0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit neznámou Octavii nebo Astru od známého?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, německá vozidla
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 23.01.2013 12:21, Hezky
Hezky sepsané, ale musím přiznat, že jsem se nějak ztratil v tom výpočtu nákladů za palivo. Jedna jsem nepochopil, co je ta 40 v závorce a jednak nesedí výpočet u Astry, kterej podle vzorce vyjde na méně než 12000.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 23.01.2013 12:35, RE: Hezky
Aha takže 62(40) mělo znamenat 62,4 (stovky kilometrů za rok) ale u Astry se vloudilo 42(40).
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 23.01.2013 14:20, RE: Hezky
Koloss napsal:
Aha takže 62(40) mělo znamenat 62,4 (stovky kilometrů za rok) ale u Astry se vloudilo 42(40).


Ano, všechno správně odhaleno a rozklíčováno
Mám tam chybu, upsal jsem se ve vzdálenosti, ale výsledek je podle správných hodnot. Opravím až budu mít přístup na server.
Díky
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 23.01.2013 15:02, nebyl započítán "Pub Fuctor" a "Penis Prolong Factor"
Stejné náklady na provoz u benzínu podložené výpočtem jsou fajn, ale co na to "Pub Fuctor"? Dostane pan tazatel za koupi Opla fbenzinu stejnou pochvalu jako za Oktu fmetle ftédéi na hlínách? A mohl bych pokračovat dále. Co na to "Penis Prolong Factor"? Bude pan tazatel hustej nadsamec díky tomu že řídí benzínového opla, nebo spíše díky tomu, že řídí auto snů Oktu, navíc s motorizací na světě konkurenci nemající?
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 23.01.2013 15:24, RE: nebyl započítán "Pub Fuctor" a "Penis Prolong Factor"
Je tu ještě jeden faktor a to pravděpodobnost, že vozidlo najde i druhý den tam, kde ho nechal stát. A to za to stojí.
reagovat
pohanka
počet příspěvků13
datum registrace08.01.2013
Středa 23.01.2013 15:28, Stupidní dotaz.
Spíš bych volil podle toho co mají sousedi, pokud mají oba Oktu f TDI tak bych se určitě před nimi neshazoval ňákým Oplem. Manželce bych pořídil Fabii SDI a s tou jezdit na přebytky nafty, kterou bude Okta určitě vyrábět . Nyní vážně, opravdu nemohu pochopit tyto stupidní dotazy. Ten pán si myslí, že pořizovací cena auta bude jediná investice. Ta Okta na spotřebním materiálu podle mne spolkne během roku to samé co bude pořizovací cena. Jednoznačně bych volil opla.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 23.01.2013 19:46, RE: Stupidní dotaz.
pohanka napsal:
Spíš bych volil podle toho co mají sousedi, pokud mají oba Oktu f TDI tak bych se určitě před nimi neshazoval ňákým Oplem. Manželce bych pořídil Fabii SDI a s tou jezdit na přebytky nafty, kterou bude Okta určitě vyrábět . Nyní vážně, opravdu nemohu pochopit tyto stupidní dotazy. Ten pán si myslí, že pořizovací cena auta bude jediná investice. Ta Okta na spotřebním materiálu podle mne spolkne během roku to samé co bude pořizovací cena. Jednoznačně bych volil opla.


Nevidím to tak jasně. Mám osobní zkušenosti s oběma značkami, tedy místo Astry s Vectrou, ale podobně starou, takže můžu srovnávat. Uznávám, že 300t na octu je už dost, ale u nás doma v nákladech na servis "vyhrála" jednoznačně oplácká vectra. Opel je totiž jen převlečený trabant. Na našem je vyměněné už téměř vše kromě kastle. A ta na prazích slušně kvete.
Zato moje služební octy, nemůžu si stěžovat. sem tam váha vzduchu, sem tam kotouče plus další blbosti na podvozku, s motorem nic. No a teď raďte.
reagovat
toskey
počet příspěvků19
datum registrace28.05.2010
Čtvrtek 24.01.2013 13:54, RE: Stupidní dotaz.
rojack napsal:
pohanka napsal:
Spíš bych volil podle toho co mají sousedi, pokud mají oba Oktu f TDI tak bych se určitě před nimi neshazoval ňákým Oplem. Manželce bych pořídil Fabii SDI a s tou jezdit na přebytky nafty, kterou bude Okta určitě vyrábět . Nyní vážně, opravdu nemohu pochopit tyto stupidní dotazy. Ten pán si myslí, že pořizovací cena auta bude jediná investice. Ta Okta na spotřebním materiálu podle mne spolkne během roku to samé co bude pořizovací cena. Jednoznačně bych volil opla.
Nevidím to tak jasně. Mám osobní zkušenosti s oběma značkami, tedy místo Astry s Vectrou, ale podobně starou, takže můžu srovnávat. Uznávám, že 300t na octu je už dost, ale u nás doma v nákladech na servis "vyhrála" jednoznačně oplácká vectra. Opel je totiž jen převlečený trabant. Na našem je vyměněné už téměř vše kromě kastle. A ta na prazích slušně kvete.Zato moje služební octy, nemůžu si stěžovat. sem tam váha vzduchu, sem tam kotouče plus další blbosti na podvozku, s motorem nic. No a teď raďte.



A toho opla máte od nova,nebo nákej stočenej kousek... Máme ochcávky v práci a vím jake se se*ou, setrváky,spojky,turba, u jedné už v 80 převodovka. U těch novejch už se ozývají dpf filtry a mohl bych pokračovat. Octávka není nadauto, se*e se jako jakýkoliv jiný, jen majitelé těchto aut neradi v hospodě o tom mluví, přece je to nesmrtelná ochcávka a tam se jí cokoliv odpustí...
reagovat
Locky
počet příspěvků7
datum registrace24.01.2013
Čtvrtek 24.01.2013 19:56, Astra
Se tak koukám a co nevidím, v záhlaví článku obrázek mojí Astry Kdysi jsem sem psal recenzi, doporučuji si jí přečíst, určitě jí tu najdete, myslím že má titulek "problémy ve velkém" nebo tak nějak. Astru už nemám, ale navztekal jsem se s ní tedy pěkně, kupoval jsem jí tuším tři nebo čtyři roky starou (byla to 2003), od známého, najeto necelých sto, servisována v autorizovaném atd, pohoda koupě (tehdá cca 180tis) motorově se mi na ní vysr.lo úplně všechno co snad šlo, s EGRem jsem byl v servisu několikrát, zapalovací lišta, čidlo pohybu vačky, katalysator atd, auto pořád cukalo a chcípalo, a to bylo docela mladé!!! Měl jsem tedy 1.6ben. Divím se že vůbec může přežít Astra G 13-14 let! takže důrazně varuji před koupí Astry, tedy jesli nemáte dalších 50tis na opravy :) Kupte si nějakého starého japonce, to jsme udělal já, koupil jsem na 60tis před třemy roky poslední model Mazdy 626 (2001, 2.0ben, kombi) ve výrazně lepší výbavě než byla Astra (auto je i mnohem větší) a motorově NIC, přede jak hodinky, staré auto chce údržbu, takže sypu i do Mazdy ale ne do motoru! (hlavně to dost rezlo) Astra mě kolikrát nechala stát, to se mi ze starší Mazdou nikdy nestalo. Chcete velké auto za málo peněz, kupte si japonce (323, 626, Primeru, Almeru, Carinu nebo Avensis) v benzínu a budete v pohodě, rozhodně NE 14let starýho Opela!!
reagovat
pohanka
počet příspěvků13
datum registrace08.01.2013
Čtvrtek 24.01.2013 21:06, RE: Astra
Locky napsal:
Se tak koukám a co nevidím, v záhlaví článku obrázek mojí Astry Kdysi jsem sem psal recenzi, doporučuji si jí přečíst, určitě jí tu najdete, myslím že má titulek "problémy ve velkém" nebo tak nějak. Astru už nemám, ale navztekal jsem se s ní tedy pěkně, kupoval jsem jí tuším tři nebo čtyři roky starou (byla to 2003), od známého, najeto necelých sto, servisována v autorizovaném atd, pohoda koupě (tehdá cca 180tis) motorově se mi na ní vysr.lo úplně všechno co snad šlo, s EGRem jsem byl v servisu několikrát, zapalovací lišta, čidlo pohybu vačky, katalysator atd, auto pořád cukalo a chcípalo, a to bylo docela mladé!!! Měl jsem tedy 1.6ben. Divím se že vůbec může přežít Astra G 13-14 let! takže důrazně varuji před koupí Astry, tedy jesli nemáte dalších 50tis na opravy :) Kupte si nějakého starého japonce, to jsme udělal já, koupil jsem na 60tis před třemy roky poslední model Mazdy 626 (2001, 2.0ben, kombi) ve výrazně lepší výbavě než byla Astra (auto je i mnohem větší) a motorově NIC, přede jak hodinky, staré auto chce údržbu, takže sypu i do Mazdy ale ne do motoru! (hlavně to dost rezlo) Astra mě kolikrát nechala stát, to se mi ze starší Mazdou nikdy nestalo. Chcete velké auto za málo peněz, kupte si japonce (323, 626, Primeru, Almeru, Carinu nebo Avensis) v benzínu a budete v pohodě, rozhodně NE 14let starýho Opela!!


Koupě 12let staré ojetiny je vždycky riziko a chce to mít štěstí. Ty japonce bych zas tak nevychvaloval, spolehlivost možná větší, ale když se něco "vyse..", tak se nedoplatíte. Nissan Almera Tino - čidlo ABS 8tis a bez toho už technickou neuděláte.
reagovat
Locky
počet příspěvků7
datum registrace24.01.2013
Pátek 25.01.2013 08:43, RE: Astra
Určitě máte pravdu že vrakoviště jsou plné Octávek a Opelů, ale na japonce se některé díly hůře shánějí, ale jak jsem psal výše a není to jen moje zkušenost, na motor jsem tři roky kromě oleje a zběžné kontroly nesáhnul a to má holka nalítáno cca 250000tis!! S tím olejem, co naleju to za rok vypustím :) V Astře jsem preventivně vozil litrovku s sebou :) A ty ceny, Mazdu mi servisují kluci co dělají hlavně škodovky, a nemají problém něco vyřešit, teď jsem dělal komplet rozvody včetně pumpy a řemenu ke klimě a alternátoru a vešel jsem se do 9tis i s prací (originál Mazda) - nevim kolik stojí na Octávku, ale jestli méně, určitě ne o tolik. Spotřebáky stojí podobně, samozřejmě když se vyse.e něco v elektrice tak je to horší, ale třeba venkovní čidlo ke klimě mám s Fabie a funguje taky

pohanka napsal:
Locky napsal:
Se tak koukám a co nevidím, v záhlaví článku obrázek mojí Astry Kdysi jsem sem psal recenzi, doporučuji si jí přečíst, určitě jí tu najdete, myslím že má titulek "problémy ve velkém" nebo tak nějak. Astru už nemám, ale navztekal jsem se s ní tedy pěkně, kupoval jsem jí tuším tři nebo čtyři roky starou (byla to 2003), od známého, najeto necelých sto, servisována v autorizovaném atd, pohoda koupě (tehdá cca 180tis) motorově se mi na ní vysr.lo úplně všechno co snad šlo, s EGRem jsem byl v servisu několikrát, zapalovací lišta, čidlo pohybu vačky, katalysator atd, auto pořád cukalo a chcípalo, a to bylo docela mladé!!! Měl jsem tedy 1.6ben. Divím se že vůbec může přežít Astra G 13-14 let! takže důrazně varuji před koupí Astry, tedy jesli nemáte dalších 50tis na opravy :) Kupte si nějakého starého japonce, to jsme udělal já, koupil jsem na 60tis před třemy roky poslední model Mazdy 626 (2001, 2.0ben, kombi) ve výrazně lepší výbavě než byla Astra (auto je i mnohem větší) a motorově NIC, přede jak hodinky, staré auto chce údržbu, takže sypu i do Mazdy ale ne do motoru! (hlavně to dost rezlo) Astra mě kolikrát nechala stát, to se mi ze starší Mazdou nikdy nestalo. Chcete velké auto za málo peněz, kupte si japonce (323, 626, Primeru, Almeru, Carinu nebo Avensis) v benzínu a budete v pohodě, rozhodně NE 14let starýho Opela!!
Koupě 12let staré ojetiny je vždycky riziko a chce to mít štěstí. Ty japonce bych zas tak nevychvaloval, spolehlivost možná větší, ale když se něco "vyse..", tak se nedoplatíte. Nissan Almera Tino - čidlo ABS 8tis a bez toho už technickou neuděláte.


reagovat
kralici79
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2013
Pátek 25.01.2013 11:27, Opel 1,8
1,8 benzín pro Opel rozhodně asi jediný doporučitelný motor.Měl jsem tu možnost párkrát se svézt a zároveň mám pár přátel s takto osazeným Opelem. Nemyslím si,že by to bylo špatné auto, jen opravdu pozor na korozi a stav podvozku. Nechat si dovézt Octavii s 300000km na hrbu je podle mého výlet do neznáma. Ne že by musela být vyloženě zničená,ale už by se tam mohli skrývat známé jobovky v elektroinstalaci, turbo, váha, nějaké ty opravy či výměny na podvozku a světe div se i koroze se octávií týká.
Sloužit mohou oba vozy dobře,jen historie té octávky je docela nejistá a to by u mně rozhodlo.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Sobota 26.01.2013 22:20, RE: Opel 1,8
kralici79 napsal:
1,8 benzín pro Opel rozhodně asi jediný doporučitelný motor.Měl jsem tu možnost párkrát se svézt a zároveň mám pár přátel s takto osazeným Opelem. Nemyslím si,že by to bylo špatné auto, jen opravdu pozor na korozi a stav podvozku. Nechat si dovézt Octavii s 300000km na hrbu je podle mého výlet do neznáma. Ne že by musela být vyloženě zničená,ale už by se tam mohli skrývat známé jobovky v elektroinstalaci, turbo, váha, nějaké ty opravy či výměny na podvozku a světe div se i koroze se octávií týká. Sloužit mohou oba vozy dobře,jen historie té octávky je docela nejistá a to by u mně rozhodlo.


Právě toho opla s motorem 1,8 mám a musím říct že motor je OK, ale sype se všechno kolem. No, už pude do šrotu, má chlapec patnáct let, ale pořád jezdí.
reagovat
kynolog20
počet příspěvků2
datum registrace28.01.2013
Úterý 29.01.2013 00:22, atra caravan sportive 1.6 16v
Musím se zastat opelu astry. Mám tohle auto od r. 2006. Původně jsem tenkrát chtěl octavii I combi 1.6 benzin, nebo ford focus combi v té samé motorizaci. V té době jsem jezdil s hyundai lantra 1.8GT. Auto jsem kupoval skoro 2 roky. (Než jsem se odhodlal). Lantra totiž byla naprosto spolehlivá, r.v. 1994. Ovšem byl to sdn a tak malá praktičnost. Pořídili jsme si však pejska-Výmaráka a také jsem v té době jezdíval často na ryby. Takže: dostal jsem info, že u známého mého známého je k dispozici astra 1.6 16V caravan v antracit metalíze po 1. majiteli, ve verzi sportive...16" origin elektrony, pal. pc. klima, atd. Tak jsme se šli s přítelkyní "podívat". Podotýkám, že astra měla kompletní servisní historii a vypadala a i byla, což se ukázalo později opravdu v super tech. stavu. Měla tehdy najeto 118000 km poctivých. 1. maj z Německa, nějaký lékárník. Prvotně jsem byl oproti Lantře zklamán z dynamiky, ale potěšen spotřebou. I na 16" discích si astra brala do 8l oproti 10l lantry. Ano, ta spotřeba motoru od mitsubischi byla fakt velká, ale já to tenkrát neřešil. Co se týče dynamiky, se vše zlepšilo v zimě (astra), kdy jsem obul 14" disky. Pak byla dynamika Astry skoro srovnatelná s Lantrou a spotřeba, ač v zimě, byla ještě o cca. 1l nižší. Zvýšil se komfort, jízdní vl. se rapidně nezhoršily. Ale, to jsem se trošku moc rozepsal. Realita je taková, že opel jsem tekrát koupil za 140000,- Kč a do současné doby, kdy běží již sedmý rok u nás, jsem dělal pouze výměny oleje 10W40 150,-Kč/l a jednou rozvody vč. vodní pumpy za cca. 6000,- Kč...toto se dělá každých 60.000 km...což je dost krátký interval...Přední brzdy 1x komplet, 1x pouze destičky, zadní brzdy koplet a nedávno lanovody ruční brzdy-zatuhávalo to při mrazu. Toto celé za cca. 14.000,-Kč. Též jsem letos měnil komplet tlumiče, cca. 11.000,- Kč. Co se motoru a samotného auta týče, nikdy nás nenechalo někde viset a co se týká spotřeby oleje, je pravda, že byla tak 0,5l na 2000km, podle způsobu jízdy. Časté výlety k 6000 ot. = vyšší spotřeba oleje. Ale to jsem nikdy neřešil, vzhledem k tomu, že pal. PC vždy na dolití oleje upozornilo včas a náklad na olej 10W40 je minimální. Je paradox, že v současných 185000 km, se spotřeba oleje snížila na cca. 0,5l na 4000 km. Nevím, zda to může být způsobeno pravidelným tankováním superaditivovaným palivem, nebo si motor zkrátka jen sedl? Realita je taková, že dnes již má žena, která s autem většinou jezdí, nechce o jiném autě ani slyšet a už vůbec ne o tom, že by měla jít astřička za míň než 50.000,-Kč z domu. Asi ji tedy dojezdíme. Ještě bych chtěl doplnit, že auto je i na dnešní poměry dost tiché a komfortní. (Srovnání s H i30 1.4 HB r.v. 2009). Reálná spotřeba město: 9l mimo město 7.5l dálnice 8.5l. Eco rallye 6l/100km KV-Plzeň a zpět, rychlost většinou kolem 100km/h. Už jsem toho napsal víc, než jsem asi chtěl, ale musel jsem se astřičky zastat. Zkrátka považuji tento vůz za spolehlivý s nízkými provozními náklady. Tečka.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.