citace:
reakce na: BobanHTP, 11.12.2020 14:17 (Ahoj, jsou to skoro protichůdn ...)
Já trochu doplním Bobanovu odpověď.
TypeR není špatná volba z pohledu padání ceny, ale na normální ježdění to moc není. Když se budeme bavit o 7-8 generaci, tak je to odlečené puristické auto se skvělým točivým dvoulitrem.
Alfa 159/Brera - Pokud má to auto mít hodnotu do budoucnosti, tak jedině s GM šestiválcem 3,2. Pozor, už to není legendární Busso. GM šestiválec není tak spolehlivý, je užraný, vzhledem k vysoké váze auta uděluje průměrnou dynamiku a je problém sehnat některé servisní věci - např. rozvody. 1,8TBi je uživatelsky a servisně příjemnější, ale při šizeném servisu odchází turba - u alfy platí, že je potřeba, aby se o ni staral servisák, který ty auta zná. 1,8MPi od Oplu je sice nejspolehlivejší, ale taky líná, nudná, nezáživná a do budoucna totálně nezajímavá. Z hlediska hodnoty vozu do budoucna je lepší se podívat po GT 3,2 busso. To už dosahuje cenového dna a celkem slušně se dá použít na denní dojíždění. Je potřeba dát pozor na korozi, která hlodá zevnitř a není vidět. Giulietta by mohla mít v budoucnu hodnotu jedině s 1,8TBi.
Mě z toho zadání vychází celkem dobře Laguna III coupé. Motorizace se nabízí 2 - 2,0 turbo původem od renaultu a 3,5 V6 původem od Nissanu. Pokud se nepletu, tak Renaultí motor je spolehlivější, šestiválec je zase kultivovanější a téměř vždy se pojí s automatem.
Jako levnější varianta může fungovat Peugeot 406 Coupé se šestiválcem.
U youngtimerů a potenciálních youngtimerů vždy platí, že nejlépe si budou držet cenu nějaké speciální edice, pak tovární ostré edice (TypeR, RS, M, AMG, apod), nejvyšší výbavy s nejvýkonějšími motory. Prostě auta, kterých se vyrobilo nejméně.