0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetina do 200 000 KČ

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Prokop123
počet příspěvků5
datum registrace03.12.2020
Čtvrtek 03.12.2020 15:44, Ojetina do 200 000 KČ
Zdravím, hledám nějakého spolehlivého kombíka, do kterého bych nemusel později vrážet moc peněz. Jsem ale docela bezradný, protože tomu moc nerozumím. Nevím, jestli mám na mé spíš delší, ne tak časté cesty zvolit benzín, nebo diesel. Má cenu se vázat na stav tachometru, nebo můžu skočit po autu s nájezdem 130000 km, pokud bude v relativně pěkném stavu.
Můj rozpočet je 200000 KČ
Případně máte nějaký tip?;)
Děkuji moc za odpověď
reagovat
nahlásit
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 04.12.2020 13:01, RE: Ojetina do 200 000 KČ
citace:
reakce na: Prokop123, 03.12.2020 15:44 (Zdravím, hledám nějakého spole ...)

Ahoj, když jsem na vážkách tak si normálně sepíšu, co po autě potřebuji a někdy to vyjde
1. Delší trasy - takže větší auto s bytelný podvozkem, tiché a s dobrými sedadly
2. Průměrný roční nájezd - takže to může být i benzín
3. Spolehlivost a nepředražený servis - bohužel tím odpadají až na výjimky francouzi Ikdyž takový Megane III 1.5 Dci toho vydží opravdu hodně a odcházejí jen podružné věci. Podobně je na tom Peugeot 308 II 1.6 HDI (ještě ten bez močoviny) >> bohužel autorizovaný servis Renaultu a Peugotu je u nás předražený, ne tak v Polsku např.

Za mě bych buď přišetřil na Golf VII /Octávii III/ Leon s vynikajícími motory 1.2/1.4 TSI EA211 a nebo holt se bude muset hledat dobře udržovaný diesel. Méně zrádný jen překvapivě 1.6 TDI, kde se maximálně po 250tis.km ohlásí vstřiky, FAP a EGR ventil, ale mechanika je velmi dobrá.
Pozor ale na suverénní 2.0 TDI CR, pokud se u něj mění olej co 30tis.km, při nájezdech přes 150tis.km může spadnout ventil do válce. Může za to zakarbonování zdvihátek.
I tak u ojetiny 2.0 TDI CR je nejjistější po koupi vyměnit zdvíhátka a vahadla + rozvody a je klid na velmi velmi dlouho, pokud se bude měnit olej poctivě co 15tis.km.
Na delší trasy si budeš lebedit i v Passatu B7 s těmito diesly.
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Úterý 08.12.2020 11:40, RE: RE: Ojetina do 200 000 KČ
citace:
reakce na: BobanHTP, 04.12.2020 13:01 (Ahoj, když jsem na vážkách tak ...)


Bobane, ty máš objeté autorizáky Renaultu a Peugeotu po celé republice?
Servis mého meganu není o nic dražší, než servis Octavií a Golfů v naší sesterské firmě. A já při každé prohlídce v renaultu dostanu papír (tzv. semafor) s tím, co mě s autem zhurba tak čeká. O tom, že je Megane i přes vyšší věk minimálně stejně tak spolehlivý nemluvě.
Pro tazatele bych měl tajný tip, a sice Laguna třetí generace. Zbavila se chyb, které měla Laguna druhé generace a zničila pověst tomuto jménu. Je to bytelný a pohodlný kombík střední třídy za dobrou cenu. Z motorů lze doporučit naftový 2,0dci, nebo benzínový 2,0, ať už s turbem, nebo bez.
Co se týče nájezdu, tak je důležitější zkontrolovat stav auta, pak nevadí ani vyšší nájezd. 150-200 tisíc bude stačit na lagnu ve špičkovém stavu.
reagovat
nahlásit
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 08.12.2020 13:43, RE: RE: RE: Ojetina do 200 000 KČ
citace:
reakce na: KoobaS, 08.12.2020 11:40 (Bobane, ty máš objeté autorizá ...)

Ahoj, já oslovím Renault Frýdek-Místek a Třinec. Tam nemám šanci na náhradní vůz, protože jej přednostně dostanou lidé s novějšími vozy a mají jich málo.
Cena originál dílů není lidová, ale to možná není ani u koncernu, ale když vemu v potaz, že díly vydrží polovinu, co koncernové, tak je to vlastně strašně předražené
Vše je nějak poddimenzované - pružiny, tlumiče, spojka, výfukové tlumiče, mechanika otevírání oken, čidla zpátečky, spojky, pojistky pantů dveří, těsnění 3 brzdového světla, těsnění podlahy kufru - a to vše něco stojí. Dokonce mi už zeslábly žárovky na podsvícení středového panelu, naštěstí jsem je vyměnil sám podle návodu na youtube

Kdyby můj kamarád neměl Jettu 2006 1.6 MPI s daleko menšími nároky na servis, tak bych to bral jako standard. Takhle radím raději Golf V, VI s mpi motory a kdo má peníze i Golf VII s TSI řady EA211. Skvělá je Honda UFO 1.8 VTEC, ale holt neplní nároky kufru, ikdyž 440l není málo.
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Úterý 08.12.2020 14:36, RE: RE: RE: RE: Ojetina do 200 000 KČ
citace:
reakce na: BobanHTP, 08.12.2020 13:43 (Ahoj, já oslovím Renault Frýde ...)


Ty tady dogmaticky přesvědčuješ všechny o tom, že koncern je lepší na základě 2 aut... Přestože, pokud se nepletu, tak s ním máš sám špatné zkušenosti.

Já v Brně dostanu náhradní Clio za 250kč na den, Megane a Captur je myslím o 100Kč levnější. Přiznám se, že nevím jestli jde o ceny s DPH nebo bez. Kdyby náhodou auto k dispozici nebylo, tak mě zdarma odvezou do práce. Byl jsem asi 4x na větším servisním zásahu - 2x lakování přes pojistku, 2x nějaká závada, kvůli které bylo potřeba objednat náhradní díl. Auto bylo vždy hotové minimálně o 1 den dřív, než jsme byli domluvení. Auto vždy dostanu umyté a vysáte "v ceně" běžného servisu. Ceny jsou naprosto poplatné konkurenci, na starší vozy je poskytována sleva - to je imho taky běžné napříč značkami. Naproti tomu si pamatuji fakturu za servis fabie, která je oficiálně ještě firemní, ale slouží někde v rodině našeho majitele. Tam bylo nafakturované i umytí auta, a to ne za málo peněz. Ceny za filtry a olej komentovat nebudu, to že jsem ho ze servisu vezl je taky samozřejmé.

Jsem už pár let aktivní na FB fórech klubů renault. To je takové to místo, kde se schází vesměs nespokojení majitelé s nějakými závadami a málokdy se připojí někdo s bezproblémovým a spokojeným provozem.
Uznávám, že renault občas špatně šetří na periferiích. Jako jsou třeba pověstné motorky stahování skel na meganu II, zatékání přes torpédo, taktéž u dvojkových meganů a scéniců. Ale to, že mají nějak poddimenzované spojky, podvozky, výfuky a bůhvíco všechno, je prostě lež. Spojky s trvanlivostí 300tkm nejsou vyjímkou. Btw, taky znám octu, které se rozletěla spojka při 60tkm. A přístup serivsu? Řídí to ženská, je to její chyba, žádná záruka, kulance, vada materiálu nic... Navíc se renault umí použit ze svých chyb. Z původních špatných dci udělal motory, které jim může koncern závidět. Motorově za posledních 10 let udělali 2 chyby: 1,2 tCe, která nesnese krátké trasy. A nissaní 1,6, kterou uspokojili zákazníky místo toho, aby do meganu, dusteru a podobných nacpali spolehlivou 0,9tCe. Ale to je přece tříválec, takže je to fuj huj...
A ještě k tomu připoj tu optiku, že jak nové, tak ojeté renaulty se dají sehnat za úplně jiné peníze, než koncern...
reagovat
nahlásit
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 09.12.2020 13:48, RE: RE: RE: RE: RE: Ojetina do 200 000 KČ
citace:
reakce na: KoobaS, 08.12.2020 14:36 (Ty tady dogmaticky přesvědčuje ...)

Ahoj, já se snad nastěhuji zpět do Brna, po výšce jsem tam pár let bydlel a pracoval
Jak vidím, je to o přístupu servisu no. Na severní moravě Renault a Ford asi žije v jiném století
Jinak včera jsem napsal do Polska - Renault Bielsko Biala, za kolik mi vymění zadní výfukový tlumič, chci originál(vyjímečně) = celková cena s prací 7300kč, z toho výfukový tlumič 6000kč, to je více než orignál výf. tlumič Golf V 1.6 mpi Tak nevím no.

Já mám svůj Megane III rád, ale kurnik není to pro každého. Každý rok řeším něco navíc, kromě výměny oleje. Čidlo, výfuk,komplet mechanika otevírání okna řidiče, teď silenblok motoru, chystám se přetěsnit podlahu kufru. Lupání dveří nebo mírná netěsnost okna se dají pořešit také, ale v Golfu V a VI tohle člověk neřeší vůbec Když přičtu špatné odhlučnění motorizace 1.6 74kw/81kw a odcházení jakéhosi spojkového ložiska, které rádo píská za chladu, tož to je moc na člověka, který těžce šetří 200tis.kč a chce od auta výdrž a nízké náklady.
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Středa 09.12.2020 14:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ojetina do 200 000 KČ
citace:
reakce na: BobanHTP, 09.12.2020 13:48 (Ahoj, já se snad nastěhuji zpě ...)


No, a to je právě to. Vynášíš generální soudy na základě 1 auta provozovaného v 1 regionu.
1,6 v Méganu III je mizerně odhlučněná, v tom s tebou souhlasím. Na rozdíl od koncernové 1,6 ale nemá problémy se spotřebou oleje po překročení nájezdu 200tkm. Vím, že na to trpí víc škoda, než VW, ale ani těm se to nevyhýbá. U Renaultí 1,6 stačí u verze 81kW měnit přesuvník spolu s rozvody, a ten motor vydrží nesmysl. Slabší verze, tuším 74kW přesuvník nemá, ale zato má mizerně spolupracující 5stupňovou převodovku. Naproti tomu 1,5dCi je odhlučněná mnohem lépe. Pak se taky podívej, kolik golf VI s 1,6 stál jako nový, kolik stojí dnes a jak je vybavený. Pak to porovnej s Meganem.
Já za 5 let provozu řešil upadený zadní tlumič výfuku - řešeno na záruku. Dostal jsem náhradní auto a za 2 dny jsem dostal zpět své. Letos jsem řešil čidla diferenčních tlaků DPF, respektive jejich hadičky. Ráno jsem auto odevzdal, odpoledne vyzvedl, cena nebyla nijak závratná a už tam byla sleva na práci na "starší" vozy. Jo, zadní dveře občas lupnou, v rádiu občas zachrastí, a originální ostřikovače jsou naprosto mizerné. Ale to jsou věci, které řešíš u každého ojetého auta a netvrď mi, že u ojetého golfu nemusíš nikdy řešit čidla a silentbloky... Zase ti napíšu, že se zatékáním do kufru trojkového meganu jsem se nesetkal. Stejně tak s tím, že by někomu komplet odešlo otevírání oken, to byla bolest předchozí generace. Navíc slušný megane III koupíš v pohodě za 150tkč, stejně tak Lagunu III, která je postavena o kus bytelněji.
V naší a sesterské firmě máme dohromady cca 15 aktivních aut, které se kupují nová a nejdřív po 5 letech odcházejí z firmy, často mezi zaměstnance. A renaulty si nevedou vůbec špatně. Zrovna benzínový megane III 1,6 81kW zvládl vystřídat 3 kolegyně, které se na něm "učily" jezdit. Rozuměj, řidičák už měly nějakou dobu a prášilo se na něj, a na tomhle autě se pak rozjezdily. Na tom autě to vůbec nebylo poznat...
reagovat
nahlásit


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.