0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi 1,4 MPI (50kW)

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 02:07, Tak nevím....
Zaráží mně 2 věci: předně, pokud by mne zaměstnavatel nutil (nebo prostě by moje zaměstnání to vyžadovalo) ujet častěji 800 km (byť chápu že ne každý den), určitě bych tvrdě vyjednával o jiný vůz. Nic proti fabii, ale tyhle dálky bych s ní nechtěl absolvovat ani se silnějším motorem, natož tímhle. Nehledě na to, že tím že mu "šlapete na krk", žere to samé, co by si vzal nějaký rozumný dvoulitr, když už by to měl být benzín. Protože při tomhle objemu se už nafta prostě vyplatí. Jaké asi podáváte pracovní výkony, když jste polovinu svých psychických (i nějaké fyzické) sil vydal na řízení. Při dnešním provozu a hlavně "ohleduplnosti většiny nás řidičů k sobě, je tatakovéhle auto (hlavně s takovýmhle motorem) malá sebevražda. No jak sám píšete, předjíždění často horor, trvale rychlejší jízda (když už to dálnice občas dovolí) nereálná. No noc, to je mezi vámi a zaměstnavatelem. Podnikám, jezdím taky dost a vím jaký je to rozdíl. Investice do lepšího auta mi přišla zbytečná, ale po pár letech podobných útrap jsem to "risknul" a investoval do lepšího auta. Najedu 400 km v nejparnějším létě a když přijedu domů tak "nepadnu jako dřív, ale jdu si hrát s dětma.
A druhá věc co mě zaráží. To fakt měníte každých 40.000 km ložiska plus to ostatní, tj okolo 12.000,-Kč, tzn. že při vašich najetých km dosáhnou letos náklady jen na tohle 60.000,-Kč! a "jistota" že za nějaký čas znovu. Jestli je těžký tenhle motor, jak potom náprava fabie diesel? Ale třeba má lepší nápravu...Když si vezmu, že na 300.000 ujetých km jsem na svém autě (Citroen Xantia 2.1TD) vpředu neměnil ložiska ještě vůbec, jen nějaký kulák a vzádu jsem ložiska měnil asi ve 260 000 km a to motor je těžký a já nejezdím jako beránek, byť většinou sám. Ano, měnil jsem 2x kotouče na předku, to vy zatím zdá se ne....Nevím, Fabii jsem půjčenou na jeden den, není to špatné auto, ale když jsem ji večer vracel, tak jsem si uvědomil, že nemám jediný důvod, proč si jí koupit. Známý má Fábii z dvoulitrovým motorem v plné výbavě, i designově je trochu jiná než běžně člověk vidí, s tím už je docela pěkné svezení. Ale zase za jiné peníze. Já vím že nové auto je nové auto, ale s trochou nadzázky, dnes když budu hledat partnerku do života, tak mě budou daleko víc zajímat její povahové vlastnosti než to jestli je panna. Jasně, musí taky trochu vypadat Takže než konkrétně tuhle Fabii, to bych si vybral něco okolo 3 let stáří za ty samé peníze. No já vím, máte to firemní, takže nejspíš leasing, odpisy do nákladů, pojištění...budiž, jako firma bych možná nové auto koupil, jako soukramá osoba, nemám-li na rozhazování, nikoli.
Tak vám přeji, ať příště už píšete recenzi aspoň na Octavii v dieslu, když už ne (při těch dálkách co najezdíte) Citroen C5 (No tak, nebijte mě ostatní, jasně, třeba Passat, Mondeo, nic proti nim nemám....)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 02:13, Tak nevím dodatek
Četl jsem to po sobě až teď, tak sorry za ty chyby a některé chybějící slova, ale bohužel, teď už to nezměním....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 08:06, Spojka
No nevím, ale nepřipadá mi normální měnit kolem 200tkm spojku, pokud tedy nemáte těžkou nohu.......
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 08:49, RE: Spojka
Neo napsal:
No nevím, ale nepřipadá mi normální měnit kolem 200tkm spojku, pokud tedy nemáte těžkou nohu.......
No ja bych rekl, ze 200.000 km uz neni zadny zabeh, takze spojka muze doslouzit i u lepsiho auta, nez je Fabia, stat se to muze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 10:39, RE: Tak nevím....
Přemek napsal:
Zaráží mně 2 věci: předně, pokud by mne zaměstnavatel nutil (nebo prostě by moje zaměstnání to vyžadovalo) ujet častěji 800 km (byť chápu že ne každý den), určitě bych tvrdě vyjednával o jiný vůz. Nic proti fabii, ale tyhle dálky bych s ní nechtěl absolvovat ani se silnějším motorem, natož tímhle. Nehledě na to, že tím že mu "šlapete na krk", žere to samé, co by si vzal nějaký rozumný dvoulitr, když už by to měl být benzín. Protože při tomhle objemu se už nafta prostě vyplatí. Jaké asi podáváte ...
Pracuji jako vedoucí servisní technik průmyslových armatur (čerpadla, turbíny...). Jezdím po celých čechách a slovensku + občas zahraničí. Povaha tohoto povolání holt cestování obnáší. Problémy s předními nápravami máme ve firmě i u ostatních dvou fabii 1.4 - 50 kW. U motorizací 1.4 - 55 kW a 74 kW tyto problémy nejsou -protože dle servisu u těchto verzí jsou použita jiná ložiska (s integrovaným senzorem ABS) a u motoru SDi jsou použitá také jiná ložiska. Samozřejmě, že toto auto tomuto cestování neodpovídá, ale jak jsem psal, je to služební a o autech rozhoduje vedení. A praxe je takové, že auta se mění po minimálně 300 000 km a 5ti letech provozu. Ke konci roku mám přislíbenou výměnu auta - na 100% to bude opět škoda, teď jde o to, jaký budu mít finanční limit. Je plánováno 500 000 kč bez DPH, ale múže být také jen 300 000 kč....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 10:44, RE: Spojka
Neo napsal:
No nevím, ale nepřipadá mi normální měnit kolem 200tkm spojku, pokud tedy nemáte těžkou nohu.......
Spojka měněna při 186 tis. km. Začala občas prokluzovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 10:46, RE: Spojka
AnderN napsal:
No ja bych rekl, ze 200.000 km uz neni zadny zabeh, takze spojka muze doslouzit i u lepsiho auta, nez je Fabia, stat se to muze.
Souhlas, při normálním řidiči je průměrná životnost spojky 100 - 200 tis. km. Záleží na autu, motoru, způsobu využití atd... Už se těším, až sem někteří experti začnou psát, že ta jejich vydržela min. 400 tis. km ))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 11:15, RE: Tak nevím....
autor napsal:
Pracuji jako vedoucí servisní technik průmyslových armatur (čerpadla, turbíny...). Jezdím po celých čechách a slovensku + občas zahraničí. Povaha tohoto povolání holt cestování obnáší. Problémy s předními nápravami máme ve firmě i u ostatních dvou fabii 1.4 - 50 kW. U motorizací 1.4 - 55 kW a 74 kW tyto problémy nejsou -protože dle servisu u těchto verzí jsou použita jiná ložiska (s integrovaným senzorem ABS) a u motoru SDi jsou použitá také jiná ložiska. Samozřejmě, že toto auto tomuto cestován...
No já chápu, že když firma kupuje více služebních aut, tak nepitvá, jak u kterého modelu vydrží ložiska...Tak držím palce, ať je to příště těch 500.000 bez DPH, za to už se dá něco vybrat a lépe se pak pracuje. Ohledně spojky - při tom jak bylo auto zatěžováno (častější podřazení při předjíždění apod.) a těch km, myslím žádné překvapení, taky jsem měnil něco okolo 220.000 km.
Jen tak mimochodem, ty čerpadla, to bude asi něco většího, tipuji. Dělám automatické závlahy a občas potřebujeme i větší čerpačky, ale tipuji, že to co děláte vy, je výkonově minimálně o řád větší...Přemek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 11:18, RE: Tak nevím....
autor napsal:
Pracuji jako vedoucí servisní technik průmyslových armatur (čerpadla, turbíny...). Jezdím po celých čechách a slovensku + občas zahraničí. Povaha tohoto povolání holt cestování obnáší. Problémy s předními nápravami máme ve firmě i u ostatních dvou fabii 1.4 - 50 kW. U motorizací 1.4 - 55 kW a 74 kW tyto problémy nejsou -protože dle servisu u těchto verzí jsou použita jiná ložiska (s integrovaným senzorem ABS) a u motoru SDi jsou použitá také jiná ložiska. Samozřejmě, že toto auto tomuto cestován...
Možná by stálo za to, strčit vedení do ruky kalkulačku. Už od boku si troufnu tvrdit, že při takovém proběhu km třeba octavia TDI (když už to má být Škoda) vyjde nákladově daleko příznivněji. Snad jim ale jde i o to, v jakém stavu se vracíte z cest, o bezpečnosti ani nemluvě. Takže hodně štěstí a díky za střízlivý a nezaujatý člának o fabii.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 11:47, RE: Tak nevím....
Přemek napsal:
Zaráží mně 2 věci: předně, pokud by mne zaměstnavatel nutil (nebo prostě by moje zaměstnání to vyžadovalo) ujet častěji 800 km (byť chápu že ne každý den), určitě bych tvrdě vyjednával o jiný vůz. Nic proti fabii, ale tyhle dálky bych s ní nechtěl absolvovat ani se silnějším motorem, natož tímhle. Nehledě na to, že tím že mu "šlapete na krk", žere to samé, co by si vzal nějaký rozumný dvoulitr, když už by to měl být benzín. Protože při tomhle objemu se už nafta prostě vyplatí. Jaké asi podáváte ...
premku ty ses rozenej spisovatel napis o svem voze ale aby jsme to necetli dva dny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 12:20, RE: Tak nevím....
Pepe napsal:
Možná by stálo za to, strčit vedení do ruky kalkulačku. Už od boku si troufnu tvrdit, že při takovém proběhu km třeba octavia TDI (když už to má být Škoda) vyjde nákladově daleko příznivněji. Snad jim ale jde i o to, v jakém stavu se vracíte z cest, o bezpečnosti ani nemluvě. Takže hodně štěstí a díky za střízlivý a nezaujatý člának o fabii.
Vedení kouká akorát na pořizovací náklady, provozní je bohužel nezajímají. Hlavně, že vedení sedí celý rok v kanceláři, ale všichni mají A6 3.0 TDI - někde na ně ušetřit museli
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 14:39, RE: Tak nevím....
olda napsal:
premku ty ses rozenej spisovatel napis o svem voze ale aby jsme to necetli dva dny.
Speciálně pro Oldu, i když vím, že tady je diskuze k fabii, na kterou jsem původně reagoval a srovnával to občas se svým autem. I když píšu hodně, tak jsem líný. Proto jsem jen okopíroval své 2 starší příspěvky z jiných diskuzí, bez úpravy. Vím, asi bych si měl dát práci a napsat to jako samostatnou zkušenost. No třeba někdy jindy...Tady jsou ty příspěvky:

Rovněž jsem majitelem Xantie, ale s motorem 2.1 TD, karoserie pětidvéřová. Při výběru jsem taky narážel na předsudky -citroen a hydraulika- a rady jedině VW apod. Risknul jsem to a nelituji. Pravda, nebral jsem hned první co se nabízelo (po dědečkovi co jezdil jen na dušičky na hřbitov nebo manželce, co jezdila ke kadeřníkovi . Kupované v ČR, servisované u citroenu, po 1. majiteli, který servis neodkládal, potřeboval mít spolehlivé auto. Taky hodně najezdil, cca 40.000 za rok, aspoň ale přiznaných. Teď má auto najeto 300.000 a nemůžu si stěžovat. 1x spojka, 1x kotouče, 1x přední kuláky a tzv. kosti, 1x chladič, 2x rozvoďák, z toho 1x s kladkama, táhla ruční brzdy. a jedenkrát koule z druhovýroby, bez problémů. Výfuk původní. Možná jsem na nějakou drobnost zapoměl....Olej polosyntetiku, po 10.000 (no někdy až 15.000), olej filtr vždy, vzduch a nafta ob výměnu. mezi výměnou dolévám max okolo 0,5l. Destičky tak po +- 40.000. Vypadává (všem xantiím) zadní táhlo stabilizátoru, řešitelné. Kromě poruchy spojky ve 240.000 (už jsem nezařadil) jsem vždy dojel. Servisuji u dvou stálých a osvědčených soukromých servisů, můžu doporučit. Jezdím velice svižně, klimu používám hodně, svítím celoročně, za rok tak cca 30-35.000 km. Spotřeba (při mém stylu jízdy) okolo 8l/100, lze jezdit za 7l. Jenže kdybych s benzíňákem jezdil dálnice pořád okolo 180/hod, tak bude nárůst mnohem vyšší. Naftu beru téměř vždy u OMW, mám ji cestou. Motor je docela pružný a na auto tak akorát (81kw), plně naložený na dálnici podřazuji jen kvůli kamionům,( takže často. Řazení by mohlo být o chloupek přesnější, ale v pohodě. Odstupňování mě vyhovuje, jen kolony po Praze stylem zastavit, popojet, zastavit, nejsou to pravé ořechové... Hluk uvnitř docela v pohodě, oceňuji docela kvalitní (původní) 6x repro, v kombinaci s cd měničem a ovládáním na volantu zážitek z hudby i v autě (pro mě důležité) a v Xantii celkově zážitek z jízdy. Jediné co mě opravdu netěší, je mizerný crash test (tuším 16 nebo 19 bodů), byť to má 2x airbeg a ABS a dobře fungující kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Moje příští auto bude pravděpodobně kombi C5 nebo Mondeo, tak 3 roky staré(trochu pokukuji, ale za stejné peníze po starším, Volvu V70). No koukám, že jsem tak trochu napsal recenzi 2, tak se omluvám za délku. Mějte se a dojíždějte do cíle ve zdraví a v klidu. Přemek


Mám 2.1 TD ve Xantii, momentálně najeto 300.000 a na motoru zatím ani za korunu oprav, musím to zaklepat. Jen trochu začíná kapat olej. Jinak olej dávám kvalitní - polosyntetiku s příměsí grafitu (nový vypadá podobně jako vyjetý , dodržuji interval 10.000 km a mezi výměnami nedolévám buď vůbec nebo max do 0,5l oleje. Rozvody jsou měněné 3x, obvýměnu i všechny kladky. Jízdní styl spíš razantnější, ale tak cca 2/3 najeto po dálnicích, rychlost většinou 150-180. Ale zpočátku ho šetřím, než se zahřeje.
Svítím celoročně, v létě klimatizace - spotřeba pži tomhle stylu jízdy okolo 8l.
Na Xantii tenhle motor výkonově ideální (81kW), XM co jsem slyšel taky docela vzládá, údajně ta 2,5ka není až takový rozdíl, zato poruchovost a dražší opravy se dají čekat - ale jak píšu, mám to z doslechu, zato od člověka který citroeny opravuje a sám několik XM měl (a má).
Nakonec námět - Xantie v kombi je také docela prostorný vůz, komu vyhovuje francouzské pohodlí a nechystá se řezat zatáčky tak se odvděčí velmi příjemným povožením. A spolehlivost je vyšší než u XM, chce to ovšem vybrat pečlivě, tak jako každé jiné auto může být i Xantie (natž XM) pěkná kasička na peníze.
Jinak BMW jsem právě kvůli praskajícím hlavám oželel při výběru (byl to můj sen), audi ve všem dobrý, ale ničím mě jednoznačně nepřesvedčilo - a dost se (ale to téměř vše německé provenience) kradou, když už by to mělo být větší než Xantia, asi bych volil Mercedes, ale to je o jiných penězích za stejný rok a rizik také spoustu. No přeji šťastnou ruku a chladnou hlavu při výběru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 22:30, Motory
Reknete mi nekdo,kolik je tech motoru 1,4 do fabie??Ja sem si myslel,ze 1,4 MPi ma jen 44 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.02.2006 23:20, RE: Motory
Scared napsal:
Reknete mi nekdo,kolik je tech motoru 1,4 do fabie??Ja sem si myslel,ze 1,4 MPi ma jen 44 kW.
Motory 1,4 jsou dva ve čtyřech výkonech. Prehistorický český 1.4 MPI se dělá jako 44 a 50 kW, německý VW 1,4 16V je také ve dvou výkonech. 55 a 74 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.03.2006 18:33, RE: Tak nevím....
Přemek napsal:
Zaráží mně 2 věci: předně, pokud by mne zaměstnavatel nutil (nebo prostě by moje zaměstnání to vyžadovalo) ujet častěji 800 km (byť chápu že ne každý den), určitě bych tvrdě vyjednával o jiný vůz. Nic proti fabii, ale tyhle dálky bych s ní nechtěl absolvovat ani se silnějším motorem, natož tímhle. Nehledě na to, že tím že mu "šlapete na krk", žere to samé, co by si vzal nějaký rozumný dvoulitr, když už by to měl být benzín. Protože při tomhle objemu se už nafta prostě vyplatí. Jaké asi podáváte ...
Fabia není zase tak špatné auto, když se jezdí v jednom, motor 50kw úplně stačí. Nejsem majitel fabie, ale používám ji jako služební. My máme ve firmě na fabiích najeto okolo 100.000 km a měnili jsme jenom
tzv. kosti, rozhodně ne ložiska. Spotřeba se dá při 100km/hod držet okolo 6 litrů, což si myslím, že je nádherné. Na dálnici pri 150 km/hod vezme více (okolo 10). A ještě abych naštval některé odpůrce fábií, tak musím sdělit zážitky ze svezení s 1,2 HTP 12V. Myslím, že docela dobré, tedy zase v jednom. Docela svižné svezení při malých nákladech.
Nejsem žádný feldař, sám mám FIAT 1,8 16V.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.04.2006 12:22, RE: Motory
David napsal:
Motory 1,4 jsou dva ve čtyřech výkonech. Prehistorický český 1.4 MPI se dělá jako 44 a 50 kW, německý VW 1,4 16V je také ve dvou výkonech. 55 a 74 kW.
Často jsu v nabídkách na www.vyzkouseno.cz fabie 1.4i - 50kw, na fotografii je vidět motor 16V, a já už jsem z toho nějakej pitomej. Také uvažuji o koupi ojeté fabie, ale jsem pořád tak nějak v mlze. Mohl by mi toto někdo solidně vysvětlit? Předem díky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.04.2006 23:16, RE: Motory
Petr napsal:
Často jsu v nabídkách na www.vyzkouseno.cz fabie 1.4i - 50kw, na fotografii je vidět motor 16V, a já už jsem z toho nějakej pitomej. Také uvažuji o koupi ojeté fabie, ale jsem pořád tak nějak v mlze. Mohl by mi toto někdo solidně vysvětlit? Předem díky.
co na tom nechapes ?
Motory 1,4 jsou dva ve čtyřech výkonech. Prehistorický český 1.4 MPI se dělá jako 44 a 50 kW, německý VW 1,4 16V je také ve dvou výkonech. 55 a 74 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.04.2006 23:18, RE: Motory
anonym napsal:
co na tom nechapes ?
Motory 1,4 jsou dva ve čtyřech výkonech. Prehistorický český 1.4 MPI se dělá jako 44 a 50 kW, německý VW 1,4 16V je také ve dvou výkonech. 55 a 74 kW.
Fabka je takova predrazena motokarka, po 800km jizde jste jiste zrali k ortopedovi...vim o cem mluvim, najel jsem s ni snad 50tis
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.04.2006 23:21, naklady
no vono se jinak posuzuji naklady kdyz to clovek ma firemni a jinak kdyz krvaci vlastni penezenka. Ve firme casto registrujete pouze to, ze to jede do servisu a ze servisu, jaka faktura je za tim, uz moc nevnimate..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 19.04.2006 20:39, RE: Motory
anonym napsal:
co na tom nechapes ?
Motory 1,4 jsou dva ve čtyřech výkonech. Prehistorický český 1.4 MPI se dělá jako 44 a 50 kW, německý VW 1,4 16V je také ve dvou výkonech. 55 a 74 kW.
a to je můj problém. Inzerují Fabii s motorem 1.4 i, 50 kw, ale na fotografii tohoto vozu je vidět 1.4 16V.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.