citace:
reakce na: sbijecka, 07.10.2019 13:10 (Zdravím, potřeboval bych porad ...)
Ahoj, Octávie II rezne, nemá kvalitní díly a pořád se ráda nechá ukrást

Navíc v jisté sérii měla výrobní vadu v jinak povedeném motoru 1.6 MPI a tak brala olej a prodejci to tají nebo říkají, že je to normální

Roomster jsme měli. Bohužel zdědil ne jedno aušusové řešení od Fábie II. Díly ale nejsou zpravidla drahé a tak s motory 1.4 MPI a 1.6 MPI a vyšší výbavě je vůz použitelný a děti jej mají rády, protože dobře vidí

Pozor nebrat TSI motory ani diesly. Před koupí vyzkoušet zadní ostřikovač, často se urve ve stropě hadička, majitel to neřeší a voda může dělat pěknou neplechu, aniž by to šlo vidět.
Za mě bych doporučil v kombíku:
1. VW Golf V 1.4 MPI nebo ještě lepší 1.6 MPI(nebrat TSI ani FSI). Golf V nerezne, má velmi odolný podovozek i výfukovou soustavu. Má jedinou Achillovu patu a to je mechanika aut. klimatizace. Odejdou motorky, ústrojí klapek atd. V bazarech je hodně takových kusů, protože oprava vyjde cca na 15000kč a po pár letech se může objevit znova. Proto doporučuji mechanickou klimatizaci.
2. Renault Megane III, motory 1.6 74kw(pětikvalit, kolem komína ideál) a nebo tichší a kultivovanější 6-kvalt 81kw, který jednou za život bude chtít vyměnit přesuvník, což se zpravidla udělá i s rozvody atd. Jinak jde o spolehlivý vůz, který trápí jen opravitelné hlouposti. Může prasknout pružina, druhovýroba KYB ale už vydrží všechno. Nebo netěsní 3 br. světlo, či je voda v kufru - přetěsní se silionem. Ale nerezne a nemá fatální Achillovu patu
3. Opel Astra 1.4/1.6 - pro mě velmi pohodlný a nadčasový vůz. V rodině máme 1.4Ecoflex a ten je příjemný, zatím se drží. Ve 150tis.km se sice měnilo těsnění hlavy, ale i přesto mám tento motor rád, jak je naladěný a kultivovaný.
4. Ford Focus II facelift 1.6 74kw. Opět jako celek je to držák, jen občas nějaký menší servis potřebuje. Nevýhodou je tvrdší spojka i servo řízení. Takže ženy tenhle vůz moc nemusí. V lepší výbavě existuje možnost nastavení řízení, ale nezkoušel jsem, ale možnost tu je

5. Peugeot 207 1.4 54kw(pozor nebrat VTI 70kw a další) - sympatický menší kombík ala Fábie II kombi, ale daleko dospělejší a komfortnější. Původní motor PSA 54kw je v pořádku, VTI se vyhni, většinou se nedožije 200tis.km.. Ostatní věci fungují dobře.
Jako alternativu bych zkusil ještě menší MPV:
1. Golf+ 1.4 MPI/1.6 MPI - skvělý vůz do města, s automatickou klimatizací bohužel je to stejné
2. Ford C-MAX 1.6 benzín
3. Opel Meriva II 1.4i/1.6i
Co mi připadá jako nej kombík pro kratší trasy? VW Golf VI 1.4MPI/1.6MPI, kde interiér poráží mnohé soudobé vozy, kvalitou je stále ještě TOP. Je radost s ním jezdit, veliký kufr, komfortní, spolehlivý a Achillova pata Golfu V byla odstraněna, takže aut. klima povolena

Problém je cena, počítej tak 150tis.kč, jenže dle mého jde o daleko lepší vůz, než ostatní uvedené s nadčasovým dizajnem a vždy jej dobře prodáš.