zpět
 

diskuze k tématu: Problem se studenym startem

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní, automobilky, německá vozidla, americká vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Středa 05.04.2017 09:31, Problem se studenym startem
Dobry den, muj problem se tyka automobilu opel astra H 1.8 92kw (typ motoru z18xe). Problem spociva v tom, ze kdyz je auto studene, tak se motor po nastartovani hada, skacou otacky a motor se cely klepe.. Na diagnostice to obcas hodi bohatou smes a obcas chudou. Auto moc netahne, jeden technik si myslel, ze to je 1.4.. Meneny svicky, lambda sonda, vstriky. Zkouseno vymenit skrtici klapku, zapalovaci listu, vahu vzduchu.. Nemate nekdo prosim nejak napad co by to jeste mohlo byt? Dekuji za kazdou odpoved
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Středa 05.04.2017 10:28, Čidla
Zkontroloval bych čidla teploty nasávaného vzduchu, případně čidla polohy vačky a kliky.
Ale tipuju teplotu, která se může třeba vlivem špatného kontaktu skokově měnit a motor na to reaguje úpravou směsi.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Středa 05.04.2017 13:15, RE
Mrtvy cidlo polohy vacky nebo klikovky by delalo problem porad, ne jen za studena (i kdyz ten konkretni motor vubec neznam).
Ty lambady byly meneny obe?

Ja mel skoro stejnej problem s chybama ohledne smesi, a bylo to vahou vzduchu - nebyla vylozene vadna, ale merila spatne.

Zkusil bych postupne odpojovat snimace (MAF, IAT, MAP), a podle nastale zmeny postupoval dal. Pak se podivat, jestli nekde neni netesnost v sani.

Predpokladam, ze ten motor nepouziva modulovany cerpadlo paliva, takze tam by chyba byt nemusela.

reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Středa 05.04.2017 14:02, Re re re re re
Diky za odpovedi.. Nejsem si jisty, ale tusim, ze mi technik rikal, ze to cidlo teploty menit zkousel.. Lambda byla menena jenom predni, co mi bylo receno, tak ta druha je jen takova "kontrolni", tak tu jsem nemenil.. Odpojit vahu vzduchu jsem zkousel, zadnou zmenu jsem nezaznamenal a byla tam zkousena i z jineho auta.. Dneska jedu jeste vyzkouset cidlo klepani, je mozne aby to bylo tim?
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 05.04.2017 14:49, diag? néé
Nikdy nepochopím českou oblibu ve zkoušení výměn jednotlivých dílů... Diagnostika by jasně řekla s čím má problém. Ale to ne. Základem je zkoušet.
I univerzální diagnostika z Číny za 200,- Kč by dokázala zobrazit pamět závad motoru, aktuální hodnoty teplot, množství vzduchu, předstihu, bohatosti směsi atd...
Bylo zmíněno, že mechanik si myslel že se jedná o motor 1.4 a přitom je to 1.8. Instaloval tam tento mechanik nějaké nové díly? Protože tyto díly nemusí být ty správné...
Já jsem sice jen mechanik amatér, ale postupoval bych takto:
1) vizuální kontrola všech hadic co mají cokoliv společného se sáním/vedením vzduchu. Není nějaká hadička vypadnutá, zteřelá, prodřená, nebo prožraná od kuny?
2) pomocí základní diagnostiky se podívat na hodnoty na čidlech (live data), zda tam nejsou nesmysly, jako třeba teplota -40°C atp. Také se podívat do paměti závad.
3) Na přípravu směsi mají vliv: MAF (váha vzduchu - čidlo je někde na hadici sání), teplotní čidla (nasávaného vzduchu, vody, případně další), lambda sondy (nevím, máte li 1 nebo 2).
Šlo by postupně odpojovat tato čidla s tím, zda se motor nezklidní. Upozorňuji že každé takové zkušební odpojení se zapíše do paměti závad a dostane li potom auto do rukou nezkušený mechanik, tak začne bezmyšlenkovitě měnit veškeré díly, co mu pamět chyb vypíše.
Někdo taky zmiňoval čidla polohy klikové a vačkové hřídele. Pokud by byly vadné, byla zapsaná alespoň sporadická chyba v paměti závad. Navíc zatím vždy mi v takových případech motor nešel nastartovat když byl teplý, ne studený.

Jak došlo k závadě? Projevila se sama od sebe, nebo po nějakém zákroku?
Mě se třeba nedávno projevila na jednom z mých aut chyba, kdy se rozsvítila kontrolka "check engine" a nedržel moc stabilně volnoběh. Dle diagnostiky příliš chudá směs. Dle fóra na internetu k této chybě vadná škrtící klapka, MAF, lambdy a nevím co ještě. Prdlajz. Čistil jsem před tím velmi silně zakarbonované sací potrubí (fakt 2mm sajrajtu na stěnách) a tak měl motor po vyčištění víc vzduchu než dříve a neuměl si s tím sám poradit. Dal jsem tedy v orig. diagnostice "přizpůsobit škrtící klapku" a závada byla pryč. Zajímavé je, že se to podle návodu k autu mělo provést samo po odpojení baterie, ale neprovedlo se to...
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Čtvrtek 06.04.2017 06:54, Re re re re re
Ono to bylo uz tolikrat na diagnostice, ale vzdy bud bez zavady a nebo chuda/bohata smes.. Ten technik tam nic nemenil, jen kdyz se s tim projel, tak si myslel, ze to je motor 1.4,ze to vubec netahne.. Nevim, jak se zavada projevilo, auto jsem koupil pred pul rokem od nejakyho chlapa, kterej rekl, ze to trva tak 15s a pak jede v pohode. Bohuzel kdyz jsem tam byl, tak auto bylo zahraty a jelo uplne krasne.. Tahle zavada je napsana i v kupni smlouve, takze mam smulu.. Dneska tam zkousej menit jeste cidlo klepani, ale to si osobne myslim, ze s tim nic nebude mit spolecnehi, takze odpoledne poradne mrknu na to sani, ale uz jsem koukal snad na vsechno... Hlavne ne jen ja, ale i takovejch techniku..
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 06.04.2017 07:53, RE: Re re re re re
image napsal:
Ono to bylo uz tolikrat na diagnostice, ale vzdy bud bez zavady a nebo chuda/bohata smes.. Ten technik tam nic nemenil, jen kdyz se s tim projel, tak si myslel, ze to je motor 1.4,ze to vubec netahne.. Nevim, jak se zavada projevilo, auto jsem koupil pred pul rokem od nejakyho chlapa, kterej rekl, ze to trva tak 15s a pak jede v pohode. Bohuzel kdyz jsem tam byl, tak auto bylo zahraty a jelo uplne krasne.. Tahle zavada je napsana i v kupni smlouve, takze mam smulu.. Dneska tam zkousej menit jeste cidlo klepani, ale to si osobne myslim, ze s tim nic nebude mit spolecnehi, takze odpoledne poradne mrknu na to sani, ale uz jsem koukal snad na vsechno... Hlavne ne jen ja, ale i takovejch techniku..


Tam je vyměněný skoro všechno, co by to mohlo dělat. Čidlo klepání to asi nebude, ale padl tady tip na kontrolu sání. Měl jsem rozpadené odvětrání klikové skříně a dělalo to problémy, sice malé, ale přece. Zkuste opravdu najít všechno, co vede do sání a zkontrolovat stav. Děravé sání mělo docela vliv i na brzdy. S přisáváním vzduchu byl v systému vyšší tlak (nebyl dostatečný podtlak), takže se muselo víc na brzdy. Po opravě se tohle citelně zlepšilo. I výfukové potrubí bych zkontroloval. Může tam být za studena netěsnost, která se teplem zatáhne a lambda načítá nepravdivé hodnoty...
reagovat
Martin72
počet příspěvků81
datum registrace30.09.2016
Čtvrtek 06.04.2017 08:39, špatný studený stat
Netuším čím je tento motor osazen, ale tebou popisované problémy způsobuje buď MAF nebo MAP senzor (sytém měření množství vzduchu), jinými slovy, motor netuší kolik do něj skutečně jde za studena vzduchu. Lambda (a to první) koriguje směs až po částečném zahřátí do té doby nemá na přípravu směsi vliv. Diagnostika nic nenahlásí pokud systém měření množství vzduchu není úplně KO nebo pokud neposílá úplně nesmyslné hodnoty. Špatná činnost snímače množství vzduchu se dá vyčíst z live dat motoru a to podle chování korekčních faktorů (dlouhodobý a krátkodobý) doby vstřiku a absolutního tlaku v sacím potrubí, popřípadě váhového znázornění množství vzduchu (to podle systému měření MAP/MAF ). Případně chování těchto faktorů dovede odhalit přisávání falešného vzduchu.
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Čtvrtek 06.04.2017 09:14, Re re re re re
Odpoledne kouknu na to sani, tu vahu vzduchu jsem zkousel odpojit a nenastala zadna zmena, zkousela se i vymenit za jinou a pry nebyla take zadna zmena.. Me take napadlo jestli nemuze byt neco s vyfukem, protoze vzdycky za studena z vyfuku jde takovy smradlavy (stiplavy) kour. Zitra bych to natocil a hodil bych nekam video, jestli by nekdo z toho nebyl moudrejsi. Hlavne v kazdym servisu si reknou priserny penize za ty "opravy", ale jelikoz v tom nejsem tak zbehly, tak mi nic jinyho nezbejva.. Popripade nemuze byt poskozeny uz i motor? Obcas se mi stane, kdyz jsem to chtel vytocit po studenym startu do otacek, tak se rozsviti kontrolka motoru, auto zacne zpomalovat, nejde nic delat, hodi se do nouzoveho rezimu, pak to chcionu, nastartuju a jedu v pohode dal a kontrolka tak za den nebo za dva zase zhasne
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 06.04.2017 09:25, RE: Re re re re re
image napsal:
Odpoledne kouknu na to sani, tu vahu vzduchu jsem zkousel odpojit a nenastala zadna zmena, zkousela se i vymenit za jinou a pry nebyla take zadna zmena.. Me take napadlo jestli nemuze byt neco s vyfukem, protoze vzdycky za studena z vyfuku jde takovy smradlavy (stiplavy) kour. Zitra bych to natocil a hodil bych nekam video, jestli by nekdo z toho nebyl moudrejsi. Hlavne v kazdym servisu si reknou priserny penize za ty "opravy", ale jelikoz v tom nejsem tak zbehly, tak mi nic jinyho nezbejva.. Popripade nemuze byt poskozeny uz i motor? Obcas se mi stane, kdyz jsem to chtel vytocit po studenym startu do otacek, tak se rozsviti kontrolka motoru, auto zacne zpomalovat, nejde nic delat, hodi se do nouzoveho rezimu, pak to chcionu, nastartuju a jedu v pohode dal a kontrolka tak za den nebo za dva zase zhasne


Studenej motor se nevytáčí! A teplý motor jede normálně? Bez záškubů a výkon odpovídající nebo to taky není ono.
Ten kouř za studen je bohatá špatně spálená směs, ale dlužno dodat, že studený motor smrdí každý, i ten, co problém se spalováním nemá. Než se ohřeje kat, tak to smrdí.
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Čtvrtek 06.04.2017 09:46, Re re re re re
Nemyslel jsem, ze ho vytocim hnedka, necham ho chvilku vyblbnout nez se uklidni to skubani, pak jedu a obcas to cukne nez se poradne zahreje, tak jsem to parkrat zkusil vytocit a hodilo to ten nouzovej rezim. Jak jsem psal, vykon bych rekl, ze neodpovida, coz si myslel i technik. Nad tech 90 to zrychluje strasne pomalu. Na dalnici se mi obcas stalo, ze jsem jel i na tempomat a citil jsem takovy zaskuby. Jinak jsem byl na emisich, tam jsem to nastartoval a hnedka mi rekl, ze to divne smrdi, ale po zmereni mi rekl, ze vypada vsechno v poradku, ze bych u technicky prosel a na diagnostice mu to nic neukazalo.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 06.04.2017 11:39, ještě tip
Ještě mne něco napadlo. Pokud se vyloučí výše zmíněné možnosti (netěsnost kdekoliv v sání), MAF/MAP senzor, teplotní čidla, lambdy atd., tak mne napadl ještě zkontrolovat tlak benzínu.
Kdyby čerpadlo dávalo o něco nižší tlak benzínu, tak by neodpovídala vstříknutá dávka dávce propočtené, což by motor rozpoznal na lambda sondě - což se i děje. Zapisuje chudou nebo bohatou směs. No a nižší tlak na vstřikovači způsobí i horší rozprášení směsi, což může mít za následek ten divný smrad z výfuku.
Dále sedí i to kdy se projevuje problém. Za studena, kdy je potřeba vstřikovat vyšší dávky (bohatší směs), nebo při jízdě vyšší rychlostí (a tedy vyšším výkonu), kdy je opět potřeba vstřikovat více paliva poklesne tlak, vstříkne se méně a auto opět nechce jet (zároveň si zapíše chybu - chudá směs).
Každý motor má určeno, kolik má být tento tlak paliva, zda 3 nebo i více barů (novější auta mají víc). Změřit to není až tak těžké.
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 06.04.2017 13:03, RE: ještě tip
free78 napsal:
Ještě mne něco napadlo. Pokud se vyloučí výše zmíněné možnosti (netěsnost kdekoliv v sání), MAF/MAP senzor, teplotní čidla, lambdy atd., tak mne napadl ještě zkontrolovat tlak benzínu.Kdyby čerpadlo dávalo o něco nižší tlak benzínu, tak by neodpovídala vstříknutá dávka dávce propočtené, což by motor rozpoznal na lambda sondě - což se i děje. Zapisuje chudou nebo bohatou směs. No a nižší tlak na vstřikovači způsobí i horší rozprášení směsi, což může mít za následek ten divný smrad z výfuku.Dále sedí i to kdy se projevuje problém. Za studena, kdy je potřeba vstřikovat vyšší dávky (bohatší směs), nebo při jízdě vyšší rychlostí (a tedy vyšším výkonu), kdy je opět potřeba vstřikovat více paliva poklesne tlak, vstříkne se méně a auto opět nechce jet (zároveň si zapíše chybu - chudá směs).Každý motor má určeno, kolik má být tento tlak paliva, zda 3 nebo i více barů (novější auta mají víc). Změřit to není až tak těžké.


Nechci to nijak rozporovat, ale já měl mnoho let nízký tlak paliva, což se negativně projevovalo na ochotě teplého motoru naskočit, ale se studeným nebyl žádný problém. Nic nesvítilo, vše OK. Na závadu jsem přišel až, když se mi po jednom ostrém předjížděcím manévru rozsvítila kontrolka motoru, ale takto jsem ten motor provozoval 7 let.
Na volnoběh je toho paliva potřeba minimum i u studeného motoru. Kdyby ten tlak byl tak malý, že by se neudržel studený volnoběh, tak by se s tím autem nedalo prakticky rozjet.
Nicméně nechci tím říct, že to nestojí za prověření. Třeba blbne nějaký vstřikovač nebo víc vstřikovačů. Nebo jsou blbě nastavený vůle (pokud to nemá hydroštely) nebo jsou hydroštely ucpaný.
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Čtvrtek 06.04.2017 14:38, Re re re re re
Ted jsem si byl vyzvednout ten "srot", technik mi rek, ze vsechnycidla a vsechno mozny normalne funguje a ze to vypada na ridici jednotku, tak tedka uvazuju co s tim.. Kazdopadne pujdu kouknout na to sani a pak kouknu na netu na ridici jednotky.. Nekde jsem cetl, ze se daji i ridici jednotky nejak opravovat, myslite, ze by to pomohlo?
reagovat
capslock
počet příspěvků227
datum registrace28.07.2007
Čtvrtek 06.04.2017 16:40, tlaky
Je třeba začít od základu - nech změřit kompresní tlaky válců, špatné tlaky / netěsné ventily se projevují při startu a podle výsledku se můžeš rozhodnout, jestli s motorem laborovat dál (čidla, ŘJ) nebo jej celý vyměnit, případně auto odepsat.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 06.04.2017 18:07, RE
poruse RJ neverim, maximalne tak koroze konektoru.

Dodavkou paliva to muze byt taky, nesedi mnozstvi benalu vs. lambda, proto ty chyby ohledne chude/bohate smesi. Cidlo tlaku paliva je tipuju provereny.

Jakej to ma system? vracecku, nebo modulovany cerpadlo?
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.