0
zpět
 

diskuze k tématu: kontrolka teploty po asi 30 km ukazuje 130 st.

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.06.2013 18:45, kontrolka teploty po asi 30 km ukazuje 130 st.

vozidlo: Škoda Fabia 1,2
rok výroby: 2006
palivo: benzin
výkon v kW: 47
kód motoru: typ 6Y var.SCBMDX01 verze NFM513SS5

popis závady: kontrolka teploty po asi 30 km ukazuje 130 st. nebyla zjištěna závada, auto bylo prohlédnuto automechanikem. Opět po jízdě se zvýšila teplota. Auto jsme důvěřivě zakoupili. Máme ho tři týdny a bývalý majitel tvrdí, že auto bylo v pořádku. Co to může být. Zastaví se zchladne a zase...



kód chyby určené na diagnostice: drobná závada katalyzátoru

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: kontrola vody, oleje, termostatu ,rele
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 13.06.2013 08:52, kontrola mechanikem?
Trochu by se to chtělo rozepsat. Každopádně by se měl vyměnit termostat + teplotní čidlo (levné a nic se tím nezkazí). Očividně nespouští ventilátor (už dražší). Jenže jestli je špatný se bez předchozích úkonů špatně pozná. Drobná závada na katu? To je co? Vadná Lambda? To by chtělo taky pořešit, než to udělá větší škodu (+ zvýšená spotřeba a problém na emisích). Přehřívání je ale třeba vyřešit, 130 stupňů je hodně a mohlo by dojít k poškození motoru. Takže nepsat na internet, nešpekulovat jak ušetřit a hajdy do servisu. A ještě k tomu důvěřivému nákupu. Každá ojetina se kupuje s určitým stupněm důvěry. Bez jakékoliv důvěry by nikdo nic nekoupil. Navíc pokud jste auto kupovali, když bylo chladno, závada se mohla opravdu projevit až teď a předchozí majitel může mít čisté svědomí. Jen je třeba se řídit heslem důvěřuj ale prověřuj.
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 13.06.2013 09:59, RE: kontrolka teploty po asi 30 km ukazuje 130 st.
nepřihlášený uživatel napsal:
vozidlo: Škoda Fabia 1,2 rok výroby: 2006 palivo: benzin výkon v kW: 47 kód motoru: typ 6Y var.SCBMDX01 verze NFM513SS5 popis závady: kontrolka teploty po asi 30 km ukazuje 130 st. nebyla zjištěna závada, auto bylo prohlédnuto automechanikem. Opět po jízdě se zvýšila teplota. Auto jsme důvěřivě zakoupili. Máme ho tři týdny a bývalý majitel tvrdí, že auto bylo v pořádku. Co to může být. Zastaví se zchladne a zase... kód chyby určené na diagnostice: drobná závada katalyzátoru typ diagnostického přístroje: - kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: kontrola vody, oleje, termostatu ,rele


A a když palubní ukazatel ukazuje 130°C, má voda skutečně 130°C? Mám pocit, že na tak vysoký tlak není ani systém provozně stavěn, respektive víčko na expanzce má ventil, který je nastaven na nižší tlak než by odpovídal na mezi sytosti 130°C (1,7 bar přetlak).
Pokud voda nevře, tak bych zkontroloval:
a) skutečnou teplotu vody
b) stav víčka na expanzce
Pokud při povolení víčka na expanzce začne bouřlivý var doprovázený velkým únikem páry je jasné, že:
a) víčko je těsné
b) teplota vody je vyšší, než je teplota varu za normálních podmínek
Pokud nějakým způsobem zjistíte, že je teplota vody opravdu vysoká, tak to znamená:
a) je trvale zavřený nebo přivřený termostat
b) je zanesený chladič.
c) nějaký jiný blok ve vnějším okruhu chlazení (přes chladič)
d) je něco s čerpadlem (olámné lopatky, čili není dostatečný průtok kapaliny)
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.