0
zpět
 

diskuze k tématu: Prásk! Škoda Karoq má pět hvězd z nárazového testu

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Neděle 19.11.2017 08:24, Bohužel
Bohužel organizace Euro NCAP se, jako téměř všechno co obsahuje v názvu EURO, zvrhla do složité, nepřehledné a v nesmyslech se hrabající pitomosti. Původní myšlenka porovnání bezpečnosti aut (stejné třídy) při jasně definovaných nárazových testech se transformovala do porovnávání počtu elektronických kurvítek a nejrůznějších varovných štítků-samolepek. Osobně je mi úplně ukradené, kolik má auto hvězdiček/procent za ochranu chodců, kolik bodů ztratilo za "příliš malou" nálepku Isofix nebo jaký má "protikolizní" systém. Mě zajímá jako nejdůležitější výstup testu ochrana posádky při vlastním nárazu a tyto údaje teď musí člověk pracně dohledávat. Počet hvězdiček dnes prakticky nic nevypovídá o bezpečnosti pro posádku.
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Neděle 19.11.2017 17:23, PR
máš naprostou pravdu tohle je zase nějaké placené PR, protože karoq zas taková hvězda v testu opravdu není. a mě o tohle jde především. minulou autonehodu jsem skoro nepřežil takže mě zajímaj fakta a ne kecy...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Pondělí 20.11.2017 12:32, Test
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
reagovat
martinw
počet příspěvků28
datum registrace12.07.2016
Pondělí 20.11.2017 13:57, RE: Test
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.


Ono ne vse se odehraje v 50km/h a primo predek na predek. Americka iihs.org dela testy s presahem kde auto narazi pouze 25% casti predni kapoty do prekazky v 64km/h a pred nekolika lety melo dost aut problem aby tim testem prosly. Evropska auta timhle testem prochazet nemusi tudiz se o to nikdo nestara. V tomhle maji vyhodu automobilky ktere prodavaji globalne a tudiz se I v evrope prodava auto ktere obstoji I v tvrdsich americkych testech.

Naraz zezadu se zatim nikde nedela systematicky ale uz v 50 km/h by mohly mit nektera auta problem s tim aby prezili cestujici na zadnich sedadlech, nekdy nevydrzi ani sedadla vahu ridice a spolujezdce a zlomi se...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Pondělí 20.11.2017 17:33, RE: Test
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.


5* má dnes snad všechno co jezdí (s mírnou nadsázkou). Bohužel (alespoň pro mne) byl upozaděn význam srovnávacího nárazového testu a velký význam hrají zmíněná elektronická kurvítka a výstražné nálepky. Abych se dozvěděl jak auto chrání pasažéry v porovnání s konkurenčními modely, musím se dnes celkem zdlouhavě proklikat celým testem. Navíc v nejnovějších fotogaleriích chybí obrázky přesazeného nárazu, který podle mě hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i deformačních zónách.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pondělí 20.11.2017 20:00, RE: Test
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
5* má dnes snad všechno co jezdí (s mírnou nadsázkou). Bohužel (alespoň pro mne) byl upozaděn význam srovnávacího nárazového testu a velký význam hrají zmíněná elektronická kurvítka a výstražné nálepky. Abych se dozvěděl jak auto chrání pasažéry v porovnání s konkurenčními modely, musím se dnes celkem zdlouhavě proklikat celým testem. Navíc v nejnovějších fotogaleriích chybí obrázky přesazeného nárazu, který podle mě hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i deformačních zónách.


Co by dal za pět hvězdiček takový Mégane ,Berlingo , Peugot 301 ,C- Elysee a dlouhá řada dalších.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Pondělí 20.11.2017 21:43, RE: Test
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
5* má dnes snad všechno co jezdí (s mírnou nadsázkou). Bohužel (alespoň pro mne) byl upozaděn význam srovnávacího nárazového testu a velký význam hrají zmíněná elektronická kurvítka a výstražné nálepky. Abych se dozvěděl jak auto chrání pasažéry v porovnání s konkurenčními modely, musím se dnes celkem zdlouhavě proklikat celým testem. Navíc v nejnovějších fotogaleriích chybí obrázky přesazeného nárazu, který podle mě hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i deformačních zónách.
Co by dal za pět hvězdiček takový Mégane ,Berlingo , Peugot 301 ,C- Elysee a dlouhá řada dalších.


Fando, jako obvykle porovnáváš hrušky a jablka. Zmíněná dvojice P 301 a C-Elysse jsou maximálně levá auta na technické úrovni Fabie 2 (stojí o sto tisíc méně než stejně vybavená Fabia 3) a přesto nabízí velmi podobnou ochranu posádky jako Fabia 3. Jen kvůli ceně nemají spoustu elektronických kurvítek (hlídačů) na které spoléhají nepozorní nebo neschopní řidiči. Berlingo nemá cenu komentovat, to je prostě užitkové auto přestavěné na osobní.
A můžeš prosím upřesnit, který Megane máš na mysli? Megane 1 (konstrukce z roku 1997) se 4*, Megane 2 s 5*, Megane 3 s 5* nebo Megane 4 s 5*? O takových výsledcích se koncernu a tvé milované škodovce může jen zdát. Tvé modly od škodovky Octavia a Fabia se na 5* zmohly až v současné generaci, tedy deset let (!!) po Francouzích . Renault svým marketingovým důrazem na zisk 5* u Megane 2 a Laguny 2 Euro NCAP obrovsky zviditelnil. To jen kdybys chtěl lekci z historie.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Pondělí 20.11.2017 22:45, RE: Test
martinw napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
Ono ne vse se odehraje v 50km/h a primo predek na predek. Americka iihs.org dela testy s presahem kde auto narazi pouze 25% casti predni kapoty do prekazky v 64km/h a pred nekolika lety melo dost aut problem aby tim testem prosly. Evropska auta timhle testem prochazet nemusi tudiz se o to nikdo nestara. V tomhle maji vyhodu automobilky ktere prodavaji globalne a tudiz se I v evrope prodava auto ktere obstoji I v tvrdsich americkych testech.Naraz zezadu se zatim nikde nedela systematicky ale uz v 50 km/h by mohly mit nektera auta problem s tim aby prezili cestujici na zadnich sedadlech, nekdy nevydrzi ani sedadla vahu ridice a spolujezdce a zlomi se...


EuroNCAP dělá úplně od začátku test s přesahem 40% v rychlosti 64 km/h viz. https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/adult-occupant-protection/offset-deformable-barrier/ Test 50 km/h na předek se dělá až teď. Při crash testech EuroNCAP se teď u každého auta dělají oba tyhle testy.

Jo crash test aut zezadu by mě celkem zajímal. Hodí se v případě pokud vás nějaký magor vybrzdí na dálnici. Nedávno za to někdo dostal 9 let (podle mě málo), zemřelo při tom dítě. Audi A3 nebo A4 řidiče co nestačil zastavit bylo celkem OK. Ale zadek O1 byl prakticky celý pryč
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Pondělí 20.11.2017 22:58, RE: Test
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
5* má dnes snad všechno co jezdí (s mírnou nadsázkou). Bohužel (alespoň pro mne) byl upozaděn význam srovnávacího nárazového testu a velký význam hrají zmíněná elektronická kurvítka a výstražné nálepky. Abych se dozvěděl jak auto chrání pasažéry v porovnání s konkurenčními modely, musím se dnes celkem zdlouhavě proklikat celým testem. Navíc v nejnovějších fotogaleriích chybí obrázky přesazeného nárazu, který podle mě hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i deformačních zónách.


Vždyť je tam video, kde jsou vidět všechny testy z několika úhlů a dokonce i zevnitř kabiny.

Myslím že pro laiky jako jsme my je důležité jak dopadla figurína, co hlásila její čidla a to je spíš součástí slovního popisu. Příp. je dobré se podívat na obrázky figurín s barevným označením míry poškození. Navíc každý typ nárazového testu (přední s přesahem, boční, atd.) je každý zvlášť oceněný i bodama. Informací je tam dost.
reagovat
martinw
počet příspěvků28
datum registrace12.07.2016
Úterý 21.11.2017 07:59, RE: Test
Petr S napsal:
martinw napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
Ono ne vse se odehraje v 50km/h a primo predek na predek. Americka iihs.org dela testy s presahem kde auto narazi pouze 25% casti predni kapoty do prekazky v 64km/h a pred nekolika lety melo dost aut problem aby tim testem prosly. Evropska auta timhle testem prochazet nemusi tudiz se o to nikdo nestara. V tomhle maji vyhodu automobilky ktere prodavaji globalne a tudiz se I v evrope prodava auto ktere obstoji I v tvrdsich americkych testech.Naraz zezadu se zatim nikde nedela systematicky ale uz v 50 km/h by mohly mit nektera auta problem s tim aby prezili cestujici na zadnich sedadlech, nekdy nevydrzi ani sedadla vahu ridice a spolujezdce a zlomi se...
EuroNCAP dělá úplně od začátku test s přesahem 40% v rychlosti 64 km/h viz. https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/adult-occupant-protection/offset-deformable-barrier/ Test 50 km/h na předek se dělá až teď. Při crash testech EuroNCAP se teď u každého auta dělají oba tyhle testy.Jo crash test aut zezadu by mě celkem zajímal. Hodí se v případě pokud vás nějaký magor vybrzdí na dálnici. Nedávno za to někdo dostal 9 let (podle mě málo), zemřelo při tom dítě. Audi A3 nebo A4 řidiče co nestačil zastavit bylo celkem OK. Ale zadek O1 byl prakticky celý pryč


Prave ze 40% neni 25% - tam se v podstate lizne vyztuha v narazniku, naraz jde na kolo a v dobach minulych to koncilo tak ze ridic mel predni kolo vrazene tam kde byly jeho nohy o ktere prisel.


A vic nez jak dopadla figurina me zajima pohotovostni hmotnost vozu a jestli se behem NCAP testu nalomil A sloupek, to hodne napovi jak to dopadne v 60km/h jestli to sloupek vzda nebo zda vydrzi I tvrdsi naraz. Obdobne koukam na testy IIHS tam je A sloupek pri 25% overlap testu uz hodne namahan.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 21.11.2017 20:58, RE: Test
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
5* má dnes snad všechno co jezdí (s mírnou nadsázkou). Bohužel (alespoň pro mne) byl upozaděn význam srovnávacího nárazového testu a velký význam hrají zmíněná elektronická kurvítka a výstražné nálepky. Abych se dozvěděl jak auto chrání pasažéry v porovnání s konkurenčními modely, musím se dnes celkem zdlouhavě proklikat celým testem. Navíc v nejnovějších fotogaleriích chybí obrázky přesazeného nárazu, který podle mě hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i deformačních zónách.
Co by dal za pět hvězdiček takový Mégane ,Berlingo , Peugot 301 ,C- Elysee a dlouhá řada dalších.
Fando, jako obvykle porovnáváš hrušky a jablka. Zmíněná dvojice P 301 a C-Elysse jsou maximálně levá auta na technické úrovni Fabie 2 (stojí o sto tisíc méně než stejně vybavená Fabia 3) a přesto nabízí velmi podobnou ochranu posádky jako Fabia 3. Jen kvůli ceně nemají spoustu elektronických kurvítek (hlídačů) na které spoléhají nepozorní nebo neschopní řidiči. Berlingo nemá cenu komentovat, to je prostě užitkové auto přestavěné na osobní. A můžeš prosím upřesnit, který Megane máš na mysli? Megane 1 (konstrukce z roku 1997) se 4*, Megane 2 s 5*, Megane 3 s 5* nebo Megane 4 s 5*? O takových výsledcích se koncernu a tvé milované škodovce může jen zdát. Tvé modly od škodovky Octavia a Fabia se na 5* zmohly až v současné generaci, tedy deset let (!!) po Francouzích . Renault svým marketingovým důrazem na zisk 5* u Megane 2 a Laguny 2 Euro NCAP obrovsky zviditelnil. To jen kdybys chtěl lekci z historie.


Zdravím, zadej do vyhledávače , renault Mégane dostal v testu pouze tři hvězdy , je to test z roku 2014 , vůz 1,5 dci , jen jsem si dovolil upozornit na to, jak jsi psal , že dnes prakticky vše co má kola musí mít plný počet hvězd.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 21.11.2017 21:20, testy
Mimo jiné neuspělo ani nové Tipo , C 3 a řada dalších.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1002
datum registrace23.04.2014
Středa 22.11.2017 08:23, RE: Test
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
5* má dnes snad všechno co jezdí (s mírnou nadsázkou). Bohužel (alespoň pro mne) byl upozaděn význam srovnávacího nárazového testu a velký význam hrají zmíněná elektronická kurvítka a výstražné nálepky. Abych se dozvěděl jak auto chrání pasažéry v porovnání s konkurenčními modely, musím se dnes celkem zdlouhavě proklikat celým testem. Navíc v nejnovějších fotogaleriích chybí obrázky přesazeného nárazu, který podle mě hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i deformačních zónách.
Co by dal za pět hvězdiček takový Mégane ,Berlingo , Peugot 301 ,C- Elysee a dlouhá řada dalších.
Fando, jako obvykle porovnáváš hrušky a jablka. Zmíněná dvojice P 301 a C-Elysse jsou maximálně levá auta na technické úrovni Fabie 2 (stojí o sto tisíc méně než stejně vybavená Fabia 3) a přesto nabízí velmi podobnou ochranu posádky jako Fabia 3. Jen kvůli ceně nemají spoustu elektronických kurvítek (hlídačů) na které spoléhají nepozorní nebo neschopní řidiči. Berlingo nemá cenu komentovat, to je prostě užitkové auto přestavěné na osobní. A můžeš prosím upřesnit, který Megane máš na mysli? Megane 1 (konstrukce z roku 1997) se 4*, Megane 2 s 5*, Megane 3 s 5* nebo Megane 4 s 5*? O takových výsledcích se koncernu a tvé milované škodovce může jen zdát. Tvé modly od škodovky Octavia a Fabia se na 5* zmohly až v současné generaci, tedy deset let (!!) po Francouzích . Renault svým marketingovým důrazem na zisk 5* u Megane 2 a Laguny 2 Euro NCAP obrovsky zviditelnil. To jen kdybys chtěl lekci z historie.
Zdravím, zadej do vyhledávače , renault Mégane dostal v testu pouze tři hvězdy , je to test z roku 2014 , vůz 1,5 dci , jen jsem si dovolil upozornit na to, jak jsi psal , že dnes prakticky vše co má kola musí mít plný počet hvězd.


A poté, co Renault zavedl piktogram nezapnutých pásů místo textového upozornění dostal hvězdičky čtyři... Tolik asi k tomu, jak moc se v Ncapu hledí na pasivní, aktivní bezpečnost a el. systémy...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Středa 22.11.2017 17:35, RE: Test
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pokud má auto 5* EuroNCAP, tak nejspíš bude mít v pořádku i nárazový test. Víte snad někdo o autě, které má 5* v EuroNCAP a má špatný crash test? Pokud ano, tak sem s ním, rád se poučím.
5* má dnes snad všechno co jezdí (s mírnou nadsázkou). Bohužel (alespoň pro mne) byl upozaděn význam srovnávacího nárazového testu a velký význam hrají zmíněná elektronická kurvítka a výstražné nálepky. Abych se dozvěděl jak auto chrání pasažéry v porovnání s konkurenčními modely, musím se dnes celkem zdlouhavě proklikat celým testem. Navíc v nejnovějších fotogaleriích chybí obrázky přesazeného nárazu, který podle mě hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i deformačních zónách.
Co by dal za pět hvězdiček takový Mégane ,Berlingo , Peugot 301 ,C- Elysee a dlouhá řada dalších.
Fando, jako obvykle porovnáváš hrušky a jablka. Zmíněná dvojice P 301 a C-Elysse jsou maximálně levá auta na technické úrovni Fabie 2 (stojí o sto tisíc méně než stejně vybavená Fabia 3) a přesto nabízí velmi podobnou ochranu posádky jako Fabia 3. Jen kvůli ceně nemají spoustu elektronických kurvítek (hlídačů) na které spoléhají nepozorní nebo neschopní řidiči. Berlingo nemá cenu komentovat, to je prostě užitkové auto přestavěné na osobní. A můžeš prosím upřesnit, který Megane máš na mysli? Megane 1 (konstrukce z roku 1997) se 4*, Megane 2 s 5*, Megane 3 s 5* nebo Megane 4 s 5*? O takových výsledcích se koncernu a tvé milované škodovce může jen zdát. Tvé modly od škodovky Octavia a Fabia se na 5* zmohly až v současné generaci, tedy deset let (!!) po Francouzích . Renault svým marketingovým důrazem na zisk 5* u Megane 2 a Laguny 2 Euro NCAP obrovsky zviditelnil. To jen kdybys chtěl lekci z historie.
Zdravím, zadej do vyhledávače , renault Mégane dostal v testu pouze tři hvězdy , je to test z roku 2014 , vůz 1,5 dci , jen jsem si dovolil upozornit na to, jak jsi psal , že dnes prakticky vše co má kola musí mít plný počet hvězd.


Tak se příště podívej pořádně Fando. Ty 4* v roce 2014 dostal megane 3 (v té době už výběhový, 6 let starý model) v opakovaném testu podle upravené testovací metodiky (tedy po zavedení důrazu na ona elektronická kurvítka, popisky a nálepky pro blbce). V testu podle staré (spíš původní) metodiky v roce 2008 dostal tento model 5* hodnocení. Takže ano, prakticky vše (tedy nějakých 90%) co má dnes kola má 5*.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.