0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Omega C a zkušenosti majitele po třech letech používání

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2012 14:01, velký benzín a automat? to dává smysl!
Někdy jsou ceny těhle aut tak nízko, při výborném technickém stavu a velkorysé výbavě, že naopak smysl dávají, i když benzín stojí, co stojí. Zvlášť pro ty kdo moc nejezdí (řekněme tak do 10 000 ročně), ale nechtějí jezdit v nějaké plečce. Nedávno jsem měl možnost koupit Supa 1 2,8 V6 Tiptronic, výbava LaK, nádherná bílá kůže, kořenové dřevo (opravdu to je dřevo). Top stav za necelých 200 000 kč. Jenže pro mě by to bylo ne zrovna praktické auto, které se hodí hlavně na přesuny po dálnici, na okresce je trochu neohrabané. Ale uvažoval jsem nad ním dost dlouho, pro pohodovou jízdu jak stvořené... Ale k článku, trochu mě zarazilo, že majitel měnil jen kladky. Jak má tenhle motor vlastně řešeny rozvody? A co vodní pumpa? Co vím, tak málokdy u Opelů vydrží déle něž předepsaný interval pro výměnu (ale jde o typické oplácké 1,6 apod., V6 původem asi od GM to může mít jinak). Pokud někdo víte, napište.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2012 15:14, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
Paul napsal:
Někdy jsou ceny těhle aut tak nízko, při výborném technickém stavu a velkorysé výbavě, že naopak smysl dávají, i když benzín stojí, co stojí. Zvlášť pro ty kdo moc nejezdí (řekněme tak do 10 000 ročně), ale nechtějí jezdit v nějaké plečce. Nedávno jsem měl možnost koupit Supa 1 2,8 V6 Tiptronic, výbava LaK, nádherná bílá kůže, kořenové dřevo (opravdu to je dřevo). Top stav za necelých 200 000 kč. Jenže pro mě by to bylo ne zrovna praktické auto, které se hodí hlavně na přesuny po dálnici, na okr...
Mě z článku hlavně zaujalo to " překvapující zrychlení" u dlouze zpřevodované 4° převodovky. Zajímalo by mě, jak je to myšleno, jelikož 4° automat nemůže nějak extra zrychlovat s těžkým autem a "jen" 160kw. Pod 9s na 100km/h to bude jen stěží.
Jo a ten kdo mu nabízel chip na 185kw je pěkná blbost, víc se k tomu nehodlám vyjadřovat.

Paule: Tu 2.8 v Superbu jsi mohl klidně vzít, i když auto není uplně stvořené na okresky, s tímto pomalejším, ale spolehlivým automatem je a jízda hodně pohodová a ta neohrabanost by pak byla až na posledním místě Jo jinak co vím, tak 3.2 V6 Ve Vectře C má nespolehlivé řemenové rozvody, což předpokládám že bude stejný motor. Jo a motor by měl být od GM, tzn žere a nejede
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2012 16:42, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
zigi napsal:
Mě z článku hlavně zaujalo to " překvapující zrychlení" u dlouze zpřevodované 4° převodovky. Zajímalo by mě, jak je to myšleno, jelikož 4° automat nemůže nějak extra zrychlovat s těžkým autem a "jen" 160kw. Pod 9s na 100km/h to bude jen stěží.
Jo a ten kdo mu nabízel chip na 185kw je pěkná blbost, víc se k tomu nehodlám vyjadřovat.

Paule: Tu 2.8 v Superbu jsi mohl klidně vzít, i když auto není uplně stvořené na okresky, s tímto pomalejším, ale spolehlivým automatem je a jízda hodně pohodová ...
Předpokládám, že je to ten motor, co ze začal s velkou slávou montovat do prvních Vecter C. Ten opravdu nebyl dobrou volbou a konkrétně z důvodů, které píšeš. V těch prvních Vectrách mu ještě snížili o krapet výkon.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2012 17:23, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
David V napsal:
Předpokládám, že je to ten motor, co ze začal s velkou slávou montovat do prvních Vecter C. Ten opravdu nebyl dobrou volbou a konkrétně z důvodů, které píšeš. V těch prvních Vectrách mu ještě snížili o krapet výkon.
Ve Vectře C je nejlepší benzínový motor 2.8 V6 Turbo od Holdenu. Což samozřejmě víš. Mrzí mě, že jsem v tom nikdy nejel, jelikož slyším na něj jen samou chválu se spotřebou do 9l naprosto běžnou. V Omeze moc dobré benzíny nebyly, možná starší 2.0 16V, ale ten zase nebude nijak extra silný, spíš pro běžnou jízdu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2012 19:38, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
zigi napsal:
Mě z článku hlavně zaujalo to " překvapující zrychlení" u dlouze zpřevodované 4° převodovky. Zajímalo by mě, jak je to myšleno, jelikož 4° automat nemůže nějak extra zrychlovat s těžkým autem a "jen" 160kw. Pod 9s na 100km/h to bude jen stěží.
Jo a ten kdo mu nabízel chip na 185kw je pěkná blbost, víc se k tomu nehodlám vyjadřovat.

Paule: Tu 2.8 v Superbu jsi mohl klidně vzít, i když auto není uplně stvořené na okresky, s tímto pomalejším, ale spolehlivým automatem je a jízda hodně pohodová ...
Sup byl velké lákadlo ale musel bych se zbavit nějakého stávajícího auta a to se mi zrovna nechtělo. Snažil jsem se ho vecpat do rodiny (že bych si ho občas půjčil), ale tohle taky neprošlo. Tiptronic tu ale funguje moc dobře a už s ním mám i nějaké zkušenosti z Audi. Z klasických automatů mi přijde nejpovedenější. Řadí inteligentně, překvapivě rychle a pokud není vylágrováný tak bez škubání. Navíc není přehnaně servisně náročný. No, asi až zas budu poskakovat v koloně, tak si na Supa vzpomenu. Navíc to ševelení V6 a zahučení při plném plynu... :D
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.06.2012 19:44, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
zigi napsal:
Ve Vectře C je nejlepší benzínový motor 2.8 V6 Turbo od Holdenu. Což samozřejmě víš. Mrzí mě, že jsem v tom nikdy nejel, jelikož slyším na něj jen samou chválu se spotřebou do 9l naprosto běžnou. V Omeze moc dobré benzíny nebyly, možná starší 2.0 16V, ale ten zase nebude nijak extra silný, spíš pro běžnou jízdu
Jo, já jen doufám, že se mi jej za pár let podaří sehnat, ať už ve Vectře nebo v Insignii. Problémem u Insignie je vazba pouze na automatickou převodovku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2012 12:37, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
zigi napsal:
Mě z článku hlavně zaujalo to " překvapující zrychlení" u dlouze zpřevodované 4° převodovky. Zajímalo by mě, jak je to myšleno, jelikož 4° automat nemůže nějak extra zrychlovat s těžkým autem a "jen" 160kw. Pod 9s na 100km/h to bude jen stěží.
Jo a ten kdo mu nabízel chip na 185kw je pěkná blbost, víc se k tomu nehodlám vyjadřovat.

Paule: Tu 2.8 v Superbu jsi mohl klidně vzít, i když auto není uplně stvořené na okresky, s tímto pomalejším, ale spolehlivým automatem je a jízda hodně pohodová ...
Měl jsem stejný motor 3,2 V6 ve Vectře C ( spojen s manuálem) - ježděno od 80tis do 230 tis Km - motoricky velmi příjemné, možnost pohodové jízdy se spotřebou kolem 8 litrů nebo město za 14 litrů - v mixu jsem měl průměr kolem 9 litrů ( 80% mimoměsto). S motorem žádné problémy s rozvody - jen od 150tis žral tak litr oleje na 5tis km. Jinak spokojenost
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2012 12:57, recyklace
Takže jestli dobře počítám, tak koupeno 2006, používá ho 3 roky, tak zase diskutujeme nad 3 roky starou recenzí. Autor už dávno vzdal, že mu to neotiskli, takže ani nemůže nic připsat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.06.2012 13:00, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
Paul napsal:
Někdy jsou ceny těhle aut tak nízko, při výborném technickém stavu a velkorysé výbavě, že naopak smysl dávají, i když benzín stojí, co stojí. Zvlášť pro ty kdo moc nejezdí (řekněme tak do 10 000 ročně), ale nechtějí jezdit v nějaké plečce. Nedávno jsem měl možnost koupit Supa 1 2,8 V6 Tiptronic, výbava LaK, nádherná bílá kůže, kořenové dřevo (opravdu to je dřevo). Top stav za necelých 200 000 kč. Jenže pro mě by to bylo ne zrovna praktické auto, které se hodí hlavně na přesuny po dálnici, na okr...
Ty rozvody by mě taky zajímaly. Jak se pozná řemen, že je ještě dobrý? Podle několika automechaniků, kterých jsem se ptal, to víceméně poznat nejde, ledaže by byl úplná funglovka. V tom případě vyměnit jen kladky je dost risk, častěji se stává, že vymění řemen a nějak "zapomenou" vyměnit kladky, ty se pak zadřou a je vymalováno. To se stalo bráchovi se služební Astrou v autorizovaném Opel servisu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 16.06.2012 09:07, RE: velký benzín a automat? to dává smysl!
Koloss napsal:
Ty rozvody by mě taky zajímaly. Jak se pozná řemen, že je ještě dobrý? Podle několika automechaniků, kterých jsem se ptal, to víceméně poznat nejde, ledaže by byl úplná funglovka. V tom případě vyměnit jen kladky je dost risk, častěji se stává, že vymění řemen a nějak "zapomenou" vyměnit kladky, ty se pak zadřou a je vymalováno. To se stalo bráchovi se služební Astrou v autorizovaném Opel servisu.
Přesně tak. Neznám mechnika, který by poznal, zda je řemen ještě dobrý (pokud nejde vidět že je zcela nový). Ale i tak hrozí při koupi ojetiny, že byly vyměněny pouze řemeny. Kladky a vodní pumpa mohla zůstat. Tam je ještě šance, že bude na dílu, třeba na pumpě, viditelně umístěný a vyražený rok výroby. A hlavně nechápu ten smysl. Vždyť většinou řemen patří mezi tu levnější součást rozvodů. A i kdyby stálv rádech tisíců, tak lepší než jezdit s pocitem, že mi někde na dálnici rupnou rozvody...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.