0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot 5008 vs Mazda 6

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla
Zbigi33
počet příspěvků4
datum registrace19.04.2015
Neděle 19.04.2015 21:17, Peugeot 5008 vs Mazda 6
Dobrý den, potřeboval bych poradit s nákupem nového vozu. Rád bych porovnal neslučitelné a zdánlivě úplně odlišné vozy. Nutno ale podotknout že oba se pohybují ve stejné cenové kategorii. Měl bych vyhlídnutý Peugeot 5008 2.0HDI a Mazdu 6 Skyactiv 2.0. Mám 4 člennou rodinu, ale minimálně jednou týdně vozím ještě jednoho dospělého člověka na zadních sedačkách mezi dětmi v dětských sedačkách. V současné době vlastním Ford Focus 1,6 Tdci . Do práce jezdím každý den 30+30km mimo město. Ročně najezdím do 15t. Na dálnici se ukážu tak max. 3x za rok. Rád bych vozidlo ale s automatickou převodovkou, Bohužel v současně době se u Peugeotu automatické převodovka v nabídce nevyskytuje, nicméně na SK stránkách ano. Dalším prvkem k odrazení je BlueHDI. U Mazdy mně uchvátily benzínové motory s velmi atraktivní spotřebou a bez turba. Děkuji.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků719
datum registrace13.04.2012
Pondělí 20.04.2015 09:59, Mazda 6
Toto bude velmi rychla rada. Urcite berte mazdu a nerieste 2.0 mocovinaHDI. 5008 je paradne auto a podla mna interierom bude lepsie ako mazda 6 (v tej som nesedel, ale 5008 je take polo MPV, skor ale nizky rozmerny kombik). Lenze vas najazd 15t km nejako na naftak s mocovinou ani nebude stacit (motor ma vybornu ucinnost a zohreje sa tak po 10-15km), ked este vezmeme do uvahy ze ta mazda bez handry vo vyfuku pojde s len o trochu vyssou spotrebou bez vsetkeho toho balastu okolo motora, tak uz len to je dovod preco vziat prave ju.
reagovat
Zbigi33
počet příspěvků4
datum registrace19.04.2015
Pondělí 20.04.2015 10:16, JOJO
Se vším souhlasím, jen mám pocit že Rodinné auto by mělo vypadat jinak, a né jako managerský kombík. A taky nevím, zda bych se měl zajímat o servisní náklady po záruce, jelikož plánovaná doba, kdy bych si to auto chtěl nechat je od 5 po 7 let.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků719
datum registrace13.04.2012
Středa 22.04.2015 09:45, Planovana doba
No ono je to mozno managersky kombik u nas, ale vsade vo svete (a pred prichodom MPV) to sluzilo ako rodinne auto a nebol s tym ziadny problem. Dalsia vec je, ze auto sice planujete pouzivat 5-7 rokov, ale aj za tuto dobu sa moze stat ze odide turbo, popripade dvojhmota a servis povie, ze jednoducho ste to nespravne pouzivali=> -1000 eur :) Tieto veci na mazde nie su. Taktiez je riziko castejsich navstev servisu, aj ked male, ale je. Ak chytite piatkovy kus na oboch autach, dovolim si tvrdit ze vdaka komplikovanosti si to peugeot odnesie viac. Dalsia vec je, ci vam bude stacit na pumpe tankovat benzin, alebo naftu+mocovinu (+ ak chcete aby to vydrzalo, aj aditiva do nafty). Tu si myslim ze uz sa ta spotreba bude asi zotierat este viac. Dalej mozme riesit zostatkovu cenu auta, kde sice peugeot je vyborne auto, ale pri naslednom predaji ludia daju viacej za mazdu (ktoru si neskor prerobia na plyn). Zakladom ale stale je si auto dobre vyskusat. Za vase peniaze by vam auto malo plne vyhovovat, a toto je najdolezitejsi parameter. Vsetko ostatne je druhorade.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Středa 22.04.2015 10:22, RE:
Tak o tom, jak má rodinné auto vypadat bychom se tu mohli hádat do nekonečna... Já bych vždy bral radši managerský kombík, ve kterém je místo ve více směrech než jen nad hlavou... Osobní zkušenost ale s 5008 nemám, takže prostornost hodnotit nebudu.

Ad spotřeba: Tahle dvě auta budou mít velmi podobnou spotřebu. Nafta v Peugeotu bude muset překonávat odpor vyšší kastle a nejspíš i vyšší hmotnost vozidla.
Tankování Adblue: pokud se nepletu, tak Adblue se dolévá snad jen při výměnách oleje, jeho spotřeba je malá a tak se nemusí tankovat na benzinkách. Pokud se pletu, rád se nechám opravit. Ale nějaký peníze to určitě stát bude...
Ad plánovaná životnost: Když vezmu nejhorší scénář s rezervou, tak 7 let po 20000km mi vychází 140000km. Pokud se k autu budete chovat aspoň trochu rozumně, tak to v pohodě vydrží obě dvě auta bez nějakých větších investic. Pravdou je, že potom asi bude mít větší hodnotu mazda, všichni víme, jak blbě se shání velkej kombík v benzínu... Na 5008 už se můžou začít hlásit strašáky v podobě moderních naftových udělátek...
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 22.04.2015 11:15, RE: Planovana doba
Citroenak napsal:
No ono je to mozno managersky kombik u nas, ale vsade vo svete (a pred prichodom MPV) to sluzilo ako rodinne auto a nebol s tym ziadny problem. Dalsia vec je, ze auto sice planujete pouzivat 5-7 rokov, ale aj za tuto dobu sa moze stat ze odide turbo, popripade dvojhmota a servis povie, ze jednoducho ste to nespravne pouzivali=> -1000 eur :) Tieto veci na mazde nie su. Taktiez je riziko castejsich navstev servisu, aj ked male, ale je. Ak chytite piatkovy kus na oboch autach, dovolim si tvrdit ze vdaka komplikovanosti si to peugeot odnesie viac. Dalsia vec je, ci vam bude stacit na pumpe tankovat benzin, alebo naftu+mocovinu (+ ak chcete aby to vydrzalo, aj aditiva do nafty). Tu si myslim ze uz sa ta spotreba bude asi zotierat este viac. Dalej mozme riesit zostatkovu cenu auta, kde sice peugeot je vyborne auto, ale pri naslednom predaji ludia daju viacej za mazdu (ktoru si neskor prerobia na plyn). Zakladom ale stale je si auto dobre vyskusat. Za vase peniaze by vam auto malo plne vyhovovat, a toto je najdolezitejsi parameter. Vsetko ostatne je druhorade.


Neuvěřitelný. Ten člověk to chce 5-7 let, najede dle jeho údaje do 15tkm = 105tkm. Takže jestli někdo odkrágluje turbo nebo dvouhmotu do 100tkm, patří minimálně přesadit na sedadlo spolujezdce. Blue používá PSA ani ne 2 roky, ale už tu máme experta . No nic. Jelikož 5008 máme jako rodinné, jen s jiným pohonem, vyjádřím se k prostoru - spousta místa, zadní sedačky posuvné s naklápěcími opěradly, na autobus výborné jízdní vlastnosti, dobré zpracování i materiály. Cena velmi vstřícná, takže i když za Mazdu bude při prodeji víc, vyjde to nastejno, protože bude i dražší nákup.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků719
datum registrace13.04.2012
Středa 22.04.2015 13:54, Addblue
Neviem, addblue som v aute nemal (a dufam, ze ani mat nebudem), ale vychadzam z toho, co som cital, a teda ze to bude normalne dostupne na cerpacich staniciach z pistole ako nafta alebo benzin. Taktiez kazdy den ked idem domov vidim obrovsku reklamu "Na nasej cerpacej stanici natankujete adBlue". Preto sa mi nezda, ze by sa to menilo kazdych 20t km, ked z toho je taky kseft. O tom turbe alebo dvojhmote som hovoril zo skusenosti, nehovorim ze sa to stane. A nemusi to byt chyba sofera, moze to byt vadny kus. Inak som o peugeote nepovedal krive slovo a podla viacerych je to najlepsi peugeot, aky sa da kupit. Ma jedinu chybu, a sice ze sa ponuka len ako traktor, z benzinovych motorov tam nie je nic co stoji za zmienku. A radit cloveku co najazdi 15t km nech si kupit naftovy peugeot, vsak to nejako tych 5-7 rokov vydrzi, ked za podobnu cenu (pise sa to v prvom prispevku) moze mat mazdu 6 bez vsetkych tychto zbytocnosti s rovnakou spotrebou, na to by som nemal srdce.
reagovat
Zbigi33
počet příspěvků4
datum registrace19.04.2015
Středa 22.04.2015 14:06, RE
Na svém FOFO2 mám teď najeté 145tkm. Mám ho od 38tkm, a zatím žádána taková závada nebyla. (Klepu na všechno dřevo co mám po ruce ) Ale, oběvilo se mi spousta jiných "drobných" oprav. Ta močovina mně tam fakt sere, ale s tím se prostě člověk musí smířit. Velký poutač na benzinových pumpách tam je proto, že to už nějakou dobu tankují náklaďáky.
Rodinné srdce mně táhne k 5008 a rozum říká Mazda. A navíc bych chtěl automat.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 22.04.2015 15:07, RE: RE
Zbigi33 napsal:
Na svém FOFO2 mám teď najeté 145tkm. Mám ho od 38tkm, a zatím žádána taková závada nebyla. (Klepu na všechno dřevo co mám po ruce ) Ale, oběvilo se mi spousta jiných "drobných" oprav. Ta močovina mně tam fakt sere, ale s tím se prostě člověk musí smířit. Velký poutač na benzinových pumpách tam je proto, že to už nějakou dobu tankují náklaďáky. Rodinné srdce mně táhne k 5008 a rozum říká Mazda. A navíc bych chtěl automat.


S automatem nevím, neřídil jsem.... Pocitově je kupodivu v 5008 lepší těžší naftový motor, s tím benzínem to moc svádí, lehké na předek až moc. Optimální je to rozdělit, paní s dětma jezdí v benzínové 5008, já v naftovém kombíku. U vás klidně obráceně . Ta 5008 je dělaná pro pohodlí vzadu, vepředu je místa míň kvůli středovému tunelu. Ale je to pohodlný a útulný - přední sedadla jsou opravdu prostorná, pohodlná, příjemně tvarovaná a přiměřeně tvrdá. Dal jsem šanci všem, horkým kandidátem byl i nový CMax, ale ten je hrozně úzký...
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Středa 22.04.2015 16:25, RE: RE
5008 - Strašně málo místa vepředu na nohy směr tunel, ten motorový tunel je strašně velký, ale to je realita u spousty typů spousty značek, holt taková je doba... Třeba to někomu nevadí, mě moc. Není nic jednoduššího než zkušební jízda.

Krom toho auto krásný, prostorný, kufr s dvojitým dnem, jsou i verze se 7 sedačkami, panorama střecha, 4zón klima, 2,0HDI EURO5 jeden z nejlepších co PSA v současnosti nabízí/zela, pokud se nepletu, u 5008 EURO6 se "močovina" dolévá v servisu a její výdrž je koncipována na hodně km.

Kromě zmíněného tunelu bomba auto. Ale právě a jen kvůli němu bych 5008 osobně nevzal.

reagovat
Zbigi33
počet příspěvků4
datum registrace19.04.2015
Středa 22.04.2015 17:57, adBlue
Musím si do těch aut sednout. Ale s mými 110kg mám trochu obavy s tím tunelem v 5008.

Tak jsem dostal od kamosa správu že u nákladních aut je spotřeba 2-4 litry adBlue na 100km. Stojí 1 litr 50centu.

Edit: "Zásobníky AdBlue mají různou velikost i umístění, zásoba kapaliny u některých modelů vystačí i na 30 tisíc kilometrů, jinde je nutné doplňovat močovinu častěji. Například VW Sharan TDI má zásobník na 17 litrů močoviny, která by měla vystačit na ujetí 15 tisíc kilometrů"
z článku: http://www.e-flotila.cz/magazin/sprava-flotily/1134-hlidejte-zasobu-adblue-ve-svych-vozech-radi-odbornici-firmam
reagovat
elza
počet příspěvků15
datum registrace23.06.2012
Neděle 26.04.2015 14:29, Ktoré auto vybrať ?
jednoznačne Mazdu 6, je to síce také "papierové" auto, ale 5008 je hlúposť, veľké, ale málo miesta pre nohy.
skôr je tu duel 508 verzus 6, tu už asi skôr 508.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Neděle 26.04.2015 19:09, RE: Ktoré auto vybrať ?
elza napsal:
jednoznačne Mazdu 6, je to síce také "papierové" auto, ale 5008 je hlúposť, veľké, ale málo miesta pre nohy. skôr je tu duel 508 verzus 6, tu už asi skôr 508.


508 vs Mazda 6 je tezka volba. Mazda vypada lepe, je technictejsi ma vice vychytavek,ale 508cka je zejmena v GT verzi celkove lepsi auto na jezdeni. Navic vyjde i levneji.
reagovat
Josef_H
počet příspěvků1
datum registrace27.04.2015
Pondělí 27.04.2015 19:37, Mazda vs Peugeot
Měl jsem Mazdu 626 Hatchback v benzínu 2.0. Měl jsem ji 11 roků bez problémů, jedině jsem měnil asi po 6 letech výfuk. Provoz kolem 6-7 l/100. Teď mám Peugeot 5008. Velmi drahý servis až neuvěřitelně předražený (skoro 10x alespoň u nás) . Je to 2.0 HDi (nafta), jezdí za 4.5 až 5.5, ale jenom na dlouhé trasy. Při pojíždce do 30km/den se diesel nehodí a žere možná víc než benzín. Mazda Skyactive je auto mých snů a když jsem kupoval Peugeota, ještě byla na našem trhu ojediněle. Ale myslím na ni pořád. Btw Mazda je určitě dražší než Peugeot. a navíc dnes už jsou u Peugeota více používány motory s menší kubaturou. Rozdíl mezi Peugeotem 5008 a Mazdou je skoro jedna třída ve prospěch Mazdy.
reagovat
xa21td
počet příspěvků7
datum registrace09.09.2014
Pondělí 18.05.2015 10:55, RE: Mazda vs Peugeot
Josef_H napsal:
Měl jsem Mazdu 626 Hatchback v benzínu 2.0. Měl jsem ji 11 roků bez problémů, jedině jsem měnil asi po 6 letech výfuk. Provoz kolem 6-7 l/100. Teď mám Peugeot 5008. Velmi drahý servis až neuvěřitelně předražený (skoro 10x alespoň u nás) . Je to 2.0 HDi (nafta), jezdí za 4.5 až 5.5, ale jenom na dlouhé trasy. Při pojíždce do 30km/den se diesel nehodí a žere možná víc než benzín. Mazda Skyactive je auto mých snů a když jsem kupoval Peugeota, ještě byla na našem trhu ojediněle. Ale myslím na ni pořád. Btw Mazda je určitě dražší než Peugeot. a navíc dnes už jsou u Peugeota více používány motory s menší kubaturou. Rozdíl mezi Peugeotem 5008 a Mazdou je skoro jedna třída ve prospěch Mazdy.


Mohu se zeptat jaké problémy máte s 5008? Koukal jste kolik stojí hodinová sazba (autorizovaný servis) pro peugeot 5008 a mazdu 6? Samozřejmě tady je srovnání trochu zavádějící, záleží jak často bude majitel v servisu. Předpokládám nové vozy.
Sám řeším toto dilema, rácio velí 5008, elegance a oko mazdu 6...
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Pondělí 18.05.2015 23:59, Mazda 6
Resi-li se tu servisni naklady tak by asi bylo dobre vhodne vzpomenout, ze Skyactiv-D diesely od Mazdy maji celkem hodne fatalni konstrukcni problem koncici zhusta destrukci motoru uz kolem sto tisic najetych kilometru.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.