0
zpět
 

diskuze k tématu: Rodinný vůz 350 tis.

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Adam608
počet příspěvků2
datum registrace03.05.2020
Neděle 03.05.2020 20:07, Rodinný vůz 350 tis.
Ahoj, vybírám větší rodinné auto. Momentálně máme doma Rapid Liftback 1.0 Tsi DSG. Auto je super, jen kufr prostě není úplně praktický a je problém s dvěřmi dozadu. Máme protisměrnou sedačku a velmi špatně se tam malý strká díky zkosení dveří.
Co teda hledám:
Kombi/SUV/MPV/něco většího prostě.
Denně najedu 20 km do práce a 20 km zpět - 90% dálnice. Ročně 15-20 tis. km.
Musí to být automat.
Do kufru se musí vejít vozíček za kolo (cca 80 x 100 cm - není problém jej postavit na výšku - proto kombi nebo něco s vysokým kufrem, ne sedan, liftback. + věci pro dítě atd. (Třeba celkem často vozím 3-4 basy piva a velký nákup, tak ať nemusím skládat sedačky a hrát tetris.
Chci vozit i kola, pokud by se vešly nějakým zázrakem dovnitř, např. sklopit jedno sedadlo v druhé řadě tak by to bylo dokonalé, ale kdyžtak hagusy nebo na tažné.
Uvažuji nad Passat Variant, Golf Variant, Octavka Kombi, Touran. Všechno cca 2016+. Nájezd do 120 tis. Km.
Motorově asi 2.0 Tdi - nenajedu úplně moc km za rok, ale většinou na jeden zátah jedu cca 20 km, takže by šla nafta? Výhoda je, že je zde mokré DSG.
Koncern bych bral nejraději, nebo je něco lepšího? Na koncern bych měl i hodně solidního mechanika.
Koukal jsem třeba Auris Kombi, ale vnitřek je hnus.
Cena ideálně okolo 350 tis.Kč.
Nějaké nápady, tipy?
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pondělí 04.05.2020 10:02, RE: Rodinný vůz 350 tis.
citace:
reakce na: Adam608, 03.05.2020 20:07 (Ahoj, vybírám větší rodinné au ...)

Ahoj, za mě máš výběr fajn, jenom v zimě se 2.0 TDI ohřeje tak po 12km, ať to víš, jinak jde o velmi dobrý motor a také dobře vůz prodáš i s větším nájezdem. Koncernové vozy jsou pořád trochu nadstandard, za mě ale Passat a Golf jsou výš než Škoda, zejména odhlučněním a interiérem. Já podezírám Škodu, ale i horšími díly, zejména je to vidět v Rapidu( vs Polo), který také mám a nebo Superb vs Passat
Do tvého výběru bych maximálně přidal Ford S-MAX 2.0 TDCi, protože je to král MPV právem. Nejde jenom o jízdní vlastnosti, ale i kufr a prostor pro posažéry. Můj kamarád jezdí za poslední tři roky s 6,5l spotřebou, což není špatné!(Passat/Superb 2.0 TDI s pohodovým řidičem umí jezdit dlouhodobě 5-5,5l, což je skoro zázrak ).

Jinak motor EA211 1.4 TSI, teda benzínový, je také skvělý a rychle topí Je to na zvážení na jak dlouho si vůz chceš koupit, protože ben. motory se dobře prodávájí tak do 150tis.km, pak už vede diesel, kde 200tis.km nemusí znamenat rapidní pokles ceny vozu, zejména u koncernových vozů to platí dvojnásob.

Ohledně DSG, "mokrá" vydrží obecně více, i tak minimálně spojky jednou budeš muset vyměnit a samozřejmě mechatronika se jednou také ozve. Ale jde o nájezdy nad 200tis.km, takže většinou si na to diesel 2.0 TDI vydělá, protože umí být velmi úsporný.
Ford má Powershift, který je velmi velmi citlivý na pravidelnou výměnu oleje, kdo od začátku mění olej, nemá problémy, můj kamarád se blíží 230 000km s S-MAXu a nic PS není, zatím

Tož držím palec!
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pondělí 04.05.2020 21:38, RE: RE: Rodinný vůz 350 tis.
citace:
reakce na: BobanHTP, 04.05.2020 10:02 (Ahoj, za mě máš výběr fajn, je ...)


Milý Bobane, nemají ty 2,0 TDI příhřev? Já mám tedy oba superby s nezávislým topením, tak nevím, jak ostatní. Ale i při nezapnutém NT při teplotě pod +5stC se automaticky zapne příhřev a topí to po 3km. Po 5 km je voda na 90 st a olej na 75 st. A to jedu většinu cesty z kopce, takže je zatížení motoru minimální, automat nedovolí navíc vyhnat otáčky moc vysoko. 12km tak s vadným termostatem
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 05.05.2020 09:23, RE: RE: RE: Rodinný vůz 350 tis.
citace:
reakce na: Pepe, 04.05.2020 21:38 (Milý Bobane, nemají ty 2,0 TDI ...)

Ahoj, moje chyba, máš recht! Jen potvora olej se zahřívá pomaleji v 2.0 TDI než v benzínu 1.4 TSI. Jinak čeho si nejde nevšimnout: zatímco po snad 2 minutách z výfuku 1.4 TSI necítím skoro nic, u dieslu je tam furt jakýsi "závan z komína", kurnik si říkám je tam FAP filtr, je tam katík atd...
reagovat
Adam608
počet příspěvků2
datum registrace03.05.2020
Úterý 05.05.2020 12:35, RE: RE: RE: RE: Rodinný vůz 350 tis.
Díky přínosné info. Co silnější verze dieselu. Má cenu koukat po 140 kW nebo ne? Jinak není teda problém ten nájezd? Nebudu mít problém s vypalováním filtru?
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 05.05.2020 13:45, RE: RE: RE: RE: Rodinný vůz 350 tis.
citace:
reakce na: BobanHTP, 05.05.2020 09:23 (Ahoj, moje chyba, máš recht! J ...)


V pohodě.
Ona ta katalytická reakce začne probíhat až od určité teploty spalin. Z principu díky nižší účinnosti benzínového motoru vzniká více odpadního tepla. Proto si naftové motory musí vypomoci tím příhřevem. Nejspíš je to u VW modulární systém, že příhřev mají všechny, doobjednat (u nového auta) přídavné topení už potom není problém. Garáže nemaje už auto bez něj nechci
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 05.05.2020 13:55, RE: RE: RE: RE: RE: Rodinný vůz 350 tis.
citace:
reakce na: Adam608, 05.05.2020 12:35 (Díky přínosné info. Co silnějš ...)


Obecně se více doporučuje 110kW varianta - bez SCR (nebo jak se to jmenuje) katalyzátoru a močoviny. U 140 kW je velká turbodíra, než se turbo pořádně nadechne. Eliminovat se to dá (omezeně) přepnutím do režimu Sport (u DSG). Zcela subjektivně je můj SII po FL 125kW živější, než manželky S III 140 kW. Ale chtěl jsem kombinaci kombi, DSG, 4kolu, takže jiná možnost asi nebyla.
Ohledně vypálení DPF - chce to párkrát do týdne protáhnout, pak s tím nebývají problémy.
Jinak u VW funguje elektronická serviska - stačí v autorizáku nechat auto prolustrovat podle VIN, co se s ním dělo. Bez jasné servisní historie bych se autu vyhnul, je jich na výběr dost.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.