0
zpět
 

diskuze k tématu: Osmistupňová převodovka - čím více stupňů, tím lépe?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.05.2007 06:23, 8°?
8° převodovka, to už je celkem síla!
By mi v autě vyhovovalo 6°, možná ještě 7° je vyhovující, ale těch 8° se mi zdá dost!
Ale mohli by vyzkoušet udělat 8° manuál, to by se potom člověk na té šajtr páce dost vyřádil :o))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.05.2007 09:38, RE: 8°?
zigi napsal:
8° převodovka, to už je celkem síla!
By mi v autě vyhovovalo 6°, možná ještě 7° je vyhovující, ale těch 8° se mi zdá dost!
Ale mohli by vyzkoušet udělat 8° manuál, to by se potom člověk na té šajtr páce dost vyřádil :o))
No já si myslím, že většině aut stačí bohatě 6 stupňů, které jsou poskládané třeba tak, že první 4 jsou kratší a 5 a 6 jsou delší. Ideální odstupňování vidím tak, že při tachometrových 140 bych na 6tku chtěl točit 2000 otáček. Myslím, že 8 stupnů je pro auta co mají maximálku hodně daleko za 200, jinak to vidím asi jako zbytečné využití.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.05.2007 16:14, RE: 8°?
mufik.martin napsal:
No já si myslím, že většině aut stačí bohatě 6 stupňů, které jsou poskládané třeba tak, že první 4 jsou kratší a 5 a 6 jsou delší. Ideální odstupňování vidím tak, že při tachometrových 140 bych na 6tku chtěl točit 2000 otáček. Myslím, že 8 stupnů je pro auta co mají maximálku hodně daleko za 200, jinak to vidím asi jako zbytečné využití.
Při 140 by to mělo mít ne 2000 otáček, ale tolik, kolik je ideální pro ten motor, ne ? Třeba pro většinu benzíňáků je to málo ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.05.2007 18:20, RE: 8°?
Riccardo napsal:
Při 140 by to mělo mít ne 2000 otáček, ale tolik, kolik je ideální pro ten motor, ne ? Třeba pro většinu benzíňáků je to málo ...
Pro benzinaky je to asi malo, nejsem odbornik to nevim. Ale treba pro naftu je to idelani. I tak si myslim, ze ty prevodovky 7 stupnu, 8 stupnu, ze je to hlavne marketingovy tah. Stejne jako vykona auta. Drive stacilo mit pres 200 koni, dneska to maji seriova auta. Dnes maji seriova auta jako BMW M3 Audi S4 atd okolo 300 koni a stale je to malo a pritom to asi nikdy nikdo nevyuzije. Dle meho nazoru je to jen marketingove mit vetsi cislo na papire. Kdyby misto honenim se za vykony radsi zvysili spolehlivost a spotrebu motoru bylo by to lepsi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.05.2007 02:49, Libor xx
mufik.martin napsal:
Pro benzinaky je to asi malo, nejsem odbornik to nevim. Ale treba pro naftu je to idelani. I tak si myslim, ze ty prevodovky 7 stupnu, 8 stupnu, ze je to hlavne marketingovy tah. Stejne jako vykona auta. Drive stacilo mit pres 200 koni, dneska to maji seriova auta. Dnes maji seriova auta jako BMW M3 Audi S4 atd okolo 300 koni a stale je to malo a pritom to asi nikdy nikdo nevyuzije. Dle meho nazoru je to jen marketingove mit vetsi cislo na papire. Kdyby misto honenim se za vykony radsi zvysili s...
žadná novina. Lexus uz vyrabí 8st. aut. převodovku nějakou dobu..A využit se to dá když např. Lexus 430 má výkon 400koní a max. 280Km/h. Tam se ta spotřeba ukaže...Jinak si taky myslím že 6st. stačí u normálního auta
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.05.2007 09:58, RE: Libor xx
anonym napsal:
žadná novina. Lexus uz vyrabí 8st. aut. převodovku nějakou dobu..A využit se to dá když např. Lexus 430 má výkon 400koní a max. 280Km/h. Tam se ta spotřeba ukaže...Jinak si taky myslím že 6st. stačí u normálního auta
Tim, ze mas lexus 400 koni napovida jeste vice tomu, ze staci mene stupnu, ktere budou vice odstupnovane. Preci jen, kdyz mate slaby motor, jak udelate aby jel lepe? Date kratke prevody kratko za sebe. Kdyz mate vykony motor, nevadi vam, kdyz jsou poskladany prevodovky dlouze, protoze treba kazdy 6ti valec nema problem jet od 2 tis otacek az do omezovace. Takze moc nevidim vyznam ani u silnch aut. Protoze tam prave mohou vyuzit klasickou 6ti stupnovou prevodovku a dat ji delsi drahy a 400 konove auto to zvladne bez problemu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.05.2007 11:14, 8° - dobrá věc
zigi napsal:
8° převodovka, to už je celkem síla!
By mi v autě vyhovovalo 6°, možná ještě 7° je vyhovující, ale těch 8° se mi zdá dost!
Ale mohli by vyzkoušet udělat 8° manuál, to by se potom člověk na té šajtr páce dost vyřádil :o))
Všechno je to kvůli emisím. Motor automobilu má nejlepší účinnost a tudíž nejnížší měrné emise je při úzkém spektru otáček. Proto se je výrobci snaží udržet pomocí vícestupnových převodovek ve více provozních režimech. Vozidlo má pak nižší spotřebu s splní i přisnější limity výfukových plnů - s těmi mají problémy především těžké drahé vozy s objemnými motory. Pro ty bude tato drahá převodovka určena především.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.05.2007 14:00, RE: 8°?
mufik.martin napsal:
No já si myslím, že většině aut stačí bohatě 6 stupňů, které jsou poskládané třeba tak, že první 4 jsou kratší a 5 a 6 jsou delší. Ideální odstupňování vidím tak, že při tachometrových 140 bych na 6tku chtěl točit 2000 otáček. Myslím, že 8 stupnů je pro auta co mají maximálku hodně daleko za 200, jinak to vidím asi jako zbytečné využití.
To je právě problém. Mám 4 stupňový automat, který ve 140 točí 2900 otáček. Pokud ale jedu na tempomat po dálnici do většího kopce, rychlost začne klesat a při cca 130 podřadí na trojku, aby rychlost dorovnal. A to nemám slabej motor - 160k, v šestiválci, 230 N.m, ale zkrátka tu sílu v nižších otáčkách nemá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.05.2007 20:53, RE: 8°?
anonym napsal:
To je právě problém. Mám 4 stupňový automat, který ve 140 točí 2900 otáček. Pokud ale jedu na tempomat po dálnici do většího kopce, rychlost začne klesat a při cca 130 podřadí na trojku, aby rychlost dorovnal. A to nemám slabej motor - 160k, v šestiválci, 230 N.m, ale zkrátka tu sílu v nižších otáčkách nemá.
To je snad normální.Jedeš do kopce v režimu nějakejch cca 100k výkonu a tempomat má snahu pár koníků přidat a když to stále zpomaluje tak to podřadí o kvalt dolu.Tak se chová automat,kterej udržuje optimální režim motoru.Bohužel znám mnoho řidičů co jsou schopný jezdit se svýma autama na 5. rychlostní stupeň v 50 a ještě si myslej že šetřej palivo,ale neušetřej nic a ještě si kur.ví motor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.05.2007 15:10, Nelíbí se mi to
8-mi stupňová převodovka může být vynikající v případě automatu, ale na normální ježdění v manuálním provedení to musí být dost otravné. Navíc se domnívám, že účelem převodovky je eliminovat nízkou pružnost motoru (např maloobsahový motor s vysokým výkonem v úzkém spektru otáček), což je na rodinné ježdění nebo přepravu po městě naprosto nevhodné. Moderní technologie dnes dokáží skloubit oboje (výhody 2-V motorů, které mají slušné paramety pří nízkých otáčkách a výhody 4-V motorů za vysokých otáček), takže nevidím důvod přidávat další stupně. Vůbec za nejhorší považuji, když se 6-ka nepřidá ke stávající 5-ti stupňové převodovce, ale překonstruuje se celá převodovka, a to, co byla 5-ka, je teď 6-ka. To je k ničemu.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.