ctverak napsal:
cobo napsal:
No já měl tuhle problém na STK. Měl jsem dokupovaný kola a vše naprosto ok až na ET které se lišilo tuším o 4 čísla. Věděl jsem to už při nákupu ale říkal jsem si že taková kravina nikoho nebude zajímat. STK jsem dostal jen dočasnou a musel jsem je vyměnit (dá se ještě udělat podle typového listu dodatečný zápis do VTP ale snazší mi přišlo tam prostě už hodit letní na originálech). Pán na STK mi tvrdil že právě při bouračce bych mohl mít problém protože by kola neodpovídala přípustným a pojišťovna by se mohla vykroutit. Prý zná případ kdy někdo kdo měl takhle neodpovídající rozměr už si sehnal i typový list ale nestihl to zapsat do VTP a měl bouračku a pojišťovna nic nezaplatila. Věřím že pojišťovny hledají kde co aby nemuseli plnit pojistný nárok, ale například ta drobná odchylka ET (kor když jsou auta , např. prý toyoty kde ET není uvedeno) by podle mě nebyla uhajitelná jako důvod nehody. To bych asi byl ochotný i jít do soudního sporu.
Na tom STK by musel být nějaký moc pečlivý pracovník, co vím tak kontrolují rozměr pneumatik a samozřejmě průměry a když kolo nějak moc neleze z blatníků tak to neřeší. Třeba u originál ALU od škodovky jsou různé ET u disků stejného průměru. Ohledně ET a pojišťovny by musela pojišťovna prokázat souvislost mezi nehodou a ET disků což si u třeba 10mm rozdílu dovedu představit dost těžce.
Tohle není záležitost technická, ale spíše legislativní. Když havaruje auto s prošlou STK, ale technicky bylo v pořádku, je to de-facto podobný stav, jako neschválený rozměr ráfků/pneumatik.
Navíc si troufám tvrdit, že ET zrovna chování vozu ovlivní, protože přímo mění rozchod kol. Sice nepatrně, ale ovlivní. Stejně tak i jiná šířka disku ovlivní rozchod kol. A když se to sejde, tak to může na rozchodu dělat i několik cm.