PetrT napsal:
zeneva napsal:
Z vasich pozadavku mi vychazi jedine Subaru - jine4x4 neznam
Outback, Forester
Nepoužívá náhodou Subaru v automatu něco jako haldex?
Tak jako Haldex určitě ne, protože SUbaru má svlj vlastní systém. Pokud máš na mysli elektornické připojování zadní nápravy, tak to je pouze u automatů a to jen u těch, které nemají VDC. Ostatní mají bez výjimky permanentní 4x4 s mezinápr. difer. . U mechnaikcý manuálních převodovek (tedy ani u HDM ani u CVT) je viskospojka ve funkci mezin. dif a je to vždy trvalá 4x4. Detila ypsát nebudu, to si každá njade, je toho na netu tuny včetně instruktážních videí a zejména na youtube ajdeš kupy videí o tom, jak se chová ten tvůj Subaru "Haldex" v terénu ve sorvnání s konkurencí. není o čem diskutvat, chce se to podívat.
K výběru Subaru bych jen uvedl, že pokud se má jednat o levný servis, tak na SUbaru zapomeň, protože některé věci díky neexistující druhovýrobě prostě jsou drahé, zejména díly kastle. To ale řeší pojištění. Současná generace SUabru už není to pravé Suabru, jak známe z minulé dekády, ale poevropštěné vůz střední třídy se všěemi negativními důsledky - nafouklé těžké auto a tunami elektorniky a s potlačenou vrozenou vlastností , která se projevovala vždy tak, že se člověk na jízdu těšil POkud bych volil SUbaru já (mám dvě, takže mluvím z praxeú, tak zásadně do roku 2008, jak Legacy, tak Outback a zejména Forester. Nový současný Forester je na tom dobře, vrátil se k původnímu "zadání", ale jen ve verzi 2,0XT, tedy turbo benzín. Dýzl je s otazníkem, ale pravý SUbarista volí vždy benzín
Jinak navzodry tomu, co jsem naspal, je SUbaru prostě stále vynikající auto ve všech modelech nejen provedením, ale zejména stále i jízdními vlastnostmi, o kterých u konkurence můžete jen snít (řízení, celkové odladění tlumení/pérování, kontakt člověka s autem, kvalita provedení, antokorozní odolnost). Bohužel, díky stále narůstající váze aut uačíná chybět výkon, motory současné generace jsou doslova utažené, protože stačí srovnat 2,0R 121kW, co mám v Legacy z roku 2006 (jde za plynem jako čert) s 2,0i 110kW v XV s manuálem. Je to prostě cítit, že EU diktuej, co se smí a nesmí, u těžších utbacků to je ještě výraznější. Snad opět nový Forester se zlepšil, zejména ale ve verzi 2,0XT. Tens e vyrovný staré výtečné 2,5XT, která byla v Forestercha Imprezách WRX do roku tuším 2010, pak byly už nějaké změny.
Jako rodinné auto je ideální Outback či Legacy kombi, díky podélnému využití kufru. XV je krátké, Forester je lepší, ne ale o moc.