citace:
reakce na: Adam608, 03.05.2020 20:07 (Ahoj, vybírám větší rodinné au ...)
Ahoj, za mě máš výběr fajn, jenom v zimě se 2.0 TDI ohřeje tak po 12km, ať to víš, jinak jde o velmi dobrý motor a také dobře vůz prodáš i s větším nájezdem. Koncernové vozy jsou pořád trochu nadstandard, za mě ale Passat a Golf jsou výš než Škoda, zejména odhlučněním a interiérem. Já podezírám Škodu, ale i horšími díly, zejména je to vidět v Rapidu( vs Polo), který také mám a nebo Superb vs Passat
Do tvého výběru bych maximálně přidal Ford S-MAX 2.0 TDCi, protože je to král MPV právem. Nejde jenom o jízdní vlastnosti, ale i kufr a prostor pro posažéry. Můj kamarád jezdí za poslední tři roky s 6,5l spotřebou, což není špatné!(Passat/Superb 2.0 TDI s pohodovým řidičem umí jezdit dlouhodobě 5-5,5l, což je skoro zázrak
).
Jinak motor EA211 1.4 TSI, teda benzínový, je také skvělý a rychle topí
Je to na zvážení na jak dlouho si vůz chceš koupit, protože ben. motory se dobře prodávájí tak do 150tis.km, pak už vede diesel, kde 200tis.km nemusí znamenat rapidní pokles ceny vozu, zejména u koncernových vozů to platí dvojnásob.
Ohledně DSG, "mokrá" vydrží obecně více, i tak minimálně spojky jednou budeš muset vyměnit a samozřejmě mechatronika se jednou také ozve. Ale jde o nájezdy nad 200tis.km, takže většinou si na to diesel 2.0 TDI vydělá, protože umí být velmi úsporný.
Ford má Powershift, který je velmi velmi citlivý na pravidelnou výměnu oleje, kdo od začátku mění olej, nemá problémy, můj kamarád se blíží 230 000km s S-MAXu a nic PS není, zatím
Tož držím palec!