citace:
reakce na: p.jelecek, 17.02.2021 20:49 (Dobrý den všem, v blízké době ...)
Dobrý den, motoricky má každý vůz něco do sebe a ani jeden není problémový. U motoru 1.4 TSI EA211 je dobré volit variatnu bez vypínaní válců, tzv. ACT.
Ohledně Mazdy 6 jen majitelé varují před "měkkým" lakem a také až o 20% menší vrstvou laku, než má konkurence. Nemusí to vadit, ale je dobré o tom vědět, Mazda je tím pověstná.
Oba motory jsou přímovsřikové, takže je dobré nejezdit s němi jen krátké trasy, pro jistotu bych volil kvalitnější benzín a aditivum, stačí VIF Super.
U Octávie 3 hledejte raději vyšší výbavu Style, měla by mít mnohem lepší sedačky. Ty se základní výbavou jsou podprůměrné a mě připadají měnší i rozměrově.
Na co si majitelé O3 nejvíce stěžují na Škoda Foru je hluk od zadního podvozku, většína to vyřeší lepšími tlumiči, ale ne úplně všem to pomůže. Zaměřil bych se na to při zkušební jízdě.
Jinak je O3 solidní odolný vůz. Ikdyž moc Škodovky nemám v oblibě, tak mě příjemně překvapila O3 facelift Style 1.4 TSI - nic mi nechybělo a motor jede krásně, dokonce sedadla už se dají nazvat komfortními!
Mazdu 6 2018 2.0 má můj bývalý kolega, je nadšený podvozkem i interiérem, jen by rád, kdyby byla "trošilinku" tichší při dálničním tempu. Bohužel nemohu posoudit, snad tu někdo napíše více. Hluk motoru je hodně subjektivní věc, mě např. v Rapidu více vyhovuje zvuk 3-válce 1.0 TSI, než 4-válce 1.2 TSI..
Do Vašeho výběru bych doporučil přidat VW Golf Variant 1.4 TSI bez ACT. Netrpí totiž neduhy O3, má skvělé sedačky a zadní náprava "nebouchá". Některým vadí tvrdší naladění podvozku, ale to bych řešil ponecháním R16 pneumatik a nehledal kola z "Avie" R18 a více

Dobrou zprávou je, že většina Škoda servisů má akreditaci na servis VW.
Vřele dopočuji si vozy projet, ať Vás po koupi nic nepřekvapí..