citace:
reakce na: Pallma, 24.02.2021 16:58 (Zdravím, aktuálně vlastní Ško ...)
Ahoj já mám na Rapidu jen 65tis.km, ale synovec měl ve firemních přes 200tis.km a nic jim nebylo, bohužel změnil práci a tak už je nemůžu sledovat
Ale on teď pracuje ve Škodě, kde servisují 1.2 TSI EA211 i s většími nájezdy a motor klepu na dřevo šlape dobře.
Více než po km bych šel po jasném servisu, nejlépe pokud měnil olej každý rok, max co 15-20tis.km, pak může mít najeto i 80tis.km a bude v lepší stavu, než mladý motor s prodlouženým intervalem výměny oleje co 30tis.km - dle mého největší kazitel motorů
Ohledě Rapidu vs. Scala - pokud vozy znáš, asi není nutné rozepisovat se, jen si zkontroluj aušusový kompresor klimatizace SANDEN(má ho Fábie, Rapid i Scala!). Zapni klimu na plno a projeď vůz někde na dálnici, pokud nebude kovově cvrlikat, je to ok, zaměř se u aut. klimatizace, jestli dostatečně topí na nohy, má s tím v zimě trochu problém).
Za mě hledej výhradně ve Škoda Plus, s certifikátem plné serv. historie:
škoda plusČeské bazary milují přetáčení nájezdu a kromě sedaček(pokud neměl potahy atd.) to u Rapidu nemusí jít poznat, možná ještě kůže na volnatu a řadící páce občas se šoupe(dle mého nějaká série).. Ty sedačky si také raději zkontroluj, kvalita sešití je nevalná a mě se po 4.letech švy roztahují - reklamace zamítnuta
Lépe se drží zatím ty race sedadla, nevím jak se jím říká přesně.
PS: Scala má lepší sedačky, teda mě se sedělo lépe, než v Rapidu. Scala má větší kufr než R. Spaceback, ale menší než R. Liftback. Vzadu je na šířku místa stejně, dokonce rozchod kol v zadu je téměř stejný, Scala +1,5cm. Nevím co si myslet o podivném nastavování aut. klimatizace u Scaly... Scala je dle mého lépe odhlučněná a díky širšímu rozchodu kol vpředu i více stabilní na dálnici. Bral bych výhradně silnější variantu 1.0 TSI