0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia na dojíždění do práce do 50 000,- benzín x diesel ?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla
Andreinna
počet příspěvků1
datum registrace27.11.2013
Středa 27.11.2013 20:35, Škoda Fabia na dojíždění do práce do 50 000,- benzín x diesel ?
Dobrý den,
potřebovala bych poradit s výběrem automobilu na dojíždění do práce (min. 60km denně). Priorita je samozřejmě, aby bylo co nejúspornější, včetně případných oprav. Přemýšlím tedy o Fabii kombi, ale nevím jaký typ by byl vhodnější (obsah, diesel x benzin), proto prosím o radu. Děkuji moc.
reagovat
nahlásit
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Čtvrtek 28.11.2013 16:28, RE: Škoda Fabia na dojíždění do práce do 50 000,- benzín x diesel ?
pokud tedy přemýšlíte o fabii combi, obávám se, že fabii kombi v naftě do 50 tisíc neseženete...zbývá benzín:
1) doporučím 1,4 v provedení 50 nebo 55 kw - jsou uživatelsky nejblbuvzdornější, čili se nejmíň sypou. spotřeba s tímto motorem od 5,5 do 8 litrů dle způsobu jízdy
2) pokud se rozhodnete si připlatit k 70 tisícům, pak 1,9 d (spotřeba od 4 do 6 dle stylu jízdy). motor je celkem těžký a na horších cestách častěji odcházení komponenty přední nápravy...takže při koupi zkontrolovat

při vámi uváděných km - cca 20 tisíc ročně - je skoro jedno, kterou variantu zvolíte. mezi 15 a 20 tisíci km/rok se protínají křivky výhodnosti té které varianty

jinak podobně provozně nenáročné budou do 50 tisíc pořizovací hodnoty i některé menší fordy (focus), peugeoty (307), možná už tam bude i nějaké vw polo kombi.
lépe vybavené garážové servisy je opraví za stejné peníze jako fabii
reagovat
nahlásit
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 28.11.2013 18:11, Fabia
A to já si zase myslím, že paní fabii I combi s 1.9 TDI motorem sežene. Doporučuji vybírat kus, který má na tachometru nejvíce km. Je pravděpodobné, že se o něj majitel dobře staral, jezdil hodně po dálnicích a nebude to skládačka ze dvou či více kusů. Ten motor vydrží hodně přes půl milionu, takže se toho nemusíte bát.

Co se týče nákladů, tak bych ovšem doporučil benzín. Nejde tu o spolehlivost motoru, motor vydrží. Nevydrží náprava - diesel je na to auto prostě těžký a pravidelně pak odchází kosti (každý rok), stabilizátor (jeho uchycení), dále pak různé klouby a v neposlední řadě silentbloky. U starších kusů může zlobit ledacos, odchází elektrické stahovačky oken, světla jsou vysvícená, zadírají se ventilátory ofuku a další radosti.

Další výhodou benzínu bude rychlejší topení - 1.9 TDI začne topit poměrně pozdě i když má 2 kW elektrické odporové topení (modely s klimou).

Pozor taky na ložiska. Jestli jsou slyšet, vyjde vás jedno cca na 2000 s prací (přední). Doporučil bych také výměnu tlumičů a pružin, tyhle auta je mají většinou před smrtí nebo po smrti. Vejdete se do částky 10000 Kč i s prací.
reagovat
nahlásit


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.