0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot Partner – s jakým motorem z něho bude nenáročný pracant?

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Úterý 08.10.2013 11:05, 2.0HDI
Presne tento motor som mal na xsare a nemozem na neho povedat zle slovo. Ma sice len 66 kw, ale s xsarou celkom pekne isiel. Spotrebu som mal priemer 5.2 litra 50:50 okresky a mesto. Pozor na spravny olej a vcasnu vymenu (jeden mechanik mi tam nalial 'kvalitu za rozumnu cenu' a turbo sa hned rozpiskalo, ale auto islo az do predaja bez problemov). Ja som do neho ale vzdy daval aditiva od VIF, co mu velmi pomohlo aj pocitovo najme zozaciatku. To podavacie cerpadlo ma tiez potrapilo, ale problem som si opravil svojpomocne (zle sa zatvaral ventil co drzal palivo v zakrute v cerpadle- po dlhsej pravotocivej zakrute a nizkom stave paliva v nadrzi auto skapalo. To bolo vsetko co som okolo motora za 4 roky (auto malo 13 rokov) riesil. A hlavne nema dvojhmotu a FAP, a turbo je bez variabilneho natacania lopatiek. Takze v tejto dobe jeden z dobre dimenzovanych a na naklady najlacnejsich dieselov.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 08.10.2013 13:44, RE: 2.0HDI
Citroenak napsal:
Presne tento motor som mal na xsare a nemozem na neho povedat zle slovo. Ma sice len 66 kw, ale s xsarou celkom pekne isiel. Spotrebu som mal priemer 5.2 litra 50:50 okresky a mesto. Pozor na spravny olej a vcasnu vymenu (jeden mechanik mi tam nalial 'kvalitu za rozumnu cenu' a turbo sa hned rozpiskalo, ale auto islo az do predaja bez problemov). Ja som do neho ale vzdy daval aditiva od VIF, co mu velmi pomohlo aj pocitovo najme zozaciatku. To podavacie cerpadlo ma tiez potrapilo, ale problem som si opravil svojpomocne (zle sa zatvaral ventil co drzal palivo v zakrute v cerpadle- po dlhsej pravotocivej zakrute a nizkom stave paliva v nadrzi auto skapalo. To bolo vsetko co som okolo motora za 4 roky (auto malo 13 rokov) riesil. A hlavne nema dvojhmotu a FAP, a turbo je bez variabilneho natacania lopatiek. Takze v tejto dobe jeden z dobre dimenzovanych a na naklady najlacnejsich dieselov.


Souhlas i s autorem článku, raději trochu složitější, ale novější se slušným mechanickým základem a dnes již opravitelný. Myslím, že zachovalý kus původní 1,9 do 98 v bazaru nebudou, takový se podobně jako 1,9 TDI v dobrém stavu dědí a předává. Pro rozvoz všeho druhu jsou další osvědčená auta VW Caddy 2,0 SDi (převrtaná 1,9) nebo Roomster 1,9 / 1,4 TDI. Pochopitelně je třeba se vyhnout kusům s DPF. Na lehčí věci bych volil Roomstera a na těžší Caddynu. Kamarád měl obě ve firmě a sloužily doslova do roztrhání
reagovat
kos
počet příspěvků11
datum registrace15.11.2007
Sobota 12.10.2013 18:57, partner 1,6 HDI
Koupil jsem v roce 2007 stejně starého Partnera 1,6 HDI 55 kW s 20 tis km. Dnes po 6 letech provozu a 170 tis km mám výčet "závad".
50 tis km - výměna lanka spojky - v záruce
90 tis km - brzdové desky Icer - 1.000 Kč
110 tis km - ložisko v předním kole SKF 2.000 Kč
120 tis km - kotouče s deskama Bendix 4.000 Kč - jsou tam do teď
130 tis km - druhá výměna lanka spojky-originál 1.300 Kč
Jinak olej+filtr po 10 tis 1.000 Kč.
Naftu beru levnější a dávám tam VIF aditivum letní i zimní.
Vzduchový filtr 300 Kč, palivový filtr 700 Kč, filtr klimy 400 Kč
Jinak vše mám původní, podvozek, výfuk, turbo,baterie, zadní brzdy, spojka.
Zadní kola mají tendenci jít do A, u toho mého je to i přes časté tahání vozíku stejné jako když jsem ho koupil, takže v pohodě. Spotřeba při příměstském provozu je 6-7, po dálnici na limitu 7.
Letos jsem dal osobák do Itálie 5,3 ale to po dálnici max. 110.
Takže v bych ho určitě doporučil. DPF nemá, složitou elektriniku také ne. Určitě bych se vyhnul 1,9 D a 2,0 HDI. Jsou to staré modely a sehnat zachovalý nerezatý kus bude problém. Jo a ten můj je zatím zdravý kromě pátých křídlových dveří, kde jsem si všiml na jednom křídle malých puchýřků, které musí do zimy vyřešit.
A z toho všeho vyplívá co - že neprodám .....

reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.