0
zpět
 

diskuze k tématu: Čtyři důvody, proč je starší 1,4 TDI sázkou do loterie

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Úterý 29.11.2016 10:56, TDI
Mrzí mě to, ale napsat takový článek na Tipcars jako redaktor, tak bych se styděl. Odpovídá to práci poučeného deváťáka. Nerozlišuje mezi variantami motoru, paušalizuje a nejde na dřeň věci. Škoda. Motor je to kontroverzní, ale past to rozhodně není. Takhle je to jen pár kB informací k ničemu...
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Úterý 29.11.2016 11:44, Ano nejde do hloubky
Ale ono to u těchto motorů ani není třeba. Člověka by mělo odradit už jen to, jak se za studena celé auto třepe. To jsem nikdy u žádného auta neviděl.
reagovat
Bronn
počet příspěvků128
datum registrace23.11.2014
Úterý 29.11.2016 12:00, Co to ma znamenat???
Absolutne nechapu co maji prvni 3 duvody spolecneho se sazkou do loterie, jak se uvadi v nadpisu...
Ten ctvrty duvod uz se da pochopit vzhledem k nadpisu, ale je tak hodne rozepsan, ze jsem se o problemech prakticky nic nedozvedel (proc je tedy sazkou do loterie?)

Tak abych jen nekritizoval, tak taky neco pripisu, jelikoz jsem tento motor v aute mel.
- hlucnost a vibrace jsou trochu vyssi, ale oproti 1.9 TDI je to zanedbatelne, laik skoror nepozna rozdil.
- spotreba s klidnou nohou 4.5L, svizneji za 5L
- pouzitelny rozsah otacek je uzsi nez u jinych dieslu, ale jede pekne od 1800ot. do 3500ot. a nechapu jak s tim nekdo muze mit problemy... (na okruhu by mi to asi taky nestacilo, ale pro bezne jezdeni je to vic nez dostacujici)
- spolehlivost je vysoka, nemel jsem nikdy zadny velky problem - vstrikovace vydrzi hooodne dlouho, dvouhmotu nema, DPF nema...
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 29.11.2016 12:01, RE: Ano nejde do hloubky
brin napsal:
Ale ono to u těchto motorů ani není třeba. Člověka by mělo odradit už jen to, jak se za studena celé auto třepe. To jsem nikdy u žádného auta neviděl.


Přesně tak, tento motor může zvolit jen opravdu naprostá automobilová lama (a teď je to myšleno s despektem). A ještě bych to pochopil v rámci firmy pro někoho jiného, ale koupit si auto s tímto motorem pro sebe, to už nemám slov. Tento článek se tady de-facto vůbec neměl objevit, protože tady jen zabírá místo...
reagovat
Ma007
počet příspěvků194
datum registrace26.11.2013
Úterý 29.11.2016 12:55, RE: Co to ma znamenat???
Bronn napsal:
- hlucnost a vibrace jsou trochu vyssi, ale oproti 1.9 TDI je to zanedbatelne, laik skoror nepozna rozdil....


ale nooo, však sa to trasie ako ratlík a zvuk je podobný jak mlátiť hrcami o seba.
Mala to kamarátova priateľka a ten zhodnotil, že ani vibrátor jej nemusí kupovať.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Úterý 29.11.2016 13:17, 1.4TDI
Ja som mal moznost jazdit na seat ibiza s tymto motorom, a taktiez ma viezli na skode fabia II s rovnaky (ale asi upravenym) motorom. V ibize to bolo celkom dobre. To auto bolo lahsie, preto s nim motor nemal pracu a isiel celkom zivo. Zvuk mi vtedy este moc nevadil, nemal som vela skusenosti. Taktiez som na nom jazdil len jeden den. Auto vo mne zanechalo dobry dojem. Potom som sa zviezol vo fabii s tymto motorom ako spolujazdec. To uz som mal ovela viac skusenosti z autamy, a musim povedat, ze ked nastartoval, instinktivne som chytal klucku a chcel som vyskocit. Neuveritelny ramus. Nastastie to bola kratka trasa a nemali sme sa moc o com rozpravat, lebo by sme museli po sebe kricat a nechcel som nikoho urazit. Odhlucnenie 0 bodov. Najvacsi gol bol, ked mi rozpraval, ako isli na tom aute do chorvatska. Prva vec co mi hovoril z dovolenky: Spotreba 4.3 litra. To hovori o ludoch, co si to auto kupia, asi vsetko. Aj ked musim povedat, ze pokial viem, problemy s tym nemal. Ja by som to ale nechcel ani zadarmo.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Úterý 29.11.2016 15:33, Tdi
Zdravím

Tenhle motor sloužil u nás ve firmě ve všech variantách jaké měl. Varianta AMF / 55 kW/ byla nejtišší a pocitově živější než pozdější 59 kW.
Varianta 51 kW /BNM/ má nejlepší průběh točivého momentu a jezdilo se s ním velice příjemně.
Varianta 59 kW /BNS, BNW/ jede až ve vysokých otáčkách a v první Fabii bylo relativně tiché. V Roomsteru a Fabii II bylo podstatně hlasitější. Překvapivě ani ve variantě s DPF s autem nebyl problém, a to u nás najelo asi 250 000 km. mechanicky to byly spolehlivé motory, které měly dvě chronické závady - proklepávalo se palivové vedení těsně u přechodu plastové vedení/kovové vedení vedle hlavy válců, auto pak smrdělo naftou. Odcházel záchyt reakce motoru. jinak nic. Jen to jelo.
Auta jsou dávno v pánu, ale nikdo u nás na ně nevzpomíná ve zlém. Víc nás potrápila první generace motorů TSI...
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Úterý 29.11.2016 18:01, Do firmy
Do firmy neřeknu, tam se hledí na náklady a pohodlí uživatelů nikdo neřeší. Ale do soukroma je to sebevražda.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Středa 30.11.2016 11:18, spokojenost
Myslím že s 1.4 TDi bude spokojený i soukromník. Jasně - ten motor je hlučný, ale pokud je to auto na dojíždění do práce ráno večer 20 km, tak je to prima volba - 1.9 SDI se nedá sehnat s rozumnými kilometry, 1.9 TDI si drží cenu téměř nesmyslně a tím je volba daná. Spotřeba je v režimu dojíždění nízká, povručko taky. Náhradní díly na fabii jsou za přijatelné peníze a to se taky počítá. Tchán koupil naší služebku s 51 kW /potom co se projel i s ostatními si jí vybral/. To bylo v roce 2011. Má jí do dneška. Dneska má najeto +-276 000 km. Kromě víčka vyrovnávací nádržky chlazení a toho palivového vedení nic nedělal. A to se k tomu chová ne úplně citlivě - dává tomu sodu, když je to studený a na servise spíš šetří, dělá jen to nejnutnější. A ono to pořád jede.¨
V práci nás ty auta nenechaly nikdy stát. To s těmi TSI jsme si užili, kolegovi se potkal motor na dálnici u Frankfurtu nad Mohanem vedle letiště. dokonce prý byl i ve zprávách... postupně se rozvody dělaly na všech a na některých i 2x. To byla nová auta v roce 2010. Teď u nás jezdí rapidy s 81 kW TSI a není s nimi problém a jedou o řád líp než ty starý. Některý mají už přes 150 000 km.
reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Středa 30.11.2016 14:48, hmm
Když už se tu nabídlo srovnání 1,9SDI... Měl by někdo srovnání s 2,0SDI 51KW s těmahle 1,4TDI nebo ještě lépe 1,6TDI co se týká jízdy, akcelerace, pružnosti a hluku? SDI přestali vyrábět a toto je v ojetých vozech bohužel jediná naftová varianta zejména pro VW Caddy. 2,0SDI jede pociťově co mu dovolí převodovka hlavně při rozjezdu docela dobře, ve městě je krásné pružný na to že je to bez turba a z těhle novějších motorů mám strach. Někdo píše, že to jsou hodně letargické motory, takže pokud by mi nezabralo turbo, byl bych asi na tom ještě hůře s 1,6TDI než v nynější 2,0SDI. Jel někdo v obojem? Děkuji.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Středa 30.11.2016 15:54, Axiální vůle klikové hřídele
Ještě ke v článku zmíněné axiální vůli klikovky /pokud to tak autor myslel/ - to nebezpečí existuje a je společné nejen pro 1.4 TDi ale i pro 1.9 TDi - PD a jeho klony 2.0 TDi které z jednadevítky vycházejí. Děje se tak při hodně opotřebované spojce a nebo přestavbě na pevný setrvačník tam kde je dvouhmotový z výroby. Torzními kmity namáhaná klikovka pak dokáže i prasknout /a auto pořád jede!/ Z druhé strany - pokud se o auto staráte není až tak velký důvod se bát. Jen bych se ujistil, že jednadevítku někdo před vámi nepředělal na pevný setrvačník....
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Úterý 13.12.2016 19:53, RE: hmm
kamil321 napsal:
Když už se tu nabídlo srovnání 1,9SDI... Měl by někdo srovnání s 2,0SDI 51KW s těmahle 1,4TDI nebo ještě lépe 1,6TDI co se týká jízdy, akcelerace, pružnosti a hluku? SDI přestali vyrábět a toto je v ojetých vozech bohužel jediná naftová varianta zejména pro VW Caddy. 2,0SDI jede pociťově co mu dovolí převodovka hlavně při rozjezdu docela dobře, ve městě je krásné pružný na to že je to bez turba a z těhle novějších motorů mám strach. Někdo píše, že to jsou hodně letargické motory, takže pokud by mi nezabralo turbo, byl bych asi na tom ještě hůře s 1,6TDI než v nynější 2,0SDI. Jel někdo v obojem? Děkuji.


1.6 TDI. Velmi slabý ve spodních otáčkách, až kolem 1700 ot/min zabere turbo a motor se probudí. V kombinaci s nevhodně odtsupňovanými převody to znamená, že ve městě musíte dvojku vytočit do minimálně 40 km/h, aby se chytla trojka a čtyřka už se ve městě nechytne (2.0 SDI jede po městě v pohodě na pětku). Jsou tři výkonové varianty: 55, 66 a 77 kW a rozdíl mezi nimi se ukáže mimo město a na dálnici. 55 kW varianta končí se zátahem někde kolem 3000 ot/min, pak je to uměle udušené. Aby to autem hnulo, musí se tomu stát na krku a pak jde spotřeba nahoru. 66 kW verze jede o dost líp a má menší spotřebu. Nejlepší je 77 kW verze.
reagovat
DejmoR
počet příspěvků1
datum registrace10.08.2020
Pondělí 10.08.2020 10:20, Za mě je ok.
Koupil jsem 1.4 tdi 51kw 280000 km pravidelně servisovano a naprostá spokojenost. Troufl jsem si stim zajet do Německa, pak Francie na omahu a zpět. Průměrná spotřeba 4.3 l při normální jízdě. Motor je trochu hlučný, ale jen pro ty co přešli z benzínu, pro naftaka to nebude až tak rozdíl. Pokud jde o dojíždění do práce dojíždím 25 km. Ráno trochu svižnější jízda za 5,5 na 100. Zpátky už za 3.8. Pokud se o auto pravidelně staráte údržba vás vyjde na stejný prachy jako každa jina fabia.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.