zpět
 

diskuze k tématu: Koupě Saabu 9-3 II

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, automobilky, ostatní, typ vozidla, osobní a terénní
matherdet
počet příspěvků3
datum registrace05.10.2016
Středa 05.10.2016 21:47, Koupě Saabu 9-3 II
Zdravím,
vzhledem k výběru specifického auta bych rád o něm něco zjistil od zkušenějších. Je to dobrá volba ? (motor 1,8t nebo 2,0t; ročník přibližně 2003-2005 kvůli omezenému rozpočtu), roční nájezd tak 10-15tkm. Na co si dát při koupi pozor, co často odchází a nějaké vlastní tipy třeba. Pokud byste měli pocit, že to není dobré auto, tak navrhněte alternativní variantu. Jinak proč jsem si ho vybral. Na 1. místě je rozhodně povedený velmi nadčasový design, bezpečnost, síla auta, dle většiny spolehlivost (ale vzhledem k zákazníkům, které vidím spíš jako fanoušky se bojím, aby tento pohled nebyl zkreslený) a také to, že je nepotkáte často, fábka nebo golf jsou za stejné peníze mnohem horší volbou co se celkového pohledu týká, aspoň dle mě. Jedinou výhodou bych bral servisní náklady, které budou díky rozšířenosti minimální oproti Saabu.

Díky za vaše názory, připomínky a informace.
reagovat
Driver79
počet příspěvků57
datum registrace20.11.2014
Středa 05.10.2016 22:03, Možná spíše pro fandu
Ty Saabý turbo motory figurují občas na nějakých seznamech co nebrat, např.: http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem/ch-52664#articleStart

Možná jestli se to dá sehnat s nějkaým jiným agregátem, ale to by asi nebyla taková sranda.
Vlastní zkušenosti nemám. Saab se kupuje spíš srdcem a potřebuješ kvalitního mechanika. Kupovat takovouto ojetinu (a ještě v ČR) s vidinou bezproblémového provozu bude asi těžký. Ani nepíšeš, kolik chceš utratit.

Ale možná se mýlím. Třeba to tu někdo rozebere a vysvětlí nám, že je to v všechno pohodě. Každopádně pokud víš co Tě čeká a jseš ochoten něco riknout, tak asi jo, jinak bych se ale asi koukal po něčem jiném.
reagovat
matherdet
počet příspěvků3
datum registrace05.10.2016
Středa 05.10.2016 22:24, Cena, původ
Cena je do 23 000SEK. Pro auto si pojedu do Švédska, kde je celkem velký výběr oproti ČR i Německu. Jel jsem v tom autě a od té doby to mám stále v hlavě. Překonal svou dobu.
reagovat
Reno
počet příspěvků1340
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 06.10.2016 01:00, saaaaaaab saaab saab
existuje jeden pán, velký fajnškmekr přes Saaby a znalec a ten vezl Saaba 9.3 sestře. můžu ti zjistit kontakt.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 06.10.2016 20:53, RE: Možná spíše pro fandu
Driver79 napsal:
Ty Saabý turbo motory figurují občas na nějakých seznamech co nebrat, např.: http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem/ch-52664#articleStartMožná jestli se to dá sehnat s nějkaým jiným agregátem, ale to by asi nebyla taková sranda.Vlastní zkušenosti nemám. Saab se kupuje spíš srdcem a potřebuješ kvalitního mechanika. Kupovat takovouto ojetinu (a ještě v ČR) s vidinou bezproblémového provozu bude asi těžký. Ani nepíšeš, kolik chceš utratit.Ale možná se mýlím. Třeba to tu někdo rozebere a vysvětlí nám, že je to v všechno pohodě. Každopádně pokud víš co Tě čeká a jseš ochoten něco riknout, tak asi jo, jinak bych se ale asi koukal po něčem jiném.


Ten článek psal někdo, kdo saaba neviděl a jen četl něco stylem jedna paní povídala. Pravda je, že když někdo tubobenzinum daval za studena kotel, po razantní jízdě nedochlazoval turbo, neměnil včas olej tak motor kolem 200 tisic byl zralej na GO. OVšem v 99% vinou majitele. Ale to je stejné u všech turbobenzinu ostatních značek! Naopak bych řekl, že saab co se týká spolehlivosti je spíše lepší průměr. Náhradní díly nejsou o nic dražší než např VW na podobně výkonná auta.
(ono ostatně mluví o spolehlivosti oktávkáři, že oct je spolehlivá ale současně furt řeší turbo vstřiky egr...).
dlužno říci, že saab měl problémový motor 3.0TiD, který byl stabilák od ISUZU, te se však tuším do 9-3 nedostal.
osobně mám 9-5 MY04. 2.3 Aero to svezení je jiná liga, než jaké nabídou ostatní značky.. Říká se, že jízda v saabu vykouzlí úsměv, kdo to zkusil, ví o čem mluvím. Nalazení podvozku, zátah, zrychlení.
Velikou devizou je neokoukaný design a hlavně to neni tuctovka.
reagovat
aubus
počet příspěvků8
datum registrace07.10.2016
Pátek 07.10.2016 18:43, Saab
Kamarád má 9-3 Aero 2001 a osobně bych si ho pořídil taky, kdybych ho měl kde parkovat. Je to moc dobře vymyšlené a z továrny vymazlené auto, které jen tak neomrzí. Já snad v žádném jiném autě i za mnohem více peněz nezažil pocit, že všechno má svoji logiku, že všechno je tam, kde má být. Moc příjemné svezení. Samozřejmě, sem tam nějaká drobnost se vyskytne, ale náhradní díly jsou za pakatel a při troše péče auto přežije konec světa. Stará 9-3 je dnes už vůz spíše pro fandy, kteří se nebojí občas zvednout kapotu a dopřát autu víc než jen pravidelnou zastávku na čerpačce.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Pátek 07.10.2016 22:12, Saab
Člověk co ode mě kupoval Mazdu 6 předtím prý koupil Saab. Nevím jaký, ale byl to nějaký benzín. Prý mu pár měsíců po koupi odešel motor.

Co mě ale překvapilo, že se mě ptal jestli bych si s tou Mazdou troufnul jet do Chorvatska Holt byl asi z té předchozí zkušenosti trochu vystresovanej.
reagovat
gravestone
počet příspěvků105
datum registrace14.02.2016
Sobota 08.10.2016 07:57, RE: Saab
Petr S napsal:
Člověk co ode mě kupoval Mazdu 6 předtím prý koupil Saab. Nevím jaký, ale byl to nějaký benzín. Prý mu pár měsíců po koupi odešel motor. Co mě ale překvapilo, že se mě ptal jestli bych si s tou Mazdou troufnul jet do Chorvatska Holt byl asi z té předchozí zkušenosti trochu vystresovanej.


Přesně stejné jsem slyšel když jsem prodával svojí Octávku a pán měl před tím benzínového Forda Mondeo, se kterým se bál vyjet po zkušenostech dál než 300 km.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Sobota 08.10.2016 10:23, .
ono to bude tím (u toho saabu) že auta v dobrém stavu se nikdo nezbavuje a 90% inzerátu jsou auta před velkým servisem nebo motorem před smrtí. To se pak ale člověk nesmí divit. To platí obecně u všech aut, že když někdo koupí levně auto, nesmí se pak divit, že tomu něco je, majitel měl asi důvod se ho zbavovat..
reagovat
Moren
počet příspěvků1
datum registrace08.10.2016
Sobota 08.10.2016 11:59, Saab 9-3 kabrio zkušenosti
Koupil jsem si před měsícem Saab 9-3 kabrio 2.0 rok 2000, najeto 230 000. Stál mě 65 000. Předchozí majitel vyměnil vodní pumpu, kapaliny a vše odladil. Tedy je po servisu. Vzal jsem ho na občasné cesty za klienty kteří jsou někde dál než ve městě. Tedy nemůžu říci že jsem po měsíci odborník na Saaba, ale zde jsou mé dojmy:

- to auto je kvalitativně někde jinde než Mercedes Vaneo rok 2002, VW Passat rok 2000. To jsou auta která jsme měl a mohu srovnávat. Prostě je to jiné svezení. Je tiché a to i přesto že má plátěnou střechu, velmi pohodlné.
- má věci více promyšlené. Díky SID informačnímu displeji jsou vidět problémy které auto má jasně a přehledně. Když mi odejde potkávací žárovka, na displeji se mi napíše že si ji mám zkontrolovat. Nemusím tedy čekat až si toho nějak všimnu díky problikávání od ostatních aut. Dochází voda v ostřikovačích, napíše mi to na SID displeji ať ji doleju. No super. Tohle jsem u žádného z aut neviděl. Neříkám že to nemá nějaký jiný vůz taky, ale pro mě to bylo příjemné překvapení a neměl to ani o dva roky mladší Mercedes.
- zabezpečení je také o řád jinde než celý koncern VW. Zabouchl jsem si jediné klíče v kufru a sehnat zámečníka co to otevře byla fakt dřina. Všichni se při vyřčení Saab začali křižovat že na to nic nemají a nedávají to. Pak to jeden otevřel speciálním nástrojem po hodině laborování. Pro zajímavost ta zkušenost mě vyšla na 1600,- Kč a hned jsem si šel nechat udělat náhradní klíč. Ten mi udělali i s čipem, ale jaké bylo jejich i moje překvapení, když jsme zjistili, že čip je svázaný i s dálkou. Tedy pokud auto neodklepnete dálkou nebo nenaprogramujete řídící jednotku na ten nový čip, auto nenastartujete. Tedy v tomhle bezpečnost palec nahoru. Naštěstí Suchomel v Ústí nad Orlicí to umí naprogramovat do řídící jednotky.
- jízda je plynulá a jde hezky za plynem, lépe se mu jede (je živější) samozřejmě ve vyšších otáčkách, ale vůbec nemá problém se pohybovat téměř neslyšně i v malých
- do zatáček je trochu těžkopádnější a mám pocit jakoby tolik v ostřejších zatáčkách nesedělo jako jiná auta, ale to může být jen pocit, rejd by mohl být také trochu větší
- když projedu výmoly, auto se klepe, ale to je z důvodu že je to kabriolet. Prý je to normální, protože není auto zpevněné střechou, když je střecha nahoře, klepání je téměř pryč. Jiné kabrio jsem neměl, tak nemohu soudit.

Prostě po měsící ježdění jsem z něj pořád nadšenej. Za tu cenu naprosto. Díly jsou opravdu relativně levné a je hodně aut na vrakovištích. Pokud chceš v ČR nejakého specialistu na Saaby, doporučuji zmiňovaného Suchomela z Ústí nad Orlicí. Jezdí k němu Saaby z celé ČR. Dělá je již hezkou řádku let. Dej to do Google, najdeš ho.
Jinak když bylo lepší počasí a jel jsem se střechou dole, černé auto se sedačkami ve světlé kůži, anténa nahoře, 6 repráků v základní výbavě vyhrávalo do okolí, pár lidí mi po zaparkování to auto pochválilo že je opravdu hezké a klienti měli pocit, že je obírám když si můžu dovolit takové auto. :) A to stálo 65 000. :) Tedy po měsíci a stává se ze mě zapřísáhlý Saabista. :)

Tohle je můj drobek.

kliknutím zobrazíte originální obrázek
reagovat
matherdet
počet příspěvků3
datum registrace05.10.2016
Sobota 08.10.2016 14:39, svedsko
Tak jsem si konečně vybral to správné auto. Upustil jsem od snu mít ho ve výbavě vector (sedačky z kůže s částí z textilu kvůli vyhřívání sedaček) a s parkovacími senzory. Vybrané auto nemá ani mlhovky, ale to oželím, za těch 6-7000km co jsem tak celkově v autě najel jsem je použil jednou, když jsem zjišťoval jak se zapínají.

Auto má najeto 180 000km, motor 2.0t (175k; 265Nm) v modré barvě s tmavým čalouněním a opravdu perfektním stavu. Servisní knížka. A krásná cena 21 000SEK, cca 60 000.

Tak uvidíme jak to celé dopadne. Je potřeba doladit ještě pár detailů ohledně dovozu, ale ve středu bych měl letět do Dánska a pak vlakem do toho městečka.

Díky všem za připomínky a zkušenosti. Jinak to OG cabrio si určitě pořídím později na letní výlety, pokud budou s tímhle sobíkem dobrý zkušenosti
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků380
datum registrace16.11.2012
Pondělí 10.10.2016 11:12, RE: Saab 9-3 kabrio zkušenosti
Moren napsal:
Koupil jsem si před měsícem Saab 9-3 kabrio 2.0 rok 2000, najeto 230 000. Stál mě 65 000. Předchozí majitel vyměnil vodní pumpu, kapaliny a vše odladil. Tedy je po servisu. Vzal jsem ho na občasné cesty za klienty kteří jsou někde dál než ve městě. Tedy nemůžu říci že jsem po měsíci odborník na Saaba, ale zde jsou mé dojmy:- to auto je kvalitativně někde jinde než Mercedes Vaneo rok 2002, VW Passat rok 2000. To jsou auta která jsme měl a mohu srovnávat. Prostě je to jiné svezení. Je tiché a to i přesto že má plátěnou střechu, velmi pohodlné. - má věci více promyšlené. Díky SID informačnímu displeji jsou vidět problémy které auto má jasně a přehledně. Když mi odejde potkávací žárovka, na displeji se mi napíše že si ji mám zkontrolovat. Nemusím tedy čekat až si toho nějak všimnu díky problikávání od ostatních aut. Dochází voda v ostřikovačích, napíše mi to na SID displeji ať ji doleju. No super. Tohle jsem u žádného z aut neviděl. Neříkám že to nemá nějaký jiný vůz taky, ale pro mě to bylo příjemné překvapení a neměl to ani o dva roky mladší Mercedes.- zabezpečení je také o řád jinde než celý koncern VW. Zabouchl jsem si jediné klíče v kufru a sehnat zámečníka co to otevře byla fakt dřina. Všichni se při vyřčení Saab začali křižovat že na to nic nemají a nedávají to. Pak to jeden otevřel speciálním nástrojem po hodině laborování. Pro zajímavost ta zkušenost mě vyšla na 1600,- Kč a hned jsem si šel nechat udělat náhradní klíč. Ten mi udělali i s čipem, ale jaké bylo jejich i moje překvapení, když jsme zjistili, že čip je svázaný i s dálkou. Tedy pokud auto neodklepnete dálkou nebo nenaprogramujete řídící jednotku na ten nový čip, auto nenastartujete. Tedy v tomhle bezpečnost palec nahoru. Naštěstí Suchomel v Ústí nad Orlicí to umí naprogramovat do řídící jednotky.- jízda je plynulá a jde hezky za plynem, lépe se mu jede (je živější) samozřejmě ve vyšších otáčkách, ale vůbec nemá problém se pohybovat téměř neslyšně i v malých- do zatáček je trochu těžkopádnější a mám pocit jakoby tolik v ostřejších zatáčkách nesedělo jako jiná auta, ale to může být jen pocit, rejd by mohl být také trochu větší- když projedu výmoly, auto se klepe, ale to je z důvodu že je to kabriolet. Prý je to normální, protože není auto zpevněné střechou, když je střecha nahoře, klepání je téměř pryč. Jiné kabrio jsem neměl, tak nemohu soudit.Prostě po měsící ježdění jsem z něj pořád nadšenej. Za tu cenu naprosto. Díly jsou opravdu relativně levné a je hodně aut na vrakovištích. Pokud chceš v ČR nejakého specialistu na Saaby, doporučuji zmiňovaného Suchomela z Ústí nad Orlicí. Jezdí k němu Saaby z celé ČR. Dělá je již hezkou řádku let. Dej to do Google, najdeš ho.Jinak když bylo lepší počasí a jel jsem se střechou dole, černé auto se sedačkami ve světlé kůži, anténa nahoře, 6 repráků v základní výbavě vyhrávalo do okolí, pár lidí mi po zaparkování to auto pochválilo že je opravdu hezké a klienti měli pocit, že je obírám když si můžu dovolit takové auto. :) A to stálo 65 000. :) Tedy po měsíci a stává se ze mě zapřísáhlý Saabista. :)Tohle je můj drobek.

kliknutím zobrazíte originální obrázek


Dobrý den, vložte prosím Vaše zkušenosti do samostatné recenze http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.