0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Zafira B – je koupě dieselového motoru dobrý nápad?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
luke75
počet příspěvků2
datum registrace30.04.2013
Sobota 10.05.2014 07:36, Zafira B
Mám Zafiru B s důchodcovským benzínovým 1.6, který sice moc nejede, ale zato dost žere benzín i olej, takže s motorem moc neporadím.
Chtěl bych jen varovat ohledně pocitu, že Zafira je velké auto, protože není.
Je sice pravda, že díky dostatku místa nad hlavou můžete řídit i v cylindru, ale ve druhé řadě sedadel mohou sedět pouze 2 lidé. Třetí, prostřední místo je tak maximálně pro hodně hubeného psa. Zadní dvě místa jsou pouze pro malé děti. Ty tam ale nedáte, protože musí být v autosedačce a protože je máte rádi - od zadních dveří je dělí pouhých pár cm. A ikdyby jste je tam přesto chtěli umístit, tak se díky chytrému místu pro čokla ve druhé řadě dozadu stejně nedostanete /US auta mají uličku, což dává o hodně větší smysl/. Druhá řada se dá samozřejmě sklopit, ale to tam zase nesmí být žádná dětská autosedačka...
No a když Vám děti vyrostou, tak se úplně dozadu už nevejdou...
Takže ano, Zafira je 7mi místné auto, ale počítejte se zhruba takovýmto osazenstvem: 4 dospělí, vometák a děti, které nemáte moc rádi.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Neděle 11.05.2014 19:39, Diesel do Zafiry
Trošku mě překvapuje tazatelův roční nájezd. Na 30tkm ročně bych se začal koukat na nové nebo max. roční auto. Zafira v naftě se zřídkakdy prodává s reálnými nájezdy pod 150tkm a pak obvykle začíná kolečko investic. Z počátku výroby byly v nabídce tři varianty Fiaťácké 1.9JTD. 100, 120 a 150k. Nejlepší volba z pohledu spolehlivost a dynamika je prostřední 120k. 100k byly celkem oblíbené v německých autopůjčovnách, 150k mají problematické vířivé klapky v sání a velký točivý moment celkem rychle likviduje dvouhmotový setrvačník. Bohužel Zafira měla vzhledem k hmotnosti a emisím vždy filtr pevných částic a ten zrovna zde nefunguje moc dobře. Nachází se celkem daleko od motoru a ohřátí na teplotu regenerace nastává skutečně po delší jízdě v zátěži. Po faceliftu přišly motory 1.7CDTI od Isuzu, které nejsou tak dobré pokud jde o spotřebu a dynamiku, FAP mají také. Za mě je optimum Zafira 1.8 103kW nebo 2.0T
reagovat
pacerva
počet příspěvků1
datum registrace15.05.2014
Čtvrtek 15.05.2014 20:59, Zafira B
Mám 3roky zafiru B taktéž s 1,6 benzinovým motorem ,jak se zmínil Luke a skutečně má pravdu v tom ,že žere dost jak olej 1l na 2000 km tak v mém případě etanol necelých 9l na 100km, ale díky ceně to jde. To je k benzinu. O velikosti se asi nemá cenu zmiňovat, pro mně a mou rodinu je velká až dost, jízdní vlastnosti velmi dobré, až na ten motor, který je při plném osazení vozu trochu dýchavičný. Proto se poohlížím po výměně za naftu .Osobně jsem projel 1,7 CDTI 92kw, 1,9CDTI 88kw a110kw a musím říct ,že se mi nejvíc zamlouvá 1,7od Isuzu,už jenom proto ,že to není takový italský traktor jako 1,9 a netrpí tolik problémy s filtry pevných částic ,akceleračně je srovnatelná s 1.9 110kw ,je jich ,ale k mání podstatně míň než ojetých 1,9tek. Co se týče zbývajících benzínových motorizací tak 1,8 je dost dobrá, ale chybí šestka,proto vyšší spotřeba, 2.0T to je trhavina,ale sežere vás, 2,2 direkt sice šestku má , ale dle recenzí hodně problémový agregát.
reagovat
roman.mozis
počet příspěvků2
datum registrace25.04.2012
Pátek 16.05.2014 09:13, RE: Zafira B
luke75 napsal:
Mám Zafiru B s důchodcovským benzínovým 1.6, který sice moc nejede, ale zato dost žere benzín i olej, takže s motorem moc neporadím. Chtěl bych jen varovat ohledně pocitu, že Zafira je velké auto, protože není. Je sice pravda, že díky dostatku místa nad hlavou můžete řídit i v cylindru, ale ve druhé řadě sedadel mohou sedět pouze 2 lidé. Třetí, prostřední místo je tak maximálně pro hodně hubeného psa. Zadní dvě místa jsou pouze pro malé děti. Ty tam ale nedáte, protože musí být v autosedačce a protože je máte rádi - od zadních dveří je dělí pouhých pár cm. A ikdyby jste je tam přesto chtěli umístit, tak se díky chytrému místu pro čokla ve druhé řadě dozadu stejně nedostanete /US auta mají uličku, což dává o hodně větší smysl/. Druhá řada se dá samozřejmě sklopit, ale to tam zase nesmí být žádná dětská autosedačka... No a když Vám děti vyrostou, tak se úplně dozadu už nevejdou... Takže ano, Zafira je 7mi místné auto, ale počítejte se zhruba takovýmto osazenstvem: 4 dospělí, vometák a děti, které nemáte moc rádi.


V druhé řadě sedadel je v Zafiře B na šířku místa jako v kombíku odpovídající třídy (Astra, Focus, Megane ..), není pravda, že se tam vejdou jen 2 lidé. Tři dospělí průměrné velikosti se vedle sebe vklidu vejdou, nesmí to však být osoby s pozadím štýřského valacha . Není to samozřejmě na sto procent komfort jako ve dvou, ale je to únosné. My ve druhé řadě vozíme dvě děti v dětských sedačkách. Pokud jsou sedačky zapojeny na ISOFIX, tak je uprostřed místa málo. Pokud sedačky z ISOFIXU vypojím a jsou jen na 3bodovém pásu (naše sedačky to umožňují), lze je postrčit více ke dveřím a získat tak uprostřed místo pro jednu normální osobu případně třeba pro podsedák pro třetí dítě. Třetí řadu sedadel používáme pokud občas na výlet nebo na chatu bereme rodiče, vzadu jsou spokojeni (mají cca 170 cm), samozřejmě na jízdu k moři to není, ale pro tyhle účely ty sedačky jsou. Nevím jak jste přišel na to, že se děti do třetí řady nedostanou ? Druhá řada sedadel se dá celá během vteřiny posunout dopředu, pak stačí sklopit jednu sedačku a děti mohou dozadu zvesela nastoupit, v tom nevidím žádný problém, resp. takto je to stejné u všech aut co mají třetí řadu sedadel nejenom v Zafiře.


reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Pátek 16.05.2014 14:24, Interiér
Zaměřil bych se také na stav interiéru, některé Zafiry mají problém s obzvláště odfláknutým interiérem ze kterého padají různé části. Porouchané pojezdy sedaček také nejsou ničím výjimečným (jejich výměna je drahá) a sklopná třetí řada se vytrhává z úchytů nebo je sedadlo ošoupané jak kráva, až z toho leze ten molitan (nebo co to je). V našich bazarech se také objevují rozstřelené kusy, i když velmi precizně opravené, takže pozor pokud auto přitáhl bazar ze zahraničí za účelem prodeje. Obvykle nemáte šanci to bez odborníka poznat, protože jsou to auta hozená přes "budku", pokud tedy majitel při opravě nešetřil a nedal tam přední okno z druhovýroby.
reagovat
tipcarsweb
počet příspěvků12
datum registrace31.03.2014
Pátek 16.05.2014 17:37, alternator a diesel
"Co se týká nejčastějších závad, problémy se objevují u alternátoru, na kterém se vypaluje diodový můstek (postihuje často právě diesely)"
Nevi nekdo proc to postihuje jenom diesely? U Focusu je to stejne, pritom bych tipoval, ze benzin zatezuje alternator vic.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1242
datum registrace28.11.2008
Neděle 18.05.2014 20:22, RE: alternator a diesel
tipcarsweb napsal:
"Co se týká nejčastějších závad, problémy se objevují u alternátoru, na kterém se vypaluje diodový můstek (postihuje často právě diesely)"Nevi nekdo proc to postihuje jenom diesely? U Focusu je to stejne, pritom bych tipoval, ze benzin zatezuje alternator vic.


Proč má benzín zatěžovat alternátor víc? Diesly mívají větší kapacitu baterky, spotřebují víc energie během startování, tak musí víc dobíjet. Že má diesl menší otáčky není podstatné, podstatné je zpřevodování mezi motorem a alternátorem. Toliko můj lajcký názor...
reagovat
tipcarsweb
počet příspěvků12
datum registrace31.03.2014
Neděle 18.05.2014 21:40, baterie a alternator
To je pravda, ze diesel ma silnejsi baterii, takze bude mit vetsi odber, ale asi jen pro startovani. Myslel jsem, ze benzin spotrebuje vic energie, protoze svicky pali jiskru vzdycky a potrebuji proud. Pokud odejde alternator, diesel jeste pojede, ale benzin uz ne.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 19.05.2014 07:22, RE: baterie a alternator
tipcarsweb napsal:
To je pravda, ze diesel ma silnejsi baterii, takze bude mit vetsi odber, ale asi jen pro startovani. Myslel jsem, ze benzin spotrebuje vic energie, protoze svicky pali jiskru vzdycky a potrebuji proud. Pokud odejde alternator, diesel jeste pojede, ale benzin uz ne.


Vaše technické znalosti zamrzly v době Pragy V3S. Jakýkoli modernější diesel (včetně rotačkových TDI a SDI) bez baterie (a tedy funkčního alternátoru) nepojede. Elektřinu potřebuje řídící jednotka motoru, podávací čerpadlo, elektronika vstřikování, čidla v motoru, atd. - bez elektřiny žádné modernější auto prostě nejede.
reagovat
tipcarsweb
počet příspěvků12
datum registrace31.03.2014
Pondělí 19.05.2014 10:25, RE: baterie a alternator
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.

reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 19.05.2014 10:40, RE: baterie a alternator
tipcarsweb napsal:
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.


V tomhle ohledu jsou oba typy pohonu zcela rovnocenné - bez alternátoru pojedou nějakou dobu oba, ale jen tak dlouho, než se vybije baterie. Nemyslím si, že by moderní auto, ať již dieselové nebo benzínové, dojelo bez alternátoru (tedy jen na baterii) víc než nějakých 20-30 kilometrů.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 19.05.2014 10:56, RE: baterie a alternator
Pavlik napsal:
tipcarsweb napsal:
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.
V tomhle ohledu jsou oba typy pohonu zcela rovnocenné - bez alternátoru pojedou nějakou dobu oba, ale jen tak dlouho, než se vybije baterie. Nemyslím si, že by moderní auto, ať již dieselové nebo benzínové, dojelo bez alternátoru (tedy jen na baterii) víc než nějakých 20-30 kilometrů.


Měl jsem Vectru. Kleklo mi dobíjení a na baterku jsem dojel domů a bylo to neuvěřitelných 120 km. Jel jsem 70 na 5-ku, nic od elektriky, co nebylo nutné, nejelo, takže jen jiskry, ECU a čerpadlo + nutná palubní síť. Ale nebylo to nic moc.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 19.05.2014 11:31, Kleknutý alternátor
To nic není, my jsme jeli ve dvou do Slovinska na jachtu a cestou tam, asi 100 km před cílem odešel kolegovi v Octavii I 1,9 Tdi (služební) alternátor. Tam dojel v dojmologii, že je chyba v kontrolce. Nebyla, po zhasnutí motoru už to nenatočil. Nicméně byli jsme na místě pohoda, ale servis nebyl, protože byly svátky. Před odjezdem jsme dali baterku nabít do lodi na max a vyjeli jsme zpět 1200 km. Prvních 400 km jsme ujeli zcela v pohodě bez nutnosti zastavení, pak jsme baterii dobíjeli půlhodinovými zastávkami po 200 km a připojením kabely k mému nastartovanému autu (osobně mám dojem, že to té baterce moc nedalo, ale co už). Abych to zkrátil, tak jsme za tmy (rozsvícené parkovačky, žádná prdel) nakonec dojeli do Brna, kde si kolega dal vůz opravit. Takže s nafťákem dojedete s vadným alternátorem vpravdě daleko.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 19.05.2014 11:32, RE: baterie a alternator
David V napsal:
Pavlik napsal:
tipcarsweb napsal:
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.
V tomhle ohledu jsou oba typy pohonu zcela rovnocenné - bez alternátoru pojedou nějakou dobu oba, ale jen tak dlouho, než se vybije baterie. Nemyslím si, že by moderní auto, ať již dieselové nebo benzínové, dojelo bez alternátoru (tedy jen na baterii) víc než nějakých 20-30 kilometrů.
Měl jsem Vectru. Kleklo mi dobíjení a na baterku jsem dojel domů a bylo to neuvěřitelných 120 km. Jel jsem 70 na 5-ku, nic od elektriky, co nebylo nutné, nejelo, takže jen jiskry, ECU a čerpadlo + nutná palubní síť. Ale nebylo to nic moc.


Je to možné, zjevně nejvíc záleží na konkrétním typu auta a stavu baterie. Myslím si ale, že platí přímá úměra: čím modernější auto - tím menší dojezd na baterii. Přece jen počet spotřebičů (zvláště elektroniky), které nelze vypnout, je v dnešních autech ohromný.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 19.05.2014 11:37, RE: Kleknutý alternátor
brin napsal:
To nic není, my jsme jeli ve dvou do Slovinska na jachtu a cestou tam, asi 100 km před cílem odešel kolegovi v Octavii I 1,9 Tdi (služební) alternátor. Tam dojel v dojmologii, že je chyba v kontrolce. Nebyla, po zhasnutí motoru už to nenatočil. Nicméně byli jsme na místě pohoda, ale servis nebyl, protože byly svátky. Před odjezdem jsme dali baterku nabít do lodi na max a vyjeli jsme zpět 1200 km. Prvních 400 km jsme ujeli zcela v pohodě bez nutnosti zastavení, pak jsme baterii dobíjeli půlhodinovými zastávkami po 200 km a připojením kabely k mému nastartovanému autu (osobně mám dojem, že to té baterce moc nedalo, ale co už). Abych to zkrátil, tak jsme za tmy (rozsvícené parkovačky, žádná prdel) nakonec dojeli do Brna, kde si kolega dal vůz opravit. Takže s nafťákem dojedete s vadným alternátorem vpravdě daleko.


A já jsem chytil kapra, kterej mě 26 kilo. Fakt nekecám

Ale jo, dá se tomu věřit, ono to čerpadlo zase tolik nepotřebuje.
Když bude spotřeba 50-100W, tak to pri 80 Ah baterii znamená 20-10 h a během toho se něco najet dá.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 19.05.2014 12:03, ok
Nemám důvod si vymejšlet, sám jsem tomu nevěřil. Celou dobu byly zapnutý pouze parkovačky, vše ostatní zcela vypnuto. Jeli v zimě s otevřenýma okýnkama aby se jim nemlžilo přední sklo. Byla to hodně nepříjemná cesta.
reagovat
tipcarsweb
počet příspěvků12
datum registrace31.03.2014
Pondělí 19.05.2014 15:29, RE: Kleknutý alternátor
brin napsal:
... Před odjezdem jsme dali baterku nabít do lodi na max a vyjeli jsme zpět 1200 km. Prvních 400 km jsme ujeli zcela v pohodě bez nutnosti zastavení, pak jsme baterii dobíjeli půlhodinovými zastávkami po 200 km a připojením kabely k mému nastartovanému autu...


A ze s elektromobilem se nada zajet dlouha trasa
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 19.05.2014 18:42, jojo
Tak kamarád netankoval, při výjezdu měl plnou 60 l a po dojetí se mu ještě ani nerozsvítila rezerva. Ale jinak dobrej vtip
reagovat
kralici79
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2013
Úterý 20.05.2014 11:56, tak nejsme jediní.
Švárovo Octávkou z Chorvatské Mimice do Jihlavy s nefunkčním alternátorem.Bez chcípání vozu na jednu nádrž a poměrně v pohodě,ikdyž adrenalin byl, auto to zvládlo.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.