0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Favorit - etalon levného provozu

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.01.2006 11:31, Jojo....
Jojo, mám Favorita, kterej má nalítáno ke čtyřem stům tísícům km, motor je na tom stále dobře, ale všechno ostatní jde do kytek.... A to je kousek vyrobenej jako jeden z posledních, z roku 94... Už abych si vydělal na něco lepšího:o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.01.2006 11:05, Favorit - Forman
Mám Formana LXi /94, koupen jako solidně opravený po lehčím "ňuchnutí" v koloně (výměna masky, nárazníku-spoileru a chladiče vpředu a 5. dveří a nárazníku vzadu, klempířina na přilehlých dílech karosérie a zároveň výměna lemů blatníků a olakování celého vozu od linie prolisu na dveřích dolů), před rokem a půl, původ - "přebouchaná" ojetina ze SRN na české papíry, takže nemá některé detaily náležející k verzi podle roku výroby, jako ostřikovače světel a plastové lemy na blatnících a je to jen 135/43kW SPI, dost možná je to ještě starší exportní verze (podle některých detailů v elektrice), při koupi měl na tachometru 128 tisíc, teď má 150 a kromě paliva, oleje, ostřikovací směsi, gumiček do stěračů, nového termostatu chlazení a řemene k alternátoru a vodní pumpě jsem přizoval jen obutí, nové horní misky předních tlumičů pérování, střední díl výfuku a výše zmiňované silentbloky přední nápravy, jinak nutno ZAKLEPAT, provoz bez problémů, je každodenně používaný, a v porovnání se svou starší sestrou Š120L je to mnohem větší dříč, přímo stěhovák - kvůli tomu byl taky pořízen. Š120 byla náladová, trpěla stařeckými problémy motoru, elektriky, korozí kastle, a pro víc jak 3 člennou rodinu měla ABSOLUTNĚ NEVYHOVUJÍCÍ vnitřní prostor. Do Formana srovnám rodinu i s babičkou, bagáž na týden pro všechny pohltí oproti Š120 OBROVSKÝ kufr, takže po jeho uzavření jsou krycí plata pod zadním oknem zavřená a kromě silně zhoršené dynamiky naloženého vozu není takřka poznat rozdíl mezi pojížďkou do práce a cestou na dovolenou. Spotřeba nepřeleze při rozumném způsobu jízdy 7 litrů (s lehkou nohou na plynu se dá i po městě jezdit 50 na 5.rychlostní stupeň - ale jen s téměř prázdným) i když s dírou velikosti pětikačky ve výfukovém potrubí mezi 1. a 2. tlumičem si vzal i 15 - to ale měl zvuk jako WRCéčko a jel podle toho, já ho nepoznával, kliďánko přes 150/h, o to horší pak byl pohled na číselník stojanu u pumpy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.07.2006 17:32, RE: Favorit - Forman
EKKA napsal:
Mám Formana LXi /94, koupen jako solidně opravený po lehčím "ňuchnutí" v koloně (výměna masky, nárazníku-spoileru a chladiče vpředu a 5. dveří a nárazníku vzadu, klempířina na přilehlých dílech karosérie a zároveň výměna lemů blatníků a olakování celého vozu od linie prolisu na dveřích dolů), před rokem a půl, původ - "přebouchaná" ojetina ze SRN na české papíry, takže nemá některé detaily náležející k verzi podle roku výroby, jako ostřikovače světel a plastové lemy na blatnících a je to jen 13...
Mel sem favo po dedovi z roku 1989, kdyz sem ho dostal, melo najeto 30.000 a kdyz sem ho daval pryc tak mel asi 45.000 km. Prodal jsem ho za 30.000 !!!!!!! Kc:) asi pred 3/4 rokem. Musim rict, ze jsem byl spokojenej, hlucnost byla nizsi,protoze cela plocha za motorem byla obestlana nejakou plsti a to same bylo i pod obercem uvnit vozu. Do 110 byla jizda velice prijemna, od 120 zacala nepatrne vibrovat palubka. Okolo 140 hopsala jak "svina". Ovsem byl to muj problem - vymena nahonu tachometru a asi jsem nedal vsechny vruty kam mely patrit. Ted momentalne pouzivam feldu. Je zhruba stejne hlucna jako ono Facko. Jinak zadna podstatna zmena, krom toho, ze me uvnitr nic nevrze. Lepe jde o otacek, ale maximalni rychlost je vetsi asi jen o 10 km/h (favo 160, felda 170-mnou dosazene) . A jestli auto za 25.000.- tak je Favorit idealni volba. Nedavno se dokonce zjistilo, že favority nejsou tolik nebezpecne pri nehode, jako se rikalo. (nekde psali, ze S120 a favo je to same, coz je uplna blbost)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 27.09.2006 13:27, Elektroniky karburator
kubaXon napsal:
Jojo, mám Favorita, kterej má nalítáno ke čtyřem stům tísícům km, motor je na tom stále dobře, ale všechno ostatní jde do kytek.... A to je kousek vyrobenej jako jeden z posledních, z roku 94... Už abych si vydělal na něco lepšího:o)
No ja mam na svem favoritu onen elektronicky rizeny karburator a musim rict ze po 200 tisicich km funguje. Spotreba se pohybuje mezi 6,5 - 7,0 litry naturalu 95 na 100 km pri predpisove jizde. No jako nevyhodu bych videl horsi dostupnost nekterych specialnich dilu - treba rozdelovace. Ten je odlisny a druhovyroba neexistuje......original prijde na 2500,- A kdyby ona "ridici jednotka" ktera je umistena za baterkou zdechla tak vam to nigdo neda do kupy neda......
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.10.2006 20:23, RE: Elektroniky karburator
Draxx napsal:
No ja mam na svem favoritu onen elektronicky rizeny karburator a musim rict ze po 200 tisicich km funguje. Spotreba se pohybuje mezi 6,5 - 7,0 litry naturalu 95 na 100 km pri predpisove jizde. No jako nevyhodu bych videl horsi dostupnost nekterych specialnich dilu - treba rozdelovace. Ten je odlisny a druhovyroba neexistuje......original prijde na 2500,- A kdyby ona "ridici jednotka" ktera je umistena za baterkou zdechla tak vam to nigdo neda do kupy neda......
Taky mám onen typ karburatoru akorat se spotrebou sem na tom rapidne huř když s favoritem jezdim maximalne tak do 3000 otáček tak to papá no 8 - 9 litrů a když jezdím styl noha na podlaze a nešetřím to tak se vejdu do 16 litrů !! Jediný problem pak ale je ze motor začne sám od sebe chcípat ručička otáčkoměru je sice na volnoběhu ale začne svítít kontrolka mazaní a motor do minuty chcípne § Olej sem kontrooloval ale ikdyž sou hladiny v poořádku tak to nepomáha !! Asi tam dam motor z felicie a snad bude po problemech ( mohl by mi nekdo ted zkusit nabidnout favorita 1.3 ekotronika z fleku bych ho poslal tam odkud by přišel..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 20:54, Príspevok
Ja mám favorita r.v. 1993 označenie 135 Lse.Ten elektronický karburátor mi nefungoval dobre.Pri vytáčaní motora a dobehu na voľnobeh mi jednoducho zhasol,alebo niekedy z ničoho nič začal mikať,ako keby mu nešiel benzín.Bol som s tým v servise a nevedeli mi to odstrániť,ale poradili mi,aby som tam dal klasický favoriťácky karburátor aj rozdeľovač.To som aj spravil.Nakoľko mám auto dovezené z nemecka a postavené na papiere z favorita r.v. 90,tak som s onoho auta(mali sme ho ako funglovku,no malo haváiu),tam dal karburátor,rozdeľovač aj výfuk.(pôvodný mal lamda sondu aj katalizátor) a ten som nemal zapísaný v T.P.Po namontovaní týchto dielov,som sa rozhodol auto prestavať na pohon LPG,som s ním nemal žiadne závažné problémy!Kúpil som ho a malo 80 000km,teraz mám 150 000km.Nebola na ňom žiadna porucha ovplivňujúca funkčnosť.Pri 110 000 km mi praskla manžeta na homokinetyckom kĺbe,tak som hu vymenil,pre istotu všetky ks za nové,potom som menil silentbloky motora a výfuku,pretesnil som celú brzdovú sústavu.Už mi chrastí rozvodová reťaz,tú sa chystám vymeniť pri najbližšej výmene oleja.Som s tým autom nadmieru spokojný.Nie je problém s náhradnými dielmi,origináli a nové sú fakt za facku,väčšinu si človek dokáže spraviť sám a čo nie,tak hociaký šikovnejší mechanik.Auto bolo vybavené centrálom a alarmom a má umelé podblatníky.Nemám vôbec problémy s koróziou!Spodky dverý,hranu zadného kufra a predné blatníky(pri upevňovacích skrutkách) a podbehy(zvnútra)som natrel vazelínou(čítal som to v nejakom časopise,vraj takto konzervovali autá v rusku) a korózia ma úspešne obchádza!Toto auto by som odporučil tým,čo potrebujú lacného sluhu za pár šupiek!Komfort nieje nič moc v porovnaní s ostatnými autami,ale tie ceny N.D. a servis,sú fakt OK!A spotreba?Mne papá na krátkych tratiach tak cca 8-9l LPG.Keď idem troška ďalej tak sa vmestím do 6,5l LPG,pri rýchlosti do 100km/h.Čo dodať na záver?Na dnešnú dobu nič moc,ale hlavne,že na mňa neprší,nefúka,v zime ohreje a za pár šupiek ma odveze tam,kam potrebujem!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.04.2008 11:25, dotaz
Dobrý den ,chtěl bych se zeptat jak demontovat a montovat tachometry u škody Favorit,jelikož mi tachometry oba přestali ukazovat stav kilometrú a ten levý ukazuje jen rychlost nebo jestli někdo neví co s tím.,ptám se takto protože mi autoservise sdělili,že oprava bude stát okolo 3500 kč,jsem invalidní důchodce, Děkuji za radu Misarr P. Praha 9
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.06.2008 22:27, Kontrolka dobijeni
Pánove, taky vam po nastartovani sviti dobijeni? A pak jak sešlápnete mírně plyn zhasne? Co je popř. špatné, co mám vyměnit? Regulační relé v altíku?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.04.2009 17:29, RE: Kontrolka dobijeni
anonym napsal:
Pánove, taky vam po nastartovani sviti dobijeni? A pak jak sešlápnete mírně plyn zhasne? Co je popř. špatné, co mám vyměnit? Regulační relé v altíku?
To je normální, to dělali i nové Favority hned z výroby.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 21.09.2010 11:27, elektrické stahování oken.
Dobrý den nemá nikdo zkušenosti s tím jaké by mohlo pasovat do favouše elektrické stahování oken mam favorita z roku 1994 glxi a je jako nový udělal sem si naněm uplně všechno je bez jakékoliv koroze či vady ale už bych chtěl začít i vylepšovat a instalovat věci které postrádá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 10:59, FDiFFBNWzOqtofJhpj
Reading this makes my decisions esiaer than taking candy from a baby.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 17:55, LmGiRBKkVbWlDiq
Keep it cimong, writers, this is good stuff.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.12.2011 02:25, TuOJAAxPGgqIgw
Superbly ilulmniating data here, thanks!
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.