zpět
 

diskuze k tématu: Powershift nebo DSG u ojetiny. Ford nebo Seat?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, technické dotazy, automobilky, německá vozidla
David85
počet příspěvků3
datum registrace06.01.2018
Sobota 06.01.2018 21:22, Powershift nebo DSG u ojetiny. Ford nebo Seat?
Zdravím ve spolek, s ženou hledáme větší auto. Momentálně pro tahání minikaravanu s maximální celkovou hmotností 750kg, min 450kg. V blízké budoucnosti i snad pro nějaké přírustky do rodiny :) V podstatě se rozhodujeme mezi Seat Alhambra 130kW, nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější a Ford S-MAX 120kW nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější. Chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s automatickou převodovkou powershift vs DSG a na co bych si měl dát při nákupu případně pozor a také jestli zvolit spíše Ford nebo Seat. Doufám že nám s tím dilema někdo pomůže a budeme rádi za jakékoliv názory. Předem mockrát děkuji.
reagovat
David85
počet příspěvků3
datum registrace06.01.2018
Pondělí 08.01.2018 17:25, Asi spíš DSG?
Tak co jsem přečetl nějaké recenze vypadá to, že při klidné a pohodové jízdě se obě převodovky chovají v podstatě stejně. Ovšem při sportovnější jízde nebo předjíždění je powershift pomalejší a trvá jí déle řazení směrem nahoru. Přikláním se tedy k tomu DSG od vw. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků175
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.01.2018 10:03, RE: Powershift nebo DSG u ojetiny. Ford nebo Seat?
David85 napsal:
Zdravím ve spolek, s ženou hledáme větší auto. Momentálně pro tahání minikaravanu s maximální celkovou hmotností 750kg, min 450kg. V blízké budoucnosti i snad pro nějaké přírustky do rodiny :) V podstatě se rozhodujeme mezi Seat Alhambra 130kW, nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější a Ford S-MAX 120kW nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější. Chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s automatickou převodovkou powershift vs DSG a na co bych si měl dát při nákupu případně pozor a také jestli zvolit spíše Ford nebo Seat. Doufám že nám s tím dilema někdo pomůže a budeme rádi za jakékoliv názory. Předem mockrát děkuji.


Ještě by mozna stal za hrich Citroen C5 2,0 HDI 120kw. Mondeo pouziva prave motor z Citroenu/Peugeotu a namisto dvouspojky je zde spolehlivy a krasne hladce radici hydroměnit Aisin. Mám ho ve svém autě a nemůžu si převodovku vynachválit. Co jsem zjišťoval, tak i kompletní repas hydroměniče je výrazně levnější než dvouspojky DSG. A co se týče powershiftu, tak to chlapi v servisu moc nechválili, jsou s ní zatím malé zkušenosti, nedostatek dílů a tím i drahé potenciální opravy automatu. Mrkněte na C5 nebo 508 Peugeot s automatem a HDI 120kw, minimálně to auto stojí za vyzkoušení a cenově jsou na tom jako Mondeo.
reagovat
David85
počet příspěvků3
datum registrace06.01.2018
Úterý 09.01.2018 15:07, RE: Powershift nebo DSG u ojetiny. Ford nebo Seat?
mufik.martin napsal:
David85 napsal:
Zdravím ve spolek, s ženou hledáme větší auto. Momentálně pro tahání minikaravanu s maximální celkovou hmotností 750kg, min 450kg. V blízké budoucnosti i snad pro nějaké přírustky do rodiny :) V podstatě se rozhodujeme mezi Seat Alhambra 130kW, nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější a Ford S-MAX 120kW nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější. Chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s automatickou převodovkou powershift vs DSG a na co bych si měl dát při nákupu případně pozor a také jestli zvolit spíše Ford nebo Seat. Doufám že nám s tím dilema někdo pomůže a budeme rádi za jakékoliv názory. Předem mockrát děkuji.
Ještě by mozna stal za hrich Citroen C5 2,0 HDI 120kw. Mondeo pouziva prave motor z Citroenu/Peugeotu a namisto dvouspojky je zde spolehlivy a krasne hladce radici hydroměnit Aisin. Mám ho ve svém autě a nemůžu si převodovku vynachválit. Co jsem zjišťoval, tak i kompletní repas hydroměniče je výrazně levnější než dvouspojky DSG. A co se týče powershiftu, tak to chlapi v servisu moc nechválili, jsou s ní zatím malé zkušenosti, nedostatek dílů a tím i drahé potenciální opravy automatu. Mrkněte na C5 nebo 508 Peugeot s automatem a HDI 120kw, minimálně to auto stojí za vyzkoušení a cenově jsou na tom jako Mondeo.


Mám trochu strach, že citroen a peugeot (oba francouzske značky) na tom po kvalitě zpracování nebudou tak dobře jako Seat Alhambra, což je v podstatě VW. N2kdo mi říkal, že nejlepší jsou japonci. Toyota, Mitsubishi, Honda, Pak němci, VW a až potom francouzske automobilky. Možná je na tom něco pravda. Mám Mitsubishi Colt 1.4 benzín s robotizovanou manuální převodouvkou. Mám s tím najeto 130, od nákupu nového auta to nebylo garážovaní, nic se na tom neposralo a nikde to nehnije. Pouze jsem měnil olej a filtry. Říkam si, jestli ta karoserie u citroenu(peugeotu na tom nebude prostě hůř. Ale určitě se na ty auta podívám.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků653
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.01.2018 15:36, RE: Powershift nebo DSG u ojetiny. Ford nebo Seat?
David85 napsal:
Mám trochu strach, že citroen a peugeot (oba francouzske značky) na tom po kvalitě zpracování nebudou tak dobře jako Seat Alhambra, což je v podstatě VW. N2kdo mi říkal, že nejlepší jsou japonci. Toyota, Mitsubishi, Honda, Pak němci, VW a až potom francouzske automobilky. Možná je na tom něco pravda. Mám Mitsubishi Colt 1.4 benzín s robotizovanou manuální převodouvkou. Mám s tím najeto 130, od nákupu nového auta to nebylo garážovaní, nic se na tom neposralo a nikde to nehnije. Pouze jsem měnil olej a filtry. Říkam si, jestli ta karoserie u citroenu(peugeotu na tom nebude prostě hůř. Ale určitě se na ty auta podívám.


Seat je teoreticky v podstatě VW, ale to platí pro techniku. Pro zpracování je to v tomto případě obráceně, VW Sharan je vlastně Seat Alhambra, protože obě auta vznikají ve Španělsku. A tamní kvalita montáže rozhodně není vyhlášená svou precizností (spíše zapomenutými předměty v potrubí ventilace apod.). A DSG taky v dlouhodobém měřítku není zrovna ideál jistoty.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Středa 10.01.2018 04:53, RE: Powershift nebo DSG u ojetiny. Ford nebo Seat?
David85 napsal:
mufik.martin napsal:
David85 napsal:
Zdravím ve spolek, s ženou hledáme větší auto. Momentálně pro tahání minikaravanu s maximální celkovou hmotností 750kg, min 450kg. V blízké budoucnosti i snad pro nějaké přírustky do rodiny :) V podstatě se rozhodujeme mezi Seat Alhambra 130kW, nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější a Ford S-MAX 120kW nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější. Chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s automatickou převodovkou powershift vs DSG a na co bych si měl dát při nákupu případně pozor a také jestli zvolit spíše Ford nebo Seat. Doufám že nám s tím dilema někdo pomůže a budeme rádi za jakékoliv názory. Předem mockrát děkuji.
Ještě by mozna stal za hrich Citroen C5 2,0 HDI 120kw. Mondeo pouziva prave motor z Citroenu/Peugeotu a namisto dvouspojky je zde spolehlivy a krasne hladce radici hydroměnit Aisin. Mám ho ve svém autě a nemůžu si převodovku vynachválit. Co jsem zjišťoval, tak i kompletní repas hydroměniče je výrazně levnější než dvouspojky DSG. A co se týče powershiftu, tak to chlapi v servisu moc nechválili, jsou s ní zatím malé zkušenosti, nedostatek dílů a tím i drahé potenciální opravy automatu. Mrkněte na C5 nebo 508 Peugeot s automatem a HDI 120kw, minimálně to auto stojí za vyzkoušení a cenově jsou na tom jako Mondeo.
Mám trochu strach, že citroen a peugeot (oba francouzske značky) na tom po kvalitě zpracování nebudou tak dobře jako Seat Alhambra, což je v podstatě VW. N2kdo mi říkal, že nejlepší jsou japonci. Toyota, Mitsubishi, Honda, Pak němci, VW a až potom francouzske automobilky. Možná je na tom něco pravda. Mám Mitsubishi Colt 1.4 benzín s robotizovanou manuální převodouvkou. Mám s tím najeto 130, od nákupu nového auta to nebylo garážovaní, nic se na tom neposralo a nikde to nehnije. Pouze jsem měnil olej a filtry. Říkam si, jestli ta karoserie u citroenu(peugeotu na tom nebude prostě hůř. Ale určitě se na ty auta podívám.


Tak to si myslíš teda ouplně blbě. Co do splehlivosti, patří Sharan a jeho klony zcela totálně na spodek JAKÉKOLIV statistiky, TUV počínaje. C5 je zpracováním zcela někde jinde, než všechny tři klony Sharana. Je holt vidět, žeš nikdy tohle auto nestudoval.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků175
datum registrace09.05.2007
Středa 10.01.2018 07:08, RE: Powershift nebo DSG u ojetiny. Ford nebo Seat?
David85 napsal:
mufik.martin napsal:
David85 napsal:
Zdravím ve spolek, s ženou hledáme větší auto. Momentálně pro tahání minikaravanu s maximální celkovou hmotností 750kg, min 450kg. V blízké budoucnosti i snad pro nějaké přírustky do rodiny :) V podstatě se rozhodujeme mezi Seat Alhambra 130kW, nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější a Ford S-MAX 120kW nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější. Chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s automatickou převodovkou powershift vs DSG a na co bych si měl dát při nákupu případně pozor a také jestli zvolit spíše Ford nebo Seat. Doufám že nám s tím dilema někdo pomůže a budeme rádi za jakékoliv názory. Předem mockrát děkuji.
Ještě by mozna stal za hrich Citroen C5 2,0 HDI 120kw. Mondeo pouziva prave motor z Citroenu/Peugeotu a namisto dvouspojky je zde spolehlivy a krasne hladce radici hydroměnit Aisin. Mám ho ve svém autě a nemůžu si převodovku vynachválit. Co jsem zjišťoval, tak i kompletní repas hydroměniče je výrazně levnější než dvouspojky DSG. A co se týče powershiftu, tak to chlapi v servisu moc nechválili, jsou s ní zatím malé zkušenosti, nedostatek dílů a tím i drahé potenciální opravy automatu. Mrkněte na C5 nebo 508 Peugeot s automatem a HDI 120kw, minimálně to auto stojí za vyzkoušení a cenově jsou na tom jako Mondeo.
Mám trochu strach, že citroen a peugeot (oba francouzske značky) na tom po kvalitě zpracování nebudou tak dobře jako Seat Alhambra, což je v podstatě VW. N2kdo mi říkal, že nejlepší jsou japonci. Toyota, Mitsubishi, Honda, Pak němci, VW a až potom francouzske automobilky. Možná je na tom něco pravda. Mám Mitsubishi Colt 1.4 benzín s robotizovanou manuální převodouvkou. Mám s tím najeto 130, od nákupu nového auta to nebylo garážovaní, nic se na tom neposralo a nikde to nehnije. Pouze jsem měnil olej a filtry. Říkam si, jestli ta karoserie u citroenu(peugeotu na tom nebude prostě hůř. Ale určitě se na ty auta podívám.


Podle me uz VW není auto co byvalo, uz to není takovy drzak a nezmar. Jinak mam zkusenosti se starymi peugeoty 405 a to co ty auta vydrzeli, hlavne kastle oproti konkurenci a i jejich motory 1,9D a TD co všechno přechroustali a stále to jelo. Rozhodně bych to jako alternativu nezatracoval. Spíše Renault měl období, kdy hodně zlobila elektronika auta, u PSA to odnesli auta typu 307 a 607, který si také užili své, ale dnes s tím není o nic větší problém než u konkurence. Jinak já navrhoval C5 a 508, ale až potom jsem si všiml, že mluvíš o MPV, takže trošku změním tip na C4 picasso a 5008. Mojí mamce jsme pořídili 5008 1,6HDI 82kw 2011 a musím říct, že je to moc příjemné auto za rozumnou cenu. Jen jsem si stále nezvykl na řazení na přístrojovce vedle volantu a jsem, takže za mě bych určitě jak Picasso tak 5008 volil s automatem. Ale pozor, tato auta mají dva typa automatů, u 120kw HDI byl vždy kvalitní japonský hydroměnič Aisin. Ostatní motory 1,6HDI, benzíny tak i 2,0HDI v jiné verzi než 120kw má robotizovaná manuál. Ten robot není vyloženě zlej, ale přirovanl bych to k tomu, že vy jako řidiš máte volant, plyn a brzdu, a spolujezdec má spojku a řadící páku. Takže je to řešení levné, ale ne úplně ideální. Ale jinak je převodovka poměrně jednoduchá, a pokud spojku mění někdo, kdo umí pracovat s robotem tak to není problém, ale je spousta lidí, co na cenu výměny spojky nadávají, ale to je proto, že to dělá někdo, kdo to neumí a pak neumí nastavit správně hodnoty záběru a stráví na tom hromadu času a stejně to není nastavené dobře. Ten aisin je jistota, bohužel byl pouze u 120kw a potom tuším od roku 2014 nebo 2015 byl dokonce ve spojení s 1,6HDI. Poznáte to velice jednoduše. Jakmile je na voliči převodovky "P" jako parking, tak se jedná o hydroměnič Aisin. Jakmile tam "P" chybí a je tam jen RND tak je to robot. Ale třeba v C5 a 508 měli všechny 2,0HDI vždy Aisin, tam byl robot pouze u 1,6HDI, čert aby se v tom vyznal :) Jinak rozhodně platí jedna věc, Ford/Citroen/Peugeot koupíte o hodně levněji. Já když kupoval C5 tak jsem původně chtěl Passat/Superb ale byli ve stejném stavu o 100 tis dražší. Takže jsem pak vybíral pouze mezi Mondeo/C5 a čekal na nějakou dobrou nabídku, který přišla zrovna na C5. Auto jsem kupoval jako 5 let staré.

A ještě něco ke kvalitě PSA a konkurence. Moje C5 má najeto 230 tis km a měla bohužel jednu nepříjemnou závadu, praskla trubka chlazení u turba, takže jsem ztratil vodu a motor se žačal vařit. Bohužel dnes skoro žádné auto nemá čidlo hladiny vody a pokud dojde ke ztráte vody tak teplotní čidla nehlásí nic, protože v trubkách je jen pára nebo horký vzduch. Naštěstí se mi motor neuvařil kompletně, takže se ho podařilo zachránit a jezdí dál. Ale nejvíc vás překvapí asi 5008 1,6HDI 82kw mojí mamky, kupoval jsem to od prvního soukromého majitele. Při koupi najeto 275 tis a serviska vyplněná do posledního kilometru u Peugeot/Citroen a při ověření se servisem vše sedělo. A představte si, jediná závada byl problém s klimatizací a motorkem zrcátka. Při koupi byli špatné vstřiky, které byly původní, takže se jen vyměnili vstřiky za nové. Spojka a rozvody byli dělané zhruba ve 180 tis km. Jinak vše původní, dvouhota, turbo, čerpadlo. Ve 120 tis byl čištěn FAP a teď byl čištěn znova společně s výměnou vstřiků a dolilo se aditivum EOLYS co používá PSA. TAkže FAP je původní z výroby, jen 2x čištěn. Ve 120 tis km a 275tis km. Auto jezdilo dálky, možná proto je tak zachovalé, že neskákalo po městě s dětma do školy a kroužky.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.