0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Corsa D - jaký diesel vybrat?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Hurikan
počet příspěvků50
datum registrace25.06.2013
Úterý 17.09.2013 08:59, Diesel?
taky se tam,jak jezdite,kdyz jste zvykly na diesel.Ja v tom vidim jen horsi starty-zejmena v zime a zbytecne riziko potencionalnich zavad na motoru.U tak maleho auta uz nejde o spotrebu phm ale ve Vasem ripade asi pouze o zvyk.Nebo mate naftu zdarma.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Úterý 17.09.2013 09:35, Corsa diesel
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 17.09.2013 13:00, RE: Corsa diesel
*autofans* napsal:
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....


Ano, dávat naftu do Corsy, Pola apod. je naprostá zhovadilost.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 17.09.2013 22:48, RE: Corsa diesel
David V napsal:
*autofans* napsal:
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....
Ano, dávat naftu do Corsy, Pola apod. je naprostá zhovadilost.


Když někdo koupí malé naftové auto na to, že ho od novoty dojezdí na dálnici za 4-5 let do mrtě (tzn. cca 250-300 tkm), pak snad budiž. Ale chtít toto auto ojeté, to je odvaha.

Někdy mám pocit, že sem tyto dotazy píšou snad převážně sami majitelé těhle aut co se jich chtějí zbavit a dělají jim tím reklamu. Dotazů na nákup starých dieslů je tu poslední dobou docela dost.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 18.09.2013 08:36, RE: Corsa diesel
Petr S napsal:
David V napsal:
*autofans* napsal:
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....
Ano, dávat naftu do Corsy, Pola apod. je naprostá zhovadilost.
Když někdo koupí malé naftové auto na to, že ho od novoty dojezdí na dálnici za 4-5 let do mrtě (tzn. cca 250-300 tkm), pak snad budiž. Ale chtít toto auto ojeté, to je odvaha. Někdy mám pocit, že sem tyto dotazy píšou snad převážně sami majitelé těhle aut co se jich chtějí zbavit a dělají jim tím reklamu. Dotazů na nákup starých dieslů je tu poslední dobou docela dost.


Je to docela dobře, že se lidé ptají, protože přišli možná na to, že neftový motor se nemusí rovnat automaticky ekonomičtější řešení. Trochu mi ale v poslední době přijde, že se na Tipcars doporučí skoro všechno, tedy i to, co moc smysl nedává, viz tento článek nebo článek o EOSu.
reagovat
MarekMM
počet příspěvků39
datum registrace05.05.2013
Středa 18.09.2013 09:26, re:
Zájemce píše, že je zvyklý na diesel, a proto by ho chtěl i v ojeté Corse. Zajímá ho, jaký DIESEL vybrat. V článku je odpověď na jeho dotaz, tedy který diesel bude vhodnější. Neptal se na nejlepší motorizaci pro toto auto.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 18.09.2013 09:44, RE: re:
MarekMM napsal:
Zájemce píše, že je zvyklý na diesel, a proto by ho chtěl i v ojeté Corse. Zajímá ho, jaký DIESEL vybrat. V článku je odpověď na jeho dotaz, tedy který diesel bude vhodnější. Neptal se na nejlepší motorizaci pro toto auto.


No právě. Od toho jsou na světě odborníci, aby přinesli jiné aspekty, zejména pokud prvotní volba není šťastná. Takže se rada dle mého názoru neměla omezit jen na odpověď na konkrétní dotaz, ale měla trochu rozšířit obzory a ukázat, že existují i jiná, v tomto případě dost možná lepší řešení.
Dtto teď Q7 s benzínem. To je analogie, ale opačná. Tak jak je nafta do ojeté Corsy neopodstatněná (úspora na palivu je zanedbatelná, ale servisní nároky u nafty mohou být nemilé), stejně tak je nevhodný benzín do aut typu Q7, a to ani ne tak tou obří spotřebou, ale momentovým průběhem ve vztahu k hmotnosti. A provozní náročnost je u tohoto vozu tak velká, že už je prakticky jedno, jestli v tom je V8 v benzínu nebo naftě.
reagovat
Roman AX
počet příspěvků134
datum registrace09.12.2011
Středa 18.09.2013 15:49, nafta
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 18.09.2013 16:00, RE: nafta
Roman AX napsal:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.


Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere.
A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě...
A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady.
A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem:
Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte.
A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 18.09.2013 17:20, A já se zase nedivím "zvyku na diesel"
Proč? Máme doma dvě auta, která mají zhruba stejně najeto, jedno 1,8 benzin a druhé 2,0 diesel. Čím myslíte, že jezdím raději? Samozřejmě dieslem, protože "to jede". Ten zátah tam prostě je, proti tomu benzinu skoro neskutečný. Neřeším servisní náklady (mimochodem jsou vyšší u toho benzinu, ale to bude dáno tím, že je to rozdrbaná ojetina, na které se posr... už skoro všechno a jen mé city k němu mi nedovolí ho pustit přes okraj propasti). Nesedím nad excelovskými tabulkami, jen čirým rozumem vím, že si nekoupím šestiválec benzin.
Proto: chceš diesel? - kup si ho, bez ohledu na "chytré" rady. Stejně nejvíc záleží na kusu, na který kápneš. Ani na to omílané turbo se nemusí sáhnout po celou dobu životnosti auta, když s ním člověk zachází dobře. Proto bych šel v tomto případě do 1,7 (slabší motor je prostě slabší a každý "kluk" se chce někdy svézt) a vybíral bych na soukromé inzerci, zajel se na auto podívat, hned tak vidím, kdo s ním jezdil, dal bych si pozor, aby ho dotyčný měl jako prvouživatel, hned bych ho vyzpovídal, i podle odpovědí na otázky se dá usoudit, zda to je závodník nebo řidič kliďas. Asi tak. Samozřejmě všechno ostatní jako nejlépe mechanik na kontrolu auta, apod., platí.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 18.09.2013 19:21, RE: nafta
David V napsal:
Roman AX napsal:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.

Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 19.09.2013 01:11, RE: A já se zase nedivím "zvyku na diesel"
rojack napsal:
Proč? Máme doma dvě auta, která mají zhruba stejně najeto, jedno 1,8 benzin a druhé 2,0 diesel. Čím myslíte, že jezdím raději? Samozřejmě dieslem, protože "to jede". Ten zátah tam prostě je, proti tomu benzinu skoro neskutečný. Neřeším servisní náklady (mimochodem jsou vyšší u toho benzinu, ale to bude dáno tím, že je to rozdrbaná ojetina, na které se posr... už skoro všechno a jen mé city k němu mi nedovolí ho pustit přes okraj propasti). Nesedím nad excelovskými tabulkami, jen čirým rozumem vím, že si nekoupím šestiválec benzin.Proto: chceš diesel? - kup si ho, bez ohledu na "chytré" rady. Stejně nejvíc záleží na kusu, na který kápneš. Ani na to omílané turbo se nemusí sáhnout po celou dobu životnosti auta, když s ním člověk zachází dobře. Proto bych šel v tomto případě do 1,7 (slabší motor je prostě slabší a každý "kluk" se chce někdy svézt) a vybíral bych na soukromé inzerci, zajel se na auto podívat, hned tak vidím, kdo s ním jezdil, dal bych si pozor, aby ho dotyčný měl jako prvouživatel, hned bych ho vyzpovídal, i podle odpovědí na otázky se dá usoudit, zda to je závodník nebo řidič kliďas. Asi tak. Samozřejmě všechno ostatní jako nejlépe mechanik na kontrolu auta, apod., platí.


Držíš starý benzín a nový diesl, OK proti tomu nic. Dělal bys to tak i opačně (vydržovat si starý turbodiesl)?

Jinak taky dávám většinou přednost ježdění v novejším autě i když je menší kategorie (oba benzíny), záleží na hlavně trase kam zrovna jedu a co/koho vezu. A to přesto že to novější auto má slabší motor.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 19.09.2013 07:42, RE: A já se zase nedivím "zvyku na diesel"
rojack napsal:
Proč? Máme doma dvě auta, která mají zhruba stejně najeto, jedno 1,8 benzin a druhé 2,0 diesel. Čím myslíte, že jezdím raději? Samozřejmě dieslem, protože "to jede". Ten zátah tam prostě je, proti tomu benzinu skoro neskutečný. Neřeším servisní náklady (mimochodem jsou vyšší u toho benzinu, ale to bude dáno tím, že je to rozdrbaná ojetina, na které se posr... už skoro všechno a jen mé city k němu mi nedovolí ho pustit přes okraj propasti). Nesedím nad excelovskými tabulkami, jen čirým rozumem vím, že si nekoupím šestiválec benzin.Proto: chceš diesel? - kup si ho, bez ohledu na "chytré" rady. Stejně nejvíc záleží na kusu, na který kápneš. Ani na to omílané turbo se nemusí sáhnout po celou dobu životnosti auta, když s ním člověk zachází dobře. Proto bych šel v tomto případě do 1,7 (slabší motor je prostě slabší a každý "kluk" se chce někdy svézt) a vybíral bych na soukromé inzerci, zajel se na auto podívat, hned tak vidím, kdo s ním jezdil, dal bych si pozor, aby ho dotyčný měl jako prvouživatel, hned bych ho vyzpovídal, i podle odpovědí na otázky se dá usoudit, zda to je závodník nebo řidič kliďas. Asi tak. Samozřejmě všechno ostatní jako nejlépe mechanik na kontrolu auta, apod., platí.

Jak píše Petr S, srovnávat auta s rozdílem cca 10 let není úplně košer, protože v procesu stárnutí najeté kilometry jsou podružné. A to ještě podtrhuje fakt, že ta nafta má větší výkon než benzín. Srovnej s tehdejší 2-litrové nafty (DI, DTI) s 1.8 (X18XE, X18XE1).
Co se týká sledování nákladů a volby motoru, tak jsem upřednostnil jiná kriteria, než je nízká spotřeba, protože to pro moje potřeby nebyla rozhodující položka a navíc jsem si prostě koupil, co jsem chtěl. To, že ty náklady sleduju neznamená automaticky, že bych na ten provoz neměl, jen prostě vím, jakou položkou se do budoucna zabývat mám a jakou ne, neboť čirý rozum mi prostě bez vstupních dat nestačí.
A co se týká zvyku na diesel, tak jsem pár auty jel a zvyknout si na pohon mi trvalo relativně pár kilometrů. A nikdy nešlo o pohon samotný, ale spíše o výkon, kterým auto disponovalo a tomu bylo pak nutné přizpůsobit jízdu. To, že je někdo na něco zvyklý prostě neberu jako platný argument. Moje žena byla zvyklá na Kadetta a o větším autě nechtěla ani slyšet. Pak si zvykla na Vectru a nechápala, jak mohla jezdit v Kadettu. Teď máme Mondeo, kterýho se taky bála a říká, že se jí v tom dobře jezdí, líp než v předchozím. Člověk je adaptabilní tvor, zvykne si na všechno.
A co se týká doporučení ve zveřejňovaných radách. Už se mi párkrát v jiných oblastech stalo, že jsem něco vlažně nastudoval a udělal předvýběr a pak mi někdo zkušenější ukázal mnohem lepší cestu, proto si myslím, že by se tu mohly objevovat i jiné použitelné alternativy.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 19.09.2013 08:04, RE: nafta
Pepe napsal:
David V napsal:
Roman AX napsal:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.


Nemusíme přece chodit do extrémů, stačí jen uvést pár argumentů a každý se rozhodne sám. Beru, že někdo kvůli velkým porcím km jezdí na naftu, pokud má spočítané, že se mu to hmatatelně vyplatí. A je to tento případ člověka, který poptává malé 7-mi leté auto, kde kritérium nafta stojí na tom, že je na ni zvyklý?
Mimochodem zde v Tipcars se mi nezobrazila ani jedna Corsa s motorem 1.7 CDTi mezi roky 2005-2007, se slabším motorem 1.3 je jich 10 a s benzínovými je jich 25.
reagovat
Muroň
počet příspěvků71
datum registrace10.06.2008
Čtvrtek 19.09.2013 11:51, RE: nafta
Pepe napsal:
David V napsal:
Roman AX napsal:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.


1,7 CDTi pochází od Isuzu (je to uvedeno i v radě) a přestože to výkonem, spotřebou a kultivovaností není žádný zázrak, po stránce spolehlivosti je o mnóóóho lepší než fiatí 1,3. Tazatel preferuje spolehlivou verzi, takže rada zněla správně.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 19.09.2013 13:34, RE: nafta
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Roman AX napsal:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.
Nemusíme přece chodit do extrémů, stačí jen uvést pár argumentů a každý se rozhodne sám. Beru, že někdo kvůli velkým porcím km jezdí na naftu, pokud má spočítané, že se mu to hmatatelně vyplatí. A je to tento případ člověka, který poptává malé 7-mi leté auto, kde kritérium nafta stojí na tom, že je na ni zvyklý? Mimochodem zde v Tipcars se mi nezobrazila ani jedna Corsa s motorem 1.7 CDTi mezi roky 2005-2007, se slabším motorem 1.3 je jich 10 a s benzínovými je jich 25.


Bohužel v prvních příspěvcích nezazněla žádná rada ohledně dotazovaných motorů, jen jednoznačné odsouzení, s následným doporučením pomalu na léčení. Chápu argumenty pro benzín, jenže ty měly zaznít "pod čarou", po radě, jestli 1,3 nebo 1,7. To jediné mi vadí - a vadilo by mi to i obráceně...
reagovat
figo
počet příspěvků37
datum registrace28.05.2007
Čtvrtek 19.09.2013 15:59, 1,3 CDTi
Osobní zkušenost, shodou okolností v Corse byť předchozí generace než je poptávaná - vynikající motor, najeto 150 tis. bez jediného zaváhání, motor je to skvělý akorát je potřeba se o něj starat jako o každý jiný a je fakt, že ten můj kousek měl oficiální servisní interval 50 tis km včetně oleje!! Na což jsem se jako člověk s mozkem vyprdnul a ač jsem se stal terčem posměchu servisních techniků Opelu, tak jsem jej měnil po 20 tis. Moje doporučení je tedy ano, jenom je potřeba koupit motor s prokazatelnou péčí. 1,7 neodsuzuji ani nerozmlouvám, jenom mám obavu, že jich ke koupi moc nebude.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.