0
zpět
 

diskuze k tématu: Prémiová paliva – mají smysl?

kategorie zařazení tématu:
mykovec
počet příspěvků33
datum registrace13.12.2008
Úterý 04.08.2015 12:58, Velmi by
mě zajímalo, v čem se liší náš benzín a benzín v zahraničí. Mám za sebou putovní týden Rakousko/Slovinsko/Itálie. Benzín tankovaný v zahraničí ubývá pomaleji, než ten tankovaný u nás. Nejžší spotřebu jsem měl na benzín tankovaný u Wörthersee, tam to šlo na 7.3L jízda po silnici, bez dálnice, ale přes alpské pasy a kopce. Zhruba mi to vychází, že spotřeba klesla snad i víc než o litr. Na 2700km mi vyšel průměr 8.03L, běžná silnice, dálnice i nějaké to motání po centrech měst. Na takovou hodnotu se u nás dostanu málokdy. Vozidlo Nissan Serena 2.0L benzín, SR 20de motor, auto má papírovou spotřebu 8.5/10.8/13.5 mimo město/kombi/město a je ho docela kus, co něco váží. Odpočet jsem provedl tankováním do plné, kdy byl benzín i nad příklopkou v hrdle, takže přesnost zaručena. Podle mě by stálo za analýzu, čím čeští výrobci benzín a naftu pančují.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Úterý 04.08.2015 14:23, Iny pohlad
Musis sa na to ale pozerat pohladom cloveka, co o tom dokaze rozhodovat. U nas je to nejaky nafukany madar (asi) na cele slovnaftu, ktory to berie asi tak, ze ak budu kvalitne paliva= nizsia spotreba= preda sa ich menej, takze povedz mi, preco by to mal spravit? Vsak by si sam od huby odtrhal, a to sa nerobi. A ze by sa prijal nejaky zakon co by to zakazal? A preco prosim ta? Vsak by bol vypadok prijmov statu, a to by potom chlapy museli zacat premyslat ako kradnut, ked bude menej. Takto im to vsetkym vyhovuje. Z rovnakeho dovodu sa stavaju aj asfaltove cesty, aj ked betonove vydrzia dlhsie(= menej prace pre ich kamaratov) a este je na nich aj uspora paliva (= znova menej vypalia na otrokoch). Takze jediny, koho to serie, sme len my, par milionov motoristov. A komu by na nich v demokracii asi tak zalezalo? Vsak nejdu volby, a keby aj isli, nic take sa nevytahuje, a keby sa aj vytiahol tento problem, kto bude testovat kvalitu? No predsa statna firma, popripade monopol. Tam sa to tak na pol roka, rok zmeni, a potom pokracujeme dalej. Tiez vidis niekde v buducnosti tu nadej, ze sa to raz zmeni? :) Ale mozes to zmenit aj hned teraz. Staci sa prestahovat do Rakuska. Nevravim ze sa tam nekradne, ale mzdy su tam vyssie, zivotna uroven je o dost lepsia, betonove dialnice a lepsi benzin.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Úterý 04.08.2015 14:29, RE: Iny pohlad
Citroenak napsal:
Musis sa na to ale pozerat pohladom cloveka, co o tom dokaze rozhodovat. U nas je to nejaky nafukany madar (asi) na cele slovnaftu, ktory to berie asi tak, ze ak budu kvalitne paliva= nizsia spotreba= preda sa ich menej, takze povedz mi, preco by to mal spravit? Vsak by si sam od huby odtrhal, a to sa nerobi. A ze by sa prijal nejaky zakon co by to zakazal? A preco prosim ta? Vsak by bol vypadok prijmov statu, a to by potom chlapy museli zacat premyslat ako kradnut, ked bude menej. Takto im to vsetkym vyhovuje. Z rovnakeho dovodu sa stavaju aj asfaltove cesty, aj ked betonove vydrzia dlhsie(= menej prace pre ich kamaratov) a este je na nich aj uspora paliva (= znova menej vypalia na otrokoch). Takze jediny, koho to serie, sme len my, par milionov motoristov. A komu by na nich v demokracii asi tak zalezalo? Vsak nejdu volby, a keby aj isli, nic take sa nevytahuje, a keby sa aj vytiahol tento problem, kto bude testovat kvalitu? No predsa statna firma, popripade monopol. Tam sa to tak na pol roka, rok zmeni, a potom pokracujeme dalej. Tiez vidis niekde v buducnosti tu nadej, ze sa to raz zmeni? :) Ale mozes to zmenit aj hned teraz. Staci sa prestahovat do Rakuska. Nevravim ze sa tam nekradne, ale mzdy su tam vyssie, zivotna uroven je o dost lepsia, betonove dialnice a lepsi benzin.


Myslím že si to vystihl dokonale, platí to pro naprosto všechny postkom země.
Mě by ale zajímalo co do toho cpou (nebo necpou) že tam ten rozdíl je? Vím že byl dřív problém s horší Ruskou ropou, ale to už se dnes musí trochu kompenzovat protože se už nebere jen od nich.
reagovat
kristian2
počet příspěvků273
datum registrace31.03.2015
Úterý 04.08.2015 18:11, k
Tak podle mě aditivovaná paliva rozhodně nejsou o tolik lepší než o kolik stojí víc.jinak vím že když rafinerie vyrobí špatný benzín tak se pomalu leje do nafty ,ta to prostě snese .Co stím taky jiného
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 04.08.2015 20:30, RE: Velmi by
mykovec napsal:
mě zajímalo, v čem se liší náš benzín a benzín v zahraničí. Mám za sebou putovní týden Rakousko/Slovinsko/Itálie. Benzín tankovaný v zahraničí ubývá pomaleji, než ten tankovaný u nás. Nejžší spotřebu jsem měl na benzín tankovaný u Wörthersee, tam to šlo na 7.3L jízda po silnici, bez dálnice, ale přes alpské pasy a kopce. Zhruba mi to vychází, že spotřeba klesla snad i víc než o litr. Na 2700km mi vyšel průměr 8.03L, běžná silnice, dálnice i nějaké to motání po centrech měst. Na takovou hodnotu se u nás dostanu málokdy. Vozidlo Nissan Serena 2.0L benzín, SR 20de motor, auto má papírovou spotřebu 8.5/10.8/13.5 mimo město/kombi/město a je ho docela kus, co něco váží. Odpočet jsem provedl tankováním do plné, kdy byl benzín i nad příklopkou v hrdle, takže přesnost zaručena. Podle mě by stálo za analýzu, čím čeští výrobci benzín a naftu pančují.


hele a není za tím prostě to, že jsi jel štreku, zatímco obvykle máš větší zastoupení městského provozu? protože mi to připadá trochu jako "za plotem je tráva zelenější". z jiného soudku: občas sleduju, jak zákazníci odhalují, že stejné výrobky pro Německo/Rakousko mají jiné složení než pro CZ. Naposledy tam byly nějaké lentilky a uvědomělá čtenářka zjistila, že zatímco v Německu jsou slazené sacharózou /řepným cukrem/, u nás se používá směr glukózového sirupu a ještě něčeho. A byla z toho velká kauza.
Že je to oboje sračka, oboje to stojí pár korun a chuťově to člověk nepozná, řečeno nebylo. Prostě ovce zase dostaly naservírováno, jak se u nás máme špatně.
V Rakousku docela často tankuju, občas nakoupím, že by tam měli něco extra nevěřím...

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 04.08.2015 20:31, ...
protože pohonnýma hmotama u nás zásobuje Benzina a OMV z rafinérky u Schwechatu a nějak se mi nechce věřit, že by si dali práci s dvojí kvalitou pohonných hmot...
reagovat
kristian2
počet příspěvků273
datum registrace31.03.2015
Úterý 04.08.2015 22:39, k
pokud vím tak drtivá většina phm jde produktovodem do skladu čepra ze slovnavtu či litvínova a tam si proto jezdí jak schel tak omv akorad si tam dávají svoje aditiva
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Středa 05.08.2015 07:41, Verva diesel
Už dlouhou dobu jezdím prakticky výhradně na Vervu. V ČR tankuju jenom na benzině. Jednou za čas vezmu i obyč naftu, a rozdíl poznám. Ne na spotřebě, ale na chodu motoru v nižších otáčkách kdy motor ještě není v optimálních otáčkách. Párkrát jsem tankoval i Rakouskou a Italskou naftu, a zásadní rozdíl oproti obyž Benzina naftě jsem nepoznal.
PS: 1,9CDTi 88kW FAP(2008)
reagovat
kubular
počet příspěvků15
datum registrace05.08.2014
Středa 05.08.2015 07:50, premiova nafta.
Používám asi 4 roky a cca 80 tis.km premiovou naftu od OMW a spotřeba je asi o malinko menší,tipují půl litru.Co se mi na ní líbí,je jemnější zvukovej projev motoru,líp zabírá od spodních otáček a snad i cistejsi spalování,protože od té doby co ji používám mi zmizelo cukání egru a filtr pev.částic ve 275 tis.km je pořád funkční
reagovat
dabures
počet příspěvků1
datum registrace23.09.2009
Středa 05.08.2015 13:55, diesel
Nevidím rozdíl v dieselu od Makra a předraženého od Shell. Oba zaváží Čepro a oba mají pečeť kvalite SGS. Jediným rozdílem mi tam příjde cena. Makro - 28.40 a Shell - 31.80. Obě tyto benzinky jsou vzdáleny od sebe sotva 500m.
reagovat
kristian2
počet příspěvků273
datum registrace31.03.2015
Středa 05.08.2015 19:52, k
přesně tak to je, akorát kdyš přijede do čepra cisterna shelu tak si při plnění doplní své aditivum.Jinak dost záleží na tom jak to vyrobí v rafinerce když přijde horší nafta nebo benzín tak se do vždy pomalu ředí s lepší naftou takže logicky se ta lepší zhorší ale samozřejmě tak aby byla v limitu dle csn. a to samé dělá omv a jiní
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 06.08.2015 14:48, Mají skutečně smysl?
Věřím, že u nafty by u nás smysl mít mohly. Mám za to, že naftový motor je na kvalitu paliva citlivější a špatná nafta umí napáchat drahé škody. U benzínu je to jiné, tam sice auto se špatným benzínem špatně jede a "žere" jak prokopnutý, ale s natankováním čistého bezvodného benzínu se vše spraví.
Měl jsem Vectru a zkusil jsem tehdy Carreru 95 a subjektivně se mi zdálo, že auto lépe jede zejména v nížších a středních otáčkách. Pak ji zrušili. Se současným Mondeem jezdím na obyč. benzín, protože koní je dost. Jezdil jsem na nějaký aditivovaný od Globusu, ale pak přišlo drastické zdražení a začal jsem jezdit na normální a propad v kvalitě jsem nepozoroval, takže tam leju normání N95.
Kamarád má OII s 1.2TSI a dlouhodobě jezdí na aditivovaný benzín a tvrdí, že když je nucen někde natankovat klasiku, cítí, že se autu trochu nechce.
A když už zatoužím po něčem lepším, koupím si čistič vstřikovací soustavy a naleju ho do plné nádrže N95-ky.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.