citace:
reakce na: Kubajs, 28.05.2019 11:19 (Děkuji za odpověď. Roční nájez ...)
Ahoj, s tak malým nájezdem můžeš vybírat i atmosférické motory, kde výhodou je mnohem větší odolnost vůči kratším trasám. Naopak TSI má přímý vstřik a na krátkých trasách může ředit olej s benzínem a karbonovat. Rád bych Tě přemluvil alespoň si vyzkoušet i klasiku:
- Honda Civic 1.8 VTEC (motor a převodovku nezničíš ani ve městě
), pro šetřílky stačí bohatě 1.4 motor
- Ford Focus III 1.6 Ti-VCT 7xkw, existuje i silnější verze 92kw a té už 1.2 TSI neujede ani náhodou
- VW Golf VI 1.6 MPI - pořád je to motor, který s Golfem jede cca 195km/h a na krátké trasy ideál,
a kdybys byl více na spotřebu orientovaný, skvělý je i základní 1.4 16v
- Opel Astra 1.4/1.6/1.8 - ten nejsilnější je nejodolnější, ale i tak řídil jsem 1.4 a byl jsem překvapený jak je naladěný a kultivovaný, na běžný život bohatě stačí.
- Renault Megane III 1.6 81kw (až na podvozkové díly je to spolehlivý vůz, u motoru 81kw jednou za život vozu vyměniš jakýsi přesuvník, u motoru 74kw ani to ne)
- Z těch malých turbomotorů je s nepřímým vstřikem Renault Clio 0,9Tce a já jsem byl hodně překvapený, jak je vůz pohodlný a všestranný zejména ve verzi kombi. Má v sobě něco zábavného a brzdou provozu nebude.
Abych ještě přiblížil ty malé turbomotry - všechny mají problém při rozjezdu, protože turbo se ještě nenadechlo a čeká na 2000 v otáčkách. A tak v křižovakách můj bývalý Focus II 1.6 a nebo současný Megane III 1.6 vždy reaguje pohotověji a hlavně přirozeněji bez výbuchu výkonu