0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit Škodu Octavii s motorem 1,6i?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
mykovec
počet příspěvků33
datum registrace13.12.2008
Pátek 14.10.2016 09:12, To je
zase dotaz jak "Pojď na mě z boku a přitlač". Auto se 105tis najetými km je v podstatě nové, pokud se tam neskrývá nějaká zrada jako třeba havárie nebo jízda bez oleje. Na provoz starého auta má všechno, co je třeba - ještě relativně jednoduchý benzínový motor, pozinkované plechy, masové rozšíření a evropský původ zaručující levné a dostupné všechny náhradní díly. A kolik může vydržet motor? Klidně 500tis. km a nejen ten spojka taky, přijde na to, jak jezdíte.....
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 14.10.2016 12:34, RE: To je
mykovec napsal:
zase dotaz jak "Pojď na mě z boku a přitlač". Auto se 105tis najetými km je v podstatě nové, pokud se tam neskrývá nějaká zrada jako třeba havárie nebo jízda bez oleje. Na provoz starého auta má všechno, co je třeba - ještě relativně jednoduchý benzínový motor, pozinkované plechy, masové rozšíření a evropský původ zaručující levné a dostupné všechny náhradní díly. A kolik může vydržet motor? Klidně 500tis. km a nejen ten spojka taky, přijde na to, jak jezdíte.....


Tato paušální odpověď, jako každé obecné vychvalování, není zcela objektivní a už vůbec ne správná. V Octavii se vyskytuje motor 1,6 ve 4 variantách, přičemž jen 2 jsou skutečně celkem spolehlivé (AKL, AEH). "Silnější" verze (AVU, BFQ), posílená o závratný jeden kilowat, ale hlavně plnící EURO IV je spolehlivá výrazně méně. Pravidelně dělá problémy "elektronicky řízený" (nebo spíše snímačem osazený) termostat, lambda sondy a zanášející se škrtící klapka. Po ujetí 150 tisíc se přidává zvýšená spotřeba oleje, která vede opět k nefunkčním lambdám a následně k poškození katu. Takže ano, 500 000km motor ujede, to zvládne většina motorů (mimo moderní benzíny od VW ), ale rozhodně ne bez problémů a servis není úplně nejlevnější.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Pátek 14.10.2016 15:02, aee..... ..... ....
V octavii byl nezřídka i AEE (55 kW).
reagovat
tipl
počet příspěvků36
datum registrace25.04.2016
Pátek 14.10.2016 20:41, Motor
Přišel jsem do styku s motorem 1.6 55kW, který měl naběháno asi 150 tisíc a dle majitelky litr dolívá litr oleje každý měsíc.

A hlavně by mě zajímal rok výroby, přeci 106 tisíc km je podezřele málo...samozřejmě nevidíme konkrétní auto, ale opatrnost na místě. Vzhledem k dotazu tazatele - vzít si s sebou určitě mechanika !
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 15.10.2016 10:21, RE: aee..... ..... ....
capslock napsal:
V octavii byl nezřídka i AEE (55 kW).


To sice ano, ale tuto verzi si (snad) žádný soudný člověk nekoupí. Jednak je to celkem raritní motorizace, z 1,6tek je nejméně technicky povedená a ještě navíc zoufale nejede. Ony ani silnější verze nejsou po stránce dynamiky žádná hitparáda a hodí se spíše na okresky, ale verze 55kw je na hranici dynamiky i do města.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Neděle 16.10.2016 05:09, 1,6
Pokud je cena zajímavá a auto má najeto skutečných 105 tis. km, vůbec bych se nerozmýšlel.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Neděle 16.10.2016 08:29, RE: 1,6
Humusus napsal:
Pokud je cena zajímavá a auto má najeto skutečných 105 tis. km, vůbec bych se nerozmýšlel.


Já bych byl naopak velmi opatrný. Malý nájezd neznamená automaticky dobrý technický stav. Může (a také většinou znamená) velkou převahu krátkých jízd (spíš poskoků) se studeným motorem. Ani pokud jezdil dálky, ale jen zřídka kdy, nemusí to být žádná výhra. Moje zkušenost říká, že autu nejvíc škodí dvě věci 1) jezdí krátké trasy, 2) nejezdí skoro vůbec.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Středa 19.10.2016 23:46, RE: aee..... ..... ....
Pavlik napsal:
capslock napsal:
V octavii byl nezřídka i AEE (55 kW).
To sice ano, ale tuto verzi si (snad) žádný soudný člověk nekoupí. Jednak je to celkem raritní motorizace, z 1,6tek je nejméně technicky povedená a ještě navíc zoufale nejede. Ony ani silnější verze nejsou po stránce dynamiky žádná hitparáda a hodí se spíše na okresky, ale verze 55kw je na hranici dynamiky i do města.


Nesmysly. Průběh výkonu je do 4000 prakticky shodný s 74 kW verzí. Jezdit se s tím dá vcelku uspokojivě i mimo město s přiměřenou spotřebou. Zas tak raritní není, I. gen s tímto motorem začínala a je jich více než třeba 1.4 mpi.
reagovat
mykovec
počet příspěvků33
datum registrace13.12.2008
Pátek 21.10.2016 07:52, Co to
zase je za ekonomické moudro? Vyměnit jeden z dílů výfuku je ekonomicky nerentabilní a nevyplatí se to. Poprosil bych autora o vysvětlení, děkuji
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 22.10.2016 07:57, RE: aee..... ..... ....
capslock napsal:
Pavlik napsal:
capslock napsal:
V octavii byl nezřídka i AEE (55 kW).
To sice ano, ale tuto verzi si (snad) žádný soudný člověk nekoupí. Jednak je to celkem raritní motorizace, z 1,6tek je nejméně technicky povedená a ještě navíc zoufale nejede. Ony ani silnější verze nejsou po stránce dynamiky žádná hitparáda a hodí se spíše na okresky, ale verze 55kw je na hranici dynamiky i do města.
Nesmysly. Průběh výkonu je do 4000 prakticky shodný s 74 kW verzí. Jezdit se s tím dá vcelku uspokojivě i mimo město s přiměřenou spotřebou. Zas tak raritní není, I. gen s tímto motorem začínala a je jich více než třeba 1.4 mpi.


Asi máme jinou představu o "uspokojivé" dynamice motoru.
reagovat
Verny_2013
počet příspěvků102
datum registrace26.08.2014
Pondělí 24.10.2016 22:13, 1,6 MPi 74 Kw
určitě není špatná volba. Motor je spolehlivý, relativně úsporný, měli jsme ve firmě jak tento, tak TDi 66Kw a do 250 000km bez vážných problémů. Octa je s tímto motorem dost komfortně naladěna, myslím tím měkčí podvozek oproti TDi. Ale na dálnicích citelně chybí 6 kvalt. při 130 Km je na otáčkoměru více než 3600ot/min což znamená dost velký hluk. Pro běžné ježdění město okresky naprosto s přehledem stačí.
reagovat
Kubais
počet příspěvků1
datum registrace18.12.2016
Pondělí 19.12.2016 12:32, Zkušenost s 1.6 mpi 75kW
Měl jsem modernější verzi 75kW a rád na ni vzpomínám. Přesně jak píše kolega nade mnou, při dálničním tempu velmi vysoké otáčky, ale na okresní ježdění dobré a jednoduché auto. S průměrnou spotřebou 6,7 l/100km podle mě celkem nedoceněný motor s přihlédnutím na nenáročný servis. Nutné je určitě pamatovat na pravidelnou kontrolu hladiny motorového oleje, který si tahle jednašetka vždy brala více, než jiné motory. Určitě se mi to jeví jako rozumnější volba, než koupit nějaké 15ti-leté TDI.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.