0
zpět
 

diskuze k tématu: Clio nebo Peugeot 208? Vybíráme ojetinu za 150 tisíc korun

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla, francouzská vozidla
BobanHTP2
počet příspěvků2
datum registrace17.05.2019
Pátek 17.05.2019 12:16, Rub a líc
Pokud chci Renault Clio, tak musím vědět jednu důležitou věc: na rozdíl od naprosté většiny vozů segmentu B nemá okenní airbagy vzadu. Ono je rozdíl když člověk spánkovou kostí bouchne do polštáře nebo zpevněného plexi Pokud ale vzadu vozím děti v autosedačce stává se tento argument irelevantní

Co se týká motorů - 0,9Tce netrpí zásadní poruchovostí, ale i přesto bych do města zvážil vzít atmosféricky 1.2 Puretech. Už jenom absence turbodíry je balzám pro řidiče v koloně
ALE, volně cituji článek autora ze SM: "fatální závada se týká většího agregátu 1.2 VTi. U něj se v letech 2012 až 2013 vyskytovala vadná axiální ložiska klikového hřídel, který tak měl nadměrnou vůli. V praxi se závada projevovala klepavými zvuky z motorového prostoru. Servisy následně měřily vůli v axiálních ložiskách, a to přímo na vozidle za pomoci takzvaného úchylkoměru. Pokud vůle přesáhla výrobcem stanovenou mez, došlo opět na výměnu celého motoru. Později vyřešeno.."
reagovat
Gesťazn
počet příspěvků1
datum registrace18.05.2019
Sobota 18.05.2019 12:43, Clio - P208
Máte nějaký relevantní důvod proč Tce do města ne? Díky.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 18.05.2019 22:47, RE: Rub a líc
citace:
reakce na: BobanHTP2, 17.05.2019 12:16 (Pokud chci Renault Clio, tak m ...)


Bohdane, sklo v autě opravdu není plexi (ani zpevněné). Plexisklo je plast, boční skla v autě jsou z bezpečnostního skla (při nárazu se roztříští na drobné kousky). Přední boční airbagy jsou prodloužené nahoru a suplují samostatné hlavové airbagy. Vzadu by byly zbytečné, protože hlava dospělého při nehodě netrefí okno ale měkké obložení stropnice. A o dětech vzadu nemá cenu diskutovat, v sedačce je jim hlavový airbag k ničemu.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 18.05.2019 22:50, RE: Clio - P208
citace:
reakce na: Gesťazn, 18.05.2019 12:43 (Máte nějaký relevantní důvod p ...)


Už jenom proto, že do města je mnohem vhodnější naprosto spolehlivá, blbuvzdorná a léty prověřená atmosféra 1,2 litru. Jakýkoli přímovsřikový motor ve městě trpí - mnohem déle se prohřívá a karbonuje.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Neděle 19.05.2019 13:14, Cliu stačí úplně 1.2 atmosféra
Do města úplně stačí Cliu atmoférická 4-válcová 1.2, kde dynamika není vůbec špatná na ježdění kolem komína. Jenom pozor, výměna rozvodů by měla být udělána spolu s nastavením vůle ventilů, což nikdo nedělá, protože prodražuje jinak levnou údržbu jednoduchého motoru.
Naopak nepřímovstřikový motor 0.9Tce nevyžaduje už seřízéní vůle ventilů a myslím má rozvodový řetěz. Navíc mě se líbí ji jeho dynamika nad 2000 otáček. Po šesti letech na trhu motor 0.9Tce nevykazuje zásadní poruchovost, což je jen dobře.. Je to prostě na zvážení, kde vodítkem k spravnému rozhodnutí bude spíše to, jestli přece jenom občas vůz nezavítá na dálnici, pak 0.9 TCe je jasně lepší volbou. Jinak 0.9Tce je nepřímovstřikový, takže nebude mít tendenci karbonizovat ve městě jako přímovstřiky TSI, Ecoboost, či Puretech Turbo. Ale i tak bych měnil olej každý rok!

Co se týká PSA motoru 1.2 Puretech atmosféra, vyhnul bych se problémovým ročníkům, pak je to příjemný motor, který překvapí i v 2008, bohužel spolehlivost není tak ověřená jako u Renaultích motorů. Rodiče kamaráda mají vůz teprve třetím rokem, takže nejde dělat závěry, snad napíše někdo více Jinak je to opět nepřímý vstřik, takže ideál do města
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.