0
zpět
 

diskuze k tématu: Pečujeme o své auto: jak a proč měnit vzduchový filtr (8. díl)

kategorie zařazení tématu:
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 03.11.2017 09:05, Souhlasím s častější výměnou
Podívejme se na to optikou peněz. Pokud po 20 tkm dojde ke zvýšení spotřeby o pouhou desetinu a následujících 30 tkm budeme jezdit s touto zvýšenou spotřebou, tak nás to bude stát 900 Kč, kdežto filtr obvykle stojí polovinu nebo dokonce třetinu, takže měnit filtr častěji je i ekonomicky výhodnější.
Dále pak doporučuji kupovat filtry renomovaných výrobců a ne to nejlevnější, co na trhu je, protože může dojít ke stejnému jevu, jako je výše. Filtr bude mít velký odpor, což se projeví na podaném výkonu, potažmo spotřebě a člověk nakonec peníze prodělá.
Jinak se nabízejí různé "kity" na výměnu klasických papírových filtrů za různé otevřené sání s kónickým filtrem, mokrá filtrace a já nevím co ještě. Já toho přítelem nejsem, protože v autě je sání od výrobce nějak optimalizované, jak plochou přívodu, tak plochou filtru, obsahuje různé rezonátory apod. Pokud po tomhle někdo zatouží, doporučuji hledat na fórech konkrétní zkušenosti, protože ne na každé auto je to vhodné a přinese to kýžený nárůst výkonu.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.