0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Zafira - kolik muziky dopřeje majiteli?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 15.12.2015 14:03, zajímavá a objektivní recenze
Celkem shrnuto, Zafira je typický Opel - nějak extra nezaujme, ale ani neurazí, mouchy má, ale jako celek funguje, a to je vlastně u auta této kategorie za podobnou cenu v pořádku. Škoda jen, že je ještě zprzněná jako N1, užitná hodnota i dojem by byly lepší...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Středa 16.12.2015 15:36, RE:
Tak dneska dopoledne jsem se zafirou podnikl snad poslední větší výlet a odpoledne si vyzvedl nový Mégane grandtour 1,5 dCi/110k limited. Až budu mít zase něco najeto a dost informací na recenzi, něco sepíšu...
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 16.12.2015 19:59, Zafira I 1.8 16v - nezmar, který snad nereziví
Zdravím, chtěl jsem jen dodat, že máme v rodině Zafiru I 1.8 benzín r.v. 2000, motor 1.8 ben, najeto cca 200tis.km a na autě se nic zatím nepokazilo, kromě zadních brzd! Prostě neskutečně houževnaté auto, minimální koroze, velmi tichý motor, fakt nelze nic vyčíst.

Jinak těším se na recenzi Megane Grandtour!
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 17.12.2015 09:59, RE:
KoobaS napsal:
Tak dneska dopoledne jsem se zafirou podnikl snad poslední větší výlet a odpoledne si vyzvedl nový Mégane grandtour 1,5 dCi/110k limited. Až budu mít zase něco najeto a dost informací na recenzi, něco sepíšu...



Ale fasujete nezvyklá služební auta se dívám... Hlavně mě pak zajímá srovnání motorů 1.5 dCi vs. 1,9 CDTi
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 17.12.2015 13:06, RE:
Paul napsal:
KoobaS napsal:
Tak dneska dopoledne jsem se zafirou podnikl snad poslední větší výlet a odpoledne si vyzvedl nový Mégane grandtour 1,5 dCi/110k limited. Až budu mít zase něco najeto a dost informací na recenzi, něco sepíšu...
Ale fasujete nezvyklá služební auta se dívám... Hlavně mě pak zajímá srovnání motorů 1.5 dCi vs. 1,9 CDTi


Tak u nás ve firmě celkem frčí MPV... všehovšudy ve třech sesterských firmách tu máme 4 zafiry, 2 megany, cruze, s-max a xc60... Šéf rád sportuje a proto donedávna taky sám jezdil zafirou B a nám ji samozřejmě dává jako vzor nejlepšího auta... Jinak momentální volba byla hlavně rozumu, limit byl cca 300k bez DPH a to je limit kde není moc co vybírat...
Prvotní srovnání motorů: dCi je tišší, má menší spotřebu, kultivovanější a z místa má mnohem příjemnější odpich... NA druhou stranu ale vzhledem k objemu je mezi 1000-1500 opravdu mrtvej a na dálnici nad 110 línější... To je i tím, že Mégane má delší a těžší šestku než než měla zafira...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Pátek 04.11.2016 08:47, Po roce
Tak po roce přináším nové info o autě. Jakmile se dostalo z mých ruk, stalo se z něj vozidlo náhradní. Takže se na něm střídají řidiči a je to dost znát. První půlka roku byla ještě docela klidná, ale pak se to začalo kupit...
Auto začal jízdami po Brně trápit šéfův syn. Po čase jsem se dozvěděl, že auto začalo protestovat, takže v autorizovaným servise diagnostikou vypálili filtr a dle faktury snad i vyměnili olej. Po nějakém čase auto zase začlo protestovat, ale budu citovat: "Vždycky když to začlo mít divenj zvuk, jinak táhnout a zvedla se spotřeba, tak jsme to vypli, pak nastartovali a bylo to v pohodě." V tuto chvíli jsem se o problému dozvěděl já (cca srpen) a řešil jsem možnost jak filtru pomoci. Nákup nového v autorizovaném servisu mi nepřijde jako ekonomické řešení... Bohužel jsem se k řešení nedostal, v září nám shořela firma a tak se Zafira začla používat na rozvážení zaměstanců do sesterskýcch poboček - převážně Žiliny, v pondělí tam, v pátek zpět. Říkal jsem si, že tohle filtru určitě neuškodí. No, bohužel hned při první jízdě mu ublížil řidič. Chvíle nepozornosti a nabouraný pravý přední roh... Takže neautorizovaný servis, 4 týdny bez auta a celková škoda cca 50-60 tisíc. Potom auto zvládlo ještě asi 2 nebo 3 jízdy do Žiliny a pak se převodovka rozhodla, že už jí to nebaví... Takže ve středu přijelo auto na podvalu do Brna. Již v recenzi jsem zmiňoval, že hučí 5 a 6 převodový stupeň. Momentálně se při jízdě dopředu z převodovky ozývají strašné zvuky. Oprava mi připadá nerentabilní a proto momentálně silně uvažuji nad Dacii Lodgy s nissaní atmo 1,6 benzín...
Pro mě auto dosloužilo... Přitom takovej českej sen: Rodinný vůz, v naftě, po prvním majiteli, původ ČR, plná serviska, málo najeto: cca 170 tkm...
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pátek 04.11.2016 09:25, RE: Po roce
KoobaS napsal:
Tak po roce přináším nové info o autě. Jakmile se dostalo z mých ruk, stalo se z něj vozidlo náhradní. Takže se na něm střídají řidiči a je to dost znát. První půlka roku byla ještě docela klidná, ale pak se to začalo kupit...Auto začal jízdami po Brně trápit šéfův syn. Po čase jsem se dozvěděl, že auto začalo protestovat, takže v autorizovaným servise diagnostikou vypálili filtr a dle faktury snad i vyměnili olej. Po nějakém čase auto zase začlo protestovat, ale budu citovat: "Vždycky když to začlo mít divenj zvuk, jinak táhnout a zvedla se spotřeba, tak jsme to vypli, pak nastartovali a bylo to v pohodě." V tuto chvíli jsem se o problému dozvěděl já (cca srpen) a řešil jsem možnost jak filtru pomoci. Nákup nového v autorizovaném servisu mi nepřijde jako ekonomické řešení... Bohužel jsem se k řešení nedostal, v září nám shořela firma a tak se Zafira začla používat na rozvážení zaměstanců do sesterskýcch poboček - převážně Žiliny, v pondělí tam, v pátek zpět. Říkal jsem si, že tohle filtru určitě neuškodí. No, bohužel hned při první jízdě mu ublížil řidič. Chvíle nepozornosti a nabouraný pravý přední roh... Takže neautorizovaný servis, 4 týdny bez auta a celková škoda cca 50-60 tisíc. Potom auto zvládlo ještě asi 2 nebo 3 jízdy do Žiliny a pak se převodovka rozhodla, že už jí to nebaví... Takže ve středu přijelo auto na podvalu do Brna. Již v recenzi jsem zmiňoval, že hučí 5 a 6 převodový stupeň. Momentálně se při jízdě dopředu z převodovky ozývají strašné zvuky. Oprava mi připadá nerentabilní a proto momentálně silně uvažuji nad Dacii Lodgy s nissaní atmo 1,6 benzín...Pro mě auto dosloužilo... Přitom takovej českej sen: Rodinný vůz, v naftě, po prvním majiteli, původ ČR, plná serviska, málo najeto: cca 170 tkm...


JJ, to znám, když přesunuješ své služební auto dál na firmě a fasuješ nové, bohužel jsem typ, který si k autu a potažmo ke všem věcem najde vztah a snažím se k tomu chovat slušně a potom když vidím jak s tím ostatní zachází, tak trpím a poslouchám, jak se to auto kazí a že už by to chtělo nové atd. a mě to fungovalo, njn každý uživatel je jiný, já měl firemní auta, jako svoje vlastní.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Pátek 04.11.2016 10:02, RE: Po roce
driver111 napsal:
KoobaS napsal:
Tak po roce přináším nové info o autě. Jakmile se dostalo z mých ruk, stalo se z něj vozidlo náhradní. Takže se na něm střídají řidiči a je to dost znát. První půlka roku byla ještě docela klidná, ale pak se to začalo kupit...Auto začal jízdami po Brně trápit šéfův syn. Po čase jsem se dozvěděl, že auto začalo protestovat, takže v autorizovaným servise diagnostikou vypálili filtr a dle faktury snad i vyměnili olej. Po nějakém čase auto zase začlo protestovat, ale budu citovat: "Vždycky když to začlo mít divenj zvuk, jinak táhnout a zvedla se spotřeba, tak jsme to vypli, pak nastartovali a bylo to v pohodě." V tuto chvíli jsem se o problému dozvěděl já (cca srpen) a řešil jsem možnost jak filtru pomoci. Nákup nového v autorizovaném servisu mi nepřijde jako ekonomické řešení... Bohužel jsem se k řešení nedostal, v září nám shořela firma a tak se Zafira začla používat na rozvážení zaměstanců do sesterskýcch poboček - převážně Žiliny, v pondělí tam, v pátek zpět. Říkal jsem si, že tohle filtru určitě neuškodí. No, bohužel hned při první jízdě mu ublížil řidič. Chvíle nepozornosti a nabouraný pravý přední roh... Takže neautorizovaný servis, 4 týdny bez auta a celková škoda cca 50-60 tisíc. Potom auto zvládlo ještě asi 2 nebo 3 jízdy do Žiliny a pak se převodovka rozhodla, že už jí to nebaví... Takže ve středu přijelo auto na podvalu do Brna. Již v recenzi jsem zmiňoval, že hučí 5 a 6 převodový stupeň. Momentálně se při jízdě dopředu z převodovky ozývají strašné zvuky. Oprava mi připadá nerentabilní a proto momentálně silně uvažuji nad Dacii Lodgy s nissaní atmo 1,6 benzín...Pro mě auto dosloužilo... Přitom takovej českej sen: Rodinný vůz, v naftě, po prvním majiteli, původ ČR, plná serviska, málo najeto: cca 170 tkm...
JJ, to znám, když přesunuješ své služební auto dál na firmě a fasuješ nové, bohužel jsem typ, který si k autu a potažmo ke všem věcem najde vztah a snažím se k tomu chovat slušně a potom když vidím jak s tím ostatní zachází, tak trpím a poslouchám, jak se to auto kazí a že už by to chtělo nové atd. a mě to fungovalo, njn každý uživatel je jiný, já měl firemní auta, jako svoje vlastní.


To jsme na to velmi podobně. Přestože jsem zafiru nějak extra rád neměl, tak mě tohle mrzí.. Stejně tak chování k dodávkám.. Máme teď týden starého transita, takže silně uvažuju o instalaci nějakého GPS trackeru... Starý transit má na hrbu 150tkm a taky se začíná rozpadat. Tohle všechno je střídáním řidičů... Kolegové, kteří mají svoje auto se k autům taky nechovají dle mých představ, ale jelikož jsou na těch autech závislí, tak se aspoň trochu snaží...
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 04.11.2016 10:15, RE: Po roce
KoobaS napsal:
driver111 napsal:
KoobaS napsal:
Tak po roce přináším nové info o autě. Jakmile se dostalo z mých ruk, stalo se z něj vozidlo náhradní. Takže se na něm střídají řidiči a je to dost znát. První půlka roku byla ještě docela klidná, ale pak se to začalo kupit...Auto začal jízdami po Brně trápit šéfův syn. Po čase jsem se dozvěděl, že auto začalo protestovat, takže v autorizovaným servise diagnostikou vypálili filtr a dle faktury snad i vyměnili olej. Po nějakém čase auto zase začlo protestovat, ale budu citovat: "Vždycky když to začlo mít divenj zvuk, jinak táhnout a zvedla se spotřeba, tak jsme to vypli, pak nastartovali a bylo to v pohodě." V tuto chvíli jsem se o problému dozvěděl já (cca srpen) a řešil jsem možnost jak filtru pomoci. Nákup nového v autorizovaném servisu mi nepřijde jako ekonomické řešení... Bohužel jsem se k řešení nedostal, v září nám shořela firma a tak se Zafira začla používat na rozvážení zaměstanců do sesterskýcch poboček - převážně Žiliny, v pondělí tam, v pátek zpět. Říkal jsem si, že tohle filtru určitě neuškodí. No, bohužel hned při první jízdě mu ublížil řidič. Chvíle nepozornosti a nabouraný pravý přední roh... Takže neautorizovaný servis, 4 týdny bez auta a celková škoda cca 50-60 tisíc. Potom auto zvládlo ještě asi 2 nebo 3 jízdy do Žiliny a pak se převodovka rozhodla, že už jí to nebaví... Takže ve středu přijelo auto na podvalu do Brna. Již v recenzi jsem zmiňoval, že hučí 5 a 6 převodový stupeň. Momentálně se při jízdě dopředu z převodovky ozývají strašné zvuky. Oprava mi připadá nerentabilní a proto momentálně silně uvažuji nad Dacii Lodgy s nissaní atmo 1,6 benzín...Pro mě auto dosloužilo... Přitom takovej českej sen: Rodinný vůz, v naftě, po prvním majiteli, původ ČR, plná serviska, málo najeto: cca 170 tkm...
JJ, to znám, když přesunuješ své služební auto dál na firmě a fasuješ nové, bohužel jsem typ, který si k autu a potažmo ke všem věcem najde vztah a snažím se k tomu chovat slušně a potom když vidím jak s tím ostatní zachází, tak trpím a poslouchám, jak se to auto kazí a že už by to chtělo nové atd. a mě to fungovalo, njn každý uživatel je jiný, já měl firemní auta, jako svoje vlastní.
To jsme na to velmi podobně. Přestože jsem zafiru nějak extra rád neměl, tak mě tohle mrzí.. Stejně tak chování k dodávkám.. Máme teď týden starého transita, takže silně uvažuju o instalaci nějakého GPS trackeru... Starý transit má na hrbu 150tkm a taky se začíná rozpadat. Tohle všechno je střídáním řidičů... Kolegové, kteří mají svoje auto se k autům taky nechovají dle mých představ, ale jelikož jsou na těch autech závislí, tak se aspoň trochu snaží...


Myslím, že tohle je dané náturou. Já se slušně chovám ke všem věcem, ať jsou služební nebo moje a znám lidi, co se k věcem šetrně nechovají a je lhostejné, zda služební nebo jejich. A teď nerozlišuju mezi ntb, telefonem nebo autem. Nějak jsem zjistil, že ta novější věc je obvykle méně kvalitní, než ta předchozí, proto se snažím, aby mi ty věci vydržely prostě déle.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pátek 04.11.2016 11:23, RE: Po roce
David V napsal:
KoobaS napsal:
driver111 napsal:
KoobaS napsal:
Tak po roce přináším nové info o autě. Jakmile se dostalo z mých ruk, stalo se z něj vozidlo náhradní. Takže se na něm střídají řidiči a je to dost znát. První půlka roku byla ještě docela klidná, ale pak se to začalo kupit...Auto začal jízdami po Brně trápit šéfův syn. Po čase jsem se dozvěděl, že auto začalo protestovat, takže v autorizovaným servise diagnostikou vypálili filtr a dle faktury snad i vyměnili olej. Po nějakém čase auto zase začlo protestovat, ale budu citovat: "Vždycky když to začlo mít divenj zvuk, jinak táhnout a zvedla se spotřeba, tak jsme to vypli, pak nastartovali a bylo to v pohodě." V tuto chvíli jsem se o problému dozvěděl já (cca srpen) a řešil jsem možnost jak filtru pomoci. Nákup nového v autorizovaném servisu mi nepřijde jako ekonomické řešení... Bohužel jsem se k řešení nedostal, v září nám shořela firma a tak se Zafira začla používat na rozvážení zaměstanců do sesterskýcch poboček - převážně Žiliny, v pondělí tam, v pátek zpět. Říkal jsem si, že tohle filtru určitě neuškodí. No, bohužel hned při první jízdě mu ublížil řidič. Chvíle nepozornosti a nabouraný pravý přední roh... Takže neautorizovaný servis, 4 týdny bez auta a celková škoda cca 50-60 tisíc. Potom auto zvládlo ještě asi 2 nebo 3 jízdy do Žiliny a pak se převodovka rozhodla, že už jí to nebaví... Takže ve středu přijelo auto na podvalu do Brna. Již v recenzi jsem zmiňoval, že hučí 5 a 6 převodový stupeň. Momentálně se při jízdě dopředu z převodovky ozývají strašné zvuky. Oprava mi připadá nerentabilní a proto momentálně silně uvažuji nad Dacii Lodgy s nissaní atmo 1,6 benzín...Pro mě auto dosloužilo... Přitom takovej českej sen: Rodinný vůz, v naftě, po prvním majiteli, původ ČR, plná serviska, málo najeto: cca 170 tkm...
JJ, to znám, když přesunuješ své služební auto dál na firmě a fasuješ nové, bohužel jsem typ, který si k autu a potažmo ke všem věcem najde vztah a snažím se k tomu chovat slušně a potom když vidím jak s tím ostatní zachází, tak trpím a poslouchám, jak se to auto kazí a že už by to chtělo nové atd. a mě to fungovalo, njn každý uživatel je jiný, já měl firemní auta, jako svoje vlastní.
To jsme na to velmi podobně. Přestože jsem zafiru nějak extra rád neměl, tak mě tohle mrzí.. Stejně tak chování k dodávkám.. Máme teď týden starého transita, takže silně uvažuju o instalaci nějakého GPS trackeru... Starý transit má na hrbu 150tkm a taky se začíná rozpadat. Tohle všechno je střídáním řidičů... Kolegové, kteří mají svoje auto se k autům taky nechovají dle mých představ, ale jelikož jsou na těch autech závislí, tak se aspoň trochu snaží...
Myslím, že tohle je dané náturou. Já se slušně chovám ke všem věcem, ať jsou služební nebo moje a znám lidi, co se k věcem šetrně nechovají a je lhostejné, zda služební nebo jejich. A teď nerozlišuju mezi ntb, telefonem nebo autem. Nějak jsem zjistil, že ta novější věc je obvykle méně kvalitní, než ta předchozí, proto se snažím, aby mi ty věci vydržely prostě déle.


JJ, je to tak jak pšeš. Společnost dospěla do bodu totální spotřeby a tudíž mladší generace v tom už žijí a neví jaké to je si něčeho vážit, všeho je dostatek...A výrobci se jen přizpůsobili a je to voda na jejich mlýn, protože prodají všeho víc.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 15.12.2016 13:31, RE: poslední update
Tak Zafira šla včera do světa za závratných 40 000Kč.
Při rozebrání se zjistilo, že převodovka je KO (mmj i prasklá skříň), setrvák a spojku je nutné vyměnit taky. Koupil ji od nás pán, kterej snad má svůj servis a chce ji dát přítelkyni svého syna. Buď ji nemá rád, nebo má auto na kšeft a nám povídá pohádky...
Takže bacha na inzeráty na zachovalou zafiru B v naftě se dvěma sadami Alu kol
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.