0
zpět
 

diskuze k tématu: Elektrický Peugeot vyjede napříč republikou

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.08.2011 13:28, výborné
Už se těším na výsledky. Elektromobil ala "nákupní taška" zase jednou ukáže svůj mizerný dojezd, když bude za 1500km asi 20x dobíjet. Mimochodem 1500km je menší dojezd, než má můj obyčejný kombik.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.08.2011 14:59, RE: výborné
ivan2 napsal:
Už se těším na výsledky. Elektromobil ala "nákupní taška" zase jednou ukáže svůj mizerný dojezd, když bude za 1500km asi 20x dobíjet. Mimochodem 1500km je menší dojezd, než má můj obyčejný kombik.
Pro někoho kdo najede 50 km denně (práce, nákup) to asi není zlé jako 2. nebo 3. auto v rodině. Provozní náklady díky absenci spotřební daně jsou prý zatím nízké. A pokud to po příjezdu do garáže pokaždé zapnu do zásuvky, tak tím nezabiju o moc víc času než 1 tankováním u pumpy.<br>
Spíš by mě odradila cena auta. Pokud by auto nestálo 700 tisíc ale 200, tak by se o tom časem dalo uvažovat. Pak je taky otázka kolik to ujede když si v zimě zatopím a v létě pustím klimu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.08.2011 16:30, RE: výborné
Petr S napsal:
Pro někoho kdo najede 50 km denně (práce, nákup) to asi není zlé jako 2. nebo 3. auto v rodině. Provozní náklady díky absenci spotřební daně jsou prý zatím nízké. A pokud to po příjezdu do garáže pokaždé zapnu do zásuvky, tak tím nezabiju o moc víc času než 1 tankováním u pumpy.<br>
Spíš by mě odradila cena auta. Pokud by auto nestálo 700 tisíc ale 200, tak by se o tom časem dalo uvažovat. Pak je taky otázka kolik to ujede když si v zimě zatopím a v létě pustím klimu.
Topení i chlazení se provádí pomocí stejného zařízení - klimatizace. Taková klimatizace není nic jiného, než "tepelné čerpadlo". Jedna spirála "topí" (to je ta co je v autoklimatizaci ta "venkovní", typicky vedle chladiče) a jedna "chladí".
Takže obrácenej chod u klasické klimy - a topí to. Samozřejmě, že je z podstaty jasné, že to může fungovat do nějakých venkovních +5°C. Což logicky ukazue na možný problém při provozu v zimě, ale podle mne stejně nikdy k rozšíření čistých elektromobilů nedojde, třeba právě kvůli tomuto problému. Oproti tomu Chevrolet VOLT, nebo jeho evropská verze Opel AMPERA, tam máme přítomen klasický spalovací motor (na dobíjení), tím spousty odpadního tepla a na elektrické zásuvce nezávislý provoz.
Mě se to řešení moc líbí ještě z dalšího důvodu - takový automobil nepotřebuje spojku, převodovku (vícestupňovou), veškeré časování ventilů je taky k ničemu, protože spalovací motor jede ve stálých otáčkách. Prostě celkově je to řešení asi tak stejně složité jako auta s běžnými spalovacími motory. Něco tam není, neco je tam nevíc. Kapacita baterií stačí relativně velmi nízká - to přímo souvisí s nízkou cenou za její repasi. Někdo by mohl říct, že účinnost celé soustavy
Spalov. motor -> generátor (-> baterie) -> elektromotor je tak na stejné úrovni jako když mám klasický motor s automatickou převodovkou. Jenže ten motor jak je již zmíněno jede v konstantních (ideálních) otáčkách kde má ideální točivý moment a spotřebu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.08.2011 21:40, RE: výborné
free78 napsal:
Topení i chlazení se provádí pomocí stejného zařízení - klimatizace. Taková klimatizace není nic jiného, než "tepelné čerpadlo". Jedna spirála "topí" (to je ta co je v autoklimatizaci ta "venkovní", typicky vedle chladiče) a jedna "chladí".
Takže obrácenej chod u klasické klimy - a topí to. Samozřejmě, že je z podstaty jasné, že to může fungovat do nějakých venkovních +5°C. Což logicky ukazue na možný problém při provozu v zimě, ale podle mne stejně nikdy k rozšíření čistých elektromobilů nedoj...
Také se mi Volt / Ampera líbí a dokonce jsem vážně uvažoval o budoucí koupi, ale již po oznámení ceny Voltu v USA jsem typoval evropskou cenu přes milion - bohužel se mi nenažranost evropského státního socialismu potvrdila (extrémní daňové zatížení) a proto o těchto vozech ani neuvažuji. Za takové peníze jejich užitná hodnota nestojí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 00:43, RE: výborné
free78 napsal:
Topení i chlazení se provádí pomocí stejného zařízení - klimatizace. Taková klimatizace není nic jiného, než "tepelné čerpadlo". Jedna spirála "topí" (to je ta co je v autoklimatizaci ta "venkovní", typicky vedle chladiče) a jedna "chladí".
Takže obrácenej chod u klasické klimy - a topí to. Samozřejmě, že je z podstaty jasné, že to může fungovat do nějakých venkovních +5°C. Což logicky ukazue na možný problém při provozu v zimě, ale podle mne stejně nikdy k rozšíření čistých elektromobilů nedoj...
Nerad bych vypadal že do toho vidím, to fakt ne. Ale nefunguje podobně full hybrid? Myslím ten od toyoty, ostatní full hybriy neznám, pokud teda vůbec nějaké jiné existují. Otáčky spalovacího motoru se určují podle aktuální potřeby výkonu a stavu nabití baterie. Spalovací motor sice neběží pořád v optimálních otáčkách. Ale při dobíjení baterie taky něco tratím. Takže u Voltu spalovací motor běží v optimálních otáčkách, ale zase mám ztráty při dobíjení baterie.<br>
Ale pořád tyhle systémy (Volt i full hybrid) neřeší to, že až dojde ropa, tak na tom budou stejně jako ostatní auta na čistě fosilní paliva.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 11:01, RE: výborné
free78 napsal:
Topení i chlazení se provádí pomocí stejného zařízení - klimatizace. Taková klimatizace není nic jiného, než "tepelné čerpadlo". Jedna spirála "topí" (to je ta co je v autoklimatizaci ta "venkovní", typicky vedle chladiče) a jedna "chladí".
Takže obrácenej chod u klasické klimy - a topí to. Samozřejmě, že je z podstaty jasné, že to může fungovat do nějakých venkovních +5°C. Což logicky ukazue na možný problém při provozu v zimě, ale podle mne stejně nikdy k rozšíření čistých elektromobilů nedoj...
tohle řešení mi přijde taky dobré, s malým benzínovým motorem - do města proč ne. A když bude potřeba párkrát za rok dojet dál, neni problém
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 11:14, RE: výborné
Pavlik napsal:
Také se mi Volt / Ampera líbí a dokonce jsem vážně uvažoval o budoucí koupi, ale již po oznámení ceny Voltu v USA jsem typoval evropskou cenu přes milion - bohužel se mi nenažranost evropského státního socialismu potvrdila (extrémní daňové zatížení) a proto o těchto vozech ani neuvažuji. Za takové peníze jejich užitná hodnota nestojí.
Samozřejmě, že zatím je cena příliš vysoká. Ono taky Chevrolet/Opel nemá zatím žádnou konkurenci, která by vyráběla něco podobného. Až bude konkurence, cena by měla časem klesnout na cenu dnešních dieselů.
Hlavní přínos vidím v jednoduchosti konstrukce oproti brutální složitosti u např. Toyoty (počítačem řízené kombinování výkonu benzínového a elektromotoru - kolik tam musí být dílů navíc, co se časem opotřebují.... spojky, převodovky, atd...). V jednoduchosti je síla, což jistě ukáže i čas. Složité Toyoty budou časem neprodejné a bude je nutné "ekologicky" sešrotovat. VOLT a AMPERA půjdou opravit, baterie levně repasovat - jejich kapacita je pokud si to dobře pamatuju asi 8x nižší než je kapacita těch do Toyoty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 11:19, RE: výborné
Petr S napsal:
Nerad bych vypadal že do toho vidím, to fakt ne. Ale nefunguje podobně full hybrid? Myslím ten od toyoty, ostatní full hybriy neznám, pokud teda vůbec nějaké jiné existují. Otáčky spalovacího motoru se určují podle aktuální potřeby výkonu a stavu nabití baterie. Spalovací motor sice neběží pořád v optimálních otáčkách. Ale při dobíjení baterie taky něco tratím. Takže u Voltu spalovací motor běží v optimálních otáčkách, ale zase mám ztráty při dobíjení baterie.<br>
Ale pořád tyhle systémy (Volt i...
Odpovědí na to, jak moc je toto řešení použitelné je třeba test spotřeby Chevroletu AMPERA. Jsou li baterie zcela nabité, tak po ujetí 100km byla dosažena průměrná spotřeba 1,7litru na těchto 100km (samozřejmě auto jelo část trasy na energii z baterií). Při jízdě s vybitými bateriemi se spotřeba zvedla na 6,5 litru na 100km. Je třeba dodat REÁLNÁ spotřeba. V praxi naměřená. Ne podle EU tabulek spočtená... Abych řekl pravdu, nevím kolik to auto váží, ale zdá se mi docela velké a moc lehké asi taky nebude. Proto 6,5 litru na 100km se mi zdá docela dobrý. Mimo to na krátké vzdálenosti (cesta do práce např.) se dá jet pouze na elektřinu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 12:21, RE: výborné
free78 napsal:
Odpovědí na to, jak moc je toto řešení použitelné je třeba test spotřeby Chevroletu AMPERA. Jsou li baterie zcela nabité, tak po ujetí 100km byla dosažena průměrná spotřeba 1,7litru na těchto 100km (samozřejmě auto jelo část trasy na energii z baterií). Při jízdě s vybitými bateriemi se spotřeba zvedla na 6,5 litru na 100km. Je třeba dodat REÁLNÁ spotřeba. V praxi naměřená. Ne podle EU tabulek spočtená... Abych řekl pravdu, nevím kolik to auto váží, ale zdá se mi docela velké a moc lehké asi tak...
No spotřeba 6,5L/100 na krátkou trasu u ekorallye mi nepřijde až tak dobrá. Předpokládám to měřili za ideálních podmínek na rovině ustálenou rychlostí a ne někde v horách nebo ve městě v zácpách. Když pojedu s dvoulitrem střední třídy po rovině 60-70tkou tak budu mít spotřebu stejnou možná i nižší. Chtělo by to dlouhodobější test aspoň na 10 tkm a v létě i zimě. Ale každopádně je dobrý, že má ten přídavný spalovací motor, protože pokud mu dojdou baterky, tak nezůstane někde viset jako s klasickým elektromobilem.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.