0
zpět
 

diskuze k tématu: Šířka ráfku (6J, 7J) vs údaje v technickém průkaze

kategorie zařazení tématu: poradna, pneu a disky
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Čtvrtek 23.03.2017 14:34, Šířka ráfku (6J, 7J) vs údaje v technickém průkaze
V technickém průkaze jsou uvedeny kromě povolených rozměrů pneumatik také rozměry ráfku (např. 6Jx15 a 6.5Jx15). Je legální použít nepatrně širší ráfek 7J?

Nebo jinak ... měl někdo někdy problém (např. u pojišťovny při nehodě), pokud parametry disku (šířka ráfku a ET) mírně neseděly s údaji ve velkém TP?
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Čtvrtek 23.03.2017 16:12, STK
No já měl tuhle problém na STK. Měl jsem dokupovaný kola a vše naprosto ok až na ET které se lišilo tuším o 4 čísla. Věděl jsem to už při nákupu ale říkal jsem si že taková kravina nikoho nebude zajímat. STK jsem dostal jen dočasnou a musel jsem je vyměnit (dá se ještě udělat podle typového listu dodatečný zápis do VTP ale snazší mi přišlo tam prostě už hodit letní na originálech). Pán na STK mi tvrdil že právě při bouračce bych mohl mít problém protože by kola neodpovídala přípustným a pojišťovna by se mohla vykroutit. Prý zná případ kdy někdo kdo měl takhle neodpovídající rozměr už si sehnal i typový list ale nestihl to zapsat do VTP a měl bouračku a pojišťovna nic nezaplatila. Věřím že pojišťovny hledají kde co aby nemuseli plnit pojistný nárok, ale například ta drobná odchylka ET (kor když jsou auta , např. prý toyoty kde ET není uvedeno) by podle mě nebyla uhajitelná jako důvod nehody. To bych asi byl ochotný i jít do soudního sporu.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 23.03.2017 20:15, ET
taky mi ET na STK kontrolovali, chtěl kvůli tomu sundat poklice, tak jedině mě napadá zaretušovat a vyrazit "ty správný"
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Pátek 24.03.2017 13:25, RE: STK
cobo napsal:
No já měl tuhle problém na STK. Měl jsem dokupovaný kola a vše naprosto ok až na ET které se lišilo tuším o 4 čísla. Věděl jsem to už při nákupu ale říkal jsem si že taková kravina nikoho nebude zajímat. STK jsem dostal jen dočasnou a musel jsem je vyměnit (dá se ještě udělat podle typového listu dodatečný zápis do VTP ale snazší mi přišlo tam prostě už hodit letní na originálech). Pán na STK mi tvrdil že právě při bouračce bych mohl mít problém protože by kola neodpovídala přípustným a pojišťovna by se mohla vykroutit. Prý zná případ kdy někdo kdo měl takhle neodpovídající rozměr už si sehnal i typový list ale nestihl to zapsat do VTP a měl bouračku a pojišťovna nic nezaplatila. Věřím že pojišťovny hledají kde co aby nemuseli plnit pojistný nárok, ale například ta drobná odchylka ET (kor když jsou auta , např. prý toyoty kde ET není uvedeno) by podle mě nebyla uhajitelná jako důvod nehody. To bych asi byl ochotný i jít do soudního sporu.


Na tom STK by musel být nějaký moc pečlivý pracovník, co vím tak kontrolují rozměr pneumatik a samozřejmě průměry a když kolo nějak moc neleze z blatníků tak to neřeší. Třeba u originál ALU od škodovky jsou různé ET u disků stejného průměru.
Ohledně ET a pojišťovny by musela pojišťovna prokázat souvislost mezi nehodou a ET disků což si u třeba 10mm rozdílu dovedu představit dost těžce.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pátek 24.03.2017 14:47, RE: STK
ctverak napsal:
cobo napsal:
No já měl tuhle problém na STK. Měl jsem dokupovaný kola a vše naprosto ok až na ET které se lišilo tuším o 4 čísla. Věděl jsem to už při nákupu ale říkal jsem si že taková kravina nikoho nebude zajímat. STK jsem dostal jen dočasnou a musel jsem je vyměnit (dá se ještě udělat podle typového listu dodatečný zápis do VTP ale snazší mi přišlo tam prostě už hodit letní na originálech). Pán na STK mi tvrdil že právě při bouračce bych mohl mít problém protože by kola neodpovídala přípustným a pojišťovna by se mohla vykroutit. Prý zná případ kdy někdo kdo měl takhle neodpovídající rozměr už si sehnal i typový list ale nestihl to zapsat do VTP a měl bouračku a pojišťovna nic nezaplatila. Věřím že pojišťovny hledají kde co aby nemuseli plnit pojistný nárok, ale například ta drobná odchylka ET (kor když jsou auta , např. prý toyoty kde ET není uvedeno) by podle mě nebyla uhajitelná jako důvod nehody. To bych asi byl ochotný i jít do soudního sporu.
Na tom STK by musel být nějaký moc pečlivý pracovník, co vím tak kontrolují rozměr pneumatik a samozřejmě průměry a když kolo nějak moc neleze z blatníků tak to neřeší. Třeba u originál ALU od škodovky jsou různé ET u disků stejného průměru. Ohledně ET a pojišťovny by musela pojišťovna prokázat souvislost mezi nehodou a ET disků což si u třeba 10mm rozdílu dovedu představit dost těžce.


Tohle není záležitost technická, ale spíše legislativní. Když havaruje auto s prošlou STK, ale technicky bylo v pořádku, je to de-facto podobný stav, jako neschválený rozměr ráfků/pneumatik.
Navíc si troufám tvrdit, že ET zrovna chování vozu ovlivní, protože přímo mění rozchod kol. Sice nepatrně, ale ovlivní. Stejně tak i jiná šířka disku ovlivní rozchod kol. A když se to sejde, tak to může na rozchodu dělat i několik cm.
reagovat
KarelH
počet příspěvků35
datum registrace17.04.2022
Neděle 07.05.2023 23:30, Jedině STK
Zdravím, nikdo ET a šířku ráfku řešit pravděpodobně nebude, pokud se nebude jednat o nějaký extrém v podobě rozdílu 1j a více. Na STK to být problém ale může, záleží na tom, jak je technik pečlivý.

Já bych osobně největší strach měl z případné nehody. Zápis do TP není drahý a z tu jistotu to stojí. Pojišťovny se snaží chytil všeho.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.