0
zpět
 

diskuze k tématu: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy
ladik1103
počet příspěvků5
datum registrace19.11.2019
Úterý 11.02.2020 11:56, Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
Nikdo si s tím neví rady, stupňuje se to. Za posledních 5tisíc km tak tři litry nafty v motorovém oleji.
V70 2,4 136kw 2007
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Úterý 11.02.2020 20:33, RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: ladik1103, 11.02.2020 11:56 (Nikdo si s tím neví rady, stup ...)


Má DPF?
Kroužky v hajzlu, vstřiky, problém s DPF, ... může toho být víc.
reagovat
ladik1103
počet příspěvků5
datum registrace19.11.2019
Středa 12.02.2020 13:29, RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: TomasB, 11.02.2020 20:33 (Má DPF?Kroužky v hajzlu, vstři ...)


jede jako z praku, nekouří a chytá na otočení.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Středa 12.02.2020 18:15, RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: ladik1103, 12.02.2020 13:29 (jede jako z praku, nekouří a c ...)


To jet může a stejně může ukapávat vstřik. Nafta pak steče do oleje. Až jednou dojde k propálení, to pak už nepojede. Ale to je jen jedna z možností, může to být víc věcí. A znovu, má DPF?
reagovat
ladik1103
počet příspěvků5
datum registrace19.11.2019
Čtvrtek 13.02.2020 02:33, RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: TomasB, 12.02.2020 18:15 (To jet může a stejně může ukap ...)


Ano filtr má.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 13.02.2020 07:27, RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: TomasB, 12.02.2020 18:15 (To jet může a stejně může ukap ...)


Ucpaný FAP a častá regenerace zvýšenou dávkou nafty.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 13.02.2020 07:47, RE: RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: Zdeny60, 13.02.2020 07:27 (Ucpaný FAP a častá regenerace ...)


Přesně tak, problém bude nejspíše s filtrem a častá regenerace, tedy zvýšená dávka nafty, který pak stéká do oleje. Ono stačí u starších systémů, což tady je ten případ, když je to rok 2007, že se jezdí hodně město a málo dlouhé trasy a problém je na světě. Tento stav, když bude neřešený, tak může vyústit ve dražší opravy.
reagovat
ladik1103
počet příspěvků5
datum registrace19.11.2019
Čtvrtek 13.02.2020 13:50, RE: RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: Zdeny60, 13.02.2020 07:27 (Ucpaný FAP a častá regenerace ...)


Co s tím a co to obnáší?
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 13.02.2020 16:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: ladik1103, 13.02.2020 13:50 (Co s tím a co to obnáší? ...)


Servis - vyndat-vyčistit, zkusit. Pokud je to hodně, výměna FAP. Cena za nějaká univerzál cca 8 tisíc. nic, co by mělo zabíjet. V současné době ale zcela jistě ihned zjkrátit interval výměny oleje, neb tento ztrácí díky ředění mazací schopnosti a hrozí zadření motoru - obvykle klika odejde jako první a oprava se pak u tohoto auta nevyplatí. Musí se vyndat motor, rozebrat, kliku poslat na přebroušení (jde-li to ještě), vyměnit ložiska, obyvkle se mění i ojniční ložiska, dává se nové těsnění pod hlavu, obvykle se čistí EGR ventil při jedom, plus revize případně výměna vstřikovačů. V tomto rozsahu je cnea kolem 100 tisíc Kč. Takže ihned řešit tu regeneraci, dokud motor šlape - zajet do firmy, kde opravdu vědí, co a jak s FAPem dělat, ne k hovadům, co ho propíchnout trubkou...No ihned vyměnit olej.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 13.02.2020 21:48, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: ladik1103, 13.02.2020 13:50 (Co s tím a co to obnáší? ...)


A jak s tím jezdíš? Jaké trasy? Nejezdíš jen krátké? Kolik je skutečný nájezd? To je dost zásadní, aby se rozklíčovalo, proč je filtr zacpaný a často regeneruje. Je-li vysoký nájezd, tak je už ucpaný popelem. Jestli nájezd není velký, tak buď je ucpaný popelem nebo jestli jezdíš krátké trasy, tak se nestíhá regenerovat a pokouší se dokola. Pokud není zahnojený popelem, mohla by pomoci nucená regenerace. Pokud to nepomůže, tak nech filtr demontovat a pošli sem na regeneraci https://www.dpf-ftg.cz/kontakt
Nám tam dělali vyčištění filtru na Jaguára, za který chtěl Jaguár 60 tis. Za vyčištění jsme dali s DPH asi 10 tis. + demontáž a montáž v Jaguáru. Plus samozřejmě kontrola vstřiků atd. Netuším, kolik stojí novej u Volva, ale experimenty s polskými filtry a podobnými náhradami bych obešel obloukem. Tahle firma, co jsem dal odkaz je spolehlivá a nejsou to žádní čučkaři z garáže, ale dělají profi. On ti sice někdo nabídne vyčištění třeba za půlku, ale to pak za chvíli můžeš řešit znovu. Tihle to mají s atestem a přesně ti napíšou, kolik popela tam bylo. A když je filtr na hovno, tak neplatíš nic a vrátí se ti zpátky s papírem, že nelze vyčistit nebo že je poškozený nějak. Kvalitativně to máš od nich pak jako novej. Včetně otestování a protokolu.
Budu se opakovat, ale je důležité zjistit, proč neustále regeneruje. Pokud jezdíš jen kratší trasy, tak to nech opravit a prodej a kup benzín.
reagovat
ladik1103
počet příspěvků5
datum registrace19.11.2019
Čtvrtek 13.02.2020 22:29, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: TomasB, 13.02.2020 21:48 (A jak s tím jezdíš? Jaké trasy ...)


Jezdím jak krátké cca15km do práce,tak dlouhé trasy. Asi 30000 ročně. Dík za radu, zítra to budu konzultovat v servise. Volvo už má najeto 250000 a tak už si ten filtr zaslouží. Ještě jednou děkuju a snad to bude ono. Láďa.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 13.02.2020 23:37, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pomóc,nafta v oleji. V70 2,4 2007
citace:
reakce na: ladik1103, 13.02.2020 22:29 (Jezdím jak krátké cca15km do p ...)


Tak to už má nárok. Dej to do servisu, ať ho vyndají a ta firma si to u nich vyzvedne a zase to tam doveze. Servis zpátky namontuje. Nech si rovnou zkontrolovat vstřikování, jestli je EGR OK atd. Aby tam nebylo něco špatně a neměl jsi ho za chvíli zase KO. Kolik stojí ve Volvu ten filtr? Určitě nedávej žádnou druhovýrobu, ale originál, kdyby nešel renovovat. A vyměnit olej.
Jinak 15km trasa je asi na vypálení filtru málo, určitě v zimě, to se ani nezahřeje olej. Na regeneraci tak spíše 50km.
Já před 2,5 roky manželce koupil Kugu a mimo jiné z důvodu krátkých cest do práce 20km, jsem tam rovnou objednal nezávislé topení, které je u Kugy vodní tak v zimě ráno odjíždí s motorem, kde má voda 60°C a i fakt v mrazu má voda 90-100°C do 5km. Mimo to jezdí i delší trasy a vše funguje super. Už má najeto 50tkm. Tankuji to jen já. Naftu beru jen Eurooil bez MEŘO a dávám VIF. Do benzínu jsem nešel, protože 4x4 jen s Powershiftem a to jsem nechtěl a navíc ten benzínový motůrek v té Kuze moc nejede. Jsem to zkoušel a prostě za mě ten benzínový malorážkový motůrek je marnej. Ani ten 2,0TDCi není bůhví co, ale podstatně lepší než ten benzín. Jinak já to občas beru na ryby do bahna, proto jsem šel do tohodle. Plus Ford používá 5. vstřikovač, tak tam vůbec nehrozí nafta v oleji. Je to sice nejdražší systém, ale nejspolehlivější a bez problémový. Tenhle problém nafty v oleji se právě týká hlavně aut s DPF do roku 2010.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.