0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Corsa - proč mi netopí?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 00:54, termostat
s tou jednoduchou výměnou bych byl u Opelu opatrnej. Dost často se u těchto starých Opelů vyskytuje termostat pod rozvodama motoru. Takže výměna není zrovna nejlevnější. Z toho důvodu doporučuji i kupovat kvalitní termostaty (Wahler), ať se to nemusí měnit znova.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 12:30, Decka pred chladic
Drive se davaly na auta decky pred chladic, aby se naporove tolik neochlazoval. Praktikoval jsem to kdysi u 120 kartonem, ktery se dal kdykoliv jednoduse vyndat. Motor se ohrival rychleji a auto topilo o poznani lepe.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 17:19, RE: Decka pred chladic
zeneva napsal:
Drive se davaly na auta decky pred chladic, aby se naporove tolik neochlazoval. Praktikoval jsem to kdysi u 120 kartonem, ktery se dal kdykoliv jednoduse vyndat. Motor se ohrival rychleji a auto topilo o poznani lepe.
Dnes deset prodejců z devíti doporučuje ten karton dávat i na boky auta, aby se předešlo škodám od nárazu dveří spolukolegů motoristů u hypermarketů. Hodí se to právě v této době, proto tuto užitečnou radu dávám i sem. Já sám jsem oblepil celé auto kromě čelního skla.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 18:18, RE: Decka pred chladic
rojack napsal:
Dnes deset prodejců z devíti doporučuje ten karton dávat i na boky auta, aby se předešlo škodám od nárazu dveří spolukolegů motoristů u hypermarketů. Hodí se to právě v této době, proto tuto užitečnou radu dávám i sem. Já sám jsem oblepil celé auto kromě čelního skla.
se smějete, ale některá auta mají tovární kryty chladičů ve formě uživatelsky namontovatelných záslepek větracích otvorů v předním nárazníku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 20:03, RE: Decka pred chladic
eLzyx napsal:
se smějete, ale některá auta mají tovární kryty chladičů ve formě uživatelsky namontovatelných záslepek větracích otvorů v předním nárazníku.
Mně to přijde ale skutečně jako úprava patřící někam do roku 1980, tedy na stodvacítku. První věc je mít v pořádku termostat. Pokud je, pak nemá žádná dečka smysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 21:48, RE: Decka pred chladic
rojack napsal:
Mně to přijde ale skutečně jako úprava patřící někam do roku 1980, tedy na stodvacítku. První věc je mít v pořádku termostat. Pokud je, pak nemá žádná dečka smysl.
ale má, ono když jedete v -25°C, tak to sakra pomůže. Ano v našich klimatických podmínkách taková situace nastane jednou za rok, ale stává se. Navíc není jen našeho trhu, že ... jsou i severské trhy, Rusko atp.
Pravda, toto řešení jsem viděl pouze u některých výkonných vozů (250PS+), kde je požadavek na velmi dobré chlazení i na rozpálených silnicích někde ve Španělsku. Proto mají bohatě dimenzované ventilační otvory v předním nárazníku- a ty jsou v zimě nežádoucí. Chladič sice lze uzavřít termostatem, nicméně prochladá blok(nežádoucí pnutí), olejová náplň (trhá se mazací film) atp.
Nicméně v případě této Corsy je to samozřejmě blbost - tady bude vadný termostat na 99,5%
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 23:03, RE: Decka pred chladic
eLzyx napsal:
ale má, ono když jedete v -25°C, tak to sakra pomůže. Ano v našich klimatických podmínkách taková situace nastane jednou za rok, ale stává se. Navíc není jen našeho trhu, že ... jsou i severské trhy, Rusko atp.
Pravda, toto řešení jsem viděl pouze u některých výkonných vozů (250PS+), kde je požadavek na velmi dobré chlazení i na rozpálených silnicích někde ve Španělsku. Proto mají bohatě dimenzované ventilační otvory v předním nárazníku- a ty jsou v zimě nežádoucí. Chladič sice lze uzavřít term...
Anebo zarostlej výměník. Jestli je telota vody rychle ok, a přesto to netopí, tak je to ono. Taková banalita snad musí bejt jasná každýmu i laickýmu uživateli auta. Stačí použít tu kuličku na krku... Mě na aut. klimě pozlobila klapka vnitřní cirkulace (resp. relé). Tam je svépomocná "diagnostika" k ničemu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.12.2011 23:06, RE: Decka pred chladic
rojack napsal:
Mně to přijde ale skutečně jako úprava patřící někam do roku 1980, tedy na stodvacítku. První věc je mít v pořádku termostat. Pokud je, pak nemá žádná dečka smysl.
Má to tuším nová 508. Ale kvůli Cx ve vyšších rychlostech kvůli spotřebě. Jak je tam vymyšleno hlídání teploty jsem neštudoval, ale asi nějakým čidlem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.12.2011 07:10, RE: Decka pred chladic
eLzyx napsal:
ale má, ono když jedete v -25°C, tak to sakra pomůže. Ano v našich klimatických podmínkách taková situace nastane jednou za rok, ale stává se. Navíc není jen našeho trhu, že ... jsou i severské trhy, Rusko atp.
Pravda, toto řešení jsem viděl pouze u některých výkonných vozů (250PS+), kde je požadavek na velmi dobré chlazení i na rozpálených silnicích někde ve Španělsku. Proto mají bohatě dimenzované ventilační otvory v předním nárazníku- a ty jsou v zimě nežádoucí. Chladič sice lze uzavřít term...
Kryt chladiče se dá koupit, mimo jiné, i na jakoukoli škodovku (a ty mají 250 HP a více zcela běžně). Na přední masku se nacvakne plastový (částečně průhledný) kryt a hotovo. Za včerejšek jsem to viděl na cca 5 fabiích a 2 octaviích. Předpokládám, že to instalují především lidé jezdící krátké trasy kvůli rychlejšímu ohřevu motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.12.2011 11:09, RE: Decka pred chladic
Pepe napsal:
Má to tuším nová 508. Ale kvůli Cx ve vyšších rychlostech kvůli spotřebě. Jak je tam vymyšleno hlídání teploty jsem neštudoval, ale asi nějakým čidlem...
souhlasim že pokud je termostat v pořádku je dečka holý nesmysl, nikdy jsem rozdíl neměřil ale domívám se že obtok vzduchu kolem motoru ochladí motor minimální v praxi nepoznáte rozdíl. u mého passatu je zadeklovaný vřšek i spodek plastem a vpředu jsou paralelně dva chladiče na vodu a klimu kolik asi tak může protéct vzduchu okolo.... jen bych do pěkně napsaného článku dodal informaci že i můj 12 let starý pasat má elektrický příhřev vody a novější auta myslím že i O2 mají elektrickou topnou spirálu (fén) foukající do interiéru. i můj diesel topí po pár km i bez dečky :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.12.2011 16:59, RE: termostat
eLzyx napsal:
s tou jednoduchou výměnou bych byl u Opelu opatrnej. Dost často se u těchto starých Opelů vyskytuje termostat pod rozvodama motoru. Takže výměna není zrovna nejlevnější. Z toho důvodu doporučuji i kupovat kvalitní termostaty (Wahler), ať se to nemusí měnit znova.
drahé náhradní díly
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.