0
zpět
 

diskuze k tématu: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
DanzouXG
počet příspěvků2
datum registrace10.01.2021
Neděle 10.01.2021 20:47, Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
Zdravím všechny, jelikož jsem již s výběrem opravdu v koncích, tak se obracím sem.
Jsem majitelem Škody Octavie první generace po faceliftu s motorem 1.6 75 kW a na toto auto nedám dopustit. Na městský provoz je opravdu zlaté a nějaké ty občasné výlety to s ním taky šlo.
Nyní však absolvuji pravidelně trasy 300km a co si budeme, tohle už Octavie úplně s přehledem nedává, každé předjetí se musí hodně plánovat, při 130km/h točí 4000 ot./min. a hluk je opravdu nepříjemný. Rád bych proto našel náhradu.
Co bych od auta očekával je určitě lepší odhlučnění interiéru než nynější auto, taky trochu toho výkonu navíc, aby se dalo lépe předjíždět. Také zavazadelník minimálně stejně velký a stejně dobře využitelný, snadné sklápění zadních sedaček. Poslední dobou by se asi taky hodil pohon 4x4. Má nynější spotřeba je něco kolem 7l/100km (ověřené), takže co se týče spotřeby bych se rád udržel na podobném čísle. Co se týče paliva, tak asi přichází v úvahu nafťák, na který bude spolehnutí, nejsem zvyklý na to, že by mě auto někde nechávalo. Taky bych rád manuál se šesti stupni.
No a za kolik bych si to představoval? Asi tak 150 až 220 000 s tím, že si prostě chci udržet alespoň 25 000 na první servis (gumy, rozvody, náplně, filtry atd.) V mém výběru se pohybovala třeba Mazda 6, ale tam jsou na nic diesely, pak mi na mysl přišli BMW, ale ty jsou servisně docela drahé a to samé platí i pro zbylé značky ,,svaté německé trojice". Moc už nevím kam se koukat, když se podívám na Volvo, tak problémy se vstřikovači a 4x4, když se podívám na koncern, tak problémy s rozvody a co se týče Francouzů, tak zase problémy s elektronikou a všechno možné. Vím, že dokonalé auto existovat nebude, ale co byste mi prosím doporučili, jako takové nejlepší východisko?
Předem všem děkuji za ochotu a rady a přeji všem hezký nový rok.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1044
datum registrace23.04.2014
Pondělí 11.01.2021 08:53, RE: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
citace:
reakce na: DanzouXG, 10.01.2021 20:47 (Zdravím všechny, jelikož jsem ...)


Laguna 3. generace nabídne komfort, dostek místa, robustnost i spolehlivost. Motor 2,0 dCi je v pohodě. Z tebou požadovaného výčtu bude chybět pouze 4x4. Ozančení 4Control u Renaultu totiž značí natáčení zadní nápravy, nikoliv pohon všech kol.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pondělí 11.01.2021 11:35, RE: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
citace:
reakce na: DanzouXG, 10.01.2021 20:47 (Zdravím všechny, jelikož jsem ...)

Ahoj, ten pohon 4x4 bych opravdu zkusil oželet, už proto, že zvedá zbytečně spotřebu přes litr a také dokonalý systém neexistuje Na delší pravidelné trasy je dobrý už koráb, znám to, před pár léty jsem jezdil i 2x týdně Ostrava-Praha a zpět Odhlučnění a kvalitní sedačky jsou základem proti únavě z řízení.

Těch vozů na delší cesty je větší výběr:
- Ford Mondeo 2.0 TDCi, ber do roku 2015, pak se začlo "šetřit" netuším, proč a jak. Je to výborný motor, kvalitní vůz jako celek a ještě je radost jej řídit
- VW Passat B7 2.0 TDI a 1.6 TDI(mě tenhle motor stačí, jiným ne). U dvoulitru preventivně vyměnit sadu zdvihátek a vahadel + promazat mechaniku v EGR ventilu.
- Peugeot 508 2.0 HDI - tohle má můj kamarád a kromě prasklé pružiny nic neřešil. Motor je stejně dynamický jako koncernový TDI, dle mého dokonce spolehlivější. Však také povedený fordí 2.0 TDCi z něj vychází.

Z menších vozů bych volil
- Renault Megane IV 1.5 DCi (stojí mírně nad 200tis. ale je to skvělý vůz, ostatně to překvapivě o něm píše i redakce Světa Motorů). Mě fascinuje pohodlí vozu, velmi dobré odhlučnění a také "vychytaný" známý motor 1.5 Dci.
- VW Golf VII 1.6 TDI/2.0 TDI - jednašestka je myslím jen pětikvalt, jenže jinak daleko lépe odhlučený, než v Octávii III a klidný řidič umí jezdit s dobrou spotřebou.
- Ford Focus III facelift 1.5 TDCi - skvělý podvozek, motor dle redakce Světa Motorů zatím seká dobrotu, nejsou na něj stížnosti. Suverén je samozřejmě 2.0 TDCi. Já znám bohužel jen ben. verze, celkově mě vůz baví, dobře se mi řídí, ověřil bych si jen odhlučnění na dálnici jaké je.
- Peugeot 308 II 1.6/2.0 HDI - ber bez močoviny. Kamarádka má 1.6 HDI pátým rokem a za mě velké překvapení. Měnilo se jen ložisko předního kola, jinak vše ok. Ten slabší motor už má dostatečnou dynamiku a úžasnou spotřebu. iCocpit mi vůbec nevadil, měřím 180cm, vše jde lehce, měkčené plasty, dobré sedačky.
reagovat
DanzouXG
počet příspěvků2
datum registrace10.01.2021
Úterý 12.01.2021 14:53, RE: RE: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
citace:
reakce na: KoobaS, 11.01.2021 08:53 (Laguna 3. generace nabídne kom ...)


Co jsem se dočetl, tak i když je 3. laguna diametrálně lepší než ta předchozí, tak pořád jsou u těch dvoulitrů trochu problémy. Že 1.5 je spolehlivější, ale to se mi zase zdá trochu málo na tak velké auto. Z toho Renaultu bych měl prostě obavy.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1044
datum registrace23.04.2014
Úterý 12.01.2021 16:07, RE: RE: RE: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
citace:
reakce na: DanzouXG, 12.01.2021 14:53 (Co jsem se dočetl, tak i když ...)


2,0 dCi je jeden z nejlepších naftových dvoulitrů na trhu. Problémy byly se staršími 1,9dCi, které se také postupně zlepšovaly, ale ne k úplně dokonalosti. 1,5dCi mám v meganu a na dlouhé trasy v laguně bude skutečně slabá.
Nicméně 508 Hdi, kterou doporučil boban bude taky skvělá volba. Případně C5 s hydro podvozkem.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 12.01.2021 16:44, RE: RE: RE: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
citace:
reakce na: DanzouXG, 12.01.2021 14:53 (Co jsem se dočetl, tak i když ...)

Ahoj v Meganu IV 1.5 Dci jede pěkně, sportovnější dynamiku má pak 1.6 Dci, to můžu potvrdit, ale není jich moc v nabídce holt. Co je zajímavé oba tyto motory vykazují v M4 nadstandardní spolehlivost i výdrž při týrání všeho druhu(krátké trasy, výměna oleje co 30tis.km atd..).

Jinak taková perlička - můj kamarád a kolega má R. Laguna II 1.9 Dci facelift 2006, najeto 430 000km a má původní vstříky i turbo i FAP. FAP se jednou uměle vypaloval a čistil, v turbu se měnilo jakési těsnění, ale i tak je vidět, jak Renault už po faceliftu dvojky zabral ohledně kvality. Vůz stále vozí majitele do práce a odvozil hodně stavebního materiálu na domek
Njn když majitel mění poctivě olej co 15tis.km a rozvody co 100tis.km a jedzí na kvalitní naftu, tak se věcí mají jinak
reagovat
Mashur
počet příspěvků43
datum registrace10.12.2009
Úterý 12.01.2021 20:14, RE: RE: RE: RE: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
citace:
reakce na: BobanHTP, 12.01.2021 16:44 (Ahoj v Meganu IV 1.5 Dci jede ...)


Motor 1.9 dci se pouzival i v posledni generaci nissanu primera p12. Nissan od zacatku nastavil kratsi servisni interval (30 tis km vs 20 tis km) a najednou s motorem nebyly temer zadne problemy...
reagovat
Verny_2013
počet příspěvků106
datum registrace26.08.2014
Středa 13.01.2021 19:39, RE: Pohodlné auto na dlouhé trasy s velkým zavazadelníkem
citace:
reakce na: DanzouXG, 10.01.2021 20:47 (Zdravím všechny, jelikož jsem ...)


Velmi záleží na tom kolik do toho chceš dát. Jestli kolem 300 Tis, tak výběr bude celkem slušný. S nájezdem mezi 100-200 Tis. Golf 7 combi je ve všem lepší než octa 3. Výběr motorů není jen o naftě, velmi slušné tiché a úsporné jsou i 1,2 a 1,4 TSi 81-110 Kw. Kdyby nafta tak 2,0 TDi. Má 6-ti kvalt a na dálnici se netrápí ani s naloženým autem. Zajímavou variantou je Sportsvan - malé MPV na bázi Golfa. kufr 500L, a úroveň komfortu lepší než základní Golf.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.