citace:
reakce na: kubek, 16.07.2023 21:50 (Zdravím, mám v pláne dávať dok ...)
V dotazu je hodně protichůdných požadavků a je třeba si uvědomit, jaká je budoucnost auta.
Felda sice nabírá na hodnotě, ale v dalších minimálně 10 letech z ní ceněný veterán nebude. Takové cifry jako za "120" prostě za feldu létat nebudou. Stačí se podívat, jak jsou na tom dnes favority. Druhá věc je ta, že feldy jsou ceněné víceméně pouze v čr a hodnotu jim dává jedině jakási nostalgie.
Pokud to má být "investiční" auto, tak je potřeba jej zachovat v co nejvíce origináním stavu. Špatné jsou už opravy koroze - protože to auto poté už prostě není originální, původní. Nějaké překopání interiéru rozhodně na hodnotě nepřidá, spíš naopak.
Pokud to má být auto postavený ke vkusu majitele, tak budiž. Počítej ale s tím, že peníze investovaný do felicie se nikdy nevrátí.
Jeden příklad z osobní zkušenosti. Máme doma už cca 10 let Peugeot 406 z roku 1997. Tak nějak jsme si říkali, že z něj jednou bude veterán a možná bude mít nějakou cenu. Aktuálně to vypadá, že by doma musel vydržet minimálně dalších 10 let a pak by měl cenu spíš jako dárce karoářských dílů. A to i přesto, že auto je prakticky bez koroze a ve velmi originálním stavu. Je to totiž kombík s nezáživným dieslem bez větší výbavy. Když se ale dívám na ceny jiných 406, tak je situace podobná, ani sedan s benzínovým V6 nemá nějak závratně vyšší cenu. Jediné co má cenu je 406 coupé, kterých bylo vyrobeno velmi málo.
Z toho vyplývá, že u felicie má smysl zachraňovat Felicii Fun, kterou stejně člověk potká 1 za rok když má štěstí, možná pickup, protože je to oblíbený, netradiční a podobá se to tomu Funu a pak možná nějaký významný edice jako L&K, Magic, blackline a podobně...