zpět
 

diskuze k tématu: Poraďte prosím. Škoda Octavia nebo Ford Focus do 200.000,-kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady
Antrax
počet příspěvků5
datum registrace21.12.2015
Neděle 03.07.2016 17:24, Poraďte prosím. Škoda Octavia nebo Ford Focus do 200.000,-kč

Zdravím všechny diskutující a tímto bych vás chtěl poprosit o radu. Mám dilema a nevím, kterou variantu zvolit.
Na nákup ojetiny mám dohromady max. 200.000,-kč včetně nutného ponákupního servisu.
Ze všech ojetin mi nejdříve přirostla k srdci Mazda 6 combi, ale díky všudypřítomné korozi a drahému servisu, jsem od této varianty upustil.
Momentálně jsou tedy v hledáčku Škoda octavia II combi nebo Ford Focus II/III combi.
Hledám modely rok 2009 a mladší, jelikož toto auto mi bude muset vydržet tak 7 a více let, než budu schopen našetřit na nové. Jelikož ročně najezdím mezi 10 a 13 tisíci kilometry, převážně po městě,okresky,dálnice minimálně je pro mne benzínový agregát jasná volba. Od auta očekávám výbavu jako:mlhovky,automatcká klimatizace, el. ovládání předních i zadních oken, park. senzory vzadu, loketní opěrku.
Tak a teď k problému.Takto vybavených benzínových agregátů u obou výrobcu je podstatně méně, než těch naftových, tudíž výběr je silně omezen.
U Octavie jsem vybíral buď starší motorizaci 1.6 FSI nebo novější 1.8 TSI. Starší 1.6 FSI zdá se být spolehlivější(žádné turbo, atd) a na TSI se pěly ódy do doby, než auto najezdilo cca 150.000km, kdy začaly objevovat neduhy, kvůli kterým byl kolikrát motor na odpis. Jelikož vybírám starší ročníky 2009-2011 nejsem si úplně jistý, jestli do výběru motorizaci TSI vůbec zahrnovat. Od benzínů očekávám spíše nenáročnost na provoz a levnější servis náhradních dílů, což motory TSI podle všeho nesplňují. Rád bych, kdyby v tomto případě někdo mé domněnky vyvrátil. Zajímalo by mne, jestli už spíše než variantu 1.8 TSI nekoupit naftovou 1.6 TDI i při mém nízkém nájezdu, kdy cena servisu by byla podobná, ale u nafty bych mohl to, co ušetřím na spotřebě a ceny nafty, vrazit do případných oprav.

Podobné je to i u Forda. Benzínových variant pomálu, ale v naftových motorizacích 1.6 TDCI je výběr daleko větší. Osobně se mi zdá benzínová 1.6i 74kw dostačující, 1.8i 92kw se v nabídkách ojetin objevuje jen zřídka. Výše popisované požadované výbavě vyhovuje pouze varianta Ghia nebo Titanium, což výběr opět ztenčuje.

Zdá se mi, že v porovnání benzínových variant FF vychází lépe díky nižším nákladům na servis a lepší spolehlivosti. Ovšem když bych chtěl víc možností na výběr, musel bych u obou výrobcu koukat spíš po naftových variantách a tam to tak jednoznačné není. Jestli spíš 1.6 TDI (škoda) nebo 1.6/1.8 TDCI.

Kterou motorizaci by jste doporučili? Jde mi o co nejnižší(nejpřijatelnější) náklady na servis a náhr. díly.

Předem děkuji za reakce.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Neděle 03.07.2016 18:52, Volba
Dobrý den, přehled jste udělal dobrej diesel bych asi vyloučil jak sám říkate stejně tak 1.8 tsi...
jestli seženete nějaky pěkný FF 1.6 92kw když chcete více výkonu nebo 1.0 ecoboost, který je velice spolehlivý a docela i žívý tak to bude fajn...napadlo mě ještě jedno auto o kterém se moc nemluví, ale z hlediska servisu je to krása a to je Mitsubishi Lancer 1.8i 105kw je to dobrý poctivý motor který je plně dostatčující pro toto auto.
reagovat
xxondysxx
počet příspěvků44
datum registrace16.04.2015
Neděle 03.07.2016 21:40, být vámi pořídím
Doporučil bych octavii 1,6mpi starý slušný spolehlivý motor, při vašem nájezdu velice dobrá volba, naftu bych vynechal......
něco takového........http://www.jamaauto.cz/detail.htm?id=A95/16
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Pondělí 04.07.2016 08:06, Těžká volba
Začnu otázkou: kde lidi furt chodí na to, že Mazdy hnijou?

A k výběru: Oktávku bych vyloučil hned jako první - předražené všechno. KOmfort jízdy na pováženou (sice 10tkm za rok se dá odejt i v žebnřiňáku, ale vím, o čem mluvím. Měl jsem je, máme je v práci a žel s nimi musím čas od času jet delší trasu. (K cestě přidávám čtvrhodinu na relaxci po jízdě). Aut jsem vlastnil asi 22, možná víc, z toho 4 vozy byly ŠKoda (2x Octavi, 1xFabia, 1xSuperb) z celé množiny je Škoda suverenně nejdražší na servis a člověk platí i za pozdravení.
Vajádřím se ik Fordům: měl jsem Sierra, Sierra Cosworth, Pumpa, Focus a i Fiestu, otce vlastnil Focus a Mondeo. Byly to jak benzíny, tak dýzly (Focus 1,8TDDI). Suverenně nejlevnější na servis, proti Oktávce má Focus o třídu lepší jízdní vlastnosti. pravda, závady byly specifické a náhodné - zejména elektrika si ve Fordech občas vymýšlí nesmyslné potíže, ale naštěstí levně opravitelné. nejvíce byl se přiklkáněl k Mondeu. proč? Mohu hovořit o autě, které máme doma. Otcovo Mondeo z roku 2006 má dnes 10 let. Nikde ani náznak koroze - auto stojí venku, bylo dovezeno z Německa, takže o původu se moc neví. Ale - mimodoplnění klimy a občas se neodemykajících PP dveří auto nemělo závadu. Otec má 1,8i 92kW ave stařeckých rukách to auto jezdí za 7,5 litrů. Komfort jízdy je opět o světelené roky před OktáviíI, II a možná i III. Řízení je prostě řízení, podvozek vynikající. To auto stálo před 3 lety asi 160 tisíc, to samé se dnes dá sehnat za 100-120 tisíc korun. Protože nabídka v 1,8 je velmi slušná (nesjou dvoulitry), dá s evybrat auto nebořené a relativně malým nájezdem. Chce li majitel mít auto 7 let x 10-13tkm, najede cca 70-90tkm za tu dobu. Sežene li vůz s cca 120-150tkm (jsou takové a u Fordů se to dá lehce ověřit), pak do 220-250tkm nebude mít zásadní potíž. Rozvody - 3000Kč. Brzdy druhovýroba 2500Kč... Krááááása. A ještě mu zbyde na dovolenou.

Oktávku ani za nic.

K Focusu: to samé, co o MOndeu. Motor 1,6i je jasný držák, který nemá příliš moc chyb. Auto jako celek jena cestování slušné, neměří li pán zrovna 2,2m. Kufr obstojí i pro rodinu. SPotřeba 6-7/100. Paradoxně dýzl 1,8TDDI jezdil za 5,5-6 nafty.

Ještě bych nevynechal Megana. Nedoceněná značka renault (o důvodech toho se zmiňovat radši nebudu), proto se krásný megan s 1,6i dá sehnat za pár kaček. S tímto autem mám dostatek zkušeností, protože v bývalé firmě jsem jezdil se šefovou 1,6 z roku 2006. To auto neznalo servis-sand občas se vymenil olej, jinka trpělo jako zvíře. Přesto se dožilo krásných 220tkm, než ho zabavila exkuce Parádní svezení s francouzským komfortem a za velmi přijatelnou spotřebu. Nehnije, oborvský kuft a dokonce i prostor vzadu - já měřím 1,86 a vzdau jsem měl královské pohodlí. Dražší servis Renault prpti Fordu (klimakompresor 35tCZK - ten jsme byl měnit a vím, kolik jsem platil).
reagovat
robils
počet příspěvků6
datum registrace04.01.2013
Pondělí 04.07.2016 10:10, Ochcávku ne
Já osobně bych nekoupil ani jedno z těchle aut, oktávky jsou tu nechutně předražený a kdo nemá ochcávku není in a jinak proč zrovna Focus? Taky populární a tedy v ceně. Vím, že jsem nenapsal co ano, ale to bych musel chvíli pátrat po webu. Nevím jestli se jezdí v jednom či ve více, pokud by stačilo auto malé tak za 200.000 se dá koupit rok či 2 staré a bez dalších předpokládaných či nečekaných nákladů
reagovat
Antrax
počet příspěvků5
datum registrace21.12.2015
Pondělí 04.07.2016 13:03, A co hyundae i30?
Je pravdou,ze krom focuse a octavie pokukuji po hyundae i30. Rocniky 2012 jsou cenove dostupnejsi a jak jsem koukal tak rocniky 2013 lze poridit jiz od 240 000,-. Ovsem s nevim,jak jsou na tom se spolehlivosti benz.motoru a cenou servisu+nahr. dilu.
reagovat
míra
počet příspěvků12
datum registrace28.01.2016
Úterý 05.07.2016 14:36, A proč ne Mazdu 6?
Já osobně bych šel do Mazdy 6 v benzínu,verze GH,auta nehnijí,absolutně spolehlivé,1,8(5-ti kvalt),2,0 (6-ti kvalt),je velice zábavné s nimi jezdit,ale je jich u nás málo,nebot lidi se těchto aut nezbavují a když,tak se nechává v rodině.Základní servis,filtry kotouče,desky není vůbec drahý,pokud nejezdíš do autorizáku(to platí u všech značek)A jinak moc náhr.dílů potřebovat nebudeš.A spotřeba?Bez problémů se dostaneš pod 7 l,nebot auto má velice nízké jízdní odpory.Málo se krade a vypadá velice dobře.A výbava je většinou velmi komfortní.Zajet na západ a vybrat si,takhle bych to řešil nebo si počkat,sem tam se u nás něco vyskytne
reagovat
Antrax
počet příspěvků5
datum registrace21.12.2015
Úterý 12.07.2016 18:18, Octavia II 1.6 FSI
Tak sice jsem měl v hledáčku 1.8 TSI r. 2008 146 000km(170 000kč) ve velice pekném stavu jak interéru, tak kastle s ucházející výbavou(aut.dvouzonova klima, 10 airbagů, lok. opěrka, 2xel. okna, el. zrcátka, tempomat, zadní park. senzory,mlhovky), ale po natočení se mi zdál zvuk motoru podivně rachtavý a nezdála se mi německá serviska(8 let vedenená serviska z údajně aut. servisu psaná stejnou barvou propisky a naprosto stejným rukopisem) a ani majitel bazaru se netvářil na požadovanou zkušební jízdu směrem do aut. servisu, kde by se provedla diagnostika.

Včera jsem narazil v jiném bazaru na Octavii II 1.6 FSI, r.2008, 190 000km, (150 000,-kč) opět ve velice pěkném stavu s minimem oděrek v interéru a stejně tak i na kastli. Údajně garážované a nehavarované(zjistím v pondělí na vidlích a diagnostice) po 1. majiteli a koupeno v ČR s plnou servisní historií. Výbava také dostačující(lok. opěrka, 4x el. okna, el. zrcátka, mlhovky, den. svícení, tempomat, vyhř. zrcátka, "zámek řad. páky", aut. dvouzonová klimatizace) zad. park senzory bych nechal dodělat.
Motor po nastartování přede jako kočka a s hlučností a hrubým rachtavým zvukem 1.8 tsi se to nedá srovnat.

Je mi jasné, že s 1.8 TSI by se jednalo o úplně jiné svezení, ale na dálnici se dostanu minimálně a na můj styl jízdy(na hranici rychlostních limitů hlavně na okreskách) naprosto dostačující nehledě na strašáka v podobě servisních nákladů na případné problémy s TSI motorem(turbo,napínák řetězu,atd)

Po prohlídce sem hodím nějaké další postřehy a info.
Každopádně děkuji všem za drahocené rady.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků944
datum registrace19.08.2015
Pátek 15.07.2016 23:42, RE: Poraďte prosím. Škoda Octavia nebo Ford Focus do 200.000,-kč
Antrax napsal:
Zdravím všechny diskutující a tímto bych vás chtěl poprosit o radu. Mám dilema a nevím, kterou variantu zvolit. Na nákup ojetiny mám dohromady max. 200.000,-kč včetně nutného ponákupního servisu.Ze všech ojetin mi nejdříve přirostla k srdci Mazda 6 combi, ale díky všudypřítomné korozi a drahému servisu, jsem od této varianty upustil.Momentálně jsou tedy v hledáčku Škoda octavia II combi nebo Ford Focus II/III combi.Hledám modely rok 2009 a mladší, jelikož toto auto mi bude muset vydržet tak 7 a více let, než budu schopen našetřit na nové. Jelikož ročně najezdím mezi 10 a 13 tisíci kilometry, převážně po městě,okresky,dálnice minimálně je pro mne benzínový agregát jasná volba. Od auta očekávám výbavu jako:mlhovky,automatcká klimatizace, el. ovládání předních i zadních oken, park. senzory vzadu, loketní opěrku. Tak a teď k problému.Takto vybavených benzínových agregátů u obou výrobcu je podstatně méně, než těch naftových, tudíž výběr je silně omezen.U Octavie jsem vybíral buď starší motorizaci 1.6 FSI nebo novější 1.8 TSI. Starší 1.6 FSI zdá se být spolehlivější(žádné turbo, atd) a na TSI se pěly ódy do doby, než auto najezdilo cca 150.000km, kdy začaly objevovat neduhy, kvůli kterým byl kolikrát motor na odpis. Jelikož vybírám starší ročníky 2009-2011 nejsem si úplně jistý, jestli do výběru motorizaci TSI vůbec zahrnovat. Od benzínů očekávám spíše nenáročnost na provoz a levnější servis náhradních dílů, což motory TSI podle všeho nesplňují. Rád bych, kdyby v tomto případě někdo mé domněnky vyvrátil. Zajímalo by mne, jestli už spíše než variantu 1.8 TSI nekoupit naftovou 1.6 TDI i při mém nízkém nájezdu, kdy cena servisu by byla podobná, ale u nafty bych mohl to, co ušetřím na spotřebě a ceny nafty, vrazit do případných oprav.Podobné je to i u Forda. Benzínových variant pomálu, ale v naftových motorizacích 1.6 TDCI je výběr daleko větší. Osobně se mi zdá benzínová 1.6i 74kw dostačující, 1.8i 92kw se v nabídkách ojetin objevuje jen zřídka. Výše popisované požadované výbavě vyhovuje pouze varianta Ghia nebo Titanium, což výběr opět ztenčuje.Zdá se mi, že v porovnání benzínových variant FF vychází lépe díky nižším nákladům na servis a lepší spolehlivosti. Ovšem když bych chtěl víc možností na výběr, musel bych u obou výrobcu koukat spíš po naftových variantách a tam to tak jednoznačné není. Jestli spíš 1.6 TDI (škoda) nebo 1.6/1.8 TDCI. Kterou motorizaci by jste doporučili? Jde mi o co nejnižší(nejpřijatelnější) náklady na servis a náhr. díly.Předem děkuji za reakce.


Dobrý den,
obě auta jsou dobrá a obě jen s některými motory, akorát Focus vede v počtu těch vydařených.
1.Octavie = nebrat TSI motory, nebrat diesly s PD, takže 1.6, 1.9, 2.0 TDI. U motorů 1.6 TDI čekejte, že odejdou vstřiky a nad 250tis.km filtr pevných částic(40000kč), jinak je spolehlivý
U benzínu jedině klasickou atmosféru 1.6, ale není to špatný motor, může Vám úplně stačit...
2. Focus= nebrat ani zadarmo 1.6 TDCi , naopak 1.8 a 2.0 TDci jsou ok. Co se týká benzínu, neuděláte chybu s žádným motorem, ale klasika 1.6 Duratec 74kw je nejodolnější, snese hrubé zacházení i LPG
reagovat
gravestone
počet příspěvků105
datum registrace14.02.2016
Sobota 16.07.2016 08:24, RE: Poraďte prosím. Škoda Octavia nebo Ford Focus do 200.000,-kč
BobanHTP napsal:
Antrax napsal:
Zdravím všechny diskutující a tímto bych vás chtěl poprosit o radu. Mám dilema a nevím, kterou variantu zvolit. Na nákup ojetiny mám dohromady max. 200.000,-kč včetně nutného ponákupního servisu.Ze všech ojetin mi nejdříve přirostla k srdci Mazda 6 combi, ale díky všudypřítomné korozi a drahému servisu, jsem od této varianty upustil.Momentálně jsou tedy v hledáčku Škoda octavia II combi nebo Ford Focus II/III combi.Hledám modely rok 2009 a mladší, jelikož toto auto mi bude muset vydržet tak 7 a více let, než budu schopen našetřit na nové. Jelikož ročně najezdím mezi 10 a 13 tisíci kilometry, převážně po městě,okresky,dálnice minimálně je pro mne benzínový agregát jasná volba. Od auta očekávám výbavu jako:mlhovky,automatcká klimatizace, el. ovládání předních i zadních oken, park. senzory vzadu, loketní opěrku. Tak a teď k problému.Takto vybavených benzínových agregátů u obou výrobcu je podstatně méně, než těch naftových, tudíž výběr je silně omezen.U Octavie jsem vybíral buď starší motorizaci 1.6 FSI nebo novější 1.8 TSI. Starší 1.6 FSI zdá se být spolehlivější(žádné turbo, atd) a na TSI se pěly ódy do doby, než auto najezdilo cca 150.000km, kdy začaly objevovat neduhy, kvůli kterým byl kolikrát motor na odpis. Jelikož vybírám starší ročníky 2009-2011 nejsem si úplně jistý, jestli do výběru motorizaci TSI vůbec zahrnovat. Od benzínů očekávám spíše nenáročnost na provoz a levnější servis náhradních dílů, což motory TSI podle všeho nesplňují. Rád bych, kdyby v tomto případě někdo mé domněnky vyvrátil. Zajímalo by mne, jestli už spíše než variantu 1.8 TSI nekoupit naftovou 1.6 TDI i při mém nízkém nájezdu, kdy cena servisu by byla podobná, ale u nafty bych mohl to, co ušetřím na spotřebě a ceny nafty, vrazit do případných oprav.Podobné je to i u Forda. Benzínových variant pomálu, ale v naftových motorizacích 1.6 TDCI je výběr daleko větší. Osobně se mi zdá benzínová 1.6i 74kw dostačující, 1.8i 92kw se v nabídkách ojetin objevuje jen zřídka. Výše popisované požadované výbavě vyhovuje pouze varianta Ghia nebo Titanium, což výběr opět ztenčuje.Zdá se mi, že v porovnání benzínových variant FF vychází lépe díky nižším nákladům na servis a lepší spolehlivosti. Ovšem když bych chtěl víc možností na výběr, musel bych u obou výrobcu koukat spíš po naftových variantách a tam to tak jednoznačné není. Jestli spíš 1.6 TDI (škoda) nebo 1.6/1.8 TDCI. Kterou motorizaci by jste doporučili? Jde mi o co nejnižší(nejpřijatelnější) náklady na servis a náhr. díly.Předem děkuji za reakce.
Dobrý den,obě auta jsou dobrá a obě jen s některými motory, akorát Focus vede v počtu těch vydařených.1.Octavie = nebrat TSI motory, nebrat diesly s PD, takže 1.6, 1.9, 2.0 TDI. U motorů 1.6 TDI čekejte, že odejdou vstřiky a nad 250tis.km filtr pevných částic(40000kč), jinak je spolehlivýU benzínu jedině klasickou atmosféru 1.6, ale není to špatný motor, může Vám úplně stačit...2. Focus= nebrat ani zadarmo 1.6 TDCi , naopak 1.8 a 2.0 TDci jsou ok. Co se týká benzínu, neuděláte chybu s žádným motorem, ale klasika 1.6 Duratec 74kw je nejodolnější, snese hrubé zacházení i LPG


Kompletně nový filtr DPF s částí výfuku pro dieselový motor stojí na Škodovku i Ford zhruba stejně tj. od 7000 do 13000 Kč podle motorizace a podle toho zda má ještě i katalyzátor a dále plus práce a nastavení řídící jednotky. Samotné čištění přijde na 3000-7000 Kč podle technologie, ale ceny mají někde "férové servisy" i vyšší. Je uváděno, že se čistí po najetí 80 000 až 250 000 km. Benzínové motory s filtrem má zatím jen Mercedes, ale je jen otázka času kdy to bude povinné pro všechny automobilky.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pondělí 18.07.2016 08:25, RE: Poraďte prosím. Škoda Octavia nebo Ford Focus do 200.000,-kč
gravestone napsal:
BobanHTP napsal:
Antrax napsal:
Zdravím všechny diskutující a tímto bych vás chtěl poprosit o radu. Mám dilema a nevím, kterou variantu zvolit. Na nákup ojetiny mám dohromady max. 200.000,-kč včetně nutného ponákupního servisu.Ze všech ojetin mi nejdříve přirostla k srdci Mazda 6 combi, ale díky všudypřítomné korozi a drahému servisu, jsem od této varianty upustil.Momentálně jsou tedy v hledáčku Škoda octavia II combi nebo Ford Focus II/III combi.Hledám modely rok 2009 a mladší, jelikož toto auto mi bude muset vydržet tak 7 a více let, než budu schopen našetřit na nové. Jelikož ročně najezdím mezi 10 a 13 tisíci kilometry, převážně po městě,okresky,dálnice minimálně je pro mne benzínový agregát jasná volba. Od auta očekávám výbavu jako:mlhovky,automatcká klimatizace, el. ovládání předních i zadních oken, park. senzory vzadu, loketní opěrku. Tak a teď k problému.Takto vybavených benzínových agregátů u obou výrobcu je podstatně méně, než těch naftových, tudíž výběr je silně omezen.U Octavie jsem vybíral buď starší motorizaci 1.6 FSI nebo novější 1.8 TSI. Starší 1.6 FSI zdá se být spolehlivější(žádné turbo, atd) a na TSI se pěly ódy do doby, než auto najezdilo cca 150.000km, kdy začaly objevovat neduhy, kvůli kterým byl kolikrát motor na odpis. Jelikož vybírám starší ročníky 2009-2011 nejsem si úplně jistý, jestli do výběru motorizaci TSI vůbec zahrnovat. Od benzínů očekávám spíše nenáročnost na provoz a levnější servis náhradních dílů, což motory TSI podle všeho nesplňují. Rád bych, kdyby v tomto případě někdo mé domněnky vyvrátil. Zajímalo by mne, jestli už spíše než variantu 1.8 TSI nekoupit naftovou 1.6 TDI i při mém nízkém nájezdu, kdy cena servisu by byla podobná, ale u nafty bych mohl to, co ušetřím na spotřebě a ceny nafty, vrazit do případných oprav.Podobné je to i u Forda. Benzínových variant pomálu, ale v naftových motorizacích 1.6 TDCI je výběr daleko větší. Osobně se mi zdá benzínová 1.6i 74kw dostačující, 1.8i 92kw se v nabídkách ojetin objevuje jen zřídka. Výše popisované požadované výbavě vyhovuje pouze varianta Ghia nebo Titanium, což výběr opět ztenčuje.Zdá se mi, že v porovnání benzínových variant FF vychází lépe díky nižším nákladům na servis a lepší spolehlivosti. Ovšem když bych chtěl víc možností na výběr, musel bych u obou výrobcu koukat spíš po naftových variantách a tam to tak jednoznačné není. Jestli spíš 1.6 TDI (škoda) nebo 1.6/1.8 TDCI. Kterou motorizaci by jste doporučili? Jde mi o co nejnižší(nejpřijatelnější) náklady na servis a náhr. díly.Předem děkuji za reakce.
Dobrý den,obě auta jsou dobrá a obě jen s některými motory, akorát Focus vede v počtu těch vydařených.1.Octavie = nebrat TSI motory, nebrat diesly s PD, takže 1.6, 1.9, 2.0 TDI. U motorů 1.6 TDI čekejte, že odejdou vstřiky a nad 250tis.km filtr pevných částic(40000kč), jinak je spolehlivýU benzínu jedině klasickou atmosféru 1.6, ale není to špatný motor, může Vám úplně stačit...2. Focus= nebrat ani zadarmo 1.6 TDCi , naopak 1.8 a 2.0 TDci jsou ok. Co se týká benzínu, neuděláte chybu s žádným motorem, ale klasika 1.6 Duratec 74kw je nejodolnější, snese hrubé zacházení i LPG
Kompletně nový filtr DPF s částí výfuku pro dieselový motor stojí na Škodovku i Ford zhruba stejně tj. od 7000 do 13000 Kč podle motorizace a podle toho zda má ještě i katalyzátor a dále plus práce a nastavení řídící jednotky. Samotné čištění přijde na 3000-7000 Kč podle technologie, ale ceny mají někde "férové servisy" i vyšší. Je uváděno, že se čistí po najetí 80 000 až 250 000 km. Benzínové motory s filtrem má zatím jen Mercedes, ale je jen otázka času kdy to bude povinné pro všechny automobilky.


Děkuji za jeden z mála fundovaných příspěvků, který uvádí na pravou míru většinově démonizovaný DPF (FAP). Dodám jen, že ceny na koncern PSA jsou podobné. Čištění FAPu lze provádět opakovaně, až do zlikvidování platinové vrstvy. Pak nastává čas na výměnu (cca nad 300tkm). Dá se proto říci, že za dobu životnosti auta (při používání naftového auta správným způsobem k účelu, ke kterému byl stvořen), dojde k výměně max 1x!!!
Ceny filtrů v autech např. japonské provenience se ovšem pohybují v úplně jiných sférách...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.