citace:
reakce na: Manooo, 27.11.2019 05:19 (Nikto nič?

...)
Ahoj, nevím proč nikdo nepíše

Chlapi tož poraďte!

Co se týká spolehlivosti, bral bych
-Toyota Auris 1.4 D-4D
- Honda Civic 1.6 i-DTEC (jen se raději u Hondy zeptej na cenu FAP filtru, mám pocit, že stojí majlant bohužel)
U Peugeotu a zejména Fordu jsou daleko robustnějí dvoulitry
- Focus 2.0 TDCi
- 308 2.0 HDI (ALE kamrádka má čtvrtým rokem 1.6 HDI, najeto cca 150tis.km bez poruch a motor šlape jak hodinky ze Švýcar. Navíc má úžasnou spotřebu, okresky 4l, dálnice do 5,5l )
Korejcům se 1.6 v dieslu povedl spolehlivostí, ale opět raději si ověř cenu FAP filtru(které vydrží hodně, ale pří správném zacházení), ale také turba, kdysi stálo skoro 45000kč. Snad už je to lepší. Dynamikou mi připadá vlažnější, než 1.6 HDI, natož 2.0 TDCi/HDI.
Renault postupem času doslova "vytunil" 1.5 DCi. Doporučil bych určitě silnější variantu 8xkw, která je příjemná naladěním, ale samozřejmě na dvoulitry se nechytá. Jenže spotřeba do 6l, velmi kultivovaný projev, ale také už dobrá spolehlivost můžou udělat z Meganu favorita, protože pohodlím, podvozkem a celkově interiérem deklasuje Octávii. Slabostí Meganů je méně odolný podvozek(pružiny a tlumiče, jinak ok) a první ročníky se potýkaly i s nepřesností lícování dveří. Jako celek mám M4 moc rád, ale uznávám, že Focus a Golf ale i 308 jsou fortelnějí udělané.
O motoru 1.6 TDI si nejde udělat přesně názor. V Rapidu kamarádovi zlobí už po 200tis.km, naopak v Golfu jsou lidé spokojení s tímto motorem. Výhodou jsou cenově dostupné díly FAP filtr, turbo. Horší je to se vstřiky. Mě vadí horší kultivovanost ve Škodě, v VW je to lepší. Když člověk přesedne z 308 nebo Meganu 4, tak má pocit, že sedl do traktoru

Za mě bral bych raději Golf, než Octávii