0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Ampera - když vstoupí Ampera do života

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, elektro
Zdeny60
počet příspěvků1230
datum registrace08.09.2009
Sobota 05.10.2019 14:13, provoz elektromobilu či hybridu
je relativně levná věc, než dojde k nutnosti vyměnit baterii. kdybych jen věděl, kde jsem te´d pár dní zpět četl nářky majitele elektromobilu MSart a částce za novou baterii 17.000,-EUR - tedy v podstatě tolik, co stál nový vůz. E-mobiuly jsou dle mého soudu slepá ulička. A když e-mobil, tak Toyota s garancí 10 let na baterii. (jestli by byla vymahatelná v případě poruchy baterie, suď bůh). Jiak čtení zajímavé, to zas ano.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 23.01.2020 19:26, RE: provoz elektromobilu či hybridu
citace:
reakce na: Zdeny60, 05.10.2019 14:13 (je relativně levná věc, než do ...)


Sám jsi slepá ulička Aplikuješ jeden příklad na celou kategorii - naprosto stejné, když se mi po Vlašáku udělalo špatně a teď budu říkat, že každý salát je na blití. Znám spoustu lidí, kteří mají už vyměněnu baterii (např na Leaf stoji 4600€ a né 17k €). Stejní panikáři blekotají o tom, jak Tesly hoří (jo, z 500tis shořelo 5), ale jaksi už k tomu nedoloží číslo 17 FOSILů co blafnou každej den. Takovou statistiku umím taky...
Spalovat cokoli v 21. století je kretenismus - je úplně jedno, zda jde o špalky v krbu chajdy a nebo CNG ve spalovně aby z toho bylo teplo v paneláku. Hyzdící vrtule nikdo z těch mudrců u piva neviděl natož FV panel u mě na střeše. Stejné jak tady majitelé Škody peněz vykřikují, že EV nééé protože tohle a tamdleto, ale PRAVÝ důvod je, že si kupujou plechovky na lízing, páč na pořádný auto prostě nemaj...
Takže si pořiď co chceš - Tvé děti to odnesou
VYL
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 23.01.2020 21:25, RE: RE: provoz elektromobilu či hybridu
citace:
reakce na: VasYl, 23.01.2020 19:26 (Sám jsi slepá ulička Ap ...)


Když pominu, že Leaf nikam pořádně nedojede, mizerně se řídí, je drahý jako blázen (na třídu a velikost auta), tak cena opravy "výměna baterie" za nějakých 130 000,- mě hodně odpuzuje. A to nemluvím o tom, že řadový "městský" člověk (a do města yto hračky patří primárně) žijící v bytě nemá ten zázrak reálně kde nabíjet i za situace, kdy je elektrohraček jen pár seti procent vozového parku.
Jako bonus si zjistěte nové ceny elektřiny u veřejných nabíječek kdy ceny kilometru elektrohračky stojí 2-3 násobek ceny ujetého kilometru se spalovacím motorem bez započítání spotřební daně. Opravdu jste tak naivní, že věříte v pokrytí obrovského výpadku příjmu státního rozpočtu při výpadku spotřební daně z fosilních paliv (cca 18,- kč z litru !!!) z jiných zdrojů než ze spotřební daně z elektřiny pro všechny bez rozdílu....
Ekoaktivistům by měly být zavedeny povinné zkoušky ze základů fyziky a ekonomie a kdo je nesplní, pozbude volební právo .
reagovat
Citroenak
počet příspěvků718
datum registrace13.04.2012
Pátek 24.01.2020 08:23, RE: RE: RE: provoz elektromobilu či hybridu
Ja mam yaris hybrid a musim povedat, ze na jazdu po meste je to vyborne auto. Akonahle opustim mesto, uz je to problem, lebo pri vyssich rychlostiach je to auto mrtve. Po meste to davam tak za 5 litrov. Auto ale nedobijam (nastastie). Energiu si celu sam rekuperuje. Vyborne je najme v kolonach, kde sa naozaj cely cas posuvam na baterie. Ale na jazdy medzi mestami a dialnice mam svoju mazdu 6 2.5l benzin, ktora je na toto neporovnatelne lepsia. To zrychlenie 0-100 za 10 sekund.. no nenazyval by som to rychle. Taktiez je mi jasne, ze tomu autu sa treba prisposobit, rekuperovat a predvidat. Nie vzdy sa to ale na cestach stretne s pochopenim a niekedy to hranici s blokovanim premavky. Na tej toyote jazdim za 5 ked idem tak, ako chce ona. Keby som ju pouzival normalne, ako kazde ine auto, neverim ze bude spotreba pod 7 litrov. Dostavame sa k tym displejom a hlavne plynu. Ak chcete jazdit 'ECO', tak podla mna 50% casu stravite sledovanim budikov. Problem je, ze nesmiete rychlo zosliapnut plyn + nesmiete za normalnej jazdy zosliapnut plyn viac, ako je ukazane na budikoch. Inak sa auto nastartuje a idete na benzin... Takze polovicu cesty sledujem ten budik, aby som nahodou nepridal viac plynu.. Tento styl mna, ako cloveka co mal rad hry na playstation, celkom bavi. Ale je to nebezpecne a tiez uz som mal par tazkych chvil za volantom, ked mi niekto vbehol do cesty, a ja som sa sustredil na eco jazdu na budiky. No a co sa tyka vyhybania sa dialniciam, tam je to pre mna jasne. Ked ma clovek rodinu a deti, cas je dolezitejsi ako nejaka eco rally 50km/h po obciach. Tiez mozem ist na bicykli po okreskach a nevypustat takmer ziadne emisie...
reagovat
David V
počet příspěvků2049
datum registrace16.05.2007
Pátek 24.01.2020 08:26, RE: RE: provoz elektromobilu či hybridu
citace:
reakce na: VasYl, 23.01.2020 19:26 (Sám jsi slepá ulička Ap ...)


Nedávno jsem to sem psal.
Jestl mají zastánci elektromobility něco společné, tak je to nulová představa o tom, kde se vlastně ta energie do aut vezme. Většinou je překvapí, že ze 60% pálením něčeho fosilního. Pak je překvapí, že síť musí být stabilní a stabilizace sítě se právě děje těmito regulovatelnými zdroji, jelikož vítr a solár jsou zdroje neregulovatelné (nesvítí/nefouká -> nevyrábí se) a není možné oscilovat s fekvencí sítě v rozmezí +/- 10 Hz dle zatížení.
A dost by mě zajímalo, kolik ten FV panel na střeše do auta přes noc nacpe?
Jesli chceme snížit energetické zatížení a šetřit tak planetu pro děti, tak přestaňme klimatizovat - to je čiré energetické zlo, ne topení v zimě, to je nutnost. A
reagovat
Citroenak
počet příspěvků718
datum registrace13.04.2012
Pátek 24.01.2020 11:15, RE: RE: RE: provoz elektromobilu či hybridu
citace:
reakce na: David V, 24.01.2020 08:26 (Nedávno jsem to sem psal. Jest ...)


No ked mas vonku 42 stupnov v lete, klimatizovat taktiez musis..
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pátek 24.01.2020 20:01, RE: RE: RE: RE: provoz elektromobilu či hybridu
LOL, svižný rozjezd za 10s na kilo

Svižně je tohle https://www.youtube.com/watch?v=81uixbm5HJ0
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Sobota 25.01.2020 13:07, RE: RE: RE: provoz elektromobilu či hybridu
citace:
reakce na: David V, 24.01.2020 08:26 (Nedávno jsem to sem psal. Jest ...)

Celá diskuze ohledně elektromobilů se víceméně točí ohledně nulových emisí CO2 což samozřejmě není pravda. Důležitější je otázka ostatních emisí ze spalovacích motorů, kterých se i při sebelepšíma metodami čištění spalin zcela nezbavíme. Automobilová doprava je údajně zodpovědná za 2% všech CO2 na zemi to je nic. Výroba el. energie je v tomto ohledu mnohem horší i když se to číslo postupně zmenšuje.
S tím že FVE a VTE nejdou výkonově regulovat už dnes není pravda, už několik let musí být každá FVE (netýká se panelů na střechách RD) a VTE možnost regulace výkonu dálkově od energetiky 0%, 25%, 50% a 100%. Jinak odchylka frekvence u zdrojů je do +/- 1Hz.
To jsem ale trochu odbočil.
reagovat
David V
počet příspěvků2049
datum registrace16.05.2007
Pátek 17.04.2020 13:48, Do redakce
To neděláte dobře, že mažete příspěvky...
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 17.04.2020 17:37, RE: RE: RE: RE: provoz elektromobilu či hybridu
citace:
reakce na: ctverak, 25.01.2020 13:07 (Celá diskuze ohledně elektromo ...)


lokální snížení emisí je také příjemná záležitost. když vidím ty smraďochy 1,9 tdi s mračnama černého dýmu za sebou, potom je mi Tesla daleko sympatičtější... když za takovým týdýtem stojíš na světlech na motorce a čucháš ty smrady, je to mimořádně výživné.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Pondělí 20.04.2020 08:39, RE: Do redakce
citace:
reakce na: David V, 17.04.2020 13:48 (To neděláte dobře, že mažete p ...)


Dobrý den. Jsme rádi za živou a bohatou diskuzi. Jestliže se ale diskuze stočí na osobní napadání, výsměch, urážky a pod., takovou diskuzi zpravidla mažeme - a to v souladu s pravidly pro uživatele webu TipCars (Portál TipCars má právo odstranit z fóra následující příspěvky nebo témata: příspěvky obsahující vulgarismy, nadávky nebo slovní útoky urážejícího charakteru). Taková diskuze totiž nevede k ničemu obohacujícímu. Nicméně nepopírám možný terapeutický účinek pro vybití agrese při psaní podobných příspěvků Díky za věcnou diskuzi a hezký den všem!
reagovat
Kubrt72
počet příspěvků2
datum registrace19.04.2021
Pondělí 19.04.2021 19:58, Ampera
Nikdy jsem si nemyslel, že si koupím auto na naftu, s automatem a taky třeba plugin hybrid..vše se postupně stalo..
Je k smíchu číst poznatky lidí, kteří Amperu nemají nebo s ní (ještě hůř) nikdy nejeli..
Jen pár poznatků. V režimu hybrid žere 7 litrů - nepravda. Brno - Praha - Most a zpět 4 lidi zavazadla = baterie + 3,8 l na 100 km. Ujede na baterku 40 km - nepravda. Bez větší snahy za dodržování rychlostních limitů 70km.
Je dobré jezdit po městě na baterku a na dálnici režim Hold. Dá se nabít doma a ne jezdit od nabíječky k nabíječce. Baterka má tepelný management. Požívá se jen větší polovina kapacity apod apod...
Nesmrdět ve městě.
Tohle smysl dává...i vzhledem k ceně ojetiny.
Ampera není pro každého a zeměkouli nespasí. Funguje velmi dobře a já jsem spokojen..
reagovat
Kubrt72
počet příspěvků2
datum registrace19.04.2021
Pondělí 19.04.2021 20:11, Ampera
Nikdy jsem si nemyslel, že si koupím auto na naftu, s automatem a taky třeba plugin hybrid..vše se postupně stalo..
Je k smíchu číst poznatky lidí, kteří Amperu nemají nebo s ní (ještě hůř) nikdy nejeli..
Jen pár poznatků. V režimu hybrid žere 7 litrů - nepravda. Brno - Praha - Most a zpět 4 lidi zavazadla = baterie + 3,8 l na 100 km. Ujede na baterku 40 km - nepravda. Bez větší snahy za dodržování rychlostních limitů 70km.
Je dobré jezdit po městě na baterku a na dálnici režim Hold. Dá se nabít doma a ne jezdit od nabíječky k nabíječce. Baterka má tepelný management. Požívá se jen větší polovina kapacity apod apod...
Nesmrdět ve městě.
Tohle smysl dává...i vzhledem k ceně ojetiny.
Ampera není pro každého a zeměkouli nespasí. Funguje velmi dobře a já jsem spokojen..
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.