zpět
 

diskuze k tématu: Jaký vybrat motor u Škoda Octavia I s benzínovým motorem do 40 000 .

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, dovoz vozidel, oleje, aditiva, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
Lukass1992
počet příspěvků1
datum registrace12.07.2017
Středa 12.07.2017 02:41, Jaký vybrat motor u Škoda Octavia I s benzínovým motorem do 40 000 .
Mohu prosím poprosit o radu jaký motor u Octavia I je nespolehlivější ? Slyšela jsem o modelu 1.6 MPI 74 KW že je tzv. nesmrtelný i když má najeto 300 000 . Budu vděčná za každou radu, jaký motor je tzv. držák u Octavie od roku 1997 - 2001 .
reagovat
Humusus
počet příspěvků419
datum registrace16.10.2016
Středa 12.07.2017 07:45, .... .... .... ....
zadny motor neni nesmrtelny, zalezi jak se o nej majitel stara



1.6 74kw neni spatna volba, rozhodne lepsi nez 75kw ktery je slozitejsi a myva vysokou spotrebu oleje, stejne jako 2.0 Urcite se vyhni take 1.6 55kw. Dobrou volbou je 1.8t 110kw ale ten za ty penize nesezenes.
1.4 44kw je motor z felicie, drzak ale s tezkou octavii ma co delat.
Posledni moznost je 1.8 92kw, coz ma kamarad s 500tis najeto bez vetsich problemu, pouze pravidelna udrzba
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Středa 12.07.2017 11:26, 20 let
u 20let starého auto už to je celkem jedno, protože tam stejně nebude jediný původní díl takže záleží jestli to těch 10 předchozích majitelů servisovalo na vrakovišti nebo tam dali něco co se po 5k km znovu nevysype
navíc nechápu proč brát 20 let starou oktávku, když za to bude 10 let staré auto akorát s podstatnou vadou nebude na něm napsané Škoda
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků881
datum registrace19.08.2015
Středa 12.07.2017 12:15, RE: Jaký vybrat motor u Škoda Octavia I s benzínovým motorem do 40 000 .
Lukass1992 napsal:
Mohu prosím poprosit o radu jaký motor u Octavia I je nespolehlivější ? Slyšela jsem o modelu 1.6 MPI 74 KW že je tzv. nesmrtelný i když má najeto 300 000 . Budu vděčná za každou radu, jaký motor je tzv. držák u Octavie od roku 1997 - 2001 .


Ahoj, u tak starých aut nezáleží na značce někdy ani ne na motoru, ale na předchozích majitelech. Obecně Octávie bývaji nejčastěji přetočené, pár majitelů u nich zanedbávalo snad vše, včetně výměny oleje. Navíc za takovou cenu koupíte totální holátko, které budete chtít do dvou let prodat
Přitom z vlastních zkušeností nebo zkušeností kamarádů vím, že za 40tis.kč koupíte např. tyto vozy s pozinkovanou karosérií:
- Peugeot 206 (i kombi) (rok 2001+) se spolehlivým motorem 1.1 nebo 1.4
- Renault Megane I (i kombi) (rok 2001+) se spolehlivým motorem 1.4 nebo 1.6
Rodiče mého kamaráda mají najeto v Meganovi I přes 200tis.km, díly z druhovýroby jsou levné jako pro Oct., auto není ještě tak složite, opraví ho i menší autoservis

Tyto auta lze sehnat běžně s ABS, 2xairbag i klimatizací, navíc s nesrvonatelně příjemnějším interiérem i sedadly, než má Oct I 1997-2000. Věřte že mému Peugeotu 206 1.1 r.2002, který byl dovezen z Itálie, fungují dodnes el. stahování oken, el. ovl. zrcátek, klima i mlhovky a tak hospodské plky o nekvalitní francouzech je jen pověra
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Středa 12.07.2017 12:49, xxxxx xxxxxxx xxxxxx
Boban HTP opět nepřekvapil, je tady dotaz na motor Octavie - tak Boban HTP doporučí Penault a Peugeot !!!! Asi mají oba motory Škoda !!
Já osobně mám zkušenosti pouze s motorem 2.0i, měl jsem ho v plynu, olej měnil mezi 10-12 tisíci km. Je to dobrý tahoun na dálnici, tam se pohyboval mezi 8-9 l benzínu, plyn měl dlouhodobou spotřebu 10,5 l ale plná spokojenost. Auto jsem prodával se skoro 400.000 km na tachometru. Takže na delší trasy - ano.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků881
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 13.07.2017 10:02, RE: xxxxx xxxxxxx xxxxxx
gepardo napsal:
Boban HTP opět nepřekvapil, je tady dotaz na motor Octavie - tak Boban HTP doporučí Penault a Peugeot !!!! Asi mají oba motory Škoda !! Já osobně mám zkušenosti pouze s motorem 2.0i, měl jsem ho v plynu, olej měnil mezi 10-12 tisíci km. Je to dobrý tahoun na dálnici, tam se pohyboval mezi 8-9 l benzínu, plyn měl dlouhodobou spotřebu 10,5 l ale plná spokojenost. Auto jsem prodával se skoro 400.000 km na tachometru. Takže na delší trasy - ano.


Projeď se v Oct I za 40tis.kč a pak v Meganovi 1.6 nebo v Peugeotu 206/306. Zjístíš tolik věcí, že jsou jinak, než ti vnucuje od malička značka Škoda, že budeš psát jako já
Měl jsem Oct I 2001 1.6 74kw, není špatná, ale v komfortu Megane a Peugeot nedosahuje.
Oct I v dané ceně nenabídne skoro nic. Max ABS, možná 2xairbag a funkční klimu- to už bude zázrak.
Za mě Megane nebo Peugeot z doby kolem roku 2000 nabízí více a spolehlivostí s ben. motory je na tom podobně, antikorzní ochrana je výtečná. Proto jsem to tady nadhodil.
Jinými slovy motory 1.4 a 1.6 v Octávii jsou dobré, ale držáky jako obdobné motory v Hondě Civic nebo Toyotě Corole to nejsou. A naopak PSA motory 1.4 a 1.6 jsou adekvátně spolehlivé jako ty v Oct a v dané cenové relaci sežene člověk daleko důstojněji vybavené auto od nich.

reagovat
Humusus
počet příspěvků419
datum registrace16.10.2016
Čtvrtek 13.07.2017 18:16, RE: xxxxx xxxxxxx xxxxxx
BobanHTP napsal:
gepardo napsal:
Boban HTP opět nepřekvapil, je tady dotaz na motor Octavie - tak Boban HTP doporučí Penault a Peugeot !!!! Asi mají oba motory Škoda !! Já osobně mám zkušenosti pouze s motorem 2.0i, měl jsem ho v plynu, olej měnil mezi 10-12 tisíci km. Je to dobrý tahoun na dálnici, tam se pohyboval mezi 8-9 l benzínu, plyn měl dlouhodobou spotřebu 10,5 l ale plná spokojenost. Auto jsem prodával se skoro 400.000 km na tachometru. Takže na delší trasy - ano.
Projeď se v Oct I za 40tis.kč a pak v Meganovi 1.6 nebo v Peugeotu 206/306. Zjístíš tolik věcí, že jsou jinak, než ti vnucuje od malička značka Škoda, že budeš psát jako já Měl jsem Oct I 2001 1.6 74kw, není špatná, ale v komfortu Megane a Peugeot nedosahuje.Oct I v dané ceně nenabídne skoro nic. Max ABS, možná 2xairbag a funkční klimu- to už bude zázrak.Za mě Megane nebo Peugeot z doby kolem roku 2000 nabízí více a spolehlivostí s ben. motory je na tom podobně, antikorzní ochrana je výtečná. Proto jsem to tady nadhodil.Jinými slovy motory 1.4 a 1.6 v Octávii jsou dobré, ale držáky jako obdobné motory v Hondě Civic nebo Toyotě Corole to nejsou. A naopak PSA motory 1.4 a 1.6 jsou adekvátně spolehlivé jako ty v Oct a v dané cenové relaci sežene člověk daleko důstojněji vybavené auto od nich.


Boban má totiž pravdu, pouze to jedinci co jedou na "nižší frekvenci" nechápu
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Neděle 16.07.2017 07:31, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx
BobanHTP svého času na vše doporučoval Focuse, teď Peugeota 206. Humus - za tebe, s vyšší frekvencí, hovoří přezdívka. To je za všechny prachy.
reagovat
Arthur
počet příspěvků4
datum registrace17.07.2017
Pondělí 17.07.2017 14:48, Atmosférický benzín 1.8 20V
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že velmi spolehlivý byl motor 1.8 20V benzín (atmosférický).
Relativně slušný výkon, byť o něco vyšší spotřeba - ale ta se vrátila na nižších servisních nákladech oproti dieselu. Nájezd přes 400.000km bez vážnějších závad. Nicméně jako u všech aut i zde platí nutnost pravidelného kvalitního servisu dle předepsaného plánu.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.