0
zpět
 

diskuze k tématu: Rodinný spolehlivý vůz, popř. SUV

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.01.2015 22:06, Rodinný spolehlivý vůz, popř. SUV
Rádi si necháme poradit při koupi ojetého rodinného spolehlivého auta (kombi, SUW).
Očekáváme stáři auta tak 2011, cena do 350tisíc. S dobrou spotřebou a spolehlivostí auta. Může být nafta i benzín, ročně najedeme do 20 tisíc.
Nyní máme VW Variant 1,9 TDI, 2002, a byli jsem celých 10 let spokojeni se spotřebou do 5l/100km i spolehlivostí.
Určitě nechceme žádný Citroen, Peugeot, Renault apod.
Děkuji za Vaše tipy:)
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 12.01.2015 21:35, RE:
Dobrý den. Pokud ročně ujedete do cca 25 tisíc kilometrů, doporučuji benzínový motor, pokud je to více, mohla by se vyplatit koupě dieselové ojetiny. S ohledem na spolehlivost doporučuji spíše benzínová auta, velmi dobrou volbou je například Toyota Avensis, Mazda 6 nebo Ford Mondeo. Musíte u nich ale počítat s vyšší spotřebou okolo osmi litrů benzínu na 100 km.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Úterý 13.01.2015 00:23, spotřeba
jaká je uspora,když si člověk koupí naftovou ojetinu s pruměrnou spotřebou 6-7l/100 (real)a benzínovym autem které ma +/- 8 l/100 ?

při ročním najezd 20000km mi rozdíl na palivu vychází cca 7000, u 30 000 už e to 10 000kč
při prvním větším servisu nafty se to ale maže...takže ?
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 13.01.2015 11:30, RE: spotřeba
stréc od piva napsal:
jaká je uspora,když si člověk koupí naftovou ojetinu s pruměrnou spotřebou 6-7l/100 (real)a benzínovym autem které ma +/- 8 l/100 ?při ročním najezd 20000km mi rozdíl na palivu vychází cca 7000, u 30 000 už e to 10 000kčpři prvním větším servisu nafty se to ale maže...takže ?


Při jakým větším servise? Jakože je tam víc oleje, a je dražší? Nebo to, že se něco naftovýho za pár set km vysype? A benzíny jezdí jen na olej a filtry? To jsou mi novinky . Jen tak pro úplnost, jezdil jsem léta s benzínem, současná nafta je při stejném výkonu při mém (pracovním) jízdním stylu střídmější o 3l/100 km. Těch km najedu cca 35t/rok. Vstřiky, turbo, spojka původní, FAP 2x doplněn, 1x čištěn, celkem za 12 tKč. Najeto 338tkm... Holt jsem ale nekoupil naleštěné fáro po německém důchodci, co jezdil je ve středu do Aldi a neděli na mši s obligátním nájezdem 123tkm... Ano, s naftovou ojetinou se člověk snáze spálí, ale ne kvůli "poruchovosti", ale kvůli šmejdům a lidské blbosti.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Úterý 13.01.2015 11:54, RE:
No, doufám, že se tu zase nerozjede debata benzín vs. nafta, protože ji stejně ani jedna strana vítězství nevybojuje...

Nicméně k dotazu: Dle toho, jak jste příspěvek napsal, chcete stejně slyšet, ať si koupíte další VW Variant, zda Golf nebo Pasat nechám na Vás. Další u nás oblíbenou alternativou je Octavia Combi. Máte dost peněz na to, aby jste koupil schopné auto. Takže moje doporučení: Zajeďte k dealerovi koncernu, poptejte se ho po nějakých skladovkách a mladých ojetinách, něco už se pro Vás najde. Která Tdi ano a která ne se tu omýlalo spoustukrát...
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 13.01.2015 12:51, RE: Rodinný spolehlivý vůz, popř. SUV
nepřihlášený uživatel napsal:
Rádi si necháme poradit při koupi ojetého rodinného spolehlivého auta (kombi, SUW). Očekáváme stáři auta tak 2011, cena do 350tisíc. S dobrou spotřebou a spolehlivostí auta. Může být nafta i benzín, ročně najedeme do 20 tisíc. Nyní máme VW Variant 1,9 TDI, 2002, a byli jsem celých 10 let spokojeni se spotřebou do 5l/100km i spolehlivostí. Určitě nechceme žádný Citroen, Peugeot, Renault apod. Děkuji za Vaše tipy:)


Předem upozorňuji, že VW 1,9 TDI z r. 2002 se z hlediska spolehlivosti (a překvapivě i spotřeby) těžko dnes něco vyrovná. Z koncernových aut můžu na základě osobní zkušenosti doporučit Octavii nebo Superba, Yeti (píšete SUV) 2,0 TDI common rail. Na dnešní poměry spolehlivý, rozumně servisovatelný, úsporný a výkonný motor v osvědčené technice. Musí ale mít jasnou servisní historii, jinak nekupovat, výběr je dostatečně široký, tak proč vzít první stočenou hujdu z Německa. Při vašem nájezdu za úvahu stojí i 1,8 TSI. Mimo koncern mě napadá Mazda 6 v benzínu. Francouze sice nechcete, ale za úvahu stojí Laguna 3.generace 2,0 benzín, která je oproti katastrofální 2. generaci vychytaná, kvalitnější, daleko líp jezdí a už jako nová se v dobré výbavě prodávala za pár korun. Za 350 tisíc, by mohla být skoro nová, ještě v záruce a nikdo ji nebude chtít krást ;)
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 13.01.2015 14:46, RE:
KoobaS napsal:
No, doufám, že se tu zase nerozjede debata benzín vs. nafta, protože ji stejně ani jedna strana vítězství nevybojuje...Nicméně k dotazu: Dle toho, jak jste příspěvek napsal, chcete stejně slyšet, ať si koupíte další VW Variant, zda Golf nebo Pasat nechám na Vás. Další u nás oblíbenou alternativou je Octavia Combi. Máte dost peněz na to, aby jste koupil schopné auto. Takže moje doporučení: Zajeďte k dealerovi koncernu, poptejte se ho po nějakých skladovkách a mladých ojetinách, něco už se pro Vás najde. Která Tdi ano a která ne se tu omýlalo spoustukrát...


A o to jde. Při daném rozpočtu to nebude vrak za poslední peníze, pořád před sebou bude mít část relativně bezproblémového života i v případě nafty, kupodivu i francouzské . Jen jde o to, nezamilovat se na 1.pohled, a používat rozum. Passat 125kW by nemusel být špatný tip, pokud tazatel po koncernu šilhá...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Úterý 13.01.2015 14:57, RE:
Pepe napsal:
KoobaS napsal:
No, doufám, že se tu zase nerozjede debata benzín vs. nafta, protože ji stejně ani jedna strana vítězství nevybojuje...Nicméně k dotazu: Dle toho, jak jste příspěvek napsal, chcete stejně slyšet, ať si koupíte další VW Variant, zda Golf nebo Pasat nechám na Vás. Další u nás oblíbenou alternativou je Octavia Combi. Máte dost peněz na to, aby jste koupil schopné auto. Takže moje doporučení: Zajeďte k dealerovi koncernu, poptejte se ho po nějakých skladovkách a mladých ojetinách, něco už se pro Vás najde. Která Tdi ano a která ne se tu omýlalo spoustukrát...
A o to jde. Při daném rozpočtu to nebude vrak za poslední peníze, pořád před sebou bude mít část relativně bezproblémového života i v případě nafty, kupodivu i francouzské . Jen jde o to, nezamilovat se na 1.pohled, a používat rozum. Passat 125kW by nemusel být špatný tip, pokud tazatel po koncernu šilhá...


Tak já osobně nepochybuju o tom, že jsou HDI na mnohem vyšší úrovni než Tdi... Takže pokud bych pokukoval po kombíku střední třídy za tyhle prachy, vyhrála by to u mě buď C5, nebo 508 v naftě... Nicméně já hned tak auto za takovýhle peníze pořizovat nebudu, takže mě takový věci moc netrápí :)
A pořád si myslím, že rozum je to, co 95% kupujících u nás chybí, takže tak...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.