom určité nepochopení funkce PP.
Pokud auto nestojí, PP ukazuje spotřebu v l/100km. Pokud auto stojí, auto ukazuje spotřebu v l/h.
Při vyřazené rychslosti jede motor na volnoběh - točí se tedy stejně i při rychlosti 5km/h i 20km/h. Logicky tedy při nižší rychlosti roste okamžitá spotřeba vzatežná na l/100km.
To že benzínová 1,6 v kolonách vezme 13 litrů na krátké trase (7km) mě asi taky až tak moc nepřekvapuje...
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Pátek 10.11.2017 11:07, RE: Re:
KoobaS napsal:
Tohle ale není problém, jenom určité nepochopení funkce PP.Pokud auto nestojí, PP ukazuje spotřebu v l/100km. Pokud auto stojí, auto ukazuje spotřebu v l/h.Při vyřazené rychslosti jede motor na volnoběh - točí se tedy stejně i při rychlosti 5km/h i 20km/h. Logicky tedy při nižší rychlosti roste okamžitá spotřeba vzatežná na l/100km.To že benzínová 1,6 v kolonách vezme 13 litrů na krátké trase (7km) mě asi taky až tak moc nepřekvapuje...


Naprosto přesně.

Když to vezmu z jiné strany. Pokud má motor spotřebu 1,1 ltr/hodinu a běžnou spotřebu 7,7 l/100 km, tak to znamená, že by na volnoběh měl ujet 100 km za 7 hodin, čili průměrná rychlost mezi 14 a 15 km/h, čili při rychlosti nad tuto hodnotu bude palubní počítač při jízdě na neutrál ukazovat méně, než je průměrná spotřeba a při jízdě pod hodnotami zase více.
Pokud pojedu průměrnou rychlostí 10 km/h na neutrál, tak pojedu 10 hodin a spálím 11 litrů benzínu a pokud pojedu 5 km/hodinu, pak spálím 22 litrů benzínu na každých 100 km - to je logika palubního počítače.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Pátek 10.11.2017 13:51, RE: Re:
David V napsal:
KoobaS napsal:
Tohle ale není problém, jenom určité nepochopení funkce PP.Pokud auto nestojí, PP ukazuje spotřebu v l/100km. Pokud auto stojí, auto ukazuje spotřebu v l/h.Při vyřazené rychslosti jede motor na volnoběh - točí se tedy stejně i při rychlosti 5km/h i 20km/h. Logicky tedy při nižší rychlosti roste okamžitá spotřeba vzatežná na l/100km.To že benzínová 1,6 v kolonách vezme 13 litrů na krátké trase (7km) mě asi taky až tak moc nepřekvapuje...
Naprosto přesně.Když to vezmu z jiné strany. Pokud má motor spotřebu 1,1 ltr/hodinu a běžnou spotřebu 7,7 l/100 km, tak to znamená, že by na volnoběh měl ujet 100 km za 7 hodin, čili průměrná rychlost mezi 14 a 15 km/h, čili při rychlosti nad tuto hodnotu bude palubní počítač při jízdě na neutrál ukazovat méně, než je průměrná spotřeba a při jízdě pod hodnotami zase více.Pokud pojedu průměrnou rychlostí 10 km/h na neutrál, tak pojedu 10 hodin a spálím 11 litrů benzínu a pokud pojedu 5 km/hodinu, pak spálím 22 litrů benzínu na každých 100 km - to je logika palubního počítače.


souhlas jen bych zvážil jednu věc - pokud se jedná o starou litinovou šestnáctistovku s 55 kW, tak ta umí jednu dobrou past - vodním kondenzátem z krátkých jízd si zalije lambdasondu a zničí jí. Pak spotřeba určitě stoupne a její výměna se vyplatí. spolu s tím je třeba namontovat modifikovaný díl výfuku, aby se situace už neopakovala.
reagovat
Bobo
počet příspěvků2
datum registrace09.11.2017
Pátek 10.11.2017 19:10, Dík...
Děkuju za vysvětlení, již je vše jasné i mě
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků943
datum registrace19.08.2015
Neděle 12.11.2017 22:17, Diagnostika
Ahoj, i tak raději bych nechal vůz zkontrolovat, alespoň dobrou diagnostikou. Měl jsem Octávii I 1.6 MPI r.2001 a ani v koloně 13l nebrala. Synovec má Felici s koncernovým 1.6 55kw a to samé, více jak 10l si neveme ani v Tatrách
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Pondělí 13.11.2017 20:27, spotřeba
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Úterý 14.11.2017 09:08, RE: spotřeba
Fanda napsal:
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l


Záleží, co všechno je na volnoběh v provozu. Klima má celkem spotřebu...
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Úterý 14.11.2017 12:24, RE: spotřeba
David V napsal:
Fanda napsal:
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l
Záleží, co všechno je na volnoběh v provozu. Klima má celkem spotřebu...


S tou klimatizací jsem to nikdy nesledoval,ale pokud stojí vůz se zahřátým motorem,tak by se okamžitá spotřeba zdaleka neměla přibližovat 1 l .
reagovat
KoobaS
počet příspěvků516
datum registrace23.04.2014
Úterý 14.11.2017 15:36, RE: spotřeba
Fanda napsal:
David V napsal:
Fanda napsal:
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l
Záleží, co všechno je na volnoběh v provozu. Klima má celkem spotřebu...
S tou klimatizací jsem to nikdy nesledoval,ale pokud stojí vůz se zahřátým motorem,tak by se okamžitá spotřeba zdaleka neměla přibližovat 1 l .


Zafira B 1,9 CDTi: 0,9-1,1 l/h se zahřátým motorem... Jasně, je to nafta a větší objem, ale myslím že k tomu litru se to přibližovat klidně může...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.