zpět
 

diskuze k tématu: Opel Astra h - kolísání otáček při studenym motoru

kategorie zařazení tématu: automobilky, německá vozidla
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Pondělí 24.10.2016 08:27, Opel Astra h - kolísání otáček při studenym motoru
Zdravim Vas vsechny, potreboval bych poradit. Mam opel astra h 1.8 92kw a kdyz chci nastartovat pri studenym motoru tak se skoro vubec nerozjedu, kolisaji otacky a nekdy to i chcipne. Nemate nekdo s timhle problemem zkusenosti? Na jinejch forech jsem se docetl, ze staci prehrat software a nebo vycistit klapky.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Pondělí 24.10.2016 11:00, re: astra
Zdravicko, z popisu usuzuju, ze po zahrati motor funguje spravne. Prijde me logicky, ze kdyby to bylo softwarem, tak to dela od novyho. Je to tak?

Jak jsou stary svicky?

Jinak tohle vypada i na regulaci smesi, zkuste odpojit MAF (vahu vzduchu), jestli to pokracuje.
Spatna lambda vetsinou tak vyraznej projev nemiva, ale muze byt taky. Pokud se pri odpojenym MAF nic nezmeni, klidne odpojte i lambdy. Mely by byt 2, jedna upstraem, jedna downstream. Pri pripadne vymene pozor, nebyvaji stejny (downstream byva sirokopasmova tusim).

Dalsi vec muze byt teplotni cidlo.

Zkousel jste pripojovat nejakou alespon zakladni diagnostiku a nacist ulozeny chyby?

Bohuzel, pokud neni MAF nebo lambda po smrti uplne (zkrat, nebo preruseno), tak jen posila ECU nesmyslny udaje, a v zaznamu chyb to nejspis nebude. Pak je potreba se podivat na hodnoty lambdy, MAF a klidne i teplotniho cidla pres diag.

Jen pro upresneni, je to Astra Mk.4?
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Pondělí 24.10.2016 13:47, Re : sheogorath
Abych rekl pravdu, tak autum skoro nerozumim. Na diagnostiku jsem volal, cas maji az pristi tyden, zitra jdu do jinyho servisu, aby mi vycistili ty klapky. A ano po ohrati motoru jede bezproblemove a ani nejsou problemy s nastartovanim.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Pondělí 24.10.2016 18:17, RE
Na tom testu s MAF nic neni. Najdete na sani pobliz vzduchovyho filtru neco z ceho jde 4-pin konektor, a ten konektor odpojte.. Pak nastartujte. To vse se studenym motorem...

Je to v podstate pruchozi dil s konektorem na te plastove trubce od filtru
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Úterý 25.10.2016 16:28, Re : sheogorath
Tak jsem byl na diagnostice a rek, ze to bude asi lambda. Chci se zeptat jestli by to byl problem vymenit si to doma. Tam si rekl za jednu 2500
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Úterý 25.10.2016 16:40, RE
Tolik ty lambdy vetsinou stoji.
Vymena nebyva slozita, problem muze byt v pristupu.
Vetsinou je nutny to jit zespodu, tzn nad jamou, nebo na zvedaku. Nekdy staci normalni klic, nekdy je potreba trubkovej klic.
Tam pak muze byt problem, protoze z te lambdy jde 3 nebo 4 zilovej kabel, a je potreba klic na lambda sondu (s vyrezem na ten kabel) -
http://www.heureka.cz/?h[fraze]=Lambda+sonda+|+Klíč+nástrčný+na+lambda+sondu

V neposledni rade bych doporucil dodrzet utahovaci moment doporucenej vyrobcem vozidla.

Mel jsem Jaguar X-type 2.5l, a tam byl katalyzator mezi motorem a firewallem (kabinou), takze jsem musel vyskladat "racnu" z nekolika gola sad, abych se k tomu dostal. Nadaval jsem nad tim asi 2 hodiny, nez se me povedlo obe vytahnout. Bylo to tam navic pekne zapeceny.

Lambda sondy se daji koupit bud original, nebo univerzalni, kde si budete muset nacvaknout konektor.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Úterý 25.10.2016 16:40, RE
Tolik ty lambdy vetsinou stoji.
Vymena nebyva slozita, problem muze byt v pristupu.
Vetsinou je nutny to jit zespodu, tzn nad jamou, nebo na zvedaku. Nekdy staci normalni klic, nekdy je potreba trubkovej klic.
Tam pak muze byt problem, protoze z te lambdy jde 3 nebo 4 zilovej kabel, a je potreba klic na lambda sondu (s vyrezem na ten kabel) -
http://www.heureka.cz/?h[fraze]=Lambda+sonda+|+Klíč+nástrčný+na+lambda+sondu

V neposledni rade bych doporucil dodrzet utahovaci moment doporucenej vyrobcem vozidla.

Mel jsem Jaguar X-type 2.5l, a tam byl katalyzator mezi motorem a firewallem (kabinou), takze jsem musel vyskladat "racnu" z nekolika gola sad, abych se k tomu dostal. Nadaval jsem nad tim asi 2 hodiny, nez se me povedlo obe vytahnout. Bylo to tam navic pekne zapeceny.

Lambda sondy se daji koupit bud original, nebo univerzalni, kde si budete muset nacvaknout konektor.
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Středa 26.10.2016 10:27, Výměna lambdy
Kdesi jsem četl, že to nemusí být sranda. Lambda je obvykle zapečená, takže to chce chemii na její povolení. Já bych asi kvůli pětistovce za výměnu neexperimentoval.
Jsou 2 věci, jednak první dostat ven a za druhé namontovat novou tak, aby v budoucnu šla dostat ven a na to je prý nějaký speciální přípravek (vazelina).
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Středa 26.10.2016 10:54, RE
Jojo, je na to vazelina, vetsinou je ale napatlana uz na sonde z fabriky. Zapeceny to byva.

Taky myslim, ze kvuli teplotnim zmenam v tom miste by bylo vhodny dodrzet utahovaci moment...

Menil jsem to sam 2x, z toho jednou to bylo peklo prave kvuli kombinaci blbyho pristupu a kvalitniho zapeceni
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Čtvrtek 03.11.2016 08:06, Diagnostika po tydnu
Tak jsem byl vcera v jinym servisu na diagnostice a tam mi rekl uplny opak nez minuly tyden v prvnim servisu. Pry je chuda smes a v prvnim servisu mi rekl, ze je bohata.. a vcera mi jeste rekl, ze vynechava jeden valec
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 03.11.2016 09:58, RE: Diagnostika po tydnu
image napsal:
Tak jsem byl vcera v jinym servisu na diagnostice a tam mi rekl uplny opak nez minuly tyden v prvnim servisu. Pry je chuda smes a v prvnim servisu mi rekl, ze je bohata.. a vcera mi jeste rekl, ze vynechava jeden valec


I tohle může způsobovat vadná lambda sonda a dokonce se ty stavy chudé a bohaté směsi mohou střídat, takže zdánlivě protichůdné výsledky diagnostiky mohou vést k jednomu cíli. A pokud nepálí válec, je možné, že díky horšímu tlaku už je směs pod hranicí zápalnosti (tak chudá směs).
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 03.11.2016 14:33, RE
Pokud nemate ten diag kabel, tak je to tezky. Nahodny vymenovani dilu je blbost.
S nejvetsi pravdopodobnosti pujde pres ODB cist i aktualni udaje z lambda sond a MAF, coz by bylo asi nejlepsi.

Jednodussi test je odpojit MAF, lambdy, a pak treba oboje, a pozorovat chovani.
Takovej test nicemu neuskodi, motor bude bezet i bez lambda regulace a MAF
reagovat
image
počet příspěvků13
datum registrace08.07.2016
Čtvrtek 10.11.2016 08:07, Nove zajimave zjisteni
Vcera rano jsem nastartoval, hned mi to chciplo, pak jsem nastartoval, nechal bezet motor a kdyz se to zaclo jakoby dusit, tak jsem to chcipnul sam, nastartoval a vyjel jsem uplne normalne. Dneska uplne stejny prubeh. Kazdopadne zitra jedu konecne primo do opel servisu, tak snad se to nejak vyresi
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.