zpět
 

diskuze k tématu: Dražší nafta - ano/ne? Případně kde?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, vše o spotřebě, oleje, aditiva, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
Skywalker99
počet příspěvků5
datum registrace09.08.2016
Pátek 21.10.2016 13:07, Dražší nafta - ano/ne? Případně kde?
Zdravím všechny,

chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s naftou s vyšším cetnovým číslem? Když mám jedničkovou Octavii r.v. 12/2002 s motorem 1.9 TDi do které se celou dobu tankovala klasická nafta s cetanovým číslem 51-53 a začal bych teď tankovat pouze dražší naftu například od Benziny - Verva Diesel s cetanovým číslem 60, může to motoru nějak ublížit? Přece jenom je to efektivnější palivo, na které motor není zvyklý. Jako teoreticky by měl motor fungovat lépe, ale nevím jak to je u tak starého auta. Děkuji za odpověď.
reagovat
Jencek
počet příspěvků91
datum registrace09.01.2016
Pátek 21.10.2016 14:04, ......
Mel jsem golf 1.9tdi a tankoval jsem vervu rozdil je znatelny motor je tissi a jde vic hladce a jede to o trosec lepe takze kdyz to budes tankovat rozhodne motoru neuskodis ba naopak ale traktoroveho projevu tdi te to nezbavi
reagovat
Skywalker99
počet příspěvků5
datum registrace09.08.2016
Pátek 21.10.2016 14:46, ..........
Tak o zbavení se traktorového projevu mi vůbec nejde, to mi nevadí. Spíše že kolega mi říkal, že mu to s tou dražší naftou jezdilo lépe a s trochu nižší spotřebou. Akorát on má novější motor a kdybych to tankoval do svojí Octávky tak se bojím aby to motoru neublížilo, kvůli vyšší efektivitě paliva. Pokud by mu to naopak prospělo, tím lépe.
reagovat
Jencek
počet příspěvků91
datum registrace09.01.2016
Pátek 21.10.2016 15:21, .........
Jak jsem psal tankoval jsem to do trojkoveho golfa tdi 66kw prvni tdi predchozi majtel byl vandrak z pasek takze tam lel obyc naftu ja pote vervu a bylo to znat tech par drobnych navic bych neresil a uz vubec ne u tdi co jezdi za 4.5
reagovat
driver111
počet příspěvků516
datum registrace13.03.2013
Pátek 21.10.2016 15:41, RE:
Jencek napsal:
Jak jsem psal tankoval jsem to do trojkoveho golfa tdi 66kw prvni tdi predchozi majtel byl vandrak z pasek takze tam lel obyc naftu ja pote vervu a bylo to znat tech par drobnych navic bych neresil a uz vubec ne u tdi co jezdi za 4.5


No ono to není pár drobných není, je to u nás 3kč na litru - Verva versus obyč nafta. Ale jede to lépe, jde to poznat, zrovna jsem ji v úterý tankoval když jsem jel do vídně a jde to poznat. Ale ikdyž tankuju obyč naftu, tak tam liju stejně VIF a po roce lití je motor tišší a celková spotřeba mi klaesla o půl litru - podotýkám, že jde o stilo SW 1.9 jtd. Trasy jezdím +- stejné. Vervu tam dávám, jen když jedu nějakou štreku, autu za odměnu
Jinak u staré rotačky je to jedno co tam leješ, ta vydrží vše, mám ji doma taky 81kW, oktávku, ale rozdíl určitě poznáš.
reagovat
kristian2
počet příspěvků240
datum registrace31.03.2015
Pátek 21.10.2016 17:52, k
tyhle kecy o takzvane lepší naftě fak žeru.Drtivá většina PHM u nás je disribuovaná přes sklady Čepra a jezdí si tam jak OMV tak SHEL na stejné výdejní lávky a ze stejné nádrže ,jediný rozdíl je že, zminované společnosti si přidávají přímo do cisterny svoje aditivum samozřejmě +- na stejné bázy kvalita phm je dána při výrobě v rafinerii a i z tama chodí řekněme meně kvalitní a ředí se tou tak zvanou lepší tak aby vyhověla normě to samá platí pro míchačku vše se ředí naftou - nafta zvládně vše.

u zminované OI bych fakt tohle neřešil,pokud budete měnit pravydelně olej tak tomu motoru pomůžete mnohem víc než kupovat tak zvanou lepší naftu. Ten motor je schopný jet i na olei
reagovat
PatM
počet příspěvků198
datum registrace07.08.2016
Sobota 22.10.2016 13:24, RE: Dražší nafta - ano/ne? Případně kde?
Skywalker99 napsal:
Zdravím všechny,chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s naftou s vyšším cetnovým číslem? Když mám jedničkovou Octavii r.v. 12/2002 s motorem 1.9 TDi do které se celou dobu tankovala klasická nafta s cetanovým číslem 51-53 a začal bych teď tankovat pouze dražší naftu například od Benziny - Verva Diesel s cetanovým číslem 60, může to motoru nějak ublížit? Přece jenom je to efektivnější palivo, na které motor není zvyklý. Jako teoreticky by měl motor fungovat lépe, ale nevím jak to je u tak starého auta. Děkuji za odpověď.


Jestli nevíš co z penězma tak si to do toho klidně tankuj, ale jinak je to tomu motoru jedno
reagovat
Citroenak
počet příspěvků510
datum registrace13.04.2012
Sobota 22.10.2016 22:01, RE: k
kristian2 napsal:
tyhle kecy o takzvane lepší naftě fak žeru.Drtivá většina PHM u nás je disribuovaná přes sklady Čepra a jezdí si tam jak OMV tak SHEL na stejné výdejní lávky a ze stejné nádrže ,jediný rozdíl je že, zminované společnosti si přidávají přímo do cisterny svoje aditivum samozřejmě +- na stejné bázy kvalita phm je dána při výrobě v rafinerii a i z tama chodí řekněme meně kvalitní a ředí se tou tak zvanou lepší tak aby vyhověla normě to samá platí pro míchačku vše se ředí naftou - nafta zvládně vše. u zminované OI bych fakt tohle neřešil,pokud budete měnit pravydelně olej tak tomu motoru pomůžete mnohem víc než kupovat tak zvanou lepší naftu. Ten motor je schopný jet i na olei

Toto je pravda len z casti. Ano, mozeme povedat, ze kazdy tu naftu berie z jedneho zdroja u vas (aj u nas, slovnaft), ale to je asi vsetko. Zalezi napr. na tom, ci sa na tej pumpe stihne minut stara nafta. Ak nie, moze byt najme v lete pokazena, co jej taktiez znizi kvalitu. Dalej ak je dlhsie prazdny zasobnik, zraza sa na stenach voda a ta tecie do nafty. A privela vody tiez moc nepomoze. A posledna nevysvetlitelna vec z vlastnej skusenosti. Skratim to. Zima, vonku - 25 stupnov, v aute plna nadrz z shell + aditiva VIF. Rano auto nenastartovalo. Prislo do garaze, a po hodine naskocilo na brnk. Nafta bola odcerpana a natankovana plna nadrz na 30 km vzdialenej shelke. Na druhy den to iste. Nadrz bola opat odcerpana a natankovane na slovnaft. Odvtedy ziadny problem. Aka je sanca, ze dve shelky na dvoch rozdielnych miestach mali takuto naftu? A kamarat mi potom povedal, ze na ich shelke tankoval benzin, a ten mu taktiez zamrzol (podla netu tam bolo okolo -29). To bola tretia shell pumpa. Takze rozdiely v palivach v praxi naozaj su, ci ale premiove palivo je naozaj premiove je otazka druha. Ale vies to naozaj zistit tym, ze auto ti zerie menej a ide lepsie. To ale docielis aj tymi aditivamy a mozes si byt 100 % isty, ze v nafte nejake su. Ja som teda za aditiva a kaslat na lepsiu naftu (tym nemyslim tankovat niekde na druzstve alebo z kohutika z ropovodu).
Inak ma neustale prekvapuje, v akej dobe zijeme. Predsa nemoze byt problem vymysliet nejaky prenosny tester kvality nafty, ktorym by si ludia, co chcu s autom jazdit dlhsie bez servisu, dokupili a hned by vedeli, kam nemaju chodit. Ja by som do toho isiel (keby som nemal benzin, kde by sa to ale taktiez zislo).

reagovat
Zdeny60
počet příspěvků892
datum registrace08.09.2009
Neděle 23.10.2016 08:35, RE: k
Citroenak napsal:
kristian2 napsal:
tyhle kecy o takzvane lepší naftě fak žeru.Drtivá většina PHM u nás je disribuovaná přes sklady Čepra a jezdí si tam jak OMV tak SHEL na stejné výdejní lávky a ze stejné nádrže ,jediný rozdíl je že, zminované společnosti si přidávají přímo do cisterny svoje aditivum samozřejmě +- na stejné bázy kvalita phm je dána při výrobě v rafinerii a i z tama chodí řekněme meně kvalitní a ředí se tou tak zvanou lepší tak aby vyhověla normě to samá platí pro míchačku vše se ředí naftou - nafta zvládně vše. u zminované OI bych fakt tohle neřešil,pokud budete měnit pravydelně olej tak tomu motoru pomůžete mnohem víc než kupovat tak zvanou lepší naftu. Ten motor je schopný jet i na olei
Toto je pravda len z casti. Ano, mozeme povedat, ze kazdy tu naftu berie z jedneho zdroja u vas (aj u nas, slovnaft), ale to je asi vsetko. Zalezi napr. na tom, ci sa na tej pumpe stihne minut stara nafta. Ak nie, moze byt najme v lete pokazena, co jej taktiez znizi kvalitu. Dalej ak je dlhsie prazdny zasobnik, zraza sa na stenach voda a ta tecie do nafty. A privela vody tiez moc nepomoze. A posledna nevysvetlitelna vec z vlastnej skusenosti. Skratim to. Zima, vonku - 25 stupnov, v aute plna nadrz z shell + aditiva VIF. Rano auto nenastartovalo. Prislo do garaze, a po hodine naskocilo na brnk. Nafta bola odcerpana a natankovana plna nadrz na 30 km vzdialenej shelke. Na druhy den to iste. Nadrz bola opat odcerpana a natankovane na slovnaft. Odvtedy ziadny problem. Aka je sanca, ze dve shelky na dvoch rozdielnych miestach mali takuto naftu? A kamarat mi potom povedal, ze na ich shelke tankoval benzin, a ten mu taktiez zamrzol (podla netu tam bolo okolo -29). To bola tretia shell pumpa. Takze rozdiely v palivach v praxi naozaj su, ci ale premiove palivo je naozaj premiove je otazka druha. Ale vies to naozaj zistit tym, ze auto ti zerie menej a ide lepsie. To ale docielis aj tymi aditivamy a mozes si byt 100 % isty, ze v nafte nejake su. Ja som teda za aditiva a kaslat na lepsiu naftu (tym nemyslim tankovat niekde na druzstve alebo z kohutika z ropovodu).Inak ma neustale prekvapuje, v akej dobe zijeme. Predsa nemoze byt problem vymysliet nejaky prenosny tester kvality nafty, ktorym by si ludia, co chcu s autom jazdit dlhsie bez servisu, dokupili a hned by vedeli, kam nemaju chodit. Ja by som do toho isiel (keby som nemal benzin, kde by sa to ale taktiez zislo).


Tak divit se, že nafta zamrzne při -25°C, není na místě. Je třeba si uvědomit jednu zásadí věc: každá nafta obsahuje směs VM parafínů, které jsou dané každému ložisku. A čím vyšším MH parafínu, tím vyšší BT. Aditiva zamrzání nafty NEVYŘEŚÍ! Parafín tam bude stále stejnýa bude mít pořád stejnou teplotu tuhnutí. Bavím se o stavu, kdy tzv. zamrzání nafty ( v rpaxi ale jde právě o to ztuhnutí parafínů) není skutečně zapřičiněno přítomností vody. Mj. každé palivo obsahuje zákonitě vodu, jde o to, jaké %. A právě k tomu slouží částečně aditiva - vodu jous schopné na sebe vázat (etanol).
Jinak přenosný testér zatím skutečně neexistuje - analýza se dělá na chromatografu, co je přístroj brtru za miliony Kč. Takže se nediv, proč zatím neexistují masové odběry, masové analýzy a masové postihy. Bohužel chromatograf dosudnemá moc firem a sám přístroj ještě nic nezměří. Nebo resp. změří, ale protokol bez kulatého štěmplu je také o ničem - tomu se každý pumpař jen vysměje. Potažmo dýler, potažmo bůhví kdo je v řetězci zainteresovaný.
reagovat
kristian2
počet příspěvků240
datum registrace31.03.2015
Neděle 23.10.2016 10:58, k
píšu drtivá většina a samozřejmě je to ovlivněno výce faktory. Třeba i zbytkem v nádrži na pumpě ,ale tam se to poměrně rychle obnovuje pumpy se zavaží dle vytíženosti a velikosti nádrží .Ale i tak víc jak max tři dny bez závozu nevydrží.Co se týče slovnaftu tak ten tam jezdí taky a hlavně sklady čepra jsou vzájemě propojeny produktovodem a přímo z rafinerek a jsou zásobovány dle regionu a jak která rafinerie vyrábí třeba zrovna ze slovnaftu. A třeba zrovna slovnaft zaváží svoje pumpy na slovensku třeba z Moravy.Dále se třeba obnovují statní hmotné rezervi,takže starší nafta jde do distribuce nová do skladovích nádrží a tak pořád dokola.produktovodem jde benzím potom nafta to jsou ty míchačky,o kterých jsem psal vše se lije do nafty tak aby vyhověla normě.A můžeme se tu bavit co se vlastně do PHM všechno přimýchává a jaký to má vliv??

Samozřejmě nechci tvrdit že aditivum nemá vliv - podle mě zanedbatelný,ale to je věc názoru.Každopádně já nevěřím že když budu na pumě kupovat takzvané prémiové palivo které je třeba o 3 kč dražší že si pomůžu a že se mě to vrátí to rozhodně ne.

Moje zkušenost dieslových motorů je prostě jezdit a jezdit na cokoli a ten motor to prostě vydrží svého času jsme jezdili hodně po evropě a naprosto běžně jsme najížděli od 300 000 do 700 000 km a s dieslama nebyli zásadní problémy napříč značkami a bez aditiv- většinou se brala ta nejlevnější nafta samozřejmě bejvávalo.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků494
datum registrace23.04.2014
Pondělí 24.10.2016 07:49, Re:
Já jezdím pouze a výhradně na vervu od benziny. takže s "horší" naftou vlastně ani nemůžu moc srovnávat, ale...
Kolega má Zafiru 2,0 CDTi 2013. Dlouho tankoval na Shellu kvůli tomu jejich věrnostnímu programu, jak obyč tak občas i tu prémiovou a rozdíl pr nebyl. Pak jsem ho ukecal ať vyzkouší Vervu, auto jede líp a spotřeba padla o půl litru.
Druhý kolega měl Smax 2,0TDCi 2013, ten tankoval všude možně, potom přešel na Vervu a Smax ztichl a motor byl pro kolegu příjemnější. Vzhledem k různorodosti tras spotřebu moc kontrolovat nešlo. Do nového Espacu už taky tankuje pouze Vervu.
Rozdíl proti normální naftě na Benzině je koruna, takže Vervu občas dopřejem i našim dodávkám...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.